un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Deși mor pe capete pe acea șosea, șoferii sunt convinși că alții vor păți accidentele, nu ei

1 Feb 2022  ·

AUTO  ·

43 comentarii

Șapte oameni au murit astăzi într-un accident pe DN28, lângă Sârca în județul Iași. Șoferul unui camion o acroșat o altă mașină și s-a înfipt într-o autoutilitară cu muncitori. A omorât 6 muncitori. A șaptea victimă a fost chiar el.

În zona aceea se moare pe capete. Motivul este că drumul are o bandă normală și un acostament destul de lat, așa că majoritatea celor din zonă circulă ca și cum ar fi două benzi pe sens. O mașină se înghesuie pe acostament (oficial nici măcar bandă de urgență nu este), iar cei care depășesc trec doar puțin peste axul drumului când fac această manevră. Și, dacă vine cineva pe contrasens, se retrage pe acostamentul său, ca să aibă loc cel care depășește.

Inclusiv Google Street View a surprins depășiri în acest mod fix în zona accidentului de astăzi:

Din când în când, prea des însă, apar accidente grave. Pun pariu că șoferul acelui camion a acroșat prima mașină (o ambulanță care transporta o gravidă) pentru că depășea prin această manevră și n-a controlat bine traiectoria sau propriul gabarit.

Eu am fost de vreo 5 ori prin acea zonă. Se circulă cu 100-110 km/h și în acest mod. De fiecare dată am văzut câte un accident. Și totuși oamenii merg așa în continuare, din inconștiență și pentru că probabil sunt siguri că nu li se poate întâmpla nimic rău chiar lor. Ei conduc bine, alții vor păți accidentele. Problema este când pățesc alții și intră pe contrasens în oameni nevinovați…

Este un paradox în România, majoritatea oamenilor știu să se comporte doar pe drumurile cu o bandă și atât sau pe autostrăzile cu 2 benzi. Dă-le acostament sau bandă de urgență și vor încălca legea pe ea. Dă-le autostradă cu 3 benzi și vor merge toți pe banda 2, că banda 1 nu trebuie tocită. Prea multe opțiuni strică.

Eu am circulat normal pe acolo, pe banda 1 unică. Uneori se găsea câte un vitezoman să mă claxoneze că de ce nu mă dau pe acostament, ca să treacă el ușor. Cum ar fi, să încalc eu legea în loc să aștepte el să depășească prin procedura normală. La un moment unul m-a depășit, după câteva chinuri, și 4 minute mai târziu a oprit în primul sat și a intrat în curtea casei. Se grăbea rău, nu mai putea aștepta să ajungă acasă.

Problema de pe acest drum (DN28) și de pe altele similare din zonă (DN2/E85) este cunoscută de ani de zile. Sunt diverse articole despre șoseaua morții, unu, doi, plin Google de fapt. Dacă Poliția Rutieră ar începe să dea amenzi pe acolo, cu vreo 2-3 echipaje, în fiecare zi, poate și cu niște camere video fixe sau mobile, s-ar mai calma lucrurile. Vă las să ghiciți ce face Poliția Rutieră în schimb.

Articolul 43
Pe drumurile publice sunt interzise:
f) circulaţia autovehiculelor pe acostamente, şanţuri, trotuare, pe spaţii de siguranţă ale drumurilor şi podurilor, precum şi pe banda de urgenţă sau mediană a autostrăzilor;”

Articolul 61
(1) Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu constituie infracțiune potrivit legii penale, și se sancționează după cum urmează:
a) încălcarea prevederilor art. […] art. 43 […] cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanei fizice sau juridice;

OUG 43/1997.

drumul național DN 28, în profil transversal, sector Săbăoani – Tg. Frumos – Iași, are partea carosabilă cu două benzi de circulație 3,50 m (o bandă pe sens) și două acostamente consolidate a câte 2,50 m, lățimea totală a platformei de circulație este de 12 m, cu excepția intravilanului localităților Târgu Frumos, Podu Iloaiei și Valea Lupului, unde platforma drumului este de 14 m, cu patru benzi de circulație (câte două pe sens).

În acest sens, Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, la art. 100, prevede: „Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părțile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete și celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol”.

Se subînțelege, astfel, că autovehiculele pot circula doar pe banda de circulație, nu pe acostament.

Dintr-o precizare a poliției aici și altă variantă pe Trafictube.

România are cel mai mare număr de morți per milion de locuitori în accidente rutiere. Anul trecut, 18.800 de persoane au decedat în UE în accidente rutiere. 1.646 dintre acestea au fost în România, aproape 10% din toată Uniunea Europeană. Statisticile vin de la UE.

    43 comentarii

  1. Am vazut masina de politie mergand la fel, pe acostament, si cu coloana de masini in spatele lor. Probabil mergeau la limita legala si asteptau sa vada cine depaseste coloana.

      (Citează)

  2. Benzi 2+1 alternativ și rezolvi problema. Ar fi loc destul.

      (Citează)

    • E o porțiune din E85 făcută 2+1 alternativ și se circulă mult mai bine, numai că au fost parlamentari care au vociferat la CNAIR că e nașpa și trebuie să stea după toată *ulimea și CNAIR nu a mai continuat proiectul.

        (Citează)

    • Daca imi amintesc bine e reglementata si reducerea vitezei la 80 pe sectoarele alea in loc 100 cat era normal nu?

        (Citează)

    • @Gabriel, nu zic ca nu este mai sigura portiunea aia, dar nu se circula mai bine. Acolo se “gâtuie” intotdeauna traficul.

      In loc sa faca experimente din astea dubioase, CNAIR ar putea sa extinda drumul la 2 benzi pe sens. Au trecut peste 10 ani de cand lumea se plange de numarul mare de accidente de pe E85.

        (Citează)

  3. O posibila solutie ar fi portiuni alternative 2 benzi pe un sens, cu una pe partea cealalta, asa cum au inceput intre Bucuresti si Urziceni.

    Ce au facut romanii cand au fost introduse portiunile astea alternative? Au tipat pe Facebook ca numai in Romania se poate intampla asa ceva, ca au ingustat soseaua si s-au format cozi iar acum intarzie.

      (Citează)

    • Pai si asta s-a intamplat. Cand faci un proiect, trebuie sa iei in calcul si eventualele probleme pe care le vei crea. Iar faptul ca micsorezi foarte mult viteza pe principalul drum de legatura intre Bucuresti si intreaga zona a Moldovei, este o problema destul de mare.

        (Citează)

    • @Andrei G: Sigur ca alternativa normala ar fi o autostrada cu 4 benzi pe sens, viaducte si tuneluri.

      Dar pana una alta, daca ai de ales intre viata cuiva si jumatate de ora in plus pe traseu, mi se pare normal sa pleci la o ora la care nu e aglomerat. Plus ca in caz de accident, tot stai in coloana, deci n-ai castigat nimic.

        (Citează)

    • @Andrei, de fapt cel mai bine te gandesti la viata ta si asa ai o motivatie in plus sa eviti periodele aglomerate. Dar asta este doar teorie si stim ca este destul de dificil de respectat.
      Tie nu ti s-a intamplat niciodata sa pleci la drum la o ora cand soseaua era aglomerata?

        (Citează)

  4. “Dă-le autostradă cu 3 benzi și vor merge toți pe banda 2, că banda 1 nu trebuie tocită. Prea multe opțiuni strică.”
    Foarte adevarat! Mor cand vad asta. Problema mare e ca si pe afara conduc unii asa (Austria, Italia), nu se complica ei sa schimbe benzile, si-or fi zicand ca e safe si confortabil sa ramana pe banda din mijloc. M..e baa!

      (Citează)

    • Peste tot se circulă așa, nu vă mai căcați pe voi că hurr-durr românii. În Austria, Germania, Franța, Italia, UK etc. pe prima bandă se circula cu 80-90 km/h (deci camioane și pensionari), majoritatea pe b2 și se devansează pe b3.

        (Citează)

  5. La fel e și între Pitești și Slatina trebuie sa te dai în dreapta pe acostament dacă nu vrei sa te trezești cu câte un grăbit din față care intră pe contrasens sa depășească. Mi se pare chiar un pic sinucigaș sa conduci normal și legal pe secțiunea aceea de drum.

      (Citează)

  6. Pe banda 1 pe autostrada nu se merge pentru ca de cele mai multe ori este cu gropi si denivelari. Cat despre DN, daca nu ar fi acel acostament ar fi foarte greu, nu mai zic de impactul asupra traficului. Acel drum e folosit in regim de autostrada.

      (Citează)

  7. Și mașinile de Poliție circulă pe acostament pe acolo, nici măcar în mod excepțional. E un fel de acceptare tacită a încălcări regulamentelor, probabil pe principiul “atât avem, cu atât ne descurcăm”. Adevărul e că dacă s-ar circula regulamentar pe drumul ăla sau pe E85, mai ales, ar fi jale cu traficul, și probabil și numărul accidentelor ar fi simțitor mai mare.

    Spunea bine cineva pe Softpedia, numai cei care nu (prea) circulă pe E85 se plâng de E85. Personal mă îndoiesc că circulația pe acostament e cauza numărul 1 al accidentelor de pe astfel de drumuri, ba dimpotrivă, cred că acostamentul ăla a salvat multe vieți până acum. Problemele țin, în primul rând, de comportamentul șoferilor în trafic și mai departe de indolența autorităților, infrastructura precară și tot așa (dar pe tema asta au curs deja mulți biți pe internet și încă o discuție pe marginea acesteia ar fi futilă).

    Recomand utilizarea acostamentului pe aceste drumuri, e mai puțin stresant pentru voi și evitați crearea unor situații tensionate. Pe deasupra sunt sigur că multora din cei care o dau înainte cu respectarea legii când vine vorba de circulația pe acostament le place de minune când pot depăși fără mari emoții un TIR care circulă pe acesta, fără să stea în fundul lui zeci de kilometri.

    În încheiere, cercetările preliminare în cazul accidentului de față arată că o explozie la una din anvelopele TIR-ului ar sta la originea acestuia.

      (Citează)

  8. Problema e alta, oare cat costa sa mai facă o banda pe tot drumul?? Cu inca 3,5 metri de drum am avea 2 benzi întregi si acostament. Sigur costa mai puțin decât metroul din Cluj. Circulația pe o singura banda pe drumul respectiv e doar un vis, ar trebui sa vezi cum se circulă vinerea la intrarea in Podul Iloaiei unde drumul are o singura banda și se formează coloane pe kilometri. Soluția e autostrada, dar pentru Moldova nu sunt bani de așa ceva.

      (Citează)

  9. Să știi că în lumea drumarilor individul care a promovat tâmpenia de acostament lat crezând că vom largi ulterior la 2 benzi adevărate pe sens e considerat un om de ispravă.
    Practic, juma de treabă a facut-o!

      (Citează)

  10. ov1d1u:
    Și mașinile de Poliție circulă pe acostament pe acolo, nici măcar în mod excepțional. E un fel de acceptare tacită a încălcări regulamentelor, probabil pe principiul “atât avem, cu atât ne descurcăm”. Adevărul e că dacă s-ar circula regulamentar pe drumul ăla sau pe E85, mai ales, ar fi jale cu traficul, și probabil și numărul accidentelor ar fi simțitor mai mare.

    Spunea bine cineva pe Softpedia, numai cei care nu (prea) circulă pe E85 se plâng de E85. Personal mă îndoiesc că circulația pe acostament e cauza numărul 1 al accidentelor de pe astfel de drumuri, ba dimpotrivă, cred că acostamentul ăla a salvat multe vieți până acum. Problemele țin, în primul rând, de comportamentul șoferilor în trafic și mai departe de indolența autorităților, infrastructura precară și tot așa (dar pe tema asta au curs deja mulți biți pe internet și încă o discuție pe marginea acesteia ar fi futilă).

    Recomand utilizarea acostamentului pe aceste drumuri, e mai puțin stresant pentru voi și evitați crearea unor situații tensionate. Pe deasupra sunt sigur că multora din cei care o dau înainte cu respectarea legii când vine vorba de circulația pe acostament le place de minune când pot depăși fără mari emoții un TIR care circulă pe acesta, fără să stea în fundul lui zeci de kilometri.

    În încheiere, cercetările preliminare în cazul accidentului de față arată că o explozie la una din anvelopele TIR-ului ar sta la originea acestuia.

    ovidiu…daca nu ma insel …ai terminat utcb. cum sa poti sa recomanzi circulatia pe acostament?

      (Citează)

    • Eu sunt absolut de acord cu Ovidiu: circulatul pe acostament mi-a salvat viața de câteva ori până acum.

        (Citează)

  11. Accidentul s-a produs din cauza ca camionul respectiv avea anvelope resapate, deci pentru mortii de astazi este de vina firma de transport si statia itp.

      (Citează)

    • Plus obligația șoferului de a verifica anvelopele, frînele, luminile, înainte de a pleca pe drumul unde trebuie adaptată viteza în funcție de condițiile de trafic, meteo, nu mînat ca nebunul.

        (Citează)

  12. Daca nu se circula si pe acostament, coada ar fi din Iasi in Tg. Frumos, iar mai apoi din Roman pana in Bucuresti.

    Bucata Tg. Frumos – Iasi e cea mai aglomerata, are lejer traficul necesar pentru a fi construita o autostrada.

    Cum zicea cineva mai sus, probabil acel acostament a salvat mai multe vieti decat a “pierdut”. Solutia ar fi, ori largirea la 2 benzi (nu se vrea pt ca este in plan autostrada A8) ori alternativ 2 / 1, acel model suedez.

    Eu personal folosesc acostamentul, si sa las pe altii sa ma depaseasca, si sa depasesc. E enervant in schimb cand vin cei cu flashurile.

      (Citează)

  13. Cand merg la mare in Bulgaria si ies prin vama Giurgiu, exista o sectiune importanta de drum cu modelul alternativ 2 / 1 unde mi se pare ca se circula mai mult decat decent.
    Eu incerc pe cat posibil sa gasesc alternative la E85 deoarece mi se pare foarte stresant sa conduc acolo, mai ales in timpul saptamanii cand sunt si camioane.

      (Citează)

  14. Problema principala sunt șoferii de pe camioanele de transportat nisip/pamant. Mai ales pe portiunea dintre Iasi si Tg Frumos se cred zmei(vezi accidentele din ultimii 1-2 ani provocate tot de ei)

      (Citează)

  15. Din pacate solutia asta a fost implementata anul trecut si pe DN6, in apropierea orasului Alexandria, unde in plin camp, au ales sa mai faca jumatate de banda !

    https://www.hotnews.ro/stiri-opinii-24987359-solutia-proasta-dn2-drumul-mortii-banda-jumatate-sens-este-replicata-dn6-bucuresti-alexandria.htm

      (Citează)

  16. Pe DN85 circul cat mai mult pe acostament, nervi mai putini. Si nu risc sa mor cu dreptatea in mana, ca vine vreun prea grabit din spate sau ma acroseaza vreunu de pe contrasens.
    Iti recomand sa faci acelasi lucru.

    Este o mare lipsa de educatie si atat. De aici porneste totul. + oameni stresati, prinsi intr-un cerc vicios.
    Pe soselele din RO, excluzand putinele autostrazi, diferenta intre mers agresiv-nebuneste si mers normal e cam de 8 min la 100 de km.
    8 minute la suta de km.

      (Citează)

  17. “Se circulă cu 100-110 km/h”

    In localitate…
    In afara localitatilor de fapt se circula cu 130-150 sau si mai mult, depinde de masina si cercopitec.

    Acu vreo 2-3 ani un alt camion ce era cam la 30-50m in fata mea a calcat o femeie intr-o curba circuland tot asa pe acostament in localitate… de atunci am zis ca mi se rupe de alti viteji cu flashuri, in localitate si in curbe nu mai stau pe limba aia de asfalt.

      (Citează)

    • Nu inteleg ce legatura este intre curculatia pe acostament si faptul ca acel camion a calcat un pieton? Inteleg ca femeia respectiva circula tot pe acostament? Daca da, atunci este vina primarului care nu a reusit sa faca un trotuar, oricat de ingust ar fi.

        (Citează)

    • Da, tot pe acostament era si ea.

        (Citează)

  18. Problema de baza ramane comportamentul soferilor si incalcarea legilor, deci lipsa sanciunilor.
    NU e indicat sa circuli pe acostament pentru ca e prea ingust si marjele de eroare sunt prea mici:
    – daca intri cu totul acolo, la viteza legala risti fie sa ciupesti banda, fie sa iesi in decor;
    – daca doar il incaleci, banda 1 ramane partial ocupata, forteaza pe cel care depaseste sa incalece si el axul drumului si distanta intre masini ramane prea mica fata de cei de pe sensul opus;

    Siguranta auto, conform calculelor expertilor, depinde de:
    1. respectarea regulilor de circulatie;
    2. carosabil corect exectuat si partajat conform sectorului de drum si semnelor indicatoare;
    3. autoturisme in parametri de operare, verificate si echipate corect;

    Pe oricare din cele 3 puncte le “scurtezi”, intri in aria de risc.

    Comentariile de mai sus in care spunem ca incalcam legea ca deh, ce sa facem, altfel se face coada, etc. este exact motivul pentru care suntem pe locul 1 in UE la accidente auto.

      (Citează)

  19. E exact la fel si pe drumul Cluj – Dej. Mai mereu se intampla accidente.
    Am vazut inclusiv depasiri duble: O masina care mergea regulamentar pe singura banda era depasita pe contrasens si pe acostament in acelasi timp.

    Problema cea mai mare este ca mergi regulamentar pe banda si te poti trezi cu o masina care vine de pe contrasens si practic te forteaza sa te tragi. Am patit-o de nenumarate ori. 95% din dube circula asa.

      (Citează)

  20. Andrei G:
    Pai si asta s-a intamplat. Cand faci un proiect, trebuie sa iei in calcul si eventualele probleme pe care le vei crea. Iar faptul ca micsorezi foarte mult viteza pe principalul drum de legatura intre Bucuresti si intreaga zona a Moldovei, este o problema destul de mare.

    Daca s-ar merge legal, doar 1 banda pe sens, timpul de deplasare ar fi mult mai mare. Și probabil numărul de accidente asemănător cu alte drumuri cu 1 banda pe sens.
    Deoarece se merge ca in Vestul sălbatic, se circulă repede (?!) Dar ai multe accidente.
    Soluția 2+1 mai puține accidente, dar durează mai mult.
    Soluția ideală ar fi autostradă, dar guvernanții de până acum nu au binevoit.

      (Citează)

    • Solutia intermediara ar fi extinderea soselei actuale la 2 benzi pe sens. Adica asta probabil ca ar salva o multime de vieti, iar costurile ar reprezenta o fractie din cele necesare pentru constructia unei autostrazi.

      PS: daca s-ar merge legal, drumul ala ar fi in totalitate blocat. Dar oricum nu se merge legal, asa ca nu are sens sa luam asta in calcul. Pana si masinile de politie circula ca si cum ar exista 2 benzi.

        (Citează)

  21. Demoralizant sa citesti comentariile la postul asta.
    Practic pentru majoritatea de vina sunt mortii care nu frecventeaza destul de des cacatul ala de E85 ca sa inteleaga cum merge treaba cu mersul pe acostamentul.

      (Citează)

  22. ov1d1u:
    Și mașinile de Poliție circulă pe acostament pe acolo, nici măcar în mod excepțional. E un fel de acceptare tacită a încălcări regulamentelor, probabil pe principiul “atât avem, cu atât ne descurcăm”. Adevărul e că dacă s-ar circula regulamentar pe drumul ăla sau pe E85, mai ales, ar fi jale cu traficul, și probabil și numărul accidentelor ar fi simțitor mai mare.

    Spunea bine cineva pe Softpedia, numai cei care nu (prea) circulă pe E85 se plâng de E85. Personal mă îndoiesc că circulația pe acostament e cauza numărul 1 al accidentelor de pe astfel de drumuri, ba dimpotrivă, cred că acostamentul ăla a salvat multe vieți până acum. Problemele țin, în primul rând, de comportamentul șoferilor în trafic și mai departe de indolența autorităților, infrastructura precară și tot așa (dar pe tema asta au curs deja mulți biți pe internet și încă o discuție pe marginea acesteia ar fi futilă).

    Recomand utilizarea acostamentului pe aceste drumuri, e mai puțin stresant pentru voi și evitați crearea unor situații tensionate. Pe deasupra sunt sigur că multora din cei care o dau înainte cu respectarea legii când vine vorba de circulația pe acostament le place de minune când pot depăși fără mari emoții un TIR care circulă pe acesta, fără să stea în fundul lui zeci de kilometri.

    În încheiere, cercetările preliminare în cazul accidentului de față arată că o explozie la una din anvelopele TIR-ului ar sta la originea acestuia.

    Total de acord. Exista și exemplul porțiunii dinainte de Podu Iloaie, unde drumul se îngustează la o singura banda și cu interzis pe acea porțiune de acostament. Fiind și calea ferată acolo, se fac cozi kilometrice unde stai și o ora. Cred ca singurele soluții sunt lărgirea drumului sau terminarea porțiunii de autostrada Tg frumos Iasi care sa preia din trafic.

      (Citează)

  23. asta e ca aia cu armele la americani. nu o sa se schimbe nimic.

      (Citează)

  24. Nr. de acidente ar fi muult mai mic daca acolo ar fi o banda. Fiind “4” benzi sunt multe momente cand se ajunge ca 4 masini sa fie in paralel, inghesuite, e de ajuns 1 sa depaeasca un pic axul, sa traga prost de volan in curba si ai facut nenorocirea. In curbe cei ce merg pe acostament nici nu pot pastra banda, intrand pe banda “2” peste cel ce merge in paralel.

    Solutia e parapet si benzi alternative. Am circulat de multe ori Iasi -Tg Frumos cu 65 in localitate si 100 inafara, si faceam 45 min pana la Tg Frumos. Daca mergi ca bezmeticu cu viteza, faci 40 min, mare branza. Bun, daca e 1 banda, mare sansa sa prinzi un tir, care oricum circula si ala cu minim 80.

    problema la benzi alternative e ca nu mai ai acostament, ce ce este util pt. diverse utilaje agricole ce merg incet, in caz de defectiune si trebuie sa opresti.

      (Citează)

  25. Andrei G:
    @Gabriel, nu zic ca nu este mai sigura portiunea aia, dar nu se circula mai bine. Acolo se “gâtuie” intotdeauna traficul.

    In loc sa faca experimente din astea dubioase, CNAIR ar putea sa extinda drumul la 2 benzi pe sens. Au trecut peste 10 ani de cand lumea se plange de numarul mare de accidente de pe E85.

    Se gatuie traficul pentru ca “smecheri” forteaza pe banda care se inchide ca sa ajunga ei mai in fata. Am casa spre Urziceni, dupa zona cu benzile alternative si mereu sunt soferi care se baga pana in ultimul metru.

      (Citează)

    • Chiar daca exista o explicatie, traficul tot se gatuie in zonele respective. Deci proiectul nu este deloc eficient. Mai ales ca dupa ce s-a mers 30 de minute bara la bara, multi au tendinta de a circula cu viteza crescuta pentru a recupera timpul pierdut. Din nou, nu spun ca este bine sau corect, dar asta este realitatea.

        (Citează)

  26. Nu e ăla singurul drum cu “1 bandă și jumătate” pe care se circulă așa și totuși în alte părți nu se moare pe capete. Nu or fi de vină și șoferii tâmpiți din zonă , nu?

      (Citează)

  27. Alin Ghitu:
    La fel e și între Pitești și Slatina trebuie sa te dai în dreapta pe acostament dacă nu vrei sa te trezești cu câte un grăbit din față care intră pe contrasens sa depășească. Mi se pare chiar un pic sinucigaș sa conduci normal și legal pe secțiunea aceea de drum.

    E bine ca ati spus acest lucru. Eu prefer sa circul pe acostament decat normal, ca Radu, pentru ca asa am mai multe sanse de a evita un bombardier care crede ca toata soseaua e a lui. Din pacate, asa se circula in partea de est si trebuie sa ne pazim singuri pentru ca politia lipseste cu desavarsire. Ba chiar politistii de ieri pareau vizibil afectati ca au fost deranjati de la activitatile lor zilnice care presupun vizitele pe la diverse saloane sau colectarea atentiilor de la interlopi.

      (Citează)

  28. Poliția a postat ieri pe Facebook că gata, e prea mult, mult prea mult. As if.

      (Citează)

  29. Andrei G:
    @Gabriel, nu zic ca nu este mai sigura portiunea aia, dar nu se circula mai bine. Acolo se “gâtuie” intotdeauna traficul.

    Se gatuie din 2 motive:
    1) Acolo e nivel de trafic de autostrada
    2) Toti jmekerii se baga aiurea in fata cand se termina banda 2 in loc sa aplice regula fermoarului.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus