►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Dacă voiați să vedeți ce înseamnă un festival de street food fără bilet de intrare, cu acces la liber, sper că ați fost weekendul trecut pe Kiseleff la Bucharest Street Food Fest. A fost groaznic de aglomerat.
Festivalul a avut loc pe Kiseleff, pe bulevard, cu niște mese puse pe trotuare și o scenă montată în zona mai largă a bulevardului, aproape de Muzeul Țăranului. Nimic în neregulă cu asta, deși apoi a ieșit scandal că se distruge spațiul verde.
Știți cum foarte mulți se plâng că tot felul de astfel de festivaluri necesită bilet de acces, pe lângă ce mai cheltui acolo? Da, dar acel bilet practic garantează că cei care-l plătesc vor musai să fie acolo și nu vin doar să caște gura. Mai garantează și că accesul este controlat și intră doar un număr maxim de oameni, număr agreat anterior, ca să fie condiții cât de cât suportabile pentru cei din interior.
Pe Kiseleff n-a fost cu bilet, așa că era omor. Om lângă om, abia aveam loc să trecem unii pe lângă alții, aglomerație de trebuia să dai din coate. Foarte mulți gură cască, oameni care doar treceau pe acolo, alții care, dacă tot au sosit, își luau o bere (Birra Moretti 12 lei, parcă) și ocupau o masă timp de două ore, uitându-se la alți oameni sau la ce concerte or fi fost pe scenă. Haos peste tot, oameni cu mâncarea în mână care până la urmă se așezau în praf și mâncau acolo (parcul Kiseleff, pe acea latură, e mai degrabă pământ gol decât iarbă), tomberoane insuficiente.
Și cozi interminabile. N-am văzut niciodată cozi așa mari la street food. 20-30 de persoane la fiecare chioșc, absolut fiecare chioșc, chiar și la cei care nu fac mâncare prea bună. Din experiență anterioară vă pot spune că o astfel de coadă durează cam 30 de minute, apoi mai aștepți poate încă pe atât să fie preparată mâncarea, că ia mai mult timp să fie făcut un burger decât să fie comandat și plătit la casa de marcat.
Acum veți spune că, din moment ce erau cozi așa mari, cei cu camioanele de mâncare sunt mulțumiți, că au vânzare, și deci probabil ei ar prefera un festival fără bilet de acces. Nu cred că este așa. Adică ei probabil că au vândut toți cei 200 sau 300 de burgeri cu care s-au pregătit pentru acea zi, dar i-ar fi vândut și la un festival clasic. Diferența este că la un festival cu acces pe bani i-ar fi vândut în 8 ore, pe când aici i-au vândut în 4 ore. 4 ore de muncă intensă, de produse scoase la calitatea mediocră, că în așa aglomerație sigur scoți cartofii prăjiți când abia au prins culoare și sigur mai încurci câte un sos picant cu unul dulce, cu clienți nemulțumiți că stau la cozi lungi și apoi n-au unde mânca și cu angajați care renunță după un astfel de heirup.
Noi ne-am dus de la un capăt la altul, că măcar am vrut să văd cine a supraviețuit crizei. Cei mari și cunoscuți erau acolo. Am văzut doar câțiva noi, era un Captain Burger și unii numiți Primitiv sau Primitivo, am uitat, cu carne la afumătoare. Am încercat să stau acolo la coadă, că erau singurii cu 10 persoane la rând, și să iau un brisket, că așa ceva rar găsești în București. După 15 minute de stat la coadă, am comandat și mi-au spus cu seninătate “ah, nu avem, mai durează 3 ore”. Păi… pune o bandă peste el pe meniu, ca să nu stau degeaba acolo! În fața mea oricum era scandal aproape la fiecare client, vorbe de genul “eu mai aveau o coastă”, “nu mi-ați pus cartofii”, “aveați trei cârnați sau doi?” și altele asemenea.
Experiența vastă în îngurgitare stradală mi-a spus că nu are rost să stăm la alte cozi, ar fi durat prea mult și era prea cald.
200.000 de vizitatori au anunțat organizatorii ulterior pe Facebook. Nu văd cum poți fi mulțumit de o astfel de cifră, având în vedere că până la urmă capacitatea de vânzare este limitată la o cifră mult mai mică, la fel și locurile disponibile la mese. Vă dați seama câți gură cască au fost pe acolo, aglomerând totul? Nu mai zic de imposibilitatea de a-ți lăsa pătura și căruciorul de copil nesupravegheate pentru câteva minute cât te duci să iei bere, că cine știe cum dispar.
Am mers în schimb în spatele Muzeul Țăranului, practic pe același bulevard, unde era un festival de bere artizanală. Tot cu acces gratuit, dar probabil nu știa nimeni de el. Erau acolo Anagram, Zăganu, Olovina, Clandestin și alte berării artizanale, Switch.eat și Lazy Duck pe mâncare, mese destule, cozi de 2-3 persoane. A fost mult mai bine.
În weekend mergem la Burger Fest, apropo. Mi-am luat deja abonament, că poate mergem rapid și vineri, să stăm pe pajiște și să mâncăm acolo, nu doar sâmbătă sau duminică.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
78 comentarii
19/05/2022 la 2:45 PM
A ieșit scandal pentru că organizatorii au pus mese și scaune fix pe iarba, unde nici nu aveau aviz. Rezultatul inevitabil ar fi fost stricarea și a acelei zone. Și așa parcul e neîngrijit. Și nici o toaletă publică funcțională.
Ideea nu e să nu stea oamenii pe iarbă, dar evenimente masive de genul ăsta au impact destul de mare, mai ales când aduci si mese și scaune.
Em(Citează)
19/05/2022 la 3:53 PM
In Iasi se face deobicei in parcul Palas, care e administrat privat si unde ai voie sa calci iarba in mod normal. Cand se fac astfel de festivaluri, se pun in zonele intens circulate niste “grilaje” pe iarba, pentru a nu fi stricata. Deci daca se vrea, se poate si pe iarba. Dar cu ceva investitii.
Ales(Citează)
19/05/2022 la 5:21 PM
Da, suntem în anul 2022 și nu avem soluții pentru un teren înierbat peste care o zi țopăie câteva zeci de oameni.
Vali(Citează)
21/05/2022 la 1:39 PM
Eu nu prea am văzut mese pe iarbă, dar nici iarbă nu am văzut.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 2:46 PM
Gaelex ai legătura….
https://www.nwradu.ro/2022/03/festivalurile-street-food-burgetfest-2022/#comments
nea_caisă(Citează)
19/05/2022 la 10:10 PM
Dar totuși, unde este Tovarășul Gaelex?
La toate articolele este primul comentator și acum când trebuie să răspundā în fața Marii Adunări Naționale… lipsește?
Păi ce facem Tovarășe? La plăcinte înainte, la război înapoi?
Adrian(Citează)
20/05/2022 la 6:49 AM
Daca ai sponsor este de jeg mizerabil sa ceri si bilet de intrare pe langa cotizatiile de la firmele participante la targ.
De asemenea este o prostie sa organizezi orice chestie cu mancare sau bautura direct la bulevard, sa tragi in piept toata poluarea si praful. Nu dispar peste noapte pentru ca dat primaria hotarare ca strada este pietonala.
Gaelex(Citează)
21/05/2022 la 1:40 PM
Păi și dacă ai sponsor, înseamnă că acoperă toate costurile? Bogați sponsorii ăștia.
As it happens, pe Kiseleff e destul de ok cu poluarea. Sunt copaci pe ambele părți, așa că fără trafic pe acolo ești ferit de poluare, că următorul bulevard circulat este dincolo de un parc :P
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 3:07 PM
Au reușit la rumeinia sa strice și ideea de street food.
mihnea(Citează)
19/05/2022 la 5:22 PM
Apai nu, ca asta oricum nu-i street food la noi. Nu-s street food astia care vand numa la festivaluri. Street food ii cand vinzi la/pe strada si mai mergi cateodata la un festival. Rulotistii astia vand fest-food, cam variante a ce gasesti si la pub-uri, restaurante…Street food e la gogoserii si covrigarii. Street food erau burgerii si senvisurile de la chioscuri, cand nu eram atat de civilizati sa nu mai avem chioscuri.
S(Citează)
19/05/2022 la 6:31 PM
@S
Știi ca majoritatea ăstora vând prin parcări când nu sunt festivaluri iar cei care nu o fac au de fapt restaurante?
nashu_mare(Citează)
20/05/2022 la 2:45 PM
Daca au restaurante, insemna ca lucrurile stau asa cum spune @S. Adica asta nu este street food, este mancare de restaurant vanduta pe strada sau de festival.
Andrei G(Citează)
21/05/2022 la 1:41 PM
Sună a street food :P
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 3:15 PM
Am mancat la Primitivo, ceva clasic, nu aveau brisket, asa e. Dar nenii de la afumatoare foarte haiosi, am vorbit cu ei. Pusesera carnea la 4 dimineata si ramasesera fara Brisket si chifle, erau tare suparati (pe la ora 20 era asta). Dar na, cea mai mica coada si papa bun. Le-am zis si eu sa anunte ca nu mai au si au dat din umeri, probabil sperand sa fie multi ca noi care am ales altceva.
Sabina(Citează)
20/05/2022 la 4:02 PM
Un Hamburger 35-38 de lei..fiecare fel de mancare peste tot se invartea un jurul acestui preț,apoi Pulled pork sandwich…NICI un gust..mancare mai fadă ca la acest festival,speram sa fie ceva bun daca tot e scump..un biet cocktail de nici 200 de ml 35 de lei..Ah Canolli..3 bucati 58 de lei..si acum mor in frigider…NIMIC special,totul reclama și fanfara in rest nema quality..Doar quantity și figuri multe..Taco? Ensalada?O mancare de strada oriunde in lumea asta e ieftina ,accesibilă și placuta la gust,acest festival a fost opusul…Tasteless..M-am bucurat de mișcare ,și ca am vazut Luna imediat dupa Eclipsa..insa sunt niște triști care fac bani pe cârca celor care pun botul la reclama..Mai bine gateste o mamaiță cu ce are in cămară decat ce am.vazit la festival…M-au prins 1 dată..lesson learned!😅
alina(Citează)
21/05/2022 la 1:42 PM
@alina: din păcate, în România încă nu s-a auzit de taco, abia mișcă unii în acea direcție. Iar aglomerație mare înseamnă și mâncare făcută mai rapid, mai puțin condimentată etc.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 4:03 PM
Deci pe Radu îl deranjează aglomeratia cauzata de săraci, care s-au înghesuit să vadă și ei cum trăiesc bogații.
Noi am tot scris in comentarii de mizeria asta numita festivale de street food in Romania, nu pricep supărarea. De 2 ori am fost, mâncare mica, proastă și scumpă, sa nu mai zic de cozi.
Never again.
Tano(Citează)
19/05/2022 la 5:20 PM
Porțiile nu trebuie să fie mari, ca să poți mânca de la mai multe tarabe.
dam167(Citează)
19/05/2022 la 6:05 PM
daca era cu bilet de intrare, titlul articolului ar fi fost
“Am fost la Bucharest Street Food: mult prea aglomerat pentru că biletul era prea ieftin”
dincolo de clasism, Radu nu intelege ca in Bucuresti cel putin sunt destui oameni care au bani pt un bilet la un festival din acesta.
acum revenind la clasism, dispretul acesta f raspandit la paturile {de ceva mai} sus din Romania pt paturile de jos mi se pare incredibil de trist.
Marean(Citează)
19/05/2022 la 6:36 PM
LOL @ clasism.
Nu e vorba de a avea bani de bilet, e vorba de a fi dispus sa ii dai doar ca să casti gura sau sa bei doar o bere și sa cumperi o felie de pizza de la Jerry’s
Plus limitarea accesului pe motive de supraaglomerare.
nashu_mare(Citează)
19/05/2022 la 8:11 PM
@Marean: e foarte incredibil de trist. Mai nou se fac și ei săraci unii pe alții – îți permiți chestii, da’ nu ești bogat. Din păcate nu e vorba de bani, ci de faptul că îi consideră inferiori și de asta sunt săraci.
@nashu_mare: să se limiteze, să poți sta la masă liniștit, să nu simți că îți flutură badge-ul în timp ce mănânci un burgăr și apoi niște cireșe. Suntem civilizați, ce naiba, nu ne înghesuim ca la festivale.
Glumesc, normal, dar nu și cu cireșele, am văzut oameni care au cumpărat la un street food – era o tăviță de-aia de carton cu câteva cireșe. Aia aroganță, nu că era prea scump burgăru’.
dam167(Citează)
19/05/2022 la 8:56 PM
@nashu_mare
A fost un festival organizat pe strada. Ti se pare ok sa ceri bilet omului pentru acces pe strada, adica pe drumul public?
Simplul fapt ca va trece asa ceva prin cap denota clasism.
Oricand preferi sa platesti in plus ca sa nu te amesteci cu unii despre care crezi ca nu isi permit sa plateasca aceeasi suma te numesti clasist, adica ai prejudecati fata de cei cu mai putini bani. Ceea ce in Romania e extrem de amuzant, ca majoritatea bogatilor din .ro sunt deficitari la tot ce inseamna bun simt/ civilizatie, dar ma rog, asta e besides the point.
Exemple de clasism: nu mergi cu transportul in comun pt ca “imi permit sa merg cu masina”, iti cumperi locuinta in gated community, dai copilul la scoala privata samd.
Marean(Citează)
19/05/2022 la 9:07 PM
Nu mi se pare nimic. Nu vreau sa impun nimic.
E doar un exemplu despre cum se întâmplă chestii atunci când reason (reason e acum “la liber”)
Ca tu ai complexe nu e problema mea.
nashu_mare(Citează)
19/05/2022 la 9:48 PM
Daca titlul articolului ar fi fost “aglomerat pt ca a fost prost gandit/organizat”, atunci poate era “doar un exemplu” cum zici tu.
Insa Radu e convins ca a gasit explicatia, anume: “uite de aia nu putem avea NOI lucruri frumi – pentru ca suntem obligati sa ne inghesuim cu toti sarantocii”.
Unde “NOI” inseamna cei cu venituri comparabile cu ale lui Radu.
Marean(Citează)
21/05/2022 la 1:44 PM
@Tano: dacă pentru tine înseamnă că ești bogat pentru că ai 25 de lei ca să dai pe un bilet la festival, atunci îmi pare rău.
nwradu(Citează)
21/05/2022 la 1:45 PM
Păi da, dar uită-te la Burger Fest, au anunțat din start că vor limita la 3.500 de oameni accesul. OK, probabil vor lăsa 5000-6000, dar nu nelimitat. Ce zici de ideea asta?
nwradu(Citează)
21/05/2022 la 1:48 PM
N-ai mai văzut spațiu public îngrădit și cu bilet la intrare? Pentru că aproape orice zonă cu bilet are și acest statut. Sau tu ești acolo în Piața Constituției, protestând să fii lăsat la concerte fără să dai bilet, că e un drum public?
Cât despre bilet, mă îndoiesc că este cineva care nu-și permite să dea 25 de lei pe un bilet, mai ales dacă apoi îți permite mâncare la 35 lei sau bere la 12 lei. Diferența este că, dacă locul necesită bilet, de obicei are și o capacitate maximă de oameni ce pot intra, nu bagă la nesfârșit acolo. Cam ca la Untold când s-a umplut stadionul și nu-l mai vezi pe Armin, deși ai biletul în mână. Sunt concepte simple de înțeles, zic eu.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 4:09 PM
Sărakii nu întelege adunăturile astea elitiste. Nu fiți săraki! Mergeti la streetfoot!
Radem glumim, da fiecare face ce vrea si mananca cum vrea pe banii lui.
Blackskull(Citează)
19/05/2022 la 4:30 PM
De acord, dar sa nu ne plângem de condițiile de acolo după aia. Te duci la bâlci și te aștepți să găsești stele Michelin.
Tano(Citează)
19/05/2022 la 4:29 PM
Radule, de la o vremei ai idei ciudate
Da, daca nu ne place nu dam click pe pagina ta, etc etc
Dar cu Masinile electrice, NFT-urile , acuma cu Street Food-urile, mi se pare ca vrei sa iti faci un club al non-saracilor …
Dave(Citează)
19/05/2022 la 11:57 PM
Sa faci un club al non-saracilor nu mi se pare o idee rea. Pana la urma, ce dreaq ar fi atractiv in saracie? Ce naiba sa storci util din ea?
Dubios mi s-ar parea daca ai vrea sa faci un club al bogatilor. Aia ar fi adevarata aroganta!
Radem, glumim, dar nu inteleg staruinta cu care unii se arunca in evenimente publice stradale cu “bere si mici” in weekend, in Bucuresti si se plang ca e omor, mizerie si proasta organizare.
Pai daca nu iti plac lucrurile astea, aproape garantate oriunde in Romania, faci un weekend relaxat la Viena, mananci un carnat cu.pretzel, bei un weissbier, sau o cafeluta si un brunch la DO & CO in Stephanplatz si a doua zi esti acasa la ultimul episod din Insula Iubirii.
Ca orice om normal, nici bogat, nici sarac. :-)
Pana la urma, nici nu e mare diferenta de bani.
Tom(Citează)
21/05/2022 la 1:50 PM
Nu o fi mare diferență de bani, cum nu e nici dacă mergi în Grecia vs Mamaia, dar e diferență de timp consumat. Lucrurile care au loc în orașul tău sunt la îndemână, te întâlnești cu alți prieteni, mai crește ceva și la tine, nu doar în Viena.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 4:35 PM
Ca sa impace si capra si varza, cred ca ar putea sa introduca o taxa de intrare, sub forma de voucher. Platesti 30 lei intrarea si in schimb primesti un voucher de aceeasi valoare pe care poti sa il folosesti la oricare din restaurante. In felul asta, ii triezi pe cei care nu vor de fapt sa participe, ci doar sa se uite, dar nici nu ii taxezi suplimentar pe cei care vor sa cumpere chestii.
A.(Citează)
19/05/2022 la 5:19 PM
Vouchere pentru care vin toate tarabele să le deconteze, să nu fie falsuri și așa mai departe. Sau să fie NFT, cod QR, adeverință pe mail, carnet de donator etc. Lumea nu vine să se uite, scrie în articol că și cozile erau pe măsură. Până la urmă trebuie să te convingă să cumperi tarabele alea, cu cât sunt mai mulți ochi, cu atâta mai mulți potențiali clienți. Fiind un festival nu poți să ai pretenția să fie oameni nici prea mulți, dar nici prea puțini, să ai masă și scaun și să nu simți că te înghesuie alții când mănânci. De multe ori locul unde se organizează astfel de festivaluri nu e potrivit (accese aiurea, culoare înguste etc.).
Problemele reale ridicate sunt alea legate de coșuri de gunoi și toalete, restul sunt comentarii ale unor oameni cărora nu le plac festivalurile în general și critică orice (nici mie nu prea îmi plac, dar nu e nici pe departe așa rău).
dam167(Citează)
19/05/2022 la 8:48 PM
Voucherul ar fi o variantă destul de elegantă. Eu, de exemplu, nici n-am știu că e festival, am mers pur și simplu la plimbare, pentru că știam că Kiselefful și Calea Victoriei sunt pietonale în weekend. Nici nu-mi aduc aminte să fi văzut vreun afiș care să indice faptul că e festival.
Bogg(Citează)
20/05/2022 la 2:58 PM
Dar de ce sa ne complicam cu vouchere? Nu putem sa avem ambele categorii de festivaluri?
Cine nu este dispus sa plateasca taxa de intrarea se duce la cele gratuite, unde exista dezavantajul ca va fi mai aglomerat. Cine vrea sa fie mai liber, se duce la festivalul unde plateste bilet.
Iar comerciantii se impart in functie de preferinte:
– munca mai multa, dar si vanzari mai mari SAU
– munca mai putina, dar vanzari poate la jumatate.
Andrei G(Citează)
21/05/2022 la 1:52 PM
Eu cred că poți avea pretenții de la orice, indiferent despre ce activitate sau eveniment vorbim. Câtă vreme sunt rezonabile, ar trebui să fie și puse în practică.
Să nu ai pretenția de a mânca pe scaun sau neînghesuit? Asta pare una rezonabilă, aș zice.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 4:49 PM
Eu te-am remarcat pe tine, soția a remarcat sacul Matildei, amândoi vă urăm toate cele bune și să vă bucurați de copil.
Nu am vrut să deranjăm.
:)
Vali(Citează)
21/05/2022 la 1:52 PM
Mulțumim!
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 4:56 PM
La mizeriile astea de street food festival pretul mancarii este mult mai mare ca la restaurante medii spre bune cu servire. Am fost acum 4-5 ani la o mizerie din asta la Romexpo, unde am platit bilet. Pe atunci hotdog-ul tin minte ca era 25 sau 27 RON. Am comentat si atunci si mi s-a raspuns ca sunt costuri de logistica si de aceea e nevoie de preturi mari. Astia cu carutele lor de mancare sunt niste jepcari care care vor 45 RON pe un burger amarat facut cu costuri de 15 RON pe care ti-l dau in mana sa il mananci in picioare. Sa se duca elitistii care sufera din cauza la” saraki. Eu o prefer intotdeauna un restaurant curat, elegent unde sunt servit si unde o sa primesc un produs mai bun decat cel facut intr-o caruta insalubra.
Catalin Alexandru(Citează)
19/05/2022 la 5:06 PM
Păi să iei Curent fără contor.. costă shpagha..
theSame(Citează)
19/05/2022 la 5:36 PM
Am mai vazut unii care vand burgeri la strada, nu la festivaluri, si acolo preturile sunt semnificativ sub restaurante sau fesfivaluri. Astia care cauta fraieri, treaba lor, io oricum m-am obisnuit sa nu mai merg la din astea de cand nu voiau banii mei, ca eram pericol medical.
S(Citează)
19/05/2022 la 5:14 PM
Deci ești nemulțumit că au ieșit săracii la plimbare?
Cristi(Citează)
21/05/2022 la 1:53 PM
Trebuie să și înțelegi articolul, nu doar să-l citești.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 5:24 PM
Asta ar functiona daca si preturile nu ar fi mari. Asa ciugulesti ceva mic si scump si nu mai mergi la alta taraba. Sau doar mergi, nu iei :)
S(Citează)
19/05/2022 la 5:24 PM
Astept comentariul ala cu “de banii pe care il cer astia pe un burger iau si o ciorba si unn fel doi”. Istoria e ciclica, nu poate sa nu apara iar.
nashu_mare(Citează)
19/05/2022 la 7:12 PM
Bah da fraieri mai sunteti, e doar o reclama finuta la burgerfest
andrei(Citează)
19/05/2022 la 7:26 PM
Soros!
nashu_mare(Citează)
19/05/2022 la 6:17 PM
daca puneau bilet poate avea si mesterul cu gin tanquerai bani de rca la caruta poporului b 76 kab.
Ionut(Citează)
19/05/2022 la 9:46 PM
Nu, nu stiam, o sa-i caut acolo, daca au preturi mai mici decat la targurile astea.
S(Citează)
21/05/2022 la 1:54 PM
Probabil au mai mici, la astfel de festivaluri mai ia și organizatorul vreo 20% din vânzări pe lângă taxa de participare.
nwradu(Citează)
19/05/2022 la 6:29 PM
Radu e cam elitist, dar in cazul acesta s-a suparat degeaba. Este festival stradal, e clar ca e aglomeratie cat cuprinde, inghesuiala, cozi, praf, harmalaie. Si nici nu prea e pentru copii mici. L-a enervat faptul ca a venit si “saracimea”, care tragea de o bere…
Kopa_Kopan(Citează)
21/05/2022 la 1:54 PM
Mă îndoiesc că “sărăcimea” trăgea de o bere de 12 lei. Ideea este să nu permiți acces nelimitat, indiferent că acesta este gratuit sau nu.
nwradu(Citează)
20/05/2022 la 12:15 AM
Dupa ce am citit articolul si comentariile, concluzia e: nu mai fiti saraci!
Alex(Citează)
20/05/2022 la 1:36 AM
Lol ce de hateri :)) cred ca v-au pus astia ceva in vaccinuri de a ajuns lumea asa pornita.
Also pareti foarte ocupati, de n-ati avut timp sa ganditi nitel la detalii. Lipsa bulucelii e un confort si multi suntem dispusi sa platim pt. el. Inclusiv multi dintre voi:
– nu v-ati dus sa va omorati la Black Friday / deschideri de magazine. Ati preferat sa platiti un pret ceva mai mare si sa nu va calcati in picioare.
– la plaja preferati sa dati un ban pe sezlong, sa nu va calce turma pe prosop.
– care aveti copii preferati o scoala cu mai putini elevi in clasa, vs 40. Pentru asta platiti cu timp, efort samd.
Iar “clasismul” e cireasa de pe tort (cirese, bogati, get it?). Problema e buluceala, nu saracii. Bogatii te calca fix la fel pe bombeuri daca sunt prea multi.
Dar na, e mai simplu sa sariti la Radu. Ca sa nu mai spun ca bulangiul si-a mai luat si apartament, ba chiar a pus si parchet!
Ma rog, morala ar fi ca la faze din astea, inainte sa sariti, sa va intrebati “oare de ce a zis asta?”. Si dupa ce va raspundeti, asta e important, sa va mai intrebati si “sigur e asta raspunsul?”.
PS sunt vaccinat voluntar. Aia a fost doar gluma cea mai facila.
PKL(Citează)
20/05/2022 la 8:53 AM
Pai sa punem atunci taxa si la spital, sa nu mai fie asa buluceala, ce parere ai?
Oh wait, chiar este taxa la spital ca sa intri in fata. Ii zice spaga sau, mai onorabil, abonament la clinica privata.
E foarte ok, daca ai bani. Daca nu ai, mori, ca asa e in capitalism.
Numai pe masini nu vor romanii sa se puna
Marean(Citează)
20/05/2022 la 10:30 AM
Dude really? Compari spitalul cu hamburgerii? Tie chiar iti place mancarea, este?
Dar stii si tu ca nu e o comparatie chiar corecta. Corect ar fi sa zici de priority lane la aeroport. Zbori cu acelasi low cost ca restul, dar daca esti dispus sa dai o taxa atunci economisesti timp si bombeuri stricate.
Corect ar fi sa zici de golden circle la concert, asculti aceeasi muzica de satanisti dar fara sa te tavaleasca careva la pogo, daca nu ai chef.
Corect ar fi sa zici de muzeul Vaticanului, unde aia cu bilet online nu stau la coada cu restul – au investit timp si “efort” ca sa aiba un plus de confort in ziua vizitei.
Corect ar fi sa zici de livrare in aceeasi zi la eMAG. Cu taxa aferenta. Sau piscina cu 10 lei in locul strandului aglomerat, cu 5.
PKL(Citează)
20/05/2022 la 10:52 AM
@PKL: Sau bilet mai scump la metrou, ca să poți călători doar cu alea 2-3 vagoane din față (Gold), fără buluceală și cu parfumuri mai scumpe în jur (probabil).
Una e să alegi un serviciu mai scump ca să eviți aglomerația, alta e să-i pui pe toți să plătească o taxă la un festival stradal. Ca și cum ai vrea ca biletul la un concert să coste triplu ca să intre 1/3 din oameni, că e mai civilizat, în loc de a alege tu să plătești vreo cabină VIP ca să nu iei coate din jur.
Iar dacă cozile erau mari nu înseamnă că lumea era gură cască.
dam167(Citează)
20/05/2022 la 10:57 AM
@dam167
Nu, cozile mari inseamna ca festivalurile stradale de genul asta nu au aduc placere clientilor. Si cei care consuma de obicei asa ceva prefera sa nu mearga si aici.
Apropo, acum cativa ani a fost scandal ca la bugerfest s-a oprit accesul chiar si celor care aveau bilete pentru ca in interiorul festivalului nu mai era loc. Mie asta imi semnalizeaza civilzatie.
nashu_mare(Citează)
20/05/2022 la 11:08 AM
Nu-i oblig la nimic si nu le interzic nimic. Also nu ma intereseaza cat cumpara oamenii aia, asta e preocuparea organizatorului. Ala trebuie sa isi analizeze publicul, cheltuielile si veniturile.
Aici vorbim doar de logica bogatului de Radu, ca utilizator:
Daca e acces gratis, vin mai multi oameni. Eu prefer mai putini oameni si as fi dispus sa platesc o taxa.
Ca idee, probabil eu nu as plati bilet si as merge in alta parte, dar asta nu inseamna ca ar fi incorect sa puna bilete.
PKL(Citează)
20/05/2022 la 11:30 AM
@nashu: deci s-au vândut mai multe bilete decât suflete care puteau intra în țarc, iar apoi au stat afară? aia-i civilizație? tare. Ca principiu mi se pare ciudat să vrei să oranizezi așa ceva în mijlocul unei capitale europene, fără înghesuială. Dacă faci un sondaj printre cei care gustă astfel de evenimente ai să vezi că nu aglomerația și cozile sunt problemele ridicate.
@PKL: organizatorul fix asta a făcut – și-a analizat opțiunile și asta a ieșit. Nu e vorba numai de Radu, problema cu ce vrea un individ e că impui acel ceva și pentru restul – care rest poate nu vrea taxă. Asta poți face la restaurant, poți plăti să mănânci numai tu, dacă asta vrei.
Ca o paranteză, cei care vor și își permit exclusivitatea nu o caută în mijlocul populației. Cumva asta era esența aici, pretenția ca restul să facă ceva pentru ca unii să aibă percepția aia de exclusivitate.
Băgăm și mall sau parcuri o taxă? că uneori e sufocant (retoric).
dam167(Citează)
20/05/2022 la 12:24 PM
@PKL
sa observam ca exemplele date de tine (priority lane, golden circe la concerte, livrare in aceeasi zi etc) nu te impidica sa beneficiezi in continuare de serviciu, pe cand in situatia cu festivalul daca pui bilet atunci unora le refuzi pur si simplu accesul. Este perfect ok sa vreau sa merg la un festival tinut pe spatiul public doar ca sa ma uit, nu exista nici o obligatie de a consuma, nu?
Exemplele tale ar fi comparabile daca ai zice ca ai vrea sa platesti 5 lei in plus ca sa iei hamburgerul mai repede (sau bilet de intrare care iti da dreptul sa iei hamburgerul mai repede, dar nu restrictioneaza accesul).
Exemplul meu cu spitalul intr-un sens este voit exagerat, pentru a arata unde duce acest tip de gandire daca o aplicam pana la capat, dar in alt sens nu e exagerat deloc, pentru ca ti-am zis de spaga care functioneaza exact ca un bilet de intrare (cumperi access cu bani), deci nu vad nimic in in neregula cu exemplul asta.
@Dam a dat un exemplu mai soft, cu clasa 1 la metrou etc. Un alt exemplu ar fi sa platesti o taxa la scoala ca sa nu fie 35 de elevi in clasa, ci 20.
Ideea de baza e ca acest tip de gandire duce mai devreme sau mai tarziu la segregare pe criterii de venituri. Iar asta se numeste clasism, dupa cum ziceam.
Tot gandirea asta e un simptom al unei trasaturi oribile in societatea romaneasca, si anume individualismul feroce. Iar asta, cred eu, este cauza pentru care o multime de lucruri nu merg bine in Romania – este “care pe care”, “dog eat dog”, suntem in stare sa ne urcam pe altii cu picioarele ca sa fim primii etc.
In alte societati lumea intelege in mai mare masura ca pentru ca mie sa imi fie bine, este necesar sa le fie bine si altora. Nu e vreun principiul moral superior aici, este doar ceea ce se numeste “enlightened self interest”.
Marean(Citează)
20/05/2022 la 1:18 PM
Au vandut abonamente pe mai multe zile si bilete la poarta. Da, mi se pare civilzat sa nu mai permita accesul, remember Colectiv?
Alrfel, daca ai abonament sau chiar bilet cumparat in avans la autobuz, nu inseamna ca ai loc fizic sa intri.
Sau chiar si intr-un restaurant: daca nu mai sunt locuri, nu intri.
nashu_mare(Citează)
20/05/2022 la 1:24 PM
Dar nu e o discutie despre interzicere. Este despre “uite cat de naspa e fara taxa. Uite ca atunci cand e taxa e mult mai ok”
nashu_mare(Citează)
20/05/2022 la 2:55 PM
Bun, suntem de acord ca e ok sa platesc fast lane daca vreau si pot, da? Atunci de ce ar fi gresit sa spun “as prefera un zbor mai scump, dar care garanteaza imbarcare rapida by default?”
Tu nu ai dreptul universal de a merge la TOATE festivalurile. Daca organizatorul iese pe plus cu alea gratuite, f bine, le face in continuare. Daca iese pe minus cu alea platite iar bine, renunta la ele. Aici vorbim doar de dreptul meu de a le prefera pe cele platite, daca exista, pentru ca e mai putina buluceala. Vreau confort, sunt dispus sa platesc pentru el pana la un punct, aia e.
Inteleg unde bati cu egoismul feroce, intr-adevar nu e o extrema dezirabila, dar extrema cealalta este “de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi”. Aia vrem? Calea de mijloc e o discutie ampla pentru care nu am suficienta bere in momentul asta :)
Ca sa nu divagam, am pornit de la faptul ca unii (inclusiv tu) l-au acuzat pe Radu de dispret fata de paturile de jos. Iar eu, care ma identific cu abordarea lui, argumentam ca e doar o preferinta pentru propriul confort, nu o judecata de valoare. Si ca nu e de blamat pentru ca si-ar permite sa plateasca pentru preferinta asta.
Cu asta o sa ma opresc, aici e limita maxima de dezbatere inclusa in abonamentul gratuit. Pentru cei interesati de un upgrade, ca sa continuam, sunt aici.
Also, in locul lui Radu as veni cu un comment, pe finalul discutiei, cu “ba nu, eu chiar nu voiam sa ma amestec cu toti sarantocii aia” :D :D
PKL(Citează)
20/05/2022 la 3:09 PM
Articolul arata ca de fapt inclusiv cei care “consuma” festivaluri de mancare au ales sa vina si la acesta cu intrarea libera. Adica Radu nu s-a dus pana acolo, s-a uitat de la distanta si a plecat. S-a plimbat de la un capat la altul, contribuind la aglomeratie, si apoi a plecat dupa ce a stat degeaba la o coada.
Iar concluzia lui nu a fost “gata, plec acasa sau caut un eveniment cu bilet la intrare”. S-a dus la un alt festival cu acces liber.
Andrei G(Citează)
21/05/2022 la 1:57 PM
Eu iau loc doar lângă Țiriac la astfel de festivaluri!
nwradu(Citează)
20/05/2022 la 6:54 AM
Cred ca e prima data in istorie cand vad ca este o problema sa vinzi mai mult, mai repede si ca asta ar fi ceva rau si negativ.
Dar asta patesti cu ingineri, razboiul asta intre economisti si ingineri nu se va termina niciodata :)
Gaelex(Citează)
20/05/2022 la 10:40 AM
Diferenta este ca astia nu gatesc fast food la modul McDonald’s. Daca ar face-o, de ce te-ai duce acolo? Eu nu m-as duce pentru mancare procesata industrial.
Au incercat unii (grasul ala care a fost la masterchef) sa vanda asa si nu a avut viata lunga.
Nu te duci la chestii de genul asta pentru Fornetti.
nashu_mare(Citează)
20/05/2022 la 1:05 PM
Tinere, tocmai lipsa (sau numarul insuficient) de ingineri capabili a dus la situatia in care sintem acuma.
Economia nefiind o stiinta, se face totul la ghici.
Emil C(Citează)
20/05/2022 la 8:57 AM
Pai sa punem atunci taxa si la spital, sa nu mai fie asa buluceala, ce parere ai? Radu sigur ar fi dispus sa plateaca pt confortul asta de care zici, la fel ca tine.
Oh wait, chiar este taxa la spital ca sa intri in fata. Ii zice spaga sau, mai onorabil, abonament la clinica privata.
E foarte ok, daca ai bani. Daca nu ai, mori, ca asa e in capitalism si de aia lucrurile merg bine in Romania.
Numai pe masini nu vor romanii sa se puna taxe, in rest ar fi dispusi sa plateasca in plus in orice situatie in care se pot baga in fata altuia.
Si dupa aia ne plangem ca e coruptie in tara.
Marean(Citează)
21/05/2022 la 1:57 PM
Păi s-a pus coplata, 10 lei pentru internare, din niște motive similare.
nwradu(Citează)
20/05/2022 la 10:13 AM
Eu nu înțeleg de ce i-ați sărit toți în cap lui Radu. Mi se pare normal să evite să se amestece cu plebea. N-a muncit atâția ani la review-uri de telefoane chinezești să fie tratat ca un om normal, nu?
Plus că are dreptate. Vă dați seama că o mare parte din oamenii care stăteau la coadă la haleală erau acolo doar să se uite, nu? Când le venea rândul, comandau cel mult o apă plată, dar mai probabil că doar țineau de vorbă vânzătorii câteva minute și apoi plecau. Ei, o taxă de intrare ar fi rezolvat problema cozilor.
Și nici nu ar fi o măsură controversată. Da, ok, ar fi stupid să pui taxă de intrare undeva unde doar se adună niște vânzători ambulanți de mâncare. Dar ăsta era Bucharest Street Food Festival – e ceva complet diferit. Nu e nea Ion cu căruțul de crenvurști, e John cu New York Style Hot Dogs. Altă veață.
Lăsați omul în pace, haterilor.
Giani Mucea(Citează)
20/05/2022 la 2:39 PM
Nu prea inteleg unele idei din articol:
1. Spui ca au fost foarte mulți gură cască, oameni care doar treceau pe acolo”.
Apoi spui ca “n-am văzut niciodată cozi așa mari la street food. 20-30 de persoane la fiecare chioșc, absolut fiecare chioșc, chiar și la cei care nu fac mâncare prea bună”
De unde stim ca cei care pareau gura casca nu erau de fapt potentiali clienti care asteptau sa se mai micsoreze cozile. Si automat inclusiv tu te-ai incadrat in categoria celor gura casca, fiindca nu ai cumparat nimic.
2. Spui ca te-ai dus apoi la un alt festival, tot cu intrare libera, unde a fost totul frumos.
Deci problema nu o reprezinta intrarea libera, o reprezinta spatiul insuficient pus la dispozitie de organizatori. Si faptul ca restaurantele participante nu au fost pregatite pentru un astfel de volum de vanzari, ei fiind obisnuiti cu mult mai putini clienti.
Dar asta cu siguranta se va rezolva la urmatorul festival.
Andrei G(Citează)
21/05/2022 la 9:57 AM
Zilele astea e Street Food Festival si la Oradea, dar se tine in cetate si prafu-i mai putin. In schimb, preturile sfideaza bunul simt… 15 lei 100 de g de cartofi prajiti cu sare e mult prea mult, iar daca-ti mai pune si un pic de sos de branza/cascaval sare de 20-25. Un burger clasic (clasico suna mai altfel) e 40-45 de lei. Da-o-n! Oricum, nu e prost cine cere ci, ca de obicei, cel care da. O alta chestie care mi-a placut a fost ca pe langa preturile nesimtite majoritatea aveau si cate un borcan pentru bacsis si til recomanda cu caldura. Adica dupa ce stai mai bine de 30 de minute dupa un burger si-o portie de cartofi prajiti sa le si dai bacsis. Halal! Da, eu am fost saracul ala care doar s-a uitat, n-a cumparat nimic si apoi am mers la o terasa unde am mancat si am baut pana la miezul noptii.
Radu-Mihai(Citează)
21/05/2022 la 10:13 AM
P.S. Am auzit o discutie interesanta langa o burgerie premium care vindea doar hamburger cu black angus: “Du-te ia carne tocata de la X (supermarket)! – Pai acolo n-au black angus. – Nu conteaza; astia cumpara tot si n-au ei habar mai ales la cata sare si piper punem pe ea.” Premium, pe naiba! Preturile incepeau de la 45 ala Clasico, dar daca vroiai si cartofi prajiti (de la punga, evident – am vazut cu arunca unul ambalaje) langa era 65 de lei meniul, iar daca vroiai si o Cola sau un tap de bere ajungea lejer la 80 de lei. Super premium!
Radu-Mihai(Citează)
21/05/2022 la 2:20 PM
Ca analogie, și un restaurant are un număr limitat de locuri, nu acceptă număr nelimitat de clienți în interior. Cum ar fi dacă ar accepta oricâți, să le dea farfuria în mână ca să mănânce printre mese?
Eu mai am pretenția, mai ales la 35 lei burgerul, să pot merge rezonabil și la toaletă, să am cos de gunoi, pretenții din astea de burghez cu bani.
nwradu(Citează)
22/05/2022 la 6:50 PM
Si toaleta lipsea pentru ca era gratuita intrarea, sau pentru ca organizatorii au organizat prost? Ma rog, ma astept sa se regleze in timp, pe masura ce dispare acest entuziasm al socializarii de dupa pandemie. Cred ca, in ciuda nemultumirii tale, au avut de castigat si organizatorii, din chirii, si vendorii, din volumul de mancare vandut. Daca un burger te costa 35-45 fara garnitura, mai dai 10-15 lei pe ea si inca 20-30 lei pe bautura, de persoana, mai platesti si bilet de intrare, o familie de 4 va plati 400 lei-100€ ca sa manance un burger pe strada. Devine mai ieftin cu combustibil cu tot, sa dai o fuga pana la Russe si sa mananci acolo… :-)
Bipbip(Citează)