un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Nu-i treabă chiar ușoară să închizi abonamente Digi neutilizate

22 Sep 2021  ·

GÂNDURI  ·

22 comentarii

Mi-e și rușine să zic asta, dar eu încă plăteam la Digi lunar niște servicii și echipamente pe care nu le mai foloseam de multă vreme. Zilele acestea am rezolvat această problemă, pentru că ce altceva să faci pe acasă când nevasta e la maternitate?

Dar, ca în România, totul se rezolvă complicat și amuzant.

Cum mă așteptam să fie

Credeam că intru în contul meu de client, dezactivez niște servicii și asta e tot, nu mai apar pe factură. Sau trimit email cerând asta. Așa am rezolvat foarte prompt totul cu Orange acum vreun an. Așa mă așteptam și de la Digi pentru că, atunci când vrei să adaugi servicii sau să comanzi echipamente, au un site foarte bine pus la punct pentru asta.

Cum a fost în realitate

M-am dus la sediul Digi din cartier cu două set top boxes și un telefon fix. Mi-au zis din start că pot returna acolo STB-urile (plăteam chirie lunară pe ele deși de aproape 2 ani am carduri CI+), dar telefonul și abonamentele de telefonie fixă se pot opri doar la sediul din Bd Libertății. Really, tocmai pe Bd Libertății? Da! Sunt curios dacă și celor din provincie li se spune la fel.

Așa că am dat două STB-uri pe care le ambalasem de acasă cu tot ce-au avut în ele și am rezolvat partea 1. Mi-au fost scoase din chirie și din facturi viitoare.

A doua zi m-am dus pe Libertății (oarecum vizavi de Palatul Parlamentului). Am intrat, am explicat ce vreau, mi s-a spus că se rezolvă, am venit unde trebuie.

Întâi, însă, am semnat pe hârtie o declarație prin care sunt de acord ca restul actelor să le semnez digital, cu degetul pe o tabletă, și să primesc actele prin email.

Mai zic o dată, am semnat o hârtie că sunt de acord să eliminăm hârtiile din ecuație. Și am completat în hârtia respectivă toate datele mele, inclusiv cine a emis buletinul și când.

Chiar nu-i înțeleg rostul. De ce n-am semnat direct pe tabletă că sunt de acord să semnez electronic și că am fost informat că pot opta pentru hârtie, la o adică? În fond, dacă n-aș fi vrut să semneze electronic, refuzam din start tableta, nu?

După acest moment amuzant s-a trecut la treabă.

Apoi am anulat două abonamente de telefonie fixă pe care nu le mai foloseam de 10 ani. “-Aveți telefonul fix, să-l returnați?” Îl aveam! Sunt băiat strângător!

Am întrebat ce se întâmpla dacă nu l-aș fi avut. Cică ar fi fost o taxă de vreo 50 de lei. Rezonabil, eu credeam că vor folosi ocazia aceasta pentru a te jefui de bani.

Am anulat și un stick de date pe care nu l-am mai folosit de mulți ani. Plăteam 10 lei/lună pe el! Am întrebat dacă trebuie să-l dau înapoi și pe acela (îl aveam, băiat strângător bis). “-Nu, acelea se casează! -Adică îl casez eu prin aruncare la gunoi? -Exact…” mi-a spus zâmbind domnișoara de după plexiglas.

Pe set top boxuri cred că plăteam 10 lei lunar. Pe telefonia fixa și stick încă 30 de lei lunar. Cu banii dați acolo în acești ani mai mergeam o dată la Eleven Madison. Îmi este și rușine să povestesc câți bani am risipit aiurea cu echipamente ce stăteau degeaba într-o pungă în balcon, dar aici pe blog suntem împreună și la bine, și la tâmpenie. Și mulțumesc Matildei că m-a cam forțat să fac aceste retururi, că altfel eu o mai amânam o vreme.

Sunt curios de ce aceste proceduri greoaie. Dacă vrei să adaugi servicii sau să comanzi echipamente, site-ul Digi este foarte bine pus la punct și rezolvi totul digital de acolo. Când este vorba de renunțat sau returnat, dintr-o dată trebuie să mergi la un anumit sediu din București. O fi metoda lor de a pune bețe în roate celor care vor să oprească abonamente?

Mi-am adus aminte ce era cu telefoanele fixe. În facultate, când netul de la Digi era prin modemul coaxial Scientific Atlanta la viteza de 256 kbps și apoi dublată la 512 kbps, au pus și telefoane cu minute nelimitate în rețeaua Digi. Eram câțiva prieteni în cartier și vorbeam non-stop despre facultate, FIFA, Counter-Strike și din astea. “-Hai, mă, intri? -Acum, e la connecting!”. După aceea nu le-am mai folosit.

Acum trebuie să arunc și cartea de telefoane și fișele de telex. Le mai țin vreun an și apoi scap de ele.

    22 comentarii

  1. Un click pe asta, filtrai unde se pot face rezilieri și scăpai de un drum.
    https://www.digi.ro/asistenta/puncte-prezenta

      (Citează)

  2. Pentru dezactivat opțiuni TV a trebuit sa merg fizic la o reprezentanță Digi de curând. Acum niște ani am returnat cutiile pe lângă Mall Vitan parcă.

    Stick-ul USB l-am rezolvat din solicitare în cont, am întrebat de ce îl mai plătesc când am cerut în reprezentanță cândva să îl anuleze.

    E cam ciudată combinația asta, unele servicii le poți rezolva online iar pentru altele trebuie să mergi fizic la o locație a lor.

      (Citează)

    • De ce e ciudat, cata vreme ai echipamente (stb, telefoane, modem) in custodie? Ei chiar le refolosesc pe alea la clientii noi.

      La stickuri probabil ca nu mai au in oferta, asa ca de aia le caseaza. Desi alea sunt cele mai utile si dupa (adica ai ce face cu ele si daca nu mai esti clientul lor). Sunt usor de rootal si apoi le poti folosi prin strainatate pe post de modem3g/4g cu sim local.

        (Citează)

    • Cumva legat de optiunea 4k? Se pare ca online/telefonic nu o pot dezactiva..

        (Citează)

    • Asa cum spune @Boris, este normal sa fie nevoie sa te prezinti intr-un sediu sa predai echipamentele pe care le ai in custodie.
      In rest toate celelalte servicii se pot dezactiva din cont sau cel mult prin apel in Call Center.

        (Citează)

    • Pentru dezactivat optiuni TV, ca HBO/MaxPack a trebuie sa ma duc fizic la reprezentanta Digi pentru ca nu exista nimic folosibil in cont.

      Ce produs fizic le-am returnat aici ca sa fie nevoie sa ma deplasez?!

        (Citează)

    • @Gaelex, nu ai stiu tu sa cauti. Uite cum arata in cont (am butoanele alea rosii de dezactivare pentru toate extraoptiunile):
      https://ibb.co/NrjkZhc

        (Citează)

    •   (Citează)

  3. Ciudat, eu am renuntat la 2 servicii digi (telefonie si stick de internet) cu un simplu mail la ei. In 2 zile am avut confirmarea pe mail primita de la ei, totul fara sa ma prezint la ei, sau sa predau stickul sau orice altceva ..

      (Citează)

    • Eu aveam de predat echipamentele alea, deci a trebuit să merg. Stickul posibil să fi putut fi oprit prin email, că nu-l vor înapoi.

        (Citează)

  4. Faxul când îl arunci?

      (Citează)

  5. Si eu am un stick de date pe care il platesc cu 10 lei pe luna de cativa ani. Acum cativa ani am intrebat ce trebuie sa fac ca sa opresc platitul degeaba si mi s-a spus ca trebuie sa vin fizic la un sediu. Nu am fost nici pana azi. Acum citesc in comentarii ca se poate opri plata lui din cont online. O sa incerc.
    Mai am si un abonament la telefon fix pe care nu-l folosesc, dar inca nu am facut nimic cu el.
    Si mai sunt si alte exemple stupide pe care le am legat de digi.
    Da, cred ca este o procedura de a-ti pune bete in roate cu dezabonarea ca sa le mai intre bani in plus in cont. Macar te fura pe fata. Aia de la Enel te fura pe la spate si nici nu poti sa faci mare lucru cand in mod evident iti incarca factura la schimbari de proprietari si contracte emitand acele regularizari nejustificat de mari. O informatie pe care nu am cum sa o verific aflata de la cineva care a lucrat la Enel este ca din fabricatie este o intelegere cu producatorii de contoare ca sa le faca sa se miste mai repede decat ar trebui cand masoara kilowatii, in final aratand mai mult decat ai consumat.
    Ma opresc din comentarii ca deja incep sa ma enervez :)

      (Citează)

  6. la rds mi-am inchis toate abonamentele+ dus telefon fix la un moment dat, prin 2012 cred. in 2019 au inceput sa ma sune cel putin 1 data pe saptamina ca mai am ceva de plata, ultima factura…..
    cind, dupa mai multe discutii am zis – hai sa ma duc sa nu mai apara alte complicatii – am ajuns la o casierie , fetele de acolo s-au chinuit vreo juma de ora sa inteleaga ce s-a intimplat si cum sa scoata din sistem o chitanta…
    probabil ca nu a bifat cineva ceva, s-a schimbat sistemul si cine stie ce a aparut…
    ca eu am intrebat telefonic – daca fac plata, ce garantie am ca nu o sa primesc acum penalizari pentru neplata facturii, pentru cei x ani? …
    si la telekom tot asa o petrecere e. te duci la un ghiseu, faci o cerere de anulare si apoi te suna de la sediu sa…ceva. + ca la ei ma trezesc mereu ca am abonamentul rpelungit cu 2 ani. le-am cerut inregistrarea telefonica si au zis, pina la urma, ca aia e a lor si nu mi=o dau mie…

      (Citează)

  7. Digi pe partea de birocratie sunt.. doctori. Iar cand vrei sa renunti la un serviciu, mai usor scapi de lepra decat de ei.

    Anul trecut am vrut sa imi fac abonament la hbo si cinemax si mi-au inmanat un CI care am constatat acasa ca era defect, nu il recunostea niciun televizor. M-am intors inapoi la ei si i-am rugat sa imi dea altul si au refuzat, mi-au spus ca trebuie sa solicit asistenta tehnica, vine o echipa acasa ca sa constate defectul. Apoi? Apoi mergeti la service si va schimbati dispozitivul. Si nu se poate sa probati acum sa constatati si dvs ca nu functioneaza? Nu se poate! Bine, atunci renunt la hbo si cinemax. LA revedere!

      (Citează)

  8. E normal sa fie asa, investitia in digitalizare se duce la new business si tot focusul este acolo pentru fluidizare.
    Pentru clientii care reziliaza nu conteaza asa tare, majoritatea nici macar nu mai sunt clienti. Sa mai semneze si pe hartie, ba chiar daca e complicat poate si renunta la reziliere.

    Este un comportament normal de firma care gandeste mic.
    O firma care se respecta isi trateaza clientii corect end to end, de la achizitie pana la reziliere.

      (Citează)

    • Documentul ala fizic pe care l-a semnat Radu nu are legatura cu procedurile Digi, sunt multe alte companii care au aceleasi reguli. Asa este peste tot, fiindca daca se ajunge vreodata in instanta nu sunt recunoscute semnaturile electronice pe tableta. Trebuie acel document initial, ulterior nu va mai fi nevoie sa semnezi fizic.

        (Citează)

  9. Eu aveam doar un stick de Internet la care am renunțat pentru că acolo unde aveam mai multă nevoie (adică în afara orașelor) nu au acoperire. Am și un router portabil destul de bun și de multe ori netul mobil rămânea deconectat (ca să nu mai spun că stick-ul e doar 3G și viteza e mică). Cred că SIM-ul care a venit cu stick-ul e doar 3G și asta e rău (am testat cu tot felul de routere mobile care sunt capabile de 4G la Digi). Comandasem și un stick 4G, dar după aproape 10 luni de așteptare n-am primit nimic (asta nu-i mare problemă pentru că știam că nu au). Am cumpărat un PrePay Orange și asta e. Știam că trebuie să merg într-un sediu pentru că aveam stick-ul, dar am fost nevoit să aștept încă o lună pentru că acum vreo 2 ani am beneficiat de 4 luni cu reducere și eram nevoit să plătesc vreo 140 sau 150 de lei pentru a rezilia stick-ul de Internet. Nu e nici o rușine să renunți la ceva ce nu folosești. L-am făcut pe tata să renunțe la abonamente de telefonie și la un alt stick de Internet pe care nu-l folosea.

      (Citează)

  10. Acum niste ani cand am vrut sa duc receiver-ul sau ce era ala ca trecusem pe CI , da a fost mai complicat, am mers la sediu am completat fel de fel de hartii am platit o taxa pt un cablu ratacit bla bla . Dar acum vreo 2 saptamani m-a sunat o domnisoara de la Digi ca imi expira contractul si mi-a dat 6 luni la 50% or something am zis ok si tot ea prin telefon m-a intrebat daca mai vreau fixul care pe care nu l-am folosit niciodata am zis ca nu, pac l-a taiat si la fel si cu stick-ul mi-a recomandat sa il anuleze ca si asa e inutil si l-a taiat si pe ala fara sa imi zica sa il duc inapoi :) So simple …
    Am observat de-a lungul anilor in interactiunea cu operatorii ca din cand in cand nimeresc pe cineva mai putin pregatit sau mai putin dispus sa “ajute” (rar ) dar pana la urma rezolv problema si overall sunt multumita de servicii .

    P.S. Sa va traiasca Alice si sa fie sanatoasa ! :)

      (Citează)

  11. E problema generala la tori operatorii. Daca vrei sa te faci clientu lor, te pupa si-n kur. Totu se face prin telefon. Daca te pune dracu sa vrei reziliere……ai pus-o.
    Acu un an si ceva am zis papa telekomului. Musai prezenta fizica, musai predat echipamente doar in anumite locatii. De ce sa predau 3 rahaturi la telekomu de langa mine…..noooo du-te matale la punctu nostru de lucru din fundu satului ca doar acolo se predau. Mizerabili toti.

      (Citează)

  12. Îți spun eu de ce trebuie sa semnezi fizic ca vrei digital. Lucrez la o alta companie telecom care de la începutul anului a introdus semnatura digitala – puțin diferit fata de digi pt ca primești un link pe sms/mail în care ai actele în pdf. Pe partea de contracte este o mare problemă cu clienții: nu recunosc semnătura, nu-și dau seama ca ei semnează( sunt reclamații unde clienții spun: da’ ce? Dacă dau cu degetul pe telefon înseamnă că am semnat?? Nu exista asa ceva!! Pixul pe foaie contează! “) . Eh, de când a fost introdusa semnătura digitala, reclamațiile au crescut exponențial încât s-au luat decizii punctuale de a nu se mai folosi… Si uite asa in mare parte s-a revenit la “pixul pe foaie” :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus