un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Trei lucruri de reținut după cursa de Formula 1 din Australia

12 Apr 2022  ·

AUTO, GÂNDURI  ·

16 comentarii

Au fost trei elemente de reținut după cursa din Australia de Formula 1.

Primul, că regulamentul este stupid în privința pneurilor. Albon a pornit cu hard-uri și nu a schimbat niciodată în cursă pneurile. A plecat de pe ultimul loc și era pe poziția 7 la intrarea în ultimul tur, o poziție nesperată pentru Williams.

Regulamentul cere însă ca toți piloții să efectueze măcar un schimb de pneuri în cursă. Așa că, deși nu avea nevoie de pneuri noi, Albon a intrat la standuri în ultimul tur, a schimbat de formă și a terminat cursa pe locul 10, că a pierdut timp făcând asta.

Schimbul de pneuri ar trebui să fie ceva lăsat la latitudinea echipelor, nu obligatoriu prin regulament. Dacă ești mai rapid cu pneuri noi deși pierzi 25 de secunde ca să le pui, atunci schimbă. Dacă nu vrei, nu schimba!

Al doilea, că Ferrari are o mașină foarte rapidă în acest an. Au fost două safety car-uri în care Verstappen a ajuns din nou în spatele lui Leclerc, da? Și totuși, după fiecare restart, Ferrari-ul băga o secundă în plus pe tur față de Red Bull. A fost uimitor să văd asta. Circuitul de la Melbourne o fi fost turnat pentru monoposturile Ferrari, nu știu, dar Leclerc și mașina sa au fost incredibili.

Al treilea, că Leclerc are șanse mari să fie campionul acestui sezon. A luat deja un avans bun, are 71 de puncte și este urmat de Russell cu 37 de puncte. Russell n-a mers strălucit, că Mercedes nu pare în formă în acest an, dar a obtinut puncte în toate cursele. Verstappen a abandonat în două curse din cele trei de până acum și are doar 25 de puncte.

Sigur că totul se poate schimba, dar Leclerc știe să piloteze și are o mașină foarte competitivă. Aceste două elemente sunt de obicei suficiente pentru a fi campion. Dacă Ferrari-ul rămâne mai rapid decât Red Bull-ul lui Verstappen, are șanse mari la titlu și probabil că în acest moment este favoritul la pariuri.

Se pot schimba multe într-un sezon în care mai sunt 19 curse de disputat. A mai fost o perioadă în care Ferrari a pornit tare în competiția cu Mercedes, dar pe la jumătatea sezonului au început să scârțâie. Cred că era unul dintre anii în care competiția era între Vettel și Hamilton. Au mers neck in neck până pe la mijlocul sezonului, apoi Hamilton s-a detașat fără drept de apel.

În rest, o cursă bună, dar nu memorabilă. Mick Schumacher a zis la un moment dat pe radio “holy cow, that was close“, ceea ce mi s-a părut foarte amuzant. Rezumatul cursei poate fi văzut doar pe YouTube.

    16 comentarii

  1. “A mai fost o perioadă în care Ferrari a pornit tare în competiția cu Mercedes, dar pe la jumătatea sezonului au început să scârțâie.”

    Au fost prinsi incalcand regulamentul tehnic si au ajuns la o intelegere secreta cu F1, prin care au acceptat sa mearga cu motorul mai slab pana la final de sezon. O pata rusinoasa pe obrazul echipei, dar si pentru F1 care nu au facut totul public lasand loc speculatiilor (cel mai plauzibil fiind faptul ca au fentat un senzor de combustibil, dar posibil sa fie si altceva).
    Sper sa nu existe asemenea combinatii si anul acesta.

      (Citează)

    • N-a fost o incalcare propriu zisa, au exploatat o zona gri netratata in regulament. Probabil intelegerea a fost ca Ferrari sa expuna tot sistemul si sa explice cum fac si FIA nu ii penalizeaza.

        (Citează)

  2. Realitatea e ca fara acele 2 safety cars Verstappen era la cel putin 30 de secunde in spate. Leclerc spre deosebire de Hamilton anul trecut, nu are nimic de pierdut asa ca nu se va lasat intimidat de orice manevra incearca acum Verstappen (ma refer la depasirile “totul sau nimic” pe care le face mai tot timpul).

    Verstappen are in schimb totul de pierdut. Sa fim sinceri, inca 1-2 DNF si adio sanse la titlul. Si da, sunt fan Ferrari.

      (Citează)

  3. Nu sunt deloc de acord cu primul punct. Daca nu ar fi schimbul obligatoriu, echipele ar forta la limita pneurile si ar fi doar o chestiune de timp pana se intampla un accident grav ca urmare a unei cedari la viteza mare.

      (Citează)

    • Nu-mi aduc aminte ca in trecut, inainte sa devina obligatoriu schimbul de pneuri, sa fi fost accidente generate de explozia unui pneu.
      Dar totusi eu cred ca in curand se va renunta la regula asta datorita faptului ca F1 vrea sa atraga din ce in ce mai multi specatori de “ocazie” si pentru acestia este destul de complicat sa inteleaga cand si de ce se schimba pneurile.

        (Citează)

  4. Sol:
    Nu sunt deloc de acord cu primul punct. Daca nu ar fi schimbul obligatoriu, echipele ar forta la limita pneurile si ar fi doar o chestiune de timp pana se intampla un accident grav ca urmare a unei cedari la viteza mare.

    Nici eu nu sunt de acord dar nu din punctul ăsta de vedere.
    Problema e că nimeni nu a înțeles încă uzura pneurilor, cum se comportă în cursă și cât de repede se uzează. Pirelli o să se regleze în timp chestia asta și nu o să mai facă nimeni 59/60 ture cu un set de pneuri…cel puțin nu fără să îi afecteze grav ritmul de cursă :p

      (Citează)

  5. Schimbatul obligatoriu de pneuri are un motiv foarte bun in spate: siguranta pilotului si a celorlalti din cursa.
    E un sezon intreg pe Netflix de curse cu Hamilton, Bottas si Verstappen cu pneurile explodate pentru ca le-au fortat prea mult.
    Asa ca FIA a intervenit de mult ca sa faca aceasta regula, oficial pentru siguranta mai buna a pilotilor, neoficial ca sa zgaltaie sacul cu sobolani si sa obtina mai mult spectacol in cursa.

    Nu-mi explic cum ai ratat punctul cel mai important si cu adevarat nevralgic: FIA a reglementat foarte clar pozitiile de urmarit sub safety car.
    Gata cu scarba de Verstappen paralel cu leaderul cursei, tinand botul masinii Red Bull la 2mm in spatele botului leaderului cursei.

      (Citează)

    • Reglementarea asta este un lucru bun. Ma enerva pana si pe mine ca telespectator cand vedeam ca Verstappen hartuia pilotul din fata.

        (Citează)

    • Venea in paralel, profita de safety car ca sa recupereze cat de pilot prost este el de fapt. Iar cand iesea safety carul imediat tasnea din pozitie foarte buna de langa pilotul care probabil merita de fapt sa castige cursa.

      In cursa din Australia i-au atras atentia lui Verstappen cei din echipa cel putin o data ca trebuie sa respecte regulile noi ale FIA, pentru ca lepra e tot lepra.

        (Citează)

  6. E normal să nu uzeze pneurile Williams-ul…la ritmul pe care îl are 😁

      (Citează)

  7. Good points.
    Referitor la schimbul de pneuri s a explicat mai sus motivatia ce tine de siguranta. As Adauga 4 observatii principale
    1. Monopostul Mercedes parea un esec remediabil pe la jumatatea sesonului cand ar fi fost prea tarziu. Iata ca s au apropiat un pic de Red bull
    2. McLaren pare sa fi gasit leacul pt problemele initiale. Se anunta un duel tare cu Alpine pt locul 4 la constructori
    3. Red Bull Powertrains. Red bull pare sa aiba un deficit la capitolul propulsor sau mai précis fiabilitate propulsor dupa exitul Honda. Cei de la Skysport afirma ca nu au identificat clar motivul problemelor care au dus la 3 dnf s, 2 pt Max unul pt Checo.
    4. Vettel are long covid sau s a plictisit si vrea sa fie dat afara cu o plata compensatorie ca nu stiu cata rabdare mai are Stroll senior cu el

      (Citează)

    • Tu ce ai face in locul lui Vettel? normal ca își baga picioarele dacă nu are mașina cu care sa concureze…măcar dacă se puteau bate la locul 4…dar mașina e prea slaba ca sa mai conteze, și cum modificarile de acum înainte vor fi doar minore, nu mai are sens sa își bată capul…

        (Citează)

  8. Am vazut primele doua curse si tot ceea ce pot spune este ca suntem intr-o noua era. Ferrari are deja prima optiune de castigare a titlului la piloti, deoarece diferenta intre primii doi este uriasa. Ca situatia sa se echilibreze este necesar cel putin o neclasare in puncte al lui Leclerc.
    RB se afla intr-o perioada de tranzitie si din ceea ce mai rasufla la presa nu au situatie clara asupra abandonurilor pe care le-au suferit. Este clar o problema cu pompa de combustibil, insa vorbim de o componenta standard si prin urmare situatia este mai “delicata”. Mercedes nu are masina de acest sezon si din nou ni se confirma ca in foarte multe cazuri masina a facut diferenta in acesti ultimi 8-9 ani. Mai mult discutia cu privire la acele limitari de costuri vine ca o frana si mai mare asupra dezvoltarii monopostului in acest sezon. Pentru ei locul 2-3 e obiectivul realistic in acest sezon. De asemenea ma astept ca undeva pe la jumatatea sezonului niste rahaturi pe partea de costuri sa apara, fie pornite din zona lor sau din zona RB.
    In rest sa ne asteptam la o americanizare a F1 si cursele sa se indrepte spre celor din IndyCar cu multe depasiri si alte nebunii.

      (Citează)

    • Eu zic ca nu e nimic tranșat încă… e prea devreme… Ferrari par buni dar nu ai de unde sa sti dacă motorul duce încă o cursa sau doua in același ritm…eu cred ca anul asta Ferrari a inteles înaintea celorlalți noul tip de combustibil…cred ca e o chestie de încă câteva curse pana situația se va echilibra…dpv aerodinamic cred ca situația este echilibrata momentan și diferența o face ansamblul motor…ce este mai important decât mașina Ferrari, este Leclerc, care in primele curse a aratat intr-o forma de zile mari…începe sa își arate valoarea…duelurile cu Verstapen au fost delicioase…

        (Citează)

  9. Mi as face cat de bine pot treaba pentru care sunt platit cu milioane pe an si as incerca sa imi fac iesirea din formula 1 ca un adevarat campion, nu lamentandu ma ca nu e masina buna la orice greseala de pilotaj. Mai ales ca sezonul trecut Vettel a aratat ca poate inca sa faca curse excelente

    Dan:
    Tu ce ai face in locul lui Vettel? normal ca își baga picioarele dacă nu are mașina cu care sa concureze…măcar dacă se puteau bate la locul 4…dar mașina e prea slaba ca sa mai conteze, și cum modificarile de acum înainte vor fi doar minore, nu mai are sens sa își bată capul…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus