un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Review: bicicleta electrică Serial 1 Harley-Davidson este remarcabilă

8 Apr 2022  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

31 comentarii

M-am dat cu noua bicicletă electrică Serial 1 de la Harley-Davidson, care a ajuns la vânzare și în România. Este foarte mișto. Costă și pe măsură, așa că intră în categoria jucării pentru adulți cu bani.

DESPRE CE VORBIM

Harley-Davidson a anunțat acum vreo doi ani că va face biciclete electrice sub numele Serial 1 și iată-le pe piață. Sunt două modele numite Rush și Mosh. Cea Rush are baterie mai mare de 706 Wh și o transmisie automată CVT integrată în roata spate, pe când Mosh are baterie de 529 Wh și fără acea cutie de viteză sau orice alt sistem de pinioane.

În rest, par identice. Motorul este un Brose S Mag de 250W și 90 Nm, autonomia totală bate spre 180 km în modul Eco, ai frâne pe disc cu pistoane acționate hidraulic, curea Gates Carbon, anvelope Schwalbe Super Moto-X. bateria este detașabilă și poate fi încărcată în afara bicicletei, ai un mic afișaj de control prins pe ghidon, far în față și stopuri LED spate și un mic torpedou. Asistența electrică funcționează până la 25 km/h în patru moduri diferite de “putere”.

Versiunea Rush are acea cutie Enviolo Automatiq CVT în roata din spate, după cum vă spuneam. Nu ai nimic de configurat la ea, se adaptează singură la deal sau vale pentru a te face să pedalezi constant.

Ambele sunt disponibile în patru dimensiuni, S, M, L și XL. Versiunea Rush are și o ediție step-through, adică fără acea bară ce unește șaua de furcă, astfel încât te poți urca pe bicicletă fără să ridici piciorul peste șa ca la un cal. Modelul L are greutate de 21,9 kg pe Mosh și vreo 27 kg pe Rush.

Preț: 4.000 euro pentru Mosh, 5.200 euro pentru Rush. Toate pot fi văzute și conduse în showroom-ul Harley-Davidson de lângă mall și Metro Băneasa, în șos București-Ploiești 42-44. Site oficial.

VIDEO

Am făcut un clip video și în cazul de față chiar este mai bun decât textul, că este un produs ce trebuie văzut. Am filmat inclusiv când mă dau cu ea.

Susține-mă cu un Subscribe:

CE MI-A PLĂCUT

Mi-a plăcut cum arată. Primele fotografii văzute acum doi ani arătau o bicicletă cu aspect mai retro, dar înțeleg că aceea este o ediție specială. Serial 1 arată ca o bicicletă modernă, are un aspect ușor high-tech și stealth și la asta contribuie foarte mult faptul că toate cablurile sunt ascunse. Cadrul este din aluminiu și mi-ar fi plăcut să fie mai bine finisate sudurile sale în anumite zone, dar nu-i vreo problemă asta.

Bicicleta este și foarte bine echilibrată. Am mai condus și alte biciclete electrice anterior și toate păreau ca o bicicletă normală pe care s-a pus motor electric. Aceasta Serial 1 se vede că a fost gândită de la început ca un produs premium: este foarte bine echilibrată, te simți excelent pe ea, greutatea este foarte bine repartizată, cotești foarte natural cu ea și cu doar un pic de exercițiu o poți conduce fără să ții mâinile pe ghidon, deși este periculos să faceți asta.

Ca mod de funcționare, bicicleta nu merge singură, ci amplifică pedalatul tău. Îl amplifică foarte bine, atât de bine încât eu, total neobișnuit cu efortul fizic, nu am obosit deloc pedalând vreo 30 de minute cu viteză mare. Și în caz că nu este clar, dacă rămâi fără baterie devine o bicicletă clasică, nu rămâi cu ea în drum.

Există patru moduri de funcționare: Eco, Tour, Sport și Boost. Eco este cel mai slab, acolo faci niște efort pentru a pedala, dar asta îți asigură și cea mai mare autonomie a bateriei. Tour este modul uzual pentru oraș, simți că bicicleta preia o mare parte din efortul tău și deci poți pedala o distanță mare fără să ajungi acolo transpirat sau obosit.

Sport este pentru când vrei viteză. Accelerația este puternică, atingi rapid viteze mari. Iar Boost… Boost este rachetă. Am numărat și pe Boost am dat din pedale de 11 ori pentru a ajunge la 25 km/h după o distanță de vreo 20 de metri. Cu Boost pleci ca racheta sau urci orice deal fără să simți că ai făcut efort.

Aceste moduri se schimbă dintr-un mic ecran cu butoane de control pus în partea stângă a bicicletei. Tot acesta îți arată viteza, timpi, distanțe parcurse și ce mai vrei tu, iar în plus controlează aprinderea farului. Ecranul nu este foarte mare, dar se potrivește cu design-ul stealth/minimalist al bicicletei. Există pentru telefoane mobile o aplicație de control ce poate deveni și dashboard de funcționare, în caz că vrei asta.

Frânele par foarte bune. Discuri pe față și pe spate, iar varianta condusă de mine are 4 pistoane cu acționare hidraulică. Mosh are doar 2 pistoane.

Mi-a plăcut și că bateria are pe ea patru LED-uri ce indică nivelul de încărcare, deci îl poți vedea fără să pornești bicicleta. În plus, o poți scoate de pe bicicletă și încărca separat de ea. Probabil că poți cumpăra și o baterie suplimentară, dacă vrei să o schimbi pe cea descărcată cu una încărcată.

Șaua este subțire, dar părea confortabilă chiar și pentru fundul meu dezobișnuit de biciclete după 2 ani de stat degeaba. Furnizorii aleși pentru diversele subansamble par de asemenea a fi de calitate foarte bună, iar fiecare element mi s-a părut bine construit și îmbinat, inclusiv pedalele sau prinderile apărătorilor de noroi de roți. Portbagajul spate suportă maxim 10 kg.

CE NU MI-A PLĂCUT

Nu mi-a plăcut că nu-mi pot permite una, dar asta nu-i vina ei.

N-am ce reproșa bicicletei. Este scumpă, dar scrie Harley-Davidson pe lateral și nu se aștepta nimeni să coste cât una chinezească. Pe partea de construcție, echilibru și funcționare nu am ce să-i reproșez.

Este grea, asta poate fi dificil dacă trebuie urcată pe scări sau prin lift, dar toate bicicletele electrice sunt grele. Apropo, are un mod Walk în care motorul electric te asistă când împingi bicicleta pe lângă tine, deși să o împingi fără acest mod activat nu este dificil.

Mie mi se pare că intră în categoria jucării pentru adulți. Dacă ți-o permiți, te vei distra foarte bine cu ea. Dacă vrei o bicicletă electrică pentru deplasări în special pe asfalt sau drumuri bătătorite, că nu-i vreun mountain bike, și prețul nu este o problemă, atunci este printre cele mai bune alegeri.

Preț: 4.000 euro pentru Mosh, 5.200 euro pentru Rush.

    31 comentarii

  1. MIȘTÓ adj. invar. (Arg.) (Foarte) bun, (foarte) frumos. – Din țig. mišto.

    Mai bagi o manea pe fundal, o punga de semințe in mâna și ai tablou complet.

      (Citează)

    • E bine că ai surprins esențialul, se știe că pe aici umblă doar elitiști oripilați de cuvinte precum “mișto”. Gaelex nr. 2.

        (Citează)

    • Ai fi vrut sa zica “fain”? prefer “misto” decat gretosenia aia de “fain”.

        (Citează)

    • cica ar veni din germana unde mit stock inseamna “cu baston” – ceva legat de barbatii bine, nu ca tine.

        (Citează)

  2. 5200 euro……stai si te gandesti…..o bicla sau un scuter. Ca la 5200 iti iei super scuter. Chiar te duci spre un moto gen sv650. Da, stiu, la alea iti trebuie permis, dar totusi.
    Ai zis bine “jucarie ptr oameni mari”. Ptr ca utilitate nu prea are.

      (Citează)

    • Iti cam iei o Vespa Elettrica ca uneori mai au si ecobonus sau chestii de genul.

      Mie bicicleta nu-mi prea palce cum arata, arata cam plictisitor si conventional. Vanmoof sunt mai dragute. Dar e o chestie de gust. Ca performante sunt sigur ca e asa cum zice Radu.

      In Bucuresti nu cred ca-i nevoie de bicicleta electrica ca-i plat cam totul si scopul unei biciclete e sa te mai deplasezi si pe baza de calorii.

        (Citează)

  3. “Rush are și o ediție step-through, adică fără acea bară ce unește șaua de furcă, astfel încât te poți urca pe bicicletă fără să ridici piciorul peste șa ca la un cal”. – eu chiar nu inteleg de ce i-au mai pus bara aia. Ar arata mult mai bine fara. In zilele noastre bara aia este inutila, nu mai ajuta la sustinerea cadrului, nu mai are niciun rost.

    Altfel, costa o gramada de bani. Iti iei lejer DOUA scutere electrice cu banii dati pe o bicicleta din asta. Bine, cred ca Radu se alinta, el ar putea sa si-o permita… dar nu mai are unde s-o tina, mi se pare ca are si vreo doua trotinete prin casa.

      (Citează)

  4. Kopa_Kopan:
    Ai fi vrut sa zica “fain”? prefer “misto” decat gretosenia aia de “fain”.

    No ase, servus tu!

      (Citează)

  5. Orice bicicleta civila mai scumpa decat o masina reala este o prostie.

      (Citează)

  6. Mi se pare ridicol sa vorbim de caracteristici tehnice la biciclete in afara de cat de mare e roata, ca sa stii ce sa iei. :-)
    Come on, cutie de viteza, range etc – NU.

      (Citează)

    • Conteaza si cat de mare este cadrul, sa nu stai cocosat sau dimpotriva sa te intinzi pana la ghidon. A trecut ceva timp decand mi-am luat bicla, dar din cate tin minte se masuara in inchi un parametru. Vad Harley sunt speciali si le masoara ca pe haine.

        (Citează)

    • La cat costa nu m-a asteptam sa aiba priza de incarcare la pedale, sa stai in genuchi cand o pui la incarcat si sa te murdaresti de la pedale. Plus ca paretea de jos se umple de apa si noroi.
      In rest este draguta, dar pretul nu este unde trebuie. Vor fi cumparate pentru statut, nu sunt pentru oricine.

        (Citează)

    • @valentinul: majoritatea au S, M, L …, fiecare mărime are de obicei detaliate dimensiunile pentru cei ce vor să știe. La multitudinea de cadre care există nu poți avea dimensiuni standard, așa că fiecare mărime acoperă un interval, exact cum e la haine. Și să fim serioși, la bicicletele genul nu-și face nimeni bike fit.

      Ce statut? 90% din oamenii care te văd mergând pe ea habar n-au ce e, pe cine crezi că impresionezi? E pentru ăia pasionați de motociclete și Harley în general, ăia când vor bicicletă n-o să-și cumpere Cube. Iar prețul fix asta reflectă, faptul că sunt puțini interesați de o asemenea bicicletă.

        (Citează)

  7. Prețul e acceptabil dacă o compari cu alte electrice și mai adaugi ceva pentru brand. Doar că pe mine nu mă interesează electricele, poate când o să ies la pensie. De banii ăștia iau un Van Nicholas cu Ultegra, chiar Di2 pentru varianta mai scumpă. Nu că aș da atâția bani pe o bicicletă.

      (Citează)

    • Vrei tu neapărat titan? Sunt frumoase cadrele alea, dar cam grele bicicletele pentru banii ăștia. Ultegra merită toți banii, probabil că e de departe cea mai bună afacere pentru amatori pentru că e o echipare mai durabilă decât Dura Ace iar performanța e similară – cu compromisul greutății în plus. Eu am de 7 ani Ultegra 6800 mecanic și mi se pare super, nici măcar de reglaje la deraioare n-am avut nevoie.

      Eu m-am gândit la Sram E-Tap dacă aș merge pe electric, dar am auzit că intră apă la beterii și se strică cam des. Dacă ai un buget de 4 mii probabil ai putea obține mai multe dacă cumperi piese separat – cadrul și echiparea completă, că restul sunt practic mărunțișuri.

        (Citează)

    • eu as zice ca e overpriced pentru un city bike. la noi e plin de borduri si gropi iar lipsa suspensiei mi se pare un dezavantaj.
      eu mi-am luat ceva similar cu asta din link si urc borduri de 10-15cm fara sa opresc si sa le simt: https://www.sportokay.com/ro_en/giant-trance-x-e-2-29-2021-e-bike-all-mountainbike.html

        (Citează)

    • @dam167, da, asta ar fi bicicleta mea ideală. Nu mi se pare prea grea, 8-9kg e ok, asta a mea actuală e mai grea. O vreau mai mult pentru touring decât pentru accelerație. Am una de aluminiu extrem de veche, cu Ultegra 6600. Genială bicicleta.

      Buget n-am, o să iau una din titan dar SH cel mai probabil, ceva la 1,5k

      @razorsbk – eu o comparam cu alte electrice, una decentă e pe la 2500. Mai mult nu știu, că nu mă interesează încă domeniul.

        (Citează)

    • Nici eu nu inteleg atractia pentru titan…doar asa, ca raritate, poate. Altfel, pentru performanta pura, carbon ftw.
      Ultegra, da, desi acum eu merg pe 105 si mi se pare bun si asta. Dar balesc la un Campagnolo Record, pus pe Cervelo, Basso, Bianchi sau Scott Foil. De Pinarello nu mai zic.

        (Citează)

    • Păi nu-mi pasă de performanță cum îmi pasă să nu arunc cadrul la gunoi după o căzătură mai sănătoasă. Că am avut destule până acum.

      Cum ziceam, eu vrea o bicicletă mai de touring. Nu mă interesează greutatea excesiv de mult, spre exemplu una din chestiile puse pe bicicleta actuală a fost o șa Brooks. Vreau Ultegra nu pentru greutate ci pentru fiabilitate și smoothness. Titanul mi se pare cel mai mișto.

        (Citează)

  8. Nu-s toate chiar asa de roz.

    In functie de amplasarea motorului, bicicletele electrice sunt de 3 feluri: motorul in roata din fata, in roata din spate sau intre roti.

    Varianta cu motor intre roti este cea mai echilibrata insa dezavantajul ei este ca motorul actioneaza pe lant sau curea, nu direct pe roata, uzandu-l prematur.
    Combini asta cu alegerea unei curele in loc de lant si e si mai si.

    In plus, faptul ca are curea si nu lant inseamna ca undeva cadrul se demonteaza ca sa intre cureaua. Cel mai adesea in spate, langa pinion are 2 suruburi ceea ce creaza un punct de slabiciune a structurii cadrului.

      (Citează)

    • Eu zic sa citesti mai mult despre bicicletele electrice. Cele cu motor pe roata pot merge singure in mod electric, nu sunt asistate si nu sunt asa de intalnite (autonomie minuscula, pierzi ideea de pedalat la bicicleta si miscarea etc.).
      Cele cu motor “intre roti” cum zici tu, sunt cele care sunt asistate, adica motorul antreneaza butucul pedalier la care dai tu din pedale. Si care motor nu intra in functiune decat atunci cand si tu pedalezi. Bicicleta nu poate merge fara ca tu sa pedalezi. Lantul sau cureaua angreneaza foaia din fata cu pinioanele rotii (sau pinionul, cum e in cazul de fata cu caseta in interiorul butucului rotii). Nu se uzeaza nimic prematur, doar daca iei in calcul ca, sa zicem, pregatirea ta fizica corespunde unei puteri de 200W pe ora iar cu motorul electric poti ajunge la puteri demne de Froome sau Pogacar (dar doar pentru o ora sau doua).

        (Citează)

    • Salut Octav,
      Nu vad rostul atacului (minuscul) la adresa mea. Locuiesc intr-un oras cu mai multe biciclete decat locuitori iar majoritatea bicicletelor electrice de aici au motorul pe roata din fata (tractiune 2×2, cum s-ar zice). Nici la astea motorul nu intra in actiune decat atunci cand pedalezi (au un senzon de miscare pe lant), pentru ca altfel ar fi considerate scutere si ar avea alt regim legal si rutier.

      In afara de cele cu motorul in fata, restul sunt impartite intre spate si mijloc cam 50-50.

      “Nu se uzeaza nimic prematur” – ai vreun argument?
      Compara uzura lantului sau a curelei dupa 5000km la o bicicleta cu motor central comparativ cu una cu motor in fata. Din moment ce cureaua preia forta motorului + forta piciorului, iar din cuvintele lui Radu “Boost este racheta”, se va uza mai repede sau va necesita mentenanta anuala.

      Fix din motivul asta (fiabilitate ridicata) toate serviciile de livrari de la mine din oras au biciclete electrice cu motorul in fata. Vobim de flote de zeci de mii de biciclete care fac mai multi kilometri anual decat multe masini.

        (Citează)

    • Scuze pentru exprimarea mai dura.
      Chiar daca lantul s-ar uza ceva mai des la cele cu motorul la mijloc, tot le-as prefera celor cu motorul in roata. Cum faci daca ai pana, demontatul se complica daca ai motorul la roti. In plus, eficienta motorului la pedale e mai mare, bicicleta e mai balansata si senzatia de pedalare asistata e mai naturala.
      Avantajul motoarelor in roti il vad la bicicletele normale, carora le poti atasa diverse kituri de electrificare.

        (Citează)

    • @C transmisie pe curea există și la motociclete. Vrei să spui că le schimbă ăia la fiecare plin de benzină? Nu, cureaua aia rezistă mult și bine la bicicletă, ținând cont ce puteri dezvoltă. Și nu se demontează nimic din cadru. Se pune întocmai ca un lanț. Una e să vezi biciclete și alta e să ai, să utilizezi și să înțelegi ce vezi.

        (Citează)

  9. C: Fix din motivul asta (fiabilitate ridicata) toate serviciile de livrari de la mine din oras au biciclete electrice cu motorul in fata.

    Nu fiabilitatea este motivul principal. Sunt mai ieftine pentru ca motorul e mai mic si mai ieftin.
    + sunt mai sigure, ca centrul de greutate se echilibreaza cu toate componentele de pe roata spate si cu biciclistul. Daca ar avea motorul pe spate si livratorul si-ar pune si cutia in spate, i-ai vedea pe toti facand wheelie la fiecare semafor.

      (Citează)

  10. daca inteleg … 5.200 de euro pt un motor pe spate, adica cea mai proasta optiune pt o bicicleta electrica
    O_O

    eu am una de la Decathlon de vreo 1500 de Eur (a fost 1000 dupa diverse bonus-uri de la primarie), e modul meu principal de deplasare de fix 2 ani. 7000 de km pina acum.
    merge perfect si are motor pe pedalier … infinit mai bun decat solutia astta.

      (Citează)

  11. “nu se aștepta nimeni să coste cât una chinezească”….desi stim cu totii ca e o chinezerie cu sticker de Harley pe ea.

      (Citează)

  12. la banii astia iti iei RSD x SUPER73-RX Malibu, adica racheta.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus