un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum mi s-a părut cursa de Formula 1 în Austin, SUA (spoiler: extraordinarăăăă!)

24 Oct 2022  ·

AUTO  ·

8 comentarii

Vroom-vroom! Cursa de Formula 1 din Austin, Texas, a fost excelentă. În sfârșit, după câteva curse banale, am avut una #cudetoate: depășiri, suspans până la final, accidente spectaculoase, safety car, penalizări inclusiv după cursă, Red Bull campioni. Și am văzut de câteva ori sigla Bitdefender pe mașinile Ferrari, ceea ce mi-a plăcut. Cred că este singurul element românesc din Formula 1.

Sainz pur și simplu are ghinion. A plecat din pole, dar am putea spune că a plecat de-a-n pul… wap-wap, ce glumă de scenetă de Revelion! Mă scuzați! Anyway, a plecat din pole, a fost depășit imediat de Verstappen și în primul viraj l-a lovit ușor Russell, așa că Sainz a abandonat cursa. A văzut-o la fel ca mine, de la televizor, deși el probabil n-a avut și o pisică în brațe.

Leclerc a pornit de pe 12 și a avut o cursă bună de recuperare, a terminat pe 3. La top au fost însă alte combinații. Două accidente pe pistă, inclusiv unul spectaculos în care Alonso a decolat peste mașina lui Stroll și cumva totuși a continuat cursa cu bine, au adus safety car-ul pe pistă. A urmat o cursă foarte disputată, în care au fost depășiri cam la toate nivelurile. Hamilton a condus o parte din cursă, Verstappen a recuperat însă un pit stop cu mici probleme și l-a depășit cu vreo 3 tururi înainte de finish pentru a câștiga cursa. Perez a ieșit pe locul 4, iar împreună aceste puncte au adus titlul de campioni la constructori echipei Red Bull.

A fost spectacol peste tot. Lando Norris, la un moment dat în afara punctelor, a recuperat până la locul 6. Vettel locul 7 la final. Magnussen locul 8 și am impresia că a plecat de pe locul 18 la start. Ricciardo a avut din nou o cursă total dezamăgitoare, a fost mai mereu pe ultimul loc și a terminat pe 16 din 17 clasați. Gasly tot părea vânat de arbitri, i-au dat o penalizare cam dubioasă și apoi încă o penalizare pentru că s-a considerat că nu a executat-o cum trebuie pe prima.

Și mai tare a fost evoluția lui Alonso. Acesta l-a lovit din spate pe Stroll în timpul unei depășiri. Înțeleg că din vina lui Stroll, care pe acel segment de pistă nu ar fi avut voie să schimbe traiectoria pentru a-l bloca pe cel din spate, dar a făcut asta. Alonso a decolat un pic cu mașina, a lovit cu lateralul un parapet, și-a rupt aripa față și totuși, după ce a schimbat-o, a continuat seria de depășiri și a terminat pe locul 7 cursa. Puteți vedea rezumatul cursei pentru astfel de detalii.

Apoi, după finish, a fost penalizat 30 de secunde și reclasat pe locul 12. Problema a fost că i-a sărit oglinda laterală mai spre finalul cursei, că fusese lovită în accident și s-a desprins după o vreme. Echipa Haas a depus un protest oficial, iar Alonso a fost penalizat pentru că ar fi avut o mașină nesigură dpdv tehnic și a continuat să concureze. A pierdut până la urmă toate punctele strânse cu greu și sunt sigur că le-a umplut frigiderul celor de la Haas.

Dacă ar fi câștigat Hamilton cursa, o declaram cea mai bună a anului. Ar fi fost cireașa de pe tort.

Mai sunt trei curse: Mexic, Interlagos unde există și cursă de sprint, cu puncte suplimentare, și apoi finalul din Abu Dhabi. Leclerc este pe locul 2 în clasament, dar la 2 puncte în fața lui Perez. Acolo se va duce o luptă până la capăt. Între Russell, Sainz și Hamilton sunt în total 20 de puncte, va fi o altă luptă interesantă.

Red Bull a câștigat oficial campionatul constructorilor, nu mai pot fi depășiți. Aici lupta mare rămâne între Alpine și McLaren pentru locul 4. Mai poate fi o luptă și între Mercedes și Ferrari pentru locul 2, dar cred că ar fi nevoie de multe abandonuri pe la Ferrari, că altfel nu-i văd pierzând multe puncte în fața Mercedes.

Mexic 30 octombrie, Brazilia 13 noiembrie, Abu Dhabi 20 noiembrie.

    8 comentarii

  1. “dar cred că ar fi nevoie de multe abandonuri pe la Ferrari, că altfel nu-i văd pierzând multe puncte în fața Mercedes”

    E ok, se ocupa taranusul de Russel si sfantul Hamilton, care nu stie decat sa planga dar face acelasi lucru ca cel pe care il reclama (track limit la Ver).

      (Citează)

  2. Am fost impresionat de Verstapen că a reușit să recupereze teren fata de Hamilton și apoi cat s-a distanțat fata de el. Verstapen este pilotul-minune și are foarte mult curaj, talent și aroganță cat ii trebuie.

      (Citează)

  3. “[…] și în primul viraj l-a lovit ușor Russell, așa că Sainz a abandonat cursa.” – Russell nu a avut nicio treaba cu apexul acolo, a venit cu viteza din spate ca sa-i ia fata lui Hamilton (care era pe exterior) si a uitat ca e o curba la stanga.

    Lovitura a fost mai mult decat usoara, altfel Sainz ar fi avut ceva sanse sa continuie cursa.

    https://www.racefans.net/2022/10/23/was-russells-five-second-penalty-for-sainz-collision-the-right-call/

      (Citează)

  4. Foarte multe accidente pe o pista uscata, conditii optime de vizibilitate si nu neaparat intamplate in zone periculoase ci mai curand din cauza pilotilor care au facut prostii.

      (Citează)

    • Faci misto? Ai ascultat vreun comentariu in timpul cursei? Pe langa Russell/Sainz si Alonso/Stroll (racing) a fost Bottas si cam atat.
      Anul asta a fost reasfaltata portiune din pista si asfaltat e mult spus, carpit pe portiuni, pista fiind foarte alunecoasa si versatila dintr’un punct in altul, aderenta diferita pentru o masina de 900 kg care face tranzitii de viteza in cateva secunde. De aici si toate ‘greselile’, inclusiv din antrenamente/Q.

        (Citează)

  5. Pai cum nu a avut treaba Russel? Sainz era deja in viraj cand s-a intamplat necuratul..RUssel era atent la Hamilton in virajul ala nu si la Sainz de aia l-a si atins.

      (Citează)

  6. “singurul element românesc din Formula 1.” Hai ca mai e unul….modul cum se aplica regulamentul.

      (Citează)

  7. Cursă pe 13 noiembrie? Exact de ziua lu’ Lando Norris

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus