un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum vi se pare Dacia Jogger?

4 Sep 2021  ·

AUTO  ·

25 comentarii

Mie mi se pare Dacia Lodgy sub alt nume. Am văzut ieri un Lodgy în oraș. Zici că-i un Jogger mai frust, mai colțuros.

Practic asta s-a întâmplat. Cei de la Dacia au unit un Lodgy cu un Logan MCV și a rezultat o mașină de maxim 7 persoane, cu aspect mai înalt forțat inclusiv vizual prin aripile ceva mai potente. Se îngrijora lumea degeaba că nu se va mai produce Logan MCV sau Lodgy. De fapt urma să aibă alt nume.

Nu că ar fi ceva rău, desigur. Sunt sigur că se va vinde bine, e genul de mașină pe care oamenii cu mai mulți copii o preferă în străinătate, ba poate merge și pe segmentul comercial, că poți căra niște scule în spate. În România, însă, nu cred că vom vedea multe pe șosele.

Comenzile se deschid în noiembrie 2021, livrările încep în februarie 2022. Va fi disponibilă întâi cu motor TCe 110 și ECO-G 100 (care folosește GPL și benzină). În 2023 va sosi și un motor hibrid. Atunci va fi un model avantajos și în România, cu ajutorul unui ecobonus de hibride.

    25 comentarii

  1. Dacia Jogger ti se pare o Dacia Jogger? Scrii foarte ciudat in ultima vreme, banui ca de la evenimentul fericit ce urmeaza esti vraiste :)

    Deeeci… au pus acelasi motor de masina mica de 4 persoane care se foloseste pe Renault Twingo pe salupa de Jogger cu target 7 pasageri?!

    Cum sa ni se para altfel decat penibil, jenant si prostie maxima?

      (Citează)

  2. Arata bine. Si se va vinde la fel de bine. Restu nu conteaza.
    Sandero rupe pe europa. Astia la mioveni nu fac fata cererii, indiferent ca e logan duster sau sandero. Pleaca tirurile cu dustere noi la greu spre europa. La noi ciuciu inca duster nou. Cumpara vesticii tot. Dar ce stiu ei, niste prosti. Deci per total treaba la dacia merge.
    Cat despre motoare, astea sint. Isi fac treaba. Ptr pretentiosi va exista mereu un pemfe la mana a doua cu dăcât 100000 in bord.

      (Citează)

  3. Am motorul Tce 100 ecog pe un Logan din generația anterioară. Un an vechime și 25k km. Cine spune că Dacia are motoare mici și puturoase se gândește probabil la motoarele mai vechi, de 1L fara turbina.

    Jogger-ul probabil că e cu vreo 100kg mai greu decat un Logan normal, deci nu văd de ce nu ar face față la fel de bine și pe mașina asta.

      (Citează)

    • Ia mai pune jumătate de tonă din pasageri și bagaje pe mașină și vezi cum merge.

        (Citează)

    • @Gaelex: Îți dai seama că i-am pus, nu?

      Bineînțeles că trage mai greu decât dacă e neîncercată. In același timp, nu cred că își ia nimeni Dacia pentru performanțele sportive.

      E o mașină ieftina, cinstită, ușor de întreținut și care te duce din punctul a in punctul b, cu care poți depăși un camion care merge cu 90, chiar și încărcată.

        (Citează)

    • Loganul e o masina usoara. Eu am MCV Stepway, care e cea mai apropiata chestie ca si concept de Jogger, dar mai mica decat Lodgy. Tot cu 100 ECO-G. Mnah, ce sa zic, nu e cea mai vanjoasa chestie din istorie. Si zic asta desi e o uriasa imbunatatire fata de aia 65CP pe care i-am avut inainte. Cu ea plina la viteza de autostrada nu face minuni iar cu ea plina pe panta/rampa zdravana (gen Transalpina) te cam opintesti. Sigur, nu moare in deal, dar face scandal, mai ales ca lipseste viteza 2,5. Cu ea goala da, urca dealul face ce vrei tu se misca decent. Ideea e ca Jogger pare mai mare. Chiar si cu 110CP (oare o fi ala cu injectie directa care are 114CP pe Megane?) daca o incarci, nu ma astept sa fie vreo chestie sprintara, mai ales cu ditamai fundul cat i-au facut. Pe dinafara mi se pare mai urata decat MCV Stepway.

        (Citează)

    • Ai pus pe masinuta mica si usoara, acum fa-ti socoteala cum e pe varianta salupa de 7 persoane, mai mare si mai grea.

        (Citează)

    • E normal sa fie cumparate de vestici! Ei au ceva foarte important fata de noi: autostrăzi. Pe autostrada când intri in depășirea tirului nu te interesează așa tare ca vei termina depășirea după 30secunde. In România când intri in depășirea unui tir trebuie sa termini in max 7sec, altfel te întâlnești cu alt tir din contrasens. Pana când vor fi autostrăzi și in România și cetățenii se vor obișnui cu ele, astfel de motoare nu o sa fie potrivite pe la noi…

        (Citează)

    • Eu cred că motorul va fi o problemă la încărcarea maximă a mașinii, dar până la urmă acesta este compromisul pe care-l faci la o mașină ieftină.

      Cine vrea și motor care să tragă își ia altceva.

      Dan: E normal sa fie cumparate de vestici! Ei au ceva foarte important fata de noi: autostrăzi. Pe autostrada când intri in depășirea tirului nu te interesează așa tare ca vei termina depășirea după 30secunde. In România când intri in depășirea unui tir trebuie sa termini in max 7sec, altfel te întâlnești cu alt tir din contrasens.

      Să știi că și la noi e amuzant să depășești cu Loganul un TIR pe autostradă. Adică tu mergi cu 120 în spatele TIR-ului și trebuie să bagi 140 km ca să treci de el. Durează ceva… Eu o potriveam, făceam asta când nu veneau alții din spate.

        (Citează)

  4. E mai greu, mai putin aerodinamic, o sa care mai mult..e perfect motorul asta

      (Citează)

  5. E mare si scumpa pentru romani. Presimt ca variantele de top vor depasi pragul de 20.000 E, spre 23.000. Deci vor cumpara in proportie de 90% vesticii.
    Deja Dacia nu mai este o marca ieftina, raportul pret-calitate nu arata bine deloc in cazul asta.

      (Citează)

    • Corect, sa aduca variantele din Brazilia ca alea sunt mari si ieftine. Si proaste, cu siguranta 0, dar ieftine. Compari ca-s scumpe fata de ce ? Fata de Dacia de acum 5 ani sau fata de alte masini din aceeasi clasa ?

        (Citează)

    • Ce au modelele Dacia de acum 5-10? Raportul lor preț calitate a fost foarte bun, prea bun chiar. Altfel nu am vedea și azi taxiuri cu 800k-1mil km pe străzi… Vedem cum o sa fie astea cu turbina la km aia…

        (Citează)

    • Citizen: E mare si scumpa pentru romani. Presimt ca variantele de top vor depasi pragul de 20.000 E, spre 23.000.

      Este ciudată piața noastră. Dincolo de un anumit nivel de preț, se cumpără mașini full option de exemplu, deci bani sunt. Cumpărătorul de Dacia de obicei se uită la buget, dar nu cred că piața este oricum în România, ci în străinătate unde oamenii sunt obișnuiți să se gândească la total cost of ownership sau cost per mia de kilometri și să vadă că uneori iese mai bine decât Skoda sau alte branduri.

        (Citează)

  6. Inca n-au zis mare lucru despre motorizari.
    Gen ce cutie automata va fi disponibila, si pe ce motorizari.

    In rest, sunt curios ce pret va avea hibridul, caci restul motorizarilor la ditai balena mi se par anemice.

      (Citează)

  7. Acuma ca am aflat ca pe Spring ( si pe nicio electruca) nu pot pune carling pentru o remorcuta de pescuit
    ma voi orienta spre Jogger asta..
    Oare are voie motorasul ala sa traga 750kg?

      (Citează)

  8. Petronius:
    Acuma ca am aflat ca pe Spring ( si pe nicio electruca) nu pot pune carling pentru o remorcuta de pescuit
    ma voi orienta spre Jogger asta..
    Oare are voie motorasul ala sa traga 750kg?

    Cine te-a mintit ca nu poti pune carlig pe electrice ? Intr-adevar pe Spring/eUP/Citigo/Twingo, nu poti pune carlig pentru ca sunt prea slabe, dar pe VW ID4, Tesla Model 3/Y/X si alte modele electrice, poti pune carlig.

    Exista mai multe clipuri pe Youtube cu un Model 3 care trage o garnitura de tren.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus