un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Cum aș îmbunătăți eu banda de stânga de pe Lascăr Catargiu spre Buzești

16 Dec 2021  ·

AUTO  ·

87 comentarii

Mai jos sunt două situații des întâlnite când virezi stânga de pe Lascăr Catargiu, între Romană și Victoriei, pe strada Gheorghe Manu, care duce în Occidentului și Buzești.

Prima situație este că banda de stânga nu este suficientă pentru cât de multe mașini fac stânga acolo. Unele opresc deci pe banda 3 a bulevardului și încurcă tot traficul, că în spatele lor sunt mașini care vor să meargă înainte și nu pot. Durează să te reîncadrezi. Practic, dacă mergi spre Victoriei, este o greșeală să stai pe banda 3 pe Lascăr Catargiu, că te poți bloca aici.

A doua situația este cea în care semaforul de stânga este verde, dar nu poți ajunge la el pentru viraj. Banda 3 este blocată cu mașini care merg înainte, iar eu, care făceam stânga, nu puteam ajunge pe banda specială de stânga.

Ce-aș face eu: aș distruge zona verde cu iarbă pentru a lungi acea bandă de stânga. Toată zona verde până în copac, de exemplu, ceea ce ar putea fi suficient cât să fluidizeze traficul.

Da, este păcat să distrugi spațiu verde mai ales într-un oraș poluat ca Bucureștiul, dar vorbim de vreo 20 de mp. Sunt convins că poluarea suplimentară generată de mașinile care nu pot înainte când este banda blocată sau care mai prind încă un semafor pentru că n-a existat fluiditatea necesară în trafic este mult mai mare. Lungirea acelei benzi ar elimina poluare, de fapt.

Și apoi primăria poate găsi orice spațiu verde din oraș care este verde doar pe hârtie, că în practică a rămas pământ gol, și să-l însămânțeze bine și să refacă cei 20 de mp stricați aici.

    87 comentarii

  1. Am si eu o solutie la problema asta, plus altele asemenea ei: impozit minim 2000 lei/an pt orice automobil in Bucuresti. Impozit triplu pentru a doua masina ori masina apartinand aceleiasi familii ori incadrate pe acelasi domiciliu. Taxa unica de parcare de 200 lei/luna pentru masinile care opresc in Bucuresti si eliminarea locurilor de parcare de resedinta.
    Cred ca in felul asta o sa fie nevoie chiar de scurtarea acelei benzi, nu lungirea ei.

      (Citează)

    • Și te mai alege cineva, vreodata, primar în vreo localitate din Romania?

        (Citează)

    • Uite o idee si mai buna: desfiintezi banda de stanga si semaforul, prelugesti spatiul verde, fluidizezi tradicul pe Lascar Catargiu, lasi straduta aia minuscuia sa respire un pic.

        (Citează)

    • Si uniforme pentru toti cetatenii. Si locuri speciale unde sa ia masa, cate unul in fiecare cartier. Si curentul taiat dupa 10 seara.

        (Citează)

    • MINIM 2000 DE LEI, SA MOARA FAMILIA MEA!

      dupa care 10 bice pe spinare la intrarea in bucuresti pentru fiecare sofer!
      O canistra de benzina pe luna de familie!

      A da si o zi merg masinile cu sot si intr-o zi masinile fara sot.

        (Citează)

    • @BGDN, si apoi revenim la mersul atarnat pe usa autobuzului. Ca locuri inauntru nu or sa fie suficiente daca solutia ta da rezultatele scontate, adica reducerea numarului de automobile.

        (Citează)

    • Poate sa facă impozitul și 1000mil ca poți sa îți muti mașina pe orice alt județ ai chef…

        (Citează)

    • Ion:
      Si uniforme pentru toti cetatenii. Si locuri speciale unde sa ia masa, cate unul in fiecare cartier. Si curentul taiat dupa 10 seara.

      Eram sigur ca o sa sara sa te injure saracii care n-au idee ca deja astea-s conditiile in multe tari din vest. Ei vor sa aiba in continuare impozit de 300 lei pe an pt 3 gioarse. Ca altfel esti nazist! Doamne, prost popor.

        (Citează)

    • Mai exista si altceva in afara de autoboz si masina. PICIOARELE sunt facute pentru ca tu sa poti MERGE PE JOS. Daca distanta este prea mare avem BICICLETE, TROTINETE, SCUTERE.

        (Citează)

    • @Louis, daca tu esti genul de persoana care in general merge pe jos, cu ce te afecteaza daca soselele sunt aglomerate? Inteleg, o sa spui ca este poluare. Dar in afara de partea asta care recunosc ca este destul de nasoala, nu ar trebui sa te intereseze ca se sta mult in trafic.

        (Citează)

    • Chiar asa, poluarea asta este destul de nasoala, dar hai totusi sa trecem cu vederea. Bravo!

      DIN CAUZA masinilor nu mai pot merge pe jos sau cu bicicleta. Trotuarele sunt acum ale masinilor, soselele tot ale masinilor? Eu pe unde pot sa mai merg? Nu stiu daca va dati seama dar orasele nu mai sunt ale oamenilor, sunt ale masinilor. Oamenii nu mai au loc de masini. Daca merg peste masini este ok?

        (Citează)

    • Înțeleg ce zici Louis, dar vezi tu, ideea asta că orașele trebuie să fie în primul rând locuibile e o concepție comunisto-nazistă de țăran sărac, care nu înțelege că dreptul fundamental al omului e să aibă câte mașini vrea și să le țină unde vrea el.

        (Citează)

    • “de taran sarac si betiv”
      There, I fixed it.

        (Citează)

  2. Anul asta e nevoie de cei 20m, anul viitor de inca 20 si uite asa ajungem sa renuntam la tot scuarul pana la Romana.

    Au tras altii concluzia ca daca largesti o strada, dupa perioada x de timp are tendinta de a se aglomera la loc (vezi centurile alea din LA cu cate 8 benzi pe sens si toate pline la ore de varf)

      (Citează)

    • Iti bati gura degeaba, Radu nu reuseste sa inteleaga ca insasi infrastructura pt masini e cea care genereaza aglomeratie, deci solutia pe termen lung pt trafic este fix sa reduci, nu sa cresti infrastructura.

      Peste vreo 10-15 ani o sa inteleaga probabil si o sa aiba iarasi revelatii din alea de copil gen “depresia chiar e o boala”.

        (Citează)

    • Ati inteles gresit. Cresterea infrastructurii nu genereaza aglomeratie suplimentara. Poate ca duce la cresterea numarului total de masini astfel incat aglomeratia se mentine la acelasi nivel.
      Dar asta cu reducerea infrastructurii ca sa reduci aglomeratia este cea mai mare prostie pe care o poate spune cineva. Aveti vreun exemplu concret de oras cu populatie si densitate similare cu ale Bucurestiului care are o infrastructura rutiera mai redusa si in acelasi timp soselele sunt mai libere?

        (Citează)

    • ref la reducerea infrastructurii, cauta pe google “traffic evaporation” si o sa gasesti
      nu dau link ca intru in spam si ma enerveaza

      “A reverse effect to traffic generation is the phenomenon of “traffic evaporation”: traffic that disappears when road space is reallocated from private vehicles to more sustainable modes of transport like walking, cycling and public transportation. While traffic evaporation has been well-documented for more than 20 years, most decision- and opinion-makers are still under the impression that reducing car lanes will make traffic worse. ”

      sau uita-te cum orasele mari reduc nr de locuri de parcare si scad viteza maxima la 30kmph (Paris e cel mai recent exemplu pe care il stiu eu)

      ref la cresterea ei, bineinteles ca duce la cresterea aglomeratieie pt ca tot mai multa lume isi ia masina sau isi ia a doua masina – de exemplu era 1 masina pt sot, dar acum pentru ca s-a largit drumul sau e loc de parcare la munca, isi ia si sotia masina

      sau creste copilul si ii iei masina etc

        (Citează)

    • Exista chiar un “studiu” video facut de Optar deapre evaporarea traficului dupa inchiderea unei strazi in Bucuresti (incepusera lucrarile la metrou Eroilor) dar nu il mai gasesc acum.

        (Citează)

    • @Marean, niste citate din articolul dat de tine ca exemplu:

      “traffic that disappears when road space is reallocated from private vehicles to more sustainable modes of transport like walking, cycling and public transportation.”
      – Corect, daca aloci mai mult spatiu pentru transportul in comun, se va elibera traficul; dar asta implica sa ai si mijloace de transport in comun care sa circule prin spatiul ala eliberat. Momentan, STB-ul si Metrorex-ul sunt incarcate la limita in timpul orelor de varf, si ar trebui marita capacitatea cu cel putin 30-50%.

      “Why did this happen? According to the authors of the study, the projects in several cases included new traffic management plans, such as coordination of traffic signals, to make traffic more efficient.”
      – Nu a fost pur si simplu interzicerea masinilor cum spuneti voi si gata, s-a eliberat traficul. A fost vorba de un set consolidat de masuri.

      Dar articolul respectiv nu prezinta nicio informatie despre efectul economic si social pe care l-au avut aceste masuri.
      – business-urile locale s-au dezvoltat in continuare sau s-au inchis?
      – piata imobiliara s-a mentinut la acelasi nivel sau s-a prabusit?

        (Citează)

    • da, pai n-a zis nimeni ca nu trebuie un plan de masuri complex.
      insa aici discutam despe abordarea de baza: mai multa sau mai putina infrastuctura.

      business-urile mici infloresc cand scade traficul cu masinile, ca creste cel pietonal, nu?
      piata imobiliara at trebui sa creasca, pt ca mai putin trafic = calitate mai buna a vietii

        (Citează)

    • Ref la partea cu crestrea infrasttucturii, nu am terminat argumentul.
      Exista studii facute in SUA care arata ca in ultimii 40 -50 de ani,rata de crestere a numarului de masini a depasit intotdeauna rata de crestere a nr de kilometri de drumuri si a nr de locuri de parcare
      Sunt pe google

        (Citează)

    • @Marean, am zis business-urile locale, nu neaparat business-urile mici. Si nu stiu daca inflorfesc sau nu, ca nu am gasit niciun studiu in aceasta privinta.
      Deasemenea nici piata imobiliara nu stiu cum ar putea fi afectata. De exemplu o persoana ca tine care cauta o scoala buna pentru copii, poate ar evita o zona in care nu sunt scoli bune si principalul mijloc de transport il reprezinta mersul cu bicicleta sau pe jos.

      Asta cu “mai putin trafic = calitate mai buna a vietii” este adevarata. Dar uneori se traduce si prin oportunitati de angajare mai mici. Deci nu este clar ca zona va fi mai cautata.

        (Citează)

  3. Da bravo mă. Bună idee. Hai să încurajăm mașinile, că vorba aia nici nu prea sunt in București. Și după sa nu ne mai întrebăm de ce ne-am îmbolnăvit. Iar ca idee, oricât de mult ai lăți o stradă la un moment dat tot nu va mai fi suficient. Atunci ce mai faci?
    Ca sa îmbunătățești traficul trebuie să crești impozitul cu 50000%, crești asigurarea cu încă atât și apoi vezi ce frumos va fi prin București. Acum toți pârliții care nu își permit să schimbe un bec au mașină.

      (Citează)

    • In Germania platesc pt masini 235 euro pt un Passat (2.0 diesel) si 185 sau asa (CR-V 2.0 benzina). Si totusi avem strazi ok, desi impozitele sunt mici, si autostrazile nu au nicio taxa, si nu exista germavinieta. Cat ai vrea sa fie impozitul in Ro, raportat la puterea si salariile de acolo?

        (Citează)

    • @Ion
      Pai eu platesc 10 euro pe an impozit (1.4 TSI). Deci de 30 de ori mai putin decat tine.
      Suma pe care o platesti tu ar fi un inceput bun.
      Pt un oras ca Bucuresti probabil ar trebui sa fie undeva la 500 – 1000 de euro pe an. Asta e un prag de la care lumea ar incepe sa se intrebe “ba, dar chiar am nevoie de masina”?

      In plus, sunt multe familii cu 2 masini sau mai mult. Incepand cu doua masina impozitul ar trebui sa fie astronomic.

      La fel un loc de parcare de la primarie este 20 de euro pe an, ceea ce e complet aberant pt un oras ca Bucuresti. Asta cand nu e gratis, ca parchez pe trotuar sau pe spatiul verde. Aberant, cum ziceam.

        (Citează)

    • Nici macar nu trebuie sa cresti taxele (desi ar ajuta).

      E suficient sa se dea amenzi acolo unde trebuie. Parcat pe trotuar? Amenda. Data viitoare nu o sa mai parchezi pe trotuar, sau iar amenda. Daca nu ai unde sa mai parchezi, din tura 3 poate nu mai cauti drept in buza si parchezi mai departe, unde ai voie. Sau poate iei transportul in comun.

      La fel cu blocatul benzilor “5 minute, boss”, la fel cu opritul pe trecere, la fel cu orice mic furtisag rutier.

      Ce te-ar face sa lasi masina acasa (sau sa scapi de ea)? 2000 de lei in plus pe an la impozit sau poate 200 x 100 = 20000 de lei potential de amenzi anuale (sau chiar mai mult)? Ca un exemplu, tigarile sunt de 4-5 ori mai scumpe decat acum 15 ani, si lumea inca fumeaza, fiindca sunt un cost recurent asumat. Daca tigarile ar fi gratis dar riscul ar fi sa iei amenda valoarea unui pachet de fiecare data cand fumezi in public, sunt sigur ca ar fi mai putin cei ce o fac.

        (Citează)

    • In Germania, parcarea de resedinta (pe stradute, intre blocuri etc) este gratuita la strada. Daca stai in centru, unde e f aglomerat, iti trebuie o adeverinta de la primarie ca stai acolo, sa o pui in geam, altfel e 2-3 euro pe ora pentru straini. Parcarile amenajate (subterane si supraterane) pot ajunge si la 8-10 euro pe ora. In centru nu poti parca gratuit decat daca stai in zona, altfel nu exista gratuit.
      Diferenta mare intre ce e in DE si Romania nu o face neaparat pretul, cat oferta extrem de puternica a transportului in comun. De exemplu, eu am parcare subterana la serviciu – gratuita, am garaj acasa. Dar prefer sa ma duc cu SBahnul la serviciu pt ca desi stau la vreo 18km de centru (unde lucrez) in Hamburg, cu trenul fac vreo 45 de minute, cu masina fac 25 dimineata, vreo 40 seara. Deci castigul de timp e minimal, in schimb in SBahn nu te doare capul cu traficul, nu trebuie sa fiu atent, pot citi, schimba muzica, frunzari netul, lucruri imposibile daca conduc masina. Si ca mie sunt multi, la 60 de euro pe luna (cosponsorizat de firma, altfel e 115 euro) am transport pe toate liniile posibile – in Hamburg astea sunt metrou, autobuz si vapoare, pot lua 2 copii cu mine, in weekend pot lua 3 copii si biciclete cu mine etc. Adica municipalitatea ofera o posibilitate greu de batut pentru un transport ieftin si extrem de predictibil, stiu la minut in orice moment al zilei ce autobuz sau tren in ce directie merge si de unde pleaca, am apl care anunta in timp real intarzieri, schimbari de traseu etc. Deci nu e nicio afacere aici sa mergi cu masina la serviciu, daca nu ai nevoie neaparat de ea pentru ceva dupa serviciu sau in timpul serviciului.

        (Citează)

    • In germania parcarea de resedinta e gratis probabil pt ca exista locuri de parcare suficiente, ca asa au fost proiectate cartierele din start, cu locuri de parcare suficiente.

      Asa e si in Olanda: ai strada si pe langa ea sunt facute absolut peste tot locuri de parcare de resedinta, gratis. Unde nu sunt (ex zone mai vechi), e nevoie de parking permit.

      Acest lucru nu este valabil in Bucuresti. La noi cartierele vechi comuniste nu au fost gandite asa iar la cele noi s-a urmarit doar profitul constructorului, adica sa se spele pe cap cumparatorii cu masinile. Deci trebuie taxe, ca altfel nu mai ai loc dr masini.

        (Citează)

    • @Marean, in primul rand este aberant sa militezi impotriva masinilor atata timp cat tu personal detii o masina. Mentalitatea ta este: “să se mărească, monșer, dar să nu mă afecteze pe mine”.
      In al doilea rand, ai ramas destul de mult in urma. Un loc de parcare de resedinta in Bucuresti este 600 de lei pe an, nu mai este 20 de euro.

      Chiar as fi curios cum te-ai gandit ca ar putea fi implementata regula cu 1 masina pe familie. Daca am o masina pe numele meu, una pe numele copilului care are 18 ani, una pe numele tatalui care are 60 de ani si una pe numele bunicii care are 80 de ani, cate masini se calculeaza pe familie?
      Sau daca eu am o masina inmatriculata pe Bucuresti si sotia una pe Ploiesti, sunt tot doua masini pe familie?
      Si cum facem in cazul persoanelor care sunt in proces de divort timp de 2-3 ani?
      Care dintre cei doi soti plateste impozitul crescut pana se pronunta sentinta?

      Ce vreau sa explic este ca teoretic este usor sa spui “sa se faca”, “sa se interzica”, dar fara sa te gandesti si cum vor fi aplicate legile astea si ce alte consecinte vor avea. Putem sa luam ca exemplu taxa de prima inmatriculare care nu a reusit sa scoata rablele de pe sosele, dar a creat o multime de alte probleme: masini inmatriculate pe Bulgaria care circulau fara RCA si pentru care nu se platea niciun impozit in Romania.

        (Citează)

    • @Andrei
      pai eu in ghiseul.ro vad deja masina, cand tb sa platesc impozitul
      deci si a doua masina va fi la fel, legata de adresa, ca doar te duci la administratia financiara sa o inregistrezi

      deci ar fi vorba doar despre a aplica alt procent de impozit pt ca e a doua

      cat despre asta de mai jos – nu stiu de unde ai scos-o.
      “Mentalitatea ta este: “să se mărească, monșer, dar să nu mă afecteze pe mine”.”

      Eu as fi bucuros sa platesc impozit mai mare pe masina. Nu ca ar conta, dar noi folosim masina doar ca sa ducem / aducem copiii de la scoala, in rest nu.

        (Citează)

    • @Marean, si eu folosesc masina ca sa ma duc si sa ma intorc de la serviciu. Adica fac la fel de multe drumuri ca tine (poate chiar mai putine fiindca acum sunt in WFH in 90% din timp). Si probabil asa sunt majoritatea celor din trafic. Esti la fel de vinovat ca si ceilalti pentru trafic, pentru poluare, etc.

      Si revenind la partea cu impozitul crescut pentru a doua masina. Ce ma impiedica pe mine, ca sa evit plata unui impozit de 10.000 de lei, sa imi schimb adresa din buletin si sa am o masina pe numele meu pe adresa X si o alta masina pe numele sotiei, pe adresa Y?
      O astfel de lege nu ar ajuta la nimic, pentru ca s-ar gasi nenumarate metode de a o evita. In cel mai rau caz, o inmatriculez pe firma si cu 200-300 de lei pe an am rezolvat problema.

      “Eu as fi bucuros sa platesc impozit mai mare pentru masina?
      De ce? La ce ar ajuta asta cu aglomeratia din oras?
      Este ce spuneam mai sus: tu ai fi dispus sa platesti un impozit mai mare pana la limita la care crezi ca ceilalti ar renunta la masini, dar tu ti-ai permite in continuare sa o detii. Dar daca s-ar da o lege prin care oricine trebuie sa plateasca minim 10.000 de lei impozit anual pe masina, nu ai mai fi deloc de acord.

        (Citează)

    • Ba da, as fi de acord si cu impozit de 10.000 de lei pe masina. Si iti spun de ce: pentru ca as renunta la masina, stiind de asemenea ca foarte multi altii vor renunta la masina. Ceea ce ar fi foarte bine, in maxim cateva luni ar fi strazile pline de autobuze si nu s-ar mai vaicari nimeni “dar vai, transportul in comun”.

      Si problema ar fi rezolvata, deci bring it on!

      Acum sa iti mai spun ceva: faptul ca acum familia mea foloseste masina doar pt 1 singur lucru a fost planificat, nu doar s-a intamplat asa din aer.

      De exemplu, de peste 5 ani comand cumparaturile saptamanale online. La fel si majoritatea celor pt casa, gen ikea/hornbach/dedeman.

      Zona in care e locuinta a fost aleasa pt proximitatea de parc si metrou. De fapt, am 2 km pana la metrou si parc, ca asa am gasit, dar foloseam trotineta (manuala) pana la metrou pe vremea cand mergeam la munca. In parc mergem toti cu bicicletele sau trotinetele, de asemenea.

      Am dus copiii la gradinita cu bicicleta vreo 4 ani, 2 pe unul si 2 pe altul. Cand au intrat amandoi la scoala nu am mai putut, desi am incercat sa mergem cu bicicletele (6km), pentru ca pur si simplu nu avem loc pe trotuar de masini iar pe strada evident nu-s nebun sa merg cu copiii.

      Deci eu am renuntat cat am putut la masina in ultimii 10 ani. Un impozit de 2000 de euro este fix ce imi trebuie ca sa renunt de tot (dar pot face asta doar daca renunta si altii, altfel nu).

      Da, si la munte am mers cu trenul.

      PS eu sunt in curs de emigrare, mi-a ajuns Romania.

        (Citează)

    • @Marean, de unde ar aparea autobuzele alea? Asa, din senin, Primaria ar avea un buget nelimitat pentru achizitia de autobuze?

      Comanzi cumparaturile online… foarte bine. Dar te-ai gandit ca daca cresti considerabil costurile pentru detinerea si utilizarea unei masini, vor creste la fel de mult si preturile pentru alimente si orice altceva comanzi tu cu livrare la domiciliu. Adica vor fi afectati cei care produc marfa, apoi cei care o transporta la supermarket si in final cei care ti-o livreaza tie. O crestere pe 3 paliere.

      Sau te-ai gandit ca si livratorul ala care vine cu 1 bax de apa si 2 paini pana la tine foloseste tot o masina. Masina care aglomereaza traficul. Adica nu este nici o diferenta din punct de vedere trafic daca mergi tu la supermarket sau comanzi aceleasi produse prin Bringo. Ba chiar s-ar putea sa fie mai grav, pentru ca de obicei livratorii astia au cele mai proaste masini, care polueaza mult mai mult decat o masina noua pe care ti-ai putea-o permite tu.

      Serios, te lauzi ca ai ales casa astfel incat sa ai in apropiere tot ce ai nevoie, dar in acelasi timp scoala copiilor este la 6 km departare?

        (Citează)

    • bani de autobuze? asta-i problema? simplu: imprumut special facut de primari pt autobuze, green city, blabla, s-ar inghesui investitorii, nici nu ar fi nevoie de stat.

      evident ca nu s-ar baga impozit de 2000 de euro peste noapte, ci intr-o perioada de , eu stiu, 3-5 ani, anuntat din timp, cu planuri, cu studii etc

      banii de autobuze chiar nu sunt o problema.

      ref la costuri – da, probabil ca ar creste, dar stii care-i treaba?

      O calitate decenta a vetii intr-un oras mare costa, lumea trebuie sa inteleaga asta. Uite aici unde sunt eu acum taxele municipale sunt cam 1000 de euro pe an de familie, daca esti proprietar, 500 daca nu esti. Dar se vede ce primesti de banii astia – orasul straluceste. Noi cat platim in Bucuresti strict pentru curatenia strazilor, intretinerea orasului etc? Zero lei.
      Impozit pe locuinta in Bucuresti? 100 de euro pe an, indiferent de numarul de locuinte. Aici in NL a doua casa are un impozit de 4 ori mai mare decat prima, e 100 de euro pe luna, nu pe an.

      Si nu, olandezii nu au salarii enorme, ai fi poate suprins sa afli ca salariul mediu net in NL este in jur de 2000 de euro

      (Nu vorbim de taxe pe salarii, ca au si aici din astea, vorbim de altceva.)

      referitor la curieri: nu cred ca are cum ca 1 singura masina care livreaza pentru 10 familii sa polueze mai mult decat 10 masini; dar ok, probabil polueaza la fel – insa ideea e ca pe strazi ar fi 1 singura masina in loc de 10, ceea ce ar imbunatati traficul

      Referitor la scoala – nu inteleg ce imi reprosezi. Da, am multe scoli in jurul locuintei, dar nici una nu ne-a placut. Pentru ca asta e problema invatamantului romanesc: calitate inegala a scolilor- poate e bine, poate nu.

      Crede-ma ca nu imi doream nimic mai mult decat sa merg pe jos cu copiii la scoala, dar nu s-a putut.

      Si da, o buna parte din aglomeratia in trafic in Bucuresti se datoreaza drumurilor la scoala – deci uite cum calitatea slaba a educatieie in Romania ne afecteaza calitatea vietii in orase.

      Daca toate scolile ar fi cam la fel de bune, parintii nu ar mai traversa jumatate de oras de 2 ori pe zi doar ca sa duca copilul la o scoala “buna”. Si ar mai scadea si traficul – semnificativ, ca se vede ce diferenta este in vacante.

        (Citează)

    • Se face un credit de catre Primarie. Pare simplu, nu este complicat deloc.
      Dar oare acum de ce nu se face acelasi credit? Avem prea multe autobuze?
      Si creditul ala din ce va fi achitat? Adica presupunem ca lumea va renunta la masini, asadar chiar daca tu cresti impozitele, vei incasa de la mai putina lume (deci aceiasi bani la buget).

      Deci nu discutam de tari cu salarii foarte mari, discutam de o tara unde salariul mediu este “doar” de 3 ori mai mare decat in Romania. Ce nu vrei sa intelegi este ca taxe mai mari nu se transforma automat in servicii mai bune. Vrei sa faci ceva, trebuie sa incepi treptat. Prima data cumperi cateva autobuze, apoi limitezi accesul cu masina in anumite zone. Dar nu cum spui tu: “taiem accesul, punem taxe mari si vedem pe viitor ca vor aparea autobuze”.

      Ar fi o singura masina care ar face 10 drumuri, versus 10 masini care fac un singur drum. Intelegi? Adica per total este acelasi numar de km efectuati. Si da, majoritatea curierilor de la Bringo, Glovo, Tazz fac livrari catre o singura persoana. Abia de cateva luni am vazut ca au inceput sa grupeze 2-3 comenzi la un singur drum.
      Si sunt convins ca tu faci mai multe comenzi de alimente lunar decat numarul de drumuri pe care il fac eu la supermarket cu masina.

      Foarte bine ca ai ales o scoala bine pentru copiii tai. Comentariul meu era legat de cum tu ai spus ca ti-ai cumparat casa/apartament intr-o zona in care sa nu fii nevoit sa pleci cu masina, dar nu ai luat in calcul unul dintre cele mai importante criterii, adica distanta fata de scoala.

        (Citează)

    • am inteles cu scoala.
      scoli sunt vreo 5 la distanta relativ mica de locuinta mea (adica se poate merge pe jos).
      cand ne-am mutat nu aveam copii, deci ne-am uitat doar sa existe scoli in zona – oricum nici nu ne pricepeam atunci sa alegem o anumita scoala, ar fi fost prea mult sa aleg locuinta si in functie de scoala la care stiam ca imi voi da copiii nenascuti. :-)

      insa cand a fost evoie sa dam copiii la scoala, ne-am uitat si la cum sunt scolile si nu ne-au placut.

      in rest, eu mi-am propus sa discut mai mult principal, adica care e strategia de urmat: mai multa sau mai putin infrastructura pt masini?

      implementarea desigur ca e complexa si dificila; dar inainte de implementare, vad ca nici cu strategia generala nu suntem de acord, deci nu prea are rost sa intram in detalii

        (Citează)

    • @Marean, pana la urma amnadoi gandim similar, doar ca fiecare am pornit de la doua extreme.
      Da, sunt de acord ca trebuie luate niste masuri si ca infrastructura actuala nu mai face fata numarului crescut de masini. Da, sunt de acord si ca trebuie reduse si incurajat transportul alternativ. Dar sunt de parere ca lucrurile trebuie facute treptat si oferite alternative oamenilor.
      Adica nu le putem spune sa renunte la masina peste noapte, trebuie ca mai intai sa Primaria sa ofere suficiente mijloace de transport in comun care sa ajunga la intervale cat de cat previzibile.
      Si poate ca ar fi foarte utile infiintarea autobuzelor scolare care sa adune copii dintr-un anumit cartier si sa-i duca la scoala. In special pe cei din zonele limitrofe unde s-au dat autorizatii de constructie pentru artiere intregi, dar fara sa se tina cont si de restul infrastructurii necesare.

        (Citează)

  4. Nu e o varianta. Oricat ai largi, tot nu e suficient. Prea multe masini, aia e buba.

      (Citează)

    • Si daca prin absurd s-ar largi incat sa fie o placere sa treci pe acolo, asta nu ar dura mult, pt ca tot mai multi soferi ar lua-o pe acolo TOCMAI pentru ca e usor de trecut.

      Deci numarul de masini ar creste pana in momentul in care s-ar ajunge fix in acelasi blocaj. Blocajul este cel care regleaza nr de masini acolo, exact ca piata in economie.

      Asta e mecanismul prin care infrastructura creeaza trafic si reducerea infrastructurii reduce traficul: oamenii aleg sa o ia pe undeva in functie de cat de liber este sau cred ei ca este, ceea ce in mod necesar creeaza congestie; iar daca e liber peste tot, tot mai multi oameni isi mai iau o masina etc

      Invers: daca nu mai am loc de parcare la destinatie, daca nu o mai pot lua pe unde o luam eu ca acum e pietonal etc, gasesc alte solutii in afara de masina.
      (Plus crescut taxele desigur.)

        (Citează)

  5. E loc destul pentru un sens giratoriu acolo.

      (Citează)

    • Da, da, suspendat să-l facem, ca pe centură. Sunt ironic, că sigur nu te-ai prins.
      Iar ‘ideea’ ta, Radule, scuză-mă dar este cel puțin puerilă, ca să folosesc un termen elegant.

        (Citează)

  6. sunt de părere că e un mix:
    a. infrastructură (centură, drumuri prioritare prin oraș)
    b. transport în comun decent care să aibe drum prioritar măcar prin zonele fff aglomerate
    c. creștere costuri (impozit, parcare) în special pt mașinile pt care acesta este practic inexistent (10-20 eur/an)
    d. restricționare autovehicule poluante în zonele centrale (măcar sub euro 4)

    dar din păcate trăim în Zimbabwe și n-avem centură, n-avem infrastructură rutieră (nici măcar semafoarele nu sunt sincronizate) iar transportul în comun există doar în subteran și poate tramvaiul 41, restul…

    Louis: a e mecanismul prin care infrastructura creeaza trafic si reducerea infrastructurii reduce traficul: oamenii aleg sa o ia pe undeva in functie de cat de liber este sau cred ei ca este, ceea ce in mod necesar creeaza congestie; iar daca e liber peste tot, tot mai multi oameni isi mai iau o masina etc

    Invers: daca nu mai am loc de parcare la destinatie, daca nu o mai pot lua pe unde o luam eu ca acum e pietonal etc, gasesc alte solutii in afara de masina.
    (Plus crescut taxele desigur.)

      (Citează)

  7. Si eu sunt de parere ca singura solutie in acea intersectie si in toate celelalte din Bucuresti este descurajarea traficului cu masina personala. Creșterea impozitelor, acordarea parcarilor de resedinta prin licitatie cu plecare de la un prag minim de 1.500 lei/an, amendarea celor care au parcat neregulamentar. Toate astea combinate cu dezvoltarea transportului public cu benzi dedicate si stimularea traficului eco (biciclete, trotinete electrice). Nu este greu…. este doar o masira nepopulara incompatibila cu calitatea de politician in Romanica

      (Citează)

  8. Andrei:
    Da, da, suspendat să-l facem, ca pe centură. Sunt ironic, că sigur nu te-ai prins.
    Iar ‘ideea’ ta, Radule, scuză-mă dar este cel puțin puerilă, ca să folosesc un termen elegant.

    Cum te-ai gandit tu si pentru mine, sa nu cumva sa gandesc altceva… Ce om! Ce caracter!

    Pana una alta si eu si Radu am propus o solutie. Tu doar ai decis sa-ti imprastii degetele pe tastatura degeaba.

      (Citează)

  9. Oare e chiar necesar ca cei care nu au nici o tangenta cu Bucurestiul (si nici nu vreau sa aiba) sa trebuiasca sa citeasca pe un blog de tehnologie astfel de postari ?

      (Citează)

    • Nu, de ce ar fi necesar? Bănuiesc că văd și ei titlul articolului și dau skip, nu? Dacă cineva îi forțează să citească, ar fi o problemă.

        (Citează)

  10. O varianta ar fi sa inchizi intersectia aia si sa nu mai poti face stanga pe acolo. Cred ca ar fi mai sanatos.

      (Citează)

    • Si traficul de acolo unde il duci? Adica toti cei care acum fac stanga, vor fi nevoiti sa mearga pana la Piata Victoriei si sa intoarca acolo, aglomerand si mai tare intersectiile.

        (Citează)

  11. Hai sa punem cap la cap intr-un vartej de prostie parerile idiotilor: “eliminam semaforul si interzicem stanga”, “reducem infrastructura rutiera”.

    Bosultanilor, pe acolo trece troleul spre gara de nord, stiti voi transportul ala in comun de ar trebui folosit in loc de masini. Ce sa stie ultimul prostalau din balaceanca, el are doar febra proletara in sange, minte mai putin.

      (Citează)

    • Pai si? Nu se poate modifica traseul troleibuzului?

        (Citează)

    • Primo, lumea s-a exprimat impotriva ideii din articol, adica aceea de a face ceva in plus pt masini acolo.
      Secundo, daca e sa vorbim despre a face viata mai grea masinilor, atunci troleul poate sa o ia pe acolo chiar si daca pt masini eate interzis.

        (Citează)

    • Troleibuzul de la Romana la Gara nu e luat de oamenii care merg la Gara. Ca aia iau metroul, daca nu-s nebuni sa stea in trafic. Asta ar fi o idee. Daca ai variante cu metroul, reconfigureaza traseele STB..

        (Citează)

    • Traseul troleibuzului e ca gravitatia, poti sa incerci sa il intelegi dar n-ai cum sa il schimbi.
      Are dreptate si omul, ce faci daca interzici stanga? Ca vine troleibuzul si nu mai stie unde sa se duca, ramane acolo pe banda, poate face si vreun AVC din confuzie. Apoi mai vine un troleibuz si ramane si ala blocat acolo, dupa 4-5 se blocheaza intersectia de troleibuze moarte, oamenii nu mai ajung la birou, se revolta populatia, ia foc Bucurestiul, doar pentru ca vreti voi iarba, drogatii dreaq!

        (Citează)

    • Bosultane, poti sa lasi doar troleul sa faca stanga acolo, stii tu semnul ala “interzis cu exceptia …”

        (Citează)

    • Prostul confruntat cu realitatea are o singura solutie, se afunda mai tare in prostie.

      “Ca aia iau metroul, daca nu-s nebuni sa stea in trafic.” Regula numaru 1 in planificare urbana, ce sa ai mai multe trasee care duc intr-un loc cand poti avea doar 1. Adica ce nu duce nodul victoriei mai multi calatori?

      “interzis cu exceptia …” prostul de mai sus zicea ca el vede eliminat semaforul si lungit spatiul verde, implicit facut imposibila intrarea pe Manu, nu “interzis cu exceptia …”

      “Pai si? Nu se poate modifica traseul troleibuzului?¨ se poate prostovane, din pix asa pareristic. Fara studiu de trafic, fara impact, orice se poate. Acum celelalte artere paralele pentru transport in comun de suprafata sunt prin victoriei sau pe dacia. Hai da cu banu, pe care vrei sa o incarci suplimentar?

      De asta planificarea nu se face pareristic.

      bonus ce artere ar trebui sa preia traficul? Dacia sau sensul de victoriei? Dam cu banu? Sau asteptam solutia prosutului sef cu CEL PUTIN 2000 de lei impozit pe masina, ca aia sigur e solutia corecta.

        (Citează)

    • @alxzen, degeaba te chinui sa le explici, ca nimeni nu gandesti pana la capat. Toti vad doar interzis peste tot (desigur, nu si acolo unde ii afecteaza pe ei), dar nu analizeaza si ce impact are mai departe interzicerea asta. Nu se gandesc ca aglomereaza mai tare urmatoarele intersectii, nu se gandesc ca exact transportul in comun va fi afectat, etc.

        (Citează)

    • Sper că toată lumea a înțeles, da? Nicușor a băgat regula aia că orice idee de pe blogu’ lu’ Radu se implementează automat în București, deci cine își mai spune părerea fără studiu de fezabilitate, mă-sa-i curvă. Păi ce e bă aici, loc de vorbit așea, liber? Hai marș și să nu vă întoarceți fără dosar cu șină.

        (Citează)

  12. Idee corecta pentru situatia curenta, dar care prelungeste inutil problema. Mai precis problema este ca tu faci stanga pe un bulevard intens circulat desi alternative sunt cu duiumul. Cel mai simplu as inchide povestea cu facut stanga pe acea strada as mari spatiul verde, iar cine chiar are treaba pe Buzesti are 2 mari alternative fie merge pe la Romana ori face intorsura pe la Victoriei. E de cacat solutia mea pentru trafic, dar macar se transmite un semnal.
    Referitor la traficul din Bucuresti s-a vorbit foarte mult si inutil. Realitatea dura si crunta este ca oricum ai da-o iesi in castig daca mergi cu masina fata de orice alt tip de transport. Si asta se intampla pentru ca nimeni nu a lucrat in partea asta si oamenii au gasit solutii. Si in anu de gratie 2021 inceput de 2022 inca nu avem niste date oficiale privind valorile de trafic in Bucuresti, respectiv populatia din Bucuresti si cate masini detine. Pana cand nu stabilim chestiile astea si mai ales sa aflam exact situatia din teren, orice solutii privitoare la trafic propusa este dupa ideea: Te-ai culcat in Bucuresti si te-ai trezi a doua zi in Amsterdam…..

      (Citează)

  13. Ahahahaaaa:))))))

    Da, revenim la discutia de acum cativa ani. Solutia lui Radu, om deschis la minte si care a vizitat mai multe orase din afara tarii, e sa distruga suprafete verzi si sa creasca infrastructura alocata masinilor. Asta va face orasul mai locuibil in mod sigur.

    Run, people, run.

      (Citează)

  14. Bai astia, care inca aveti comunismul in sange, stiu, de la coada vacii e greu sa vezi realitatile din Bucuresti. De la voi de la crasma, din fata unui paharel de Tanita e usor sa dai solutii cu avant proletar. Ce spune Radu e foarte corect. Eliminarea acelui scuar nu ar genera trafic suplimentar (cum va place cu emfaza sa spuneti), pentru ca in general nu e un traseu prin care sa scurtezi ceva. Sunt in Bucuresti niste stradute care creeaza aceasta problema, insa asta nu e una dintre ele. Eliminarea acestui blocaj ar fluidiza traficul catre Victoriei, mai ales ca la orele de varf sunt unii care fac stanga si de pe banda 2, blocand-o si pe aceasta.

      (Citează)

    • Da boss, daca cineva nu e de acord cu tine e comunist sau taran sau betiv.

        (Citează)

    • Se pare ca e foarte greu de inteles ca traficul nu ramane constant intr-o zona, indiferent daca e mult sau putin trafic.

      Uite un principiu din lumea animala: in natura nu exista niciodata exces de resurse, adica sa zicem hrana nefolosita.

      In natura, resursele functioneaza ca factor limitativ: adica populatiile de animale etc sunt intotdeauna atat de mari cat permit resursele existente, fie ca vorbim de iarba pt ierbivore sau de carne pt carnivore.

      Gandeste-te un pic la chestia asta, s-ar putea sa ai o mica revelatie. Acesta este secretul echilibrului pe lantul trofic.

      acelasi lucru se aplica si la trafic: spatiul este principala resursa si doar el functioneaza ca factor limitativpt trafic; un alt factor limitativ este costul

      traficul intr-un oras va fi intotdeauna la limita maxima permisa de spatiu si de costul de a avea o masina. In absenta reglementarilor, desigur.

        (Citează)

  15. Giani Mucea:
    Da boss, daca cineva nu e de acord cu tine e comunist sau taran sau betiv.

    Sau cu gleznute goale pe trotineta. Scuze, de astia uitasem.

      (Citează)

  16. Sper din suflet ca unii de mai sus din comentarii sa nu ajunga in functii politice, ca is pamant de flori. In rest ramane la fel, vrem sa avem infrastructura ca in afara, dar sa nu se miste un pai, cum doamne feri sa distrugi 3m de pamant. Pe de alta parte nu vrem infrastructura ca asta incurajeaza masinile, iti dai seama, ies dupa singure la sosea.

    Nu conteaza ca nemtii au n’spe autostrazi si n’spe benzi pe sens, ei prosti ca incurajeaza masinile. Ah, si cum sa ai impozit asa mic?! Sa-l faca 10k euro pe an + 200 ore in folosul comunitatii, sa simti ca traiesti la capitala.

    Suntem praf si peste 100 ani tot in acelasi cacat ne vom scalda. Si nu neaparat din vina politicului.

      (Citează)

    • Una dintre problemele politicului e că trebuie să-și bazeze campaniile electorale pe ceva. Ca să începi să rezolvi din problemele de trafic trebuie să ai la bază niște studii pe bune de mobilitate urbană – adică să vezi din când în când cum se mișcă și cum ar vrea să se miște lumea în orașe. Odată cu dezvoltarea, polii de interes se schimbă și faci reconfigurare traseu. E, studiile astea sunt scumpe și durează, mai ales că n-avem în țară oameni care să facă așa ceva – pentru că dacă nu se face nimeni nu învață să facă -, iar politicienii n-ar avea la ce să-ți facă poze ca să-i votezi în continuare.

      Autostrăzile nu sunt în orașe, alea au complet alt rol. Dar dacă vorbim de rezolvarea traficului într-un oraș ca București scuar cu scuar nu cred că e fezabil. N-ai cum să crești nici taxele peste noapte pentru că riști să scumpești transportul, de exemplu, că și ăla tot cu mașini se face. Iar dacă începi să inventezi excepții să ne mirăm că vom avea dosare cu șină pentru orice. Ce e ciudat în schimb e lipsa de viziune a unora, cum poți rezolva niște probleme favorizând o minoritate (adică pe ăia care îți permit să plătească mai mult pentru orice)?

        (Citează)

  17. alxzen:
    Prostul confruntat cu realitatea are o singura solutie, se afunda mai tare in prostie.

    “Ca aia iau metroul, daca nu-s nebuni sa stea in trafic.” Regula numaru 1 in planificare urbana, ce sa ai mai multe trasee care duc intr-un loc cand poti avea doar 1. Adica ce nu duce nodul victoriei mai multi calatori?

    “interzis cu exceptia …” prostul de mai sus zicea ca el vede eliminat semaforul si lungit spatiul verde, implicit facut imposibila intrarea pe Manu, nu “interzis cu exceptia …”

    “Pai si? Nu se poate modifica traseul troleibuzului?¨ se poate prostovane, din pix asa pareristic. Fara studiu de trafic, fara impact, orice se poate. Acum celelalte artere paralele pentru transport in comun de suprafata sunt prin victoriei sau pe dacia. Hai da cu banu, pe care vrei sa o incarci suplimentar?

    De asta planificarea nu se face pareristic.

    bonus ce artere ar trebui sa preia traficul? Dacia sau sensul de victoriei? Dam cu banu? Sau asteptam solutia prosutului sef cu CEL PUTIN 2000 de lei impozit pe masina, ca aia sigur e solutia corecta.

    “Prostovane”, esti cam suparat in dimineata asta, din cate se pare. Mai ia cu apa, mai numara pana la 5, ca poate-ti trece.

    Altfel, tot o parare e si ce zici tu.

      (Citează)

  18. Marean:
    … insasi infrastructura pt masini e cea care genereaza aglomeratie, deci solutia pe termen lung pt trafic este fix sa reduci, nu sa cresti infrastructura.

    Hm, adica austriecii aia oare chiar stiu ce zic?! Cine ar fi crezut ca pot sa fie mai vizionari si mai destepti ca noi?

      (Citează)

    • ai dreptate, am uitat de fapt ca Primaria Bucuresti a beneficiat acum 2-3 ani de consultanta directa de la austrieci pe tema traficului. Nu mai gasesc acum linkul

      Dar dupa cum vezi pe aici prin comentarii romanii sunt foarte destepti si le stiu pe toate, nu ne intereseaza pe noi solutii de la altii care au rezolvat aceasta problema de mult (Viena a fost mult timp orasul nr 1 din lume la calitatea vietii, acum e “doar” in top 3, deci ce stiu ei)

        (Citează)

    • Contează evoluția urbanistică a orașelor, foarte rar poți aplica în alt loc aceleași măsuri. Prin vestul țării, dacă îmi amintesc bine, nu s-a păstrat stsematizarea austriacă, deci măsurile ulterioare vor fi altele.

      @Marean: nu cunosc cazul de care spui, dar sunt toate șansele să le fi dat cu flit austricilor pentru că ăia în mod normal ar fi trebui să propună măsuri ample, iar pe alea nu prea vrea nimeni să le aplice. Am auzit la un moment dat că Timișoara ar fi primit consultanță din Anglia, iar concluzia a fost că nu se poate ce au recomandat ăia.

      Părerea mea e că s-ar putea începe de la educație, ar trebui să începem să avem și noi specialiști în domeniu, mai ales că parteneriate cu facultăți din vest sunt deja. E o variantă de viitor, dar va trebui să avem răbdare câteva generații. Asta dacă nu vrem să plătim pe bani foarte grei consultanță din alte țări și să încercăm să implementăm măsurile pe care le recomandă.

        (Citează)

    • Comentariul asta al lui @dam167 este extrem de important pentru toate discutiile legate de masurile care pot fi implementate intr-un anumit oras:
      “Contează evoluția urbanistică a orașelor, foarte rar poți aplica în alt loc aceleași măsuri”

        (Citează)

    • Faptul ca nu poti aplica mereu exact aceleasi masuri in orase complet diferite nu inseamna ca trebuie sa te ascunzi dupa ideea asta pentru a refuza sa le intelegi.

        (Citează)

    • @Giani Mucea, nu refuza nimeni sa inteleaga faptul ca alte orase au implementat anmite masuri.
      Doar ca discutia s-a pornit de la cum se poate fluidiza traficul pe o artera foarte importanta din oras si s-a ajuns interzicerea accesului pe artera respectiva, apoi la eliminarea masinilor de pe sosele prin impozite anuale de 2000 de euro si in final la recomandarea ca toata lumea sa mearga pe jos sau cu bicicleta pentru ca nici transportul in comun nu este necesar.

      Si ca de obicei, incepem cu exemple din Amsterdam, de parca toata Europa a ales modelul lor de viata. Bine, ignoram faptul ca sunt zeci de reportaje in care locuitorii care nu au noroc sa-si permita o casa in centru se plang de faptul ca trebuie sa pedaleze si cate 1 ora ca sa ajunga la scoala/serviciu si apoi inca 1 ora ca sa se intoarca si ca asta ii epuizeaza foarte tare.
      Deasemenea ignoram si faptul ca exista un curent din ce in ce mai important impotriva biciclistilor care pun in pericol integritatea fizica a celor care vor sa circule pe jos (cu picioarele).

        (Citează)

  19. Te rog sa imi povestesti mai multe despre cum e in vest.

    dragos: Eram sigur ca o sa sara sa te injure saracii care n-au idee ca deja astea-s conditiile in multe tari din vest. Ei vor sa aiba in continuare impozit de 300 lei pe an pt 3 gioarse. Ca altfel esti nazist! Doamne, prost popor.

      (Citează)

  20. O imagine care cred ca spune multe…..
    https://i.imgur.com/Wb3Dxi1.jpeg
    La noi nu este posibila cat timp exista populism si nu eficienta

      (Citează)

    • @ovidiu, ce legatura are populismul cu link-ul dat de tine?

      Presupun ca te-ai informat inainte sa comentezi si stii deja ca soseaua respectiva nu a fost eliminata, ci a fost mutata in subteran. Nu cred ca exista nimeni in Romania care sa se opuna construirii unui tunel prin care sa poti circula cu masina.

        (Citează)

  21. Andrei G:
    @Marean, niste citate din articolul dat de tine ca exemplu:

    “traffic that disappears when road space is reallocated from private vehicles to more sustainable modes of transport like walking, cycling and public transportation.”
    – Corect, daca aloci mai mult spatiu pentru transportul in comun, se va elibera traficul; dar asta implica sa ai si mijloace de transport in comun care sa circule prin spatiul ala eliberat. Momentan, STB-ul si Metrorex-ul sunt incarcate la limita in timpul orelor de varf, si ar trebui marita capacitatea cu cel putin 30-50%.

    “Why did this happen? According to the authors of the study, the projects in several cases included new traffic management plans, such as coordination of traffic signals, to make traffic more efficient.”
    – Nu a fost pur si simplu interzicerea masinilor cum spuneti voi si gata, s-a eliberat traficul. A fost vorba de un set consolidat de masuri.

    Dar articolul respectiv nu prezinta nicio informatie despre efectul economic si social pe care l-au avut aceste masuri.
    – business-urile locale s-au dezvoltat in continuare sau s-au inchis?
    – piata imobiliara s-a mentinut la acelasi nivel sau s-a prabusit?

    Uită-te la Not Just Bikes pe youtube. Sunt mai multe clip-uri despre infrastructura din Olanda și zic exact asta:

    – că trebuie să faci intenționat viața mai grea pentru mașini și mai ușoară penru biciclete, ca oamenii să aleagă bicicleta în locul mașinii. E valabil și pentru transportul în comun.
    – că zonele în care se merge pe jos au o productivitate economică MULT mai mare și mai orientată către business-urile locale.
    – că zonele mai aerisite sunt mult mai scumpe, deși asta era evident.

      (Citează)

    • De acasa pana la cresa sunt 7-10 minute cu bicicleta si la inceputul anului erau cam tot atatea cu masina. Intre timp au blocat accesul pe una dintre stradute dintr-un sens (desi nu au facut-o cu sens unic…), si asta inseamna inca aproape 10 minute de ocolit pe niste “bike priority streets” unde e mereu plin de biciclisti care se duc/intorc la/de la birou la orele respective. Diminetile alea in care mi-era lene sa duc copilul cu bicicleta s-au cam dus.

        (Citează)

    • @Costin, nu inteleg daca tu acum te plangi sau te lauzi ca te deplasezi exclusiv cu bicicleta.
      Ma gandesc ca daca iti placea atat de mult sa mergi cu bicicleta, ai fi facut asta de buna voie. Nu era necesar ca Primaria sa impuna anumite restrictii.

        (Citează)

    • Nici nu se plange, nici nu se lauda. Sustine cu un exemplu personal ideea ca, datorita faptului ca primaria a facut viata ceva mai grea pentru masini, a ales sa mearga cu bicicleta. Adica exact ce se argumenta mai sus.

      Ca-i place sa mearga cu bicicleta sau nu e mai putin relevant in contextul folosirii bicicletei ca metoda de transport.

        (Citează)

    • @Giani Mucea, ce aduce in plus la discutie acest sofism? Sunt convins ca toata lumea stie ca daca interzici masinile, oamenii nu vor mai merge cu masinile (pentru ca este interzis).
      Relevant era daca acest lucru a fost benefic sau nu. El isi duce copii la cresa cu bicicleta, dar daca nu i-ar mai permite programul sa faca asta, sotia lui ar putea sa ii duca tot cu bicicleta?

        (Citează)

    • Nu e prima data cand te prefaci ca am zis altceva decat am zis in realitate. E inutil din punctul meu de vedere sa continui discutia cu cineva care tine atat de mult la parerea lui incat apeleaza la oameni de paie.

      Din experienta articolelor anterioare stiam ca e inutil sa discut subiectul asta la modul serios, dar am zis totusi sa incerc. Merci pentru confirmare.

        (Citează)

    • @Giani Mucea, am inteles foarte bine ce ai spus. Ca este nevoie ca statul/primaria sa interzica mijlocul de transport mai comod (masina) ca sa determini oamenii sa aleaga bicicletele sau mersul pe jos eventual.
      Si sunt de acord cu tine, trebuie facut ceva in privinta numarului enorm de masini de pe soselele din Bucuresti in special. Dar in acelasi timp nu cred ca bicicletele sunt solutia la noi si ca o solutie mult mai buna ar fi un sistem de transpot in comun mult mai bine dezvoltat.

      Repet, nu neaga nimeni ca daca interzici masinile personale pe jumatate dintre soselele din oras, lumea a incepe sa renunte la ele. Eu sunt insa reticent ca aceasta este cea mai buna solutie pentru Romania/pentru Bucuresti.

      Inteleg, in Olanda a mers. Dar ei sunt exceptia, nu regula. Nu mai exista totusi niciun primar in toata Europa asta dezvoltata care sa preia exemplul Amsterdamului? Nu cumva asta este un sistem care nu se preteaza peste tot?

        (Citează)

    •   (Citează)

  22. Eu: E important ca primăria să facă viața mai grea pentru mașini, pentru ca oamenii să aleagă mai mult metode de transport alternative.

    Tu: Am înțeles, deci zici că primăria trebuie să interzică mașinile pentru ca oamenii să meargă doar cu bicicleta.

    Te bănuiam de rea credință dar acum sunt sigur. Atâta timp cât îmi distorsionezi punctul de vedere, îți creezi o lume imaginară și te legi de articole irelevante pentru a nu fi nevoit să nu ai dreptate, conversația e inutilă, după cum am mai spus.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus