un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Ce părere aveți despre Autostrada A0 din jurul Bucureștiului?

27 Oct 2021  ·

AUTO  ·

41 comentarii

Știam că se face, dar nu știam multe detalii despre ea. Are Hotnews un articol cu hartă interactivă și situația loturilor. Pe scurt, este un fel de autostradă de centură a orașului București, formată din două tronsoane, Nord și Sud. Este construită la între 10 și 30 de kilometri de oraș, din ce văd pe hartă. În nord, de exemplu, trece pe lângă Therme.

Este împărțită în 7 loturi. Din păcate, pare genul acele de proiect de uiți de el, acumulează întârzieri cu anii și cândva va fi dat în folosință, dar în nici un caz nu este o soluție rapidă pentru ocolirea orașului. În acest moment, cea mai optimistă estimare este pentru 2026. Și știți cum sunt aceste estimări, nu?

Pentru a ocoli orașul de la est la vest, însă, de la A1 la A2, ai nevoie doar de jumătate din această centură. Ai nevoie de partea ei sudică sau de partea ei nordică. Din păcate, niciuna dintre aceste părți nu vor fi gata mai repede.

  • A0 Sud: lotul 1: în execuție, finalizare 2023; lotul 2: în execuție, finalizare 2023; lotul 3: neînceput, finalizare 2025.
  • A0 Nord: lotul 1: în atribuire, finalizare 2026; lotul 2: în execuție, finalizare 2024; lotul 3: în atribuire, finalizare 2025; lotul 4: în revizuire, finalizare 2024.

Altfel spus, sudul și nordul vor fi gata cam la aceeași perioadă. Și știți ce așteaptă: tăieri de bugete, întârzieri de execuție, descoperirea unor ruine dacice, surparea vreunui deal, infiltrații de apă, nevoia unui tunel pentru broaște șamd.

Dar întrebarea mea este alta. Considerați utilă această centură? Are rost cheltuiala?

Eu o văd utilă doar celor care trebuie să ocolească Bucureștiul. În principiu pentru asta este făcută, deși ocolirea pe la sud înseamnă 52 de kilometri pe această centură. Mie mi-ar fi plăcut însă să văd o centură utilă și bucureștenilor. Dacă ești în Militari și ai treabă în Pantelimon, poate vrei să ieși pe centură și să ocolești orașul în regim de viteză mare, decât să tai orașul. Pentru asta ar fi chiar Șoseaua de Centură, dar sunt porțiuni în care nu cred că poate fi lărgită și, din ce văd, nici măcar nu există un plan bun pentru asta.

OK, ocolești Bucureștiul pe A0. Avem așa un trafic mare de marfă ca să fie necesară o astfel de autostradă inel? Trec non-stop camioanele dinspre Constanța spre Pitești și invers? Genul acesta de trafic de distanță mare nu este mai bine făcut pe trenuri? Chiar nu știu, dar sunt curios cât de utilă va fi.

    41 comentarii

  1. Este un proiect foarte bun însă as fi tras sa termin Centura București, sa fie închisă. Pe segmentul sud e crima. A0 ar fi super pentru traficul greu și nu numai. Orice centura de ocolire atrage investiții de genul centre logistice, accesul la centura /autostrada e un must. Dar cum spuneai și tu… Durează al dracu de mult totul. București – Sibiu, Ploiești – Brașov s.a. sunt doar proiecte pe care nu știu dacă le vom vedea gătate în viața asta.

      (Citează)

  2. Stii vreo capitala civilizata fara o sosea de centura pe care sa trimita camioanele, tirurile si alte masini grele?!

    In rest e fenomenal cum poate sa dureze mai mult si sa coste mult mai mult un drum de campanie decat ii costa pe altii tunel prin munte.

      (Citează)

    • Planurile sint făcute de demult, din primul mandat al lui Băsescu. Dar a necesitat ceva timp pină să cumpere jmekerii terenuri pe nimic, pe viitorul traseu pe care muritorii nu-l știu.

        (Citează)

  3. Va fi mai mult decât util în momentul în care se vor institui restricții de tonaj fie în interiorul inelului A0 fie în interiorul șoselei de centură.

      (Citează)

  4. Trece la 1 km de curtea noastra. O mizerie.
    Era mai util sa o largeasca pe aia care exista deja si sa faca pasarele. Dar nu, ei fac alta sosea.

      (Citează)

    • @F daca trece la un kilometru de casa ta e o mizerie? Traseul, cel putin aproximativ, era cunoscut din 2007 daca nu de mai devreme.
      Ca idee, baga un gard inalt in partea de autostrada, facut din materiale dense, si zgomotul pe care poate il anticipezi o sa scada semnificativ.

      Actuala DNCB este in mare parte o mizerie din motive de lipsa infrastructura la intersectii. Si limitari penibile de viteza prin unele locuri. Si ar mai fi. Dar este utila.

      A0 asta nou ar trebui sa mai descarce din traficul greu si din traficul de tranzit. Si doar pentru asta, tot e buna. Mai ales daca o fac tip autostrada fara figuri de STOP pe centura la intersectii.

      Partea amuzanta e in Balotesti, unde o sa treaca peste DN1si va trece prin fata unor case relativ interesante. Si pe un teren care sta la vanzare de foarte multi ani.

        (Citează)

    • Nu ar fi mai util daca in loc de autostrada asta se concentreaza pe extinderea soselei de centura? Si sa faca pasarele la fiecare intersectie cu drumurile care ies/intra in Bucuresti?

        (Citează)

    • 1 km pare super ok, nu? Adică nu te deranjează zgomotul de la mașini, ai și acces rapid la infrastructură. As zice ca ești norocos, care e partea aiurea pentru tine?

        (Citează)

    • Curind centura veche va deveni un bulevard prin oras, asa cum a ajuns in Constanta strada Aurel Vlaicu, unde sectorul din plin cîmp (de altădată) e acum plin de blocuri și magazine.

        (Citează)

  5. DNCB – centura actuala este in plin proces de proiectare si parțial de extindere-modernizare, se pare ca in 2023 sunt șanse sa circulam pe doua benzi de la A1 și pana pana la A2. Am văzut ca se construiesc pasaje, a fost deblocat contractul pentru segmentul DN2 și pana la A2. Ne vom mai chinui niște ani, dar parca se văd niște lucruri realizabile

      (Citează)

  6. Adica CB e sufocata de camioane, dube si tot ce mai vrei si tu te intrebi daca e utila A0?
    Esti bine? Sau e de la nesomn?
    Sau poate nu te-ai dat pe Centura.
    Intre pantelimon si militari ai metrou. Pe logica ta trebuia sa se faca orasul mai mic domle, sa il ocolim mai usor.

    In termeni teoretici, eu cred ca orasele mari ar trebui sa fie dreptunghiulare nu rotunde. Asa te-ai misca exclusiv pe autostrazi/centuri de la N la S sa zicem, si exclusiv in interiorul lor de la V la E.

      (Citează)

    • Adica CB este sufocata de camioane, dube si ce mai vrei tu pentru ca inca se circula pe o singura banda. Si pentru ca trebuie sa dai prioritate masinilor care intra/ies din Bucuresti pentru ca nu exista pasaje sau macar sensuri giratorii.

      Cred ca intrebarea lui Radu era daca nu ar fi mai utila extinderea si modernizarea soselei de centura.

        (Citează)

  7. Există un studiu de trafic care spune foarte clar că este necesară această autostradă dar și lărgirea actualei centuri. Pe nord DNCB este deja lărgită pe cea mai mare parte (și se execută acum și segmentul DN2-A2). Pe sud au ales să execute mai întâi autostrada și apoi să lărgească centura actuală (și execuția intersecțiilor denivelate). A0 sud are șanse să fie gata până prin 2025 (unele porțiuni mai repede).

    Cea mai mare sursă de întârzieri pentru A0 vor fi probabil realocări de utilități, in rest există cam toate avizele. Depinde și de CNAIR, și schimbările recente nu sunt chiar încurajatoare.

      (Citează)

  8. Salut!

    Că tot ai pomenit de trenuri, la momentul de față, distanța de 65 de km între București și Giurgiu este parcursă în aproximativ 3 ore de tren (pentru că un pod de pe traseu a fost avariat în 2010 și avariat a rămas de atunci).

    Cam câte zile își permite un business să aștepte un tren să tranziteze România, la nivelul de azi al infrastructurii?

    Eu visez la un tren de mare viteză de la Dunăre la Carpați sau un altul pînă în Nordul Moldovei și chiar mai departe, pînă la Cernăuți.

      (Citează)

  9. Te urci frumusel in masina (sau in aia virtuala de pe google maps) si dai o tura completa pe centura Sofiei ca sa vezi ce inseamna sosea de centura adevarata. Capitala europeana, nu? La intoarcere o iei pe cea a Bucurestiului, ca sa ramai cu gustul amar o perioada mai lunga.

      (Citează)

  10. Centura actuala e praf. M-am lasat de mers pe ea de mult timp. Prefer prin oras, ca ajung mai repede. Inainte, macar pe weekend, centura era o solutie mai ok. Dar de vreo 2 ani nu mai e afacere. Eu foloseam bucata dintre A1 si A2. Acum e jale si p-acolo. Chiar daca ai 4 benzi pe-o portiune. Tot ce castigi pe alea 4 benzi, pierzi la giratorii si dupa ce raman 2 benzi. Dupa mine, centura actuala e o cauza pierduta. N-ai cum s-o faci toata pe 4 benzi.
    Asa ca o autostrada ocolitoare e ok. Cu conditia sa nu-i faca njpe intrari si iesiri si giratorii. Altfel se blocheaza si aia. Trebuie sa fie cat mai curata. Intri pe ea din A1 si mai iesi la A3 si A2. Atat. Intre astea nimic.

      (Citează)

    • Nu există autostradă cu “giratorii”. Toate intersecțiile sunt denivelate, cu benzi de accelerare / ieșire, astfel încât traficul să se desfășoare fluent.
      Nu-mi vine însă să cred că există așa mulți oameni care nu-și dau seama de importanța unei centuri moderne (tip autostradă) pentru un oraș de 2 mil. de locuitori, absolut paralizat de trafic. Zicea cineva că este o mizerie, că-i trece lui la 1km de curte… Păi haideți să oprim șantierul atunci, că omul este nemulțumit, că de aia și-a făcut el casa în câmp, să aibă liniște.
      După mine, ar fi fost bine dacă o făceau direct la trei benzi pe sens, ca să fie future proof. Budapesta a trecut printr-un mega șantier când și-a modernizat autostrada de centură de la doua la trei benzi pe sens. Motivul este clar, cele două benzi nu mai făceau față. Dar noi suntem mai deștepți, o arată clar rata de vaccinare.

        (Citează)

  11. Eu stiam ca partea de sud are termen de finalizare finalul lui 2022 – cel putin in mandatul lui Drula – si ar fi fos foarte util ca probemele mari acum sunt in Sud. Da, este super ok ca aceasta A0 sa fie dublata de centura cu 2 benzi, insa A0 se face la campie si ar trebui sa se miste mult mai repede. Sa vedem acum si realitatea, cu un nou ministru.

      (Citează)

  12. Fix ce ceri tu se construieste. O centura A0 care preia traficul de marfa si centura actuala ramane la dispozitia ta sa te misti usor din Domnesti in Pantelimon. La ore de varf o sa preferi sa te duci pe Splai pana la centura si apoi prin partea ei de SUD pana la A1 decat sa o iei prin oras ( intr-o zi de vineri dupa amiaza sau sambata dimineata de exemplu ). Daca ai avea continuitate le Oltenitei, Berceni si Domnesti, tot tronosonul sa fie largit la 2 benzi si fara sa dai prioritate la intersectii, ajungi mult mai usor decat prin Bucuresti.

      (Citează)

  13. Foarte multe tiruri merg de la Pitești spre Constanța și vice versa. Dacia exportă în draci pe mare, iar de pe mare vin o mulțime de chestii in țară.

    Deci, da, e nevoie de o astfel de centură. Vezi reportajele de la România Te Iubesc in care incercam sa traverseze tara de la Constanta la Arad și vezi cat timp pierdeau pe centura Bucureștiului.

    Centurile sunt un beneficiu indirect pentru cetățenii orașului. Nu sunt ei cei care le folosesc cel mai mult, dar beneficiază enorm de pe urma lor

      (Citează)

  14. Blackskull:
    Dupa mine, centura actuala e o cauza pierduta. N-ai cum s-o faci toata pe 4 benzi.

    De ce nu ai cum sa faci actuala centura pe 4 benzi? Mai ales cand exista un asemenea proiect in desfasurare…

      (Citează)

    • Sint zone unde se pot face 4 benzi si zone unde nu merge. De ex unde sint poduri. Au 2 benzi. Ca sa fie 4 trebuie alt pod facut langa. Complicat. Apoi zona cernica, peste lac, n-au unde sa faca inca 2 benzi. Asta la prima vedere pe partea de N. Pe sud ar fi loc de extins mai bine, dar la fel ce fac, cu podurile. Degeaba mergi ata pe 4 benzi si la poduri ajungi pe 2. Acolo se blocheaza tot traficu. Apoi trebuie facute pasaje peste toate intersectiile cu centura. Toate. Daca ramane vreun giratoriu iar se gatuie tot traficu. Uite de ex pasaju de la mogosoaia. A mutat aglomeratia la giratoriul de la otopeni spre nord si la giratoriul de dupa chitila spre sud.
      Asa ca actuala centura, orice i-ar face, nu mai e afacere s-o folosesti ptr ocolit de la A1 la A2 de ex. Va ramane doar ptr astia care stam in zona.
      Ptr marfa si ocolit rapid bucuresti e musai alta varianta.

        (Citează)

  15. Neata.

    Locuiesc la 500 de metri de centura, mai exact la bariera Domnesti.
    Merg pe centura si o traversez aproape in fiecare zi.

    Jumatate din numarul autovehiculelor de pe centura in acest moment este format din tir-uri si camioane mari. Multe din vehiculele grele sunt cu numere de Turcia, Ukraina, Moldova, Ungaria, Slovacia, Polonia – adica sunt cel mai probabil in tranzit.
    Faptul ca A0 sud va lega A2 de A1, va insemna ca vehiculele grele in tranzit vor avea posibilitatea sa ocoloeasca Bucurestiul intr-un mod civilizat – va scoate tot traficul greu de pe centura actuala. Orice sofer de tir va prefera sa mearga 10 – 15 km in plus pe autostrada decat sa mai stea pe centura.

    Pe langa A0 – autostrada de centura, care va fi gata in 2023 pe partea de sud si 2024 pe partea de nord, se fac lucrari pe actuala centura, respectiv pasaje la Domnesti, Oltenita, Berceni, Mogosoaia si in viitor reconfigurari si largiri la toate pasajele existente, plus largirea la 2 benzi pe sens. Probabil centura actuala va functiona in viitor ca o centura urbana interioara, avand in vedere dezvoltarea localitatilor din jurul Bucurestiului si numarul de case noi construite.

    Concluzia – este mai mult decat binevenita A0, mai ales cea de pe partea de sud. Nu inteleg cum toti oamenii care se plang ca nu avem autostrazi ca afara, cand in sfarsit se misca ceva, deodata gasesc motive de deranj si chestii nasoale.

    Pentru cine vrea sa se informeze permanent despre lucrarile de pe A0 si orice alta lucrare de infrastructura din romania, poate consulta forumul peundemerg.ro.

      (Citează)

    • Dan, de curiozitate, cum e zgomotul la tine? si fumul? ca de asta mi-e teama, nu ca nu inteleg utilitatea. Mi-e groaza de camioane zornaind si claxonand non stop

        (Citează)

    • Claxonand non stop. Ahahahahhahahahahahhahahahahahaha.

        (Citează)

    • Deci un Gigel crede că o sa audă claxoane non stop de la tirurile de pe o autostradă. Noaptea minții.

        (Citează)

  16. Nici o centura a unui oraș nu este făcută pentru a merge locuitorii acelui oraș pe ea…. De aia e centura ca sa ii ajute pe cei care nu vor sa între in oraș. Singurul avantaj al celor care locuiesc in acel oraș va fi ca se va mai reduce din traficul din interior. București are deja un fel de centura existenta, dar sunt orașe mari precum Iasi, unde tirurile se plimba prin centrul orașului întrucât nu exista deloc centura…Imaginează-ți coloane de tiruri pe la casa poporului sau pe la gara CFR…Și in plus varianta nu e construită numai din banii bucureștenilor…
    Centura la o capitala situată fix in centrul tari trebuie sa fie completa. Dacă vi de la Constanta și vrei sa mergi la Brasov diferă dacă vi de la Giurgiu și vrei la Pitești. E foarte normal sa se termine in același timp… Oricum sectoarele sunt atribuite la mai multe companii și fiecare din ele ar trebui sa termine treaba cam in același timp.
    Cu un lucru sunt de acord. Durează un pic prea mult, dar ar fi totuși bine sa fie gata in 2026…

      (Citează)

  17. Culmea e ca ajuta enorm si bucurestenii, pentru ca acum DNCB e sufocat de tiruri si daca “ești în Militari și ai treabă în Pantelimon” o vei lua cu siguranta pe DNCB , cand va fi gata A0, pt ca nu mai sunt asa multe tiruri.

      (Citează)

  18. Blackskull:
    Sint zone unde se pot face 4 benzi si zone unde nu merge. De ex unde sint poduri. Au 2 benzi. Ca sa fie 4 trebuie alt pod facut langa. Complicat. Apoi zona cernica, peste lac, n-au unde sa faca inca 2 benzi. Asta la prima vedere pe partea de N. Pe sud ar fi loc de extins mai bine, dar la fel ce fac, cu podurile. Degeaba mergi ata pe 4 benzi si la poduri ajungi pe 2.

    Tu chiar vorbesti serios? Au spus deja mai multe persoane pe aici ca e un proiect in desfasurare, exista forumuri despre lucrarile de infrastructura, poti cauta pe google si vei gasi informatii, poti sa cauti pe youtube “Giratoriu suspendat Cernica -4K HDR – Octombrie 2021” si vei vedea unde vor face celelalte 2 benzi…
    Dar tu vii si spui ca nu se poate, ca e complicat, ca ce fac cu podurile…

    Aaaa, ca o sa dureze ceva timp? Da, de acord.

      (Citează)

  19. Transportul TIR urilor cu trenul (ideală) este problematică datorită stării căilor ferate și deci a vitezei de deplasare, precum și a lipsei locurilor speciale de îmbarcare și debarcare. Parcă cineva s-a lăudat cu transportul lor pe distanțe lungi (mult mai ieftin) între București și Curtici și a totul a rămas în plop și plopul in aer. Normal era să se concentreze pe varianta cea mai scurtă. Văd că se lucrează și la actuala centură București. Mai pe partea de nord bucata Voluntari – Popești Leordeni.

      (Citează)

    • Se lucrează, dar mai sunt ani de zile și pe acolo până va fi gata ceva, iar apoi ajungi la următoarea gâtuire de trafic. Pe partea de vest nu sunt multe soluții, sunt case până în șosea, greu cu lărgirea.

        (Citează)

  20. Cu siguranta va fi ultila A0, in plus de cele mentionate, localitatile din Ilfov vor avea conexiuni mult mai bune si mai rapide. Stim ca Ilfovul e dormitorul Bucurestiului, va fi bine de ambele parti.
    Poate ca si in zona centrala a Bucurestiului se va simti ca si trafic dupa ce acest inel va fi dat in folosinta integral.

      (Citează)

  21. deci stai asa ca sa inteleg bine.
    Parca era in lucru sau deja finalizata noua centura a bucurestiului.
    Acum se mai face INCA una cu pretentii de autostrada?
    SERIOS?!?! :)))))

      (Citează)

    • Serios. Inelul zero va fi centura adevarata. Actuala centura e o gluma, din punctul asta de vedere. Ati trecut macar o data pe centura ocolitoare adevarata? Nu, nu a Parisului! Dar macar a Sofiei?

      Centura actuala e inghitita de oras si nu se mai poate face nimic. Cand ai deja N treceri de pietoni, cum ai pe sectorul de nord, e semnul cel mai clar ca nu aia e solutia decat pentru traficul intern. Da, intern. Vrei sa ajungi repede din Drumul Taberei in Baneasa.

        (Citează)

  22. pai hai sa vedem: ocolire de 52 de km adica ocolesti Bucurestiul in 25 de min aprox cu viteze de autostrada, oricum sub 30 min.

    In ce univers traversezi bucurestiul in 30 min?
    Ca idee chiar saptamana trecuta am mers de la Pallady la Colosseum la ora de maxim angajament. Aventura a durat 2 h dus.

    Proiectul este excelent si va degreva masiv traficul de tranzit, dupa asta se pot gandi si primarii de sectoare de refacerea bulevardelor si aterelor pricipale pentru a descuraja traficul prin centru Buc.

    Mai mult primarii de localitati limitrofe ar putea in sfarsit sa gandeasca solutii de a usura viata celor care lucreaza in buc, cum se intampla in maj metropolelor.

    Ar trebuie sa fie proiect prioritar la nivel national, eu cred ca tu subestimezi masiv volumul de trafic blocat pe centura zi de zi. Faptul ca inglobeaza si depozitele logistice de pana la ciorogarila iar e feature, nu bug. O sa ajute masiv si la transportul de marfa la nivel B-I intre firme.

    Soseaua de centura are pe portiunea REFACUTA: Treceri de pieton, limitari la 50/30, sensuri giratorii, statii de autobuz. Nu e centura cat e Bulevard ocolitor.

      (Citează)

  23. Asa-i ca n-ai “mers” niciodata pe centura in timpul saptamanii? :))

      (Citează)

  24. Si eu as fi fost tentat sa zic ca prioritatea este terminarea (largirea la 2 benzi pe sens si realizarea podurilor) actualei centuri. Totusi, aceasta neavand profil de autostrada si nu toate intersectiile cu drumurile radiale neffind pasarele, tot provoaca ambuteiaje la nivelul traficului actual. Deci, probabil ca o centura cu profil de autostrada care sa fie folosita de toti cei aceia care nu au treaba deloc cu Bucurestiul e buna, lasand actuala centura pentru traficul rapid intre diverse zone apropiate de circumferinta Bucurstiului.

      (Citează)

  25. Andrei G:
    Adica CB este sufocata de camioane, dube si ce mai vrei tu pentru ca inca se circula pe o singura banda. Si pentru ca trebuie sa dai prioritate masinilor care intra/ies din Bucuresti pentru ca nu exista pasaje sau macar sensuri giratorii.

    Cred ca intrebarea lui Radu era daca nu ar fi mai utila extinderea si modernizarea soselei de centura.

    Eu sper ca trolezi

      (Citează)

  26. S-a mai zis mai sus, dar putem sumariza:

    – CB, chiar si largita peste tot la 4 benzi ( cu costuri si efort de autostrada, garantat), va fi incapatoare doar pentru traficul marginal bucurestean: Drumul Taberei -Baneasa cum zicea cineva mai sus si pentru traficul IF/DB/GR/CL – Bucuresti

    -AO ar prelua o puzderie de trafic de mare tonaj de pe axa Est-Vest gen port Constanta- fabrici Muntenia/Oltenia/Ardeal – Europa Centrala/Vest. Dar si axa Sud Nord ( Turcia/Ucraina/Polonia via Giurgiu-B- Moldova.
    Si ar face traficul de pe CB mai decent. Si nu tre sa fie neaparat trafic international. AO va fi solutia pt ocolit Bucurestiul in drum spre mare de catre toata Oltenia, Muntenia Vest, Banat, Transilvania Vest. sau dinspre CT/CL/IL/GR catre munte.

    Case solved.

      (Citează)

  27. Costin:
    Deci un Gigel crede că o sa audă claxoane non stop de la tirurile de pe o autostradă. Noaptea minții.

    Poate la tine, in Monaco sau unde stai, canta pasarile, zboara libelule si miroase a trandafiri. Asa e si la mine in gradina in Taranoaia de Padure.
    E asa grav ca vreau sa stiu care va fi nivelul de poluare cu fum si zgomot? Sau voi bucurestenii va revoltati de zgomot si de poluare doar cand da Airly semnal de lupta, in rest vreti de toate dar sa nu va deranjeze pe voi?

      (Citează)

  28. Ca o idee, aruncati un ochi pe forum-ul “peundemerg”. Gasesti oameni pasionati care filmeaza cu drona si monitorizeaza progresul zilnic al tuturor proiectelor de infrastructura.
    Din pacate, pe A0 lucrurile nu arata bine deloc: probleme mari cu balast-ul, probleme mari cu mobilizarea turcilor si in general firmele castigatoare sunt f slabe (inafara de UMB). Vezi Aktor sau Pizzaroti (cei care au facut prapad pe A10).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus