un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum a decurs prima comandă de la Freshful

25 Oct 2021  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

21 comentarii

Am comandat în weekend de la Freshful și experiența a fost în general bună. Serviciul are câteva avantaje ce mă vor face să revin pe el, dar și diverse locuri în care ar putea fi îmbunătățit, dar asta mi se pare normal la o lansare soft. Full disclosure: mi-au trimis ei un mic voucher ca să încerc serviciul și l-am folosit, plătind de la mine diferența.

CE MI-A PLĂCUT

Livrarea a fost promptă și politicoasă. Am dat comanda sâmbătă la ora 11:22 și mi s-a alocat intervalul 13-14. La ora 14:40 aveam produsele în casă. Poate cel mai important: am primit tot ce am comandat. La Bringo aproape mereu primesc comanda incompletă, dar la repere care nu cred că se termină vreodată. De exemplu primesc 2 cutii de lapte, nu 4 cât comand; chiar se terminase laptele la raft? Primesc o sticlă de apă minerală deși comand 3. Se terminase apa minerală?

Am luat de la Freshful și pește congelat și o înghețată, au venit încă țepene. Împachetarea a fost făcută în pungi de carton reciclat, ușor de reciclat din nou. Cam multe pungi, dar se mai lucrează la consolidare. Au sosit cu un Peugeot Boxer nou, carosat pentru livrare frigorifică.

Pâinea proaspăt făcută în cuptor este foarte bună. Am luat o baghetă albă cu cereale și o pâine Pave neagră; au fost excelente. Din ce văd pe etichetă, au fost făcute în ziua livrării, poate chiar după ce am dat eu comanda, că totuși este perfect posibil să bagi o pâine la cuptor până se culeg restul produselor din depozit. Am mâncat bagheta aceea aproape imediat în niște sandvișuri cu pui.

Au tot felul de delicatese pe lângă alimentele uzuale. Carnea de vită de la Meat Revolution este bună pentru prețul ei; se găsește în câteva Mega-uri, dar nu la mine în cartier. Am luat o vrăbioară și a venit un cut bine ales. Bere Brew Dog – tot așa, se găsește prin București, dar nu la mine în cartier. Am văzut albuș de ou ambalat la cutie de 1 kg; n-aș ști de unde să iau în rest așa ceva, deși este util pentru prăjituri sau cei care vor omlete doar de albuș pentru vreo dietă. Au toată gama de la FruFru și altele. Șorici rulat pârlit. Steak de ton.

Am găsit aproape tot ce doream în rest din chestiile normale. Am luat iaurt, lapte bătut, conserve de porumb, perle de brânză, ouă, roșii, cartof dulce, o salată iceberg, niște scutece, o bere Spitfire – treburile uzuale. A doua zi am făcut cu Matilda niște tacos de pui cu sos loaded cu legume pe baza a ce-am comandat.

Au filtru de “produse românești” în opțiunea Dietă & Lifestyle din lista de produse. Îmi place asta, că încerc să cumpăr cât mai multe produse românești, în special din alimentele de bază.

CE AR PUTEA FI ÎMBUNĂTĂȚIT

Am trimis tot feedbackul de aici către Freshful și am primit câteva comentarii pe care le includ în ideile de mai jos.

Aș vrea să pot alege categoria de rezultate când fac o căutare. De exemplu caut “roșii” și primesc rezultate din legume, vinuri, conserve, tutun, chiar și “găleată roșie cu mop”, puse la grămadă. Eu aș vrea să pot bifa rapid “acum arată-mi doar rezultatele din legume” sau “doar din conserve”. Aici mi s-a spus că algoritmul de search are în spate un machine learning care va afișa rezultatele cele mai relevante pe măsură ce lumea face căutări, dar momentan serviciul este la început și algoritmul încă este în clasa pregătitoare, trebuie antrenat.

Mi-ar plăcea și sortarea “după brand”. Poate vreau să văd la rând toate produsele Covalact, ca să aleg de acolo smântână, iaurt și “brânzică”. În domeniul alimentar, de multe ori nu cumperi ce este mai ieftin cu 5 bani, ci brandul tău preferat.

Ar merge și mai multe produse la vânzare. Oamenii au branduri preferate, vor iaurtul de 2,2% grăsime cu gust de mango de la firma X, nu al altora etc. Mi s-a spus că vor adăuga în curând mii de alte repere în site, dar pentru lansarea aceasta soft n-au avut stocuri foarte mari pentru că riscau să rămână cu ele nevândute. Probabil vor avea stocuri variate în curând. eMAG are spațiu de depozitare, cred că tot mai mulți producători vor dori să lucreze cu ei acum că s-a lansat acest serviciu.

Transportul contra-cost mi se pare cea mai mare problemă și cred că știu și ei asta. De-a lungul timpului cei de la eMAG au spus pe la multe conferințe că transportul gratuit atrage imediat lumea. Aș vrea să văd opțiunea de “gratuit dincolo de un prag valoric” sau “gratuit dacă iei produsele X și Y”, cum face Bringo de exemplu. Am luat de multe ori produsele X și Y, chiar dacă nu aveam nevoie musai de ele, dar le-aș fi putut totuși utiliza, pentru a avea transport gratuit. Cică și Freshful lucrează la diverse soluții pentru transport gratuit. (Personal n-am pretenția de gratuit pentru Genius, deși ar fi binevenită posibilitatea.)

Când am comandat eu, nu am găsit castraveți în stoc, nici pătrunjel, nici un avocado ieftin. Mie mi se pare că alimentele de bază (“avocado” :D) nu trebuie să lipsească niciodată din stoc. Genul acesta de lipsă mă face să anulez toată comanda, pe principiul “oricum trebuie să merg la Mega”. Cei de la Freshful mi-au zis că și ei sunt de aceeași părere și politica lor este ca astfel de stocuri să nu lipsească, doar că nu se așteptau la așa multe comenzi la 2 zile după lansarea oficială. Vedem în viitor dacă așa stau lucrurile.

Am primit lapte de 3,7% în loc de cel de 1,7% comandat. Asta nu mă deranjează prea tare, că-l pun în cafea, dar cineva care ține musai la vreo dietă probabil s-ar fi supărat. De asemenea, am primit 4 cutii, deși comandasem 3.

Per total, ca serviciu lansat de câteva zile probabil la nivelul de minimum viable product, se comportă bine. Este gândit pentru liga mare și în curând ajunge acolo. Cu eMAG în spate, ar putea să integreze o mulțime de mici producători sau branduri diverse. Eu sper să meargă în acea direcție, de exemplu să aibă o selecție largă de beri artizanale.

    21 comentarii

  1. Sigur va trece o bună vreme până când (dacă se va întâmpla asta) va ajunge și în alte orașe din țară. Oricum, ideea lor pare a fi destul de bună. Comparând cu Bringo, e sâcâitor să tot fii sunat de livrator că nu există produsu` x sau y.

      (Citează)

    • E enervant, dar macar Bringo te suna si poti sa ii spui ca vrei altceva. Mega sau Kaufland prin Glovo pur si simplu iti aduc comanda fara produse.

        (Citează)

  2. Din pacate, cel mai probabil o sa aiba aceleasi probleme ca toti ceilalti – lipsa produse/cantitate diferita/altfel de produse decat cele solicitate and so on … mi’e greu sa cred ca poti aduce un improvement in zona asta cand pool’ul de oameni angajati e acelasi.

      (Citează)

    • Poate poti sa aduci o imbunatatire cand livrarea este facuta din depozitele tale. Este destul de simplu sa verifici in sistem ce produse nu au fost livrate si daca acestea existau fizic pe stoc in momentul in care s-a facut livrarea.

        (Citează)

  3. Eu sunt destul de multumita de Bringo si nu stiu daca o sa trec prea curand la un alt livrator, dar ma bucur sa vad ca a mai intrat un jucator pe piata care sa le faca concurenta, ca asta nu se traduce decat in oferte mai bune pt clienti.
    Realist vorbind, pentru cumparaturi mai serioase nu aveai decat Bringo si platformele hypermarketurilor (Cora, Carreffour), dar care nu erau prea prietenoase si oricum nu prea gaseai sloturi libere de livrare. Pentru maruntisuri mai aveai si Tazz si Glovo, dar oferta de produse e foarte mica, nu prea gasesti tot ce ai nevoie.
    Prin urmare, Bringo era cam singura varianta pana acum, inca e loc berechet pe piata asta.

      (Citează)

  4. Nu puteau sa copieze filtrarea căutării de pe eMAG.ro?

      (Citează)

  5. Am fst foarte incantat cand am auzit dar a fost lansat prematur, se vede ca mai e mult de bibilit la el. Eu cred ca au o mare problema si cu masinile avand n vedere buba care este in auto la ora actuala privind stocurile – daca acum la lansare ti-au livrat cu intarziere…. .
    Magazinul este foate rudimentar, categoriile alese prost si in mare, filtrare cum ai zis si tu din parti – aia cu algoritmul e scuza de IT-ist, putea fi implemenat imediat, ca doar ar trebui sa aibe experienta.

    faza aia cu livrarea care costa e de rahat – nu vreau gratis (ca pana la urma si genius e pe bani) dar macar la lansare putea sa fie gratis sau cu un amendament (minim 100 lei).

    La final, ma repet – a fost lansat prematur si o sa trebuiasca resuscitat daca vor sa faca bani din el.

      (Citează)

    • Cred ca tot din magazine vor prelua o parte din comanda. Mi’e greu sa cred ca si’au facut brutarie in depozit si pot stoca toate produsele pe care le scot la vanzare la temperaturile optime – asa mult sa fi investit in toata aparatura necesara? (fructe/legume/carne si alte tipuri de produse)
      Scuze pentru cum am dat reply’ul, dar nu ma pricep 😂😂😂

      Andrei G:
      Poate poti sa aduci o imbunatatire cand livrarea este facuta din depozitele tale. Este destul de simplu sa verifici in sistem ce produse nu au fost livrate si daca acestea existau fizic pe stoc in momentul in care s-a facut livrarea.

      Andrei G:
      Poate poti sa aduci o imbunatatire cand livrarea este facuta din depozitele tale. Este destul de simplu sa verifici in sistem ce produse nu au fost livrate si daca acestea existau fizic pe stoc in momentul in care s-a facut livrarea.

        (Citează)

    • Nick: daca acum la lansare ti-au livrat cu intarziere….

      M-am zăpăcit eu când am scris. Am ales 14-15, au livrat la 14:48 sau așa. A fost ok.

        (Citează)

    • Paul: Mi’e greu sa cred ca si’au facut brutarie in depozit si pot stoca toate produsele pe care le scot la vanzare la temperaturile optime – asa mult sa fi investit in toata aparatura necesara? (fructe/legume/carne si alte tipuri de produse)

      Au depozitul lor, da, că nu-i greu de făcut de fapt. Zonă caldă, zonă rece. Are eMAG destule spații în București.

      Cuptorul nu ocupă mult, gândește-te câtă pâine produce un Lidl sau un Mega Image cu un cuptor cât un frigider mai mare.

        (Citează)

  6. au retur in 60 de zile ca la genius ? :)))

      (Citează)

  7. “Painea proaspata din cuptor” imi imaginez ca e din aluat congelat, ca altfel nu prea vad cum ar putea sa controleze stocurile si pierderile.
    Calcaiul lui Ahile la toate serviciile de livrare sunt legumele si fructele. Niciodata nu le vei primi asa cum le-ai alege tu din ladite. Ar fi misto sa ai optiunea de retur la easybox pentru ele :))

      (Citează)

    • Sorin:
      “ Ar fi misto sa ai optiunea de retur la easybox pentru ele :))

      Vara, la 40 de grade :D

        (Citează)

    • Eh, comandăm de mult la Bringo/Mega. Nu mă plâng de calitatea legumelor sau fructelor. Mai primești și țepe, mai e câte un fruct lovit sau stricat sau prea mare/mic, dar comandăm acolo pentru economia de timp și pentru confort. E un compromis pe care-l facem.

        (Citează)

  8. Am vrut sa comand, insa, din pacate, nu pot. Desi adresa mea este langa cartierul Latin, pe Prelungirea Ghencea, oficial, aceasta apartine de Bragadiru. Si nu intra in aria de acoperire. Ghinion. Raman la Bringo. :)

      (Citează)

  9. Am găsit un bug in aplicația pentru iOS: nu poți edita adresa.

      (Citează)

  10. Pare promitator, multumesc pentru informatie!

      (Citează)

  11. Cam peste mână introdusul adresei și nu importă adresele din emag deși sunt logat cu contul respectiv. Jenant.

    Livrare acum contra cost, ma aștept să o includă în Genius sau o variantă noua de Genius.

    Am pus o comandă de test, cu pește, banane și altele. Nu aveau lapte covasit la 900ml. Jenant, din nou.

      (Citează)

  12. Am gasit ieri foodkit.ro, si chiar e exact ce imi lipsea (inca n-au venit dar am comandat pt o saptamana intreaga)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus