un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ford Mustang Mach-E a fost lansat în România, livrările încep în septembrie

19 Jul 2021  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Mustang-ul clasic îl cumperi dacă vrei o mașină sport și cu aspect cool. Mustang Mach-E tot pe acolo se poziționează, că dacă vrei doar o electrică de familie, sunt multe alte opțiuni.

Faptul că Ford produce acum mai multe Mach-E decât Mustang-uri pe benzină mi se pare că arată în ce direcÈ›ie se îndreaptă piaÈ›a de astfel de maÈ™ini È™i cum se schimbă percepÈ›ia despre ce înseamnă “cool” în prezent.

Lucram la un articol despre ce mașini mi-aș lua în funcție de câți bani aș avea, genul acela de listă făcută de copii în plictiseală. La capitolul electrice, Ford Mustang Mach-E era modelul meu pentru o plajă mare de valori, că-mi place mai mult decât Model Y din diverse motive. Ar fi la concurență cu VW ID.4, pe care nu l-am văzut în realitate, dar în fotografii pare o mașină interesantă.

Mach-E, acum că l-am văzut în realitate, mi s-a părut că arată și mai bine decât mă așteptam. A fost o surpriză plăcută, de fapt, chiar și în condițiile în care am văzut cam toate review-urile existente pe YouTube. Arată a SUV/crossover sport și atrage privirile. Îmi închipui că pe una dintre culorile sale de roșu sau albastru va fi și mai plăcut ochiului.

Mi-a plăcut pe afară. Capota este rotunjită și cu nervuri ample, stil Mustang. Partea laterală pare golașă pentru că lipsesc mânerele clasice de portieră. Mach-E are în schimb buton pe care-l apeși și ușa se deschide. Portierele din față au niște mânere simbolice puse pe montantul B, cele din spate se apucă direct (au o zonă întărită) și se deschid. Interesantă alegere și, în practică, fără impact în comoditatea deschiderii sau închiderii ușii. Există și cod numeric pe montantul B, ca la multe mașini americane, o opțiune foarte mișto pe care mi-aș dori-o pe toate mașinile, plus posibilitatea de descuiere automată când detectează telefonul tău în împrejurimea mașinii.

Partea din spate este cam golașă pentru gustul meu. Am mai zis asta la alte mașini, prefer mai multe elemente de amploare pe un spate înalt precum cel al unui SUV/crossover. Pe Mach-E sunt stopuri cu aspect de Mustang și sigla cu căluțul alergător, dar mi-ar fi plăcut să fie mai mari.

Interiorul mi s-a părut unul de mașină confortabilă, gândită pentru utilizare zi de zi în condiții confortabile. Altfel spus, impresia mea a fost că este inspirat de Mustang pe afară. Înăuntru am găsit materiale plăcute la atingere, scaune confortabile, tetiere moi, spații mari de depozitare.

Mi-a plăcut mult ecranul din centru. 15 inchi, așezat portrait așa cum și trebuie, și au integrat foarte bine butonul de volum în partea sa de jos, direct pe ecran. Ecranul din fața șoferului are dimensiunea perfectă. Nu l-am văzut în mers, mașinile vor putea fi conduse prin august și o voi face atunci, dar știu din review-urile altora că are tot felul de animații în funcție de modul de condus (Active, Untamed, Whisper).

Schimbătorul de viteze este acum rotița introdusă parcă odată cu noul Focus. Foarte bine, la revedere manetă inutilă. Volanul are butoane reale, nu capacitive.

M-a surprins însă spațiul din spate. Puteam sta foarte bine acolo și nu atingeam cu genunchii scaunul șoferului, care oricum este foarte moale. Era și Lucian Mândruță la prezentarea asta, a rabatat banchetele și a introdus toată bicicleta sa în mașină, fără să-i scoată roata. Per total, interiorul mi s-a părut confortabil pentru orice tip de drum pentru 4 adulți.

Fotografiile mele:

Fotografiile cuiva care chiar se pricepe:

Precomenzile au început, primele livrări vor fi în septembrie. Cei de la Ford au spus despre un stoc comun european ce va reduce mult timpul de așteptare câtă vreme nu vrei vreo configurație atipică, dar Mach-E are o configurare foarte simplificată și n-ar trebui să fie probleme în a găsi mașina dorită direct în stoc.

Sunt două variante, Base cu tracțiune spate și Premium cu tracțiune integrală, plus mici diferențe neimportante în dotări și aspectul exterior. Ambele pot fi comandate cu autonomie standard sau autonomie extinsă (baterii mai multe) și mai există două pachete opționale suplimentare, Tehnologie și Tehnologie Plus. Cred că majoritatea celor vândute în România vor fi Premium AWD cu autonomie extinsă.

Prețuri:

  • Base RWD autonomie standard (68 kWh, 440 km, 269 CP) – 51.800 €
  • Base RWD autonomie extinsă (88 kWh, 610 km, 294 CP) – 59.800 €
  • Premium AWD autonomie standard (68 kWh, 400 km, 269 CP) – 60.300 €
  • Premium AWD autonomie extinsă (88 kWh, 540 km, 351 CP)- 68.300 €

Pachetele opționale cresc prețul cu între 2.100 și 4.600 €, în funcție de pachet și model.

Din prețurile acestea se pot scădea vreo 9.000 de euro cu tichete Rabla+. Practic cel mai ieftin Mach-E începe de la 42.800 € cu tot cu TVA și cel mai scump de la 59.300 €.

Se încarcă la 150 kW DC maxim. Pachetul Tehnologie aduce sunet B&O, camere 360 de grade și parcare automată. Garanția pe componentele high voltage este de 8 ani.

Ford are deja mulți dealeri pregătiți pentru vânzare și post-vânzare mașini electrice, așa că la acest capitol n-ar trebui să fie probleme. Cred că se va vinde bine, probabil chiar peste așteptările lor, că are un mix bun de preț, autonomie, putere și aspect exterior. Sunt deja multe mașini electrice în România, iar clasamentul din 2022 și apoi 2023 cred că va găsi Ford destul de sus.

Clipul meu cu Mach-E, făcut la repezeală în fața sediului Ford:

Susține-mă cu un Subscribe:

Un clip de pe net care mi-a plăcut:

    15 comentarii

  1. Nu ma pricep la masini, totusi imi pare ca oferta destul de multa masina pentru ceva care incepe la 40 de mii de euro. Arata sportiv, agresiv si pare sa aiba ceva spatiu comfortabil la interior.

    Ca de obicei intrebarea cea mai importanta este cata autonomie reala ofera. Nu in oras, pentru ca asta nu conteaza, ci la drum lung folosind reteaua Kaufland de exemplu: https://www.kaufland.ro/utile/statii-incarcare-eco.html#retea

      (Citează)

    • Deci mult mai scumpa decât Tesla. Cum naiba sa ceri atât de mult pe o maÈ™ină mai slaba decât Tesla???

        (Citează)

  2. E incredibil cum vorbim de next level tech adică mașini electrice, dar ca design ne tot învârtim în jurul aceleași grile sau foste grile în locul căreia se arunca un plastic de umplutura.

      (Citează)

    • Am început să-l urmăresc de curând pe tipul de la Auto Trader. E bun omul, îmi place de el. Are idei originale È™i e amuzant fără sa se screme sa fie amuzant. Aici e review-ul lui despre noul Sandero: https://youtu.be/KQa7OwXS9Ec.

      Fain noul Mustang. Dacă ar fi sa calculam regula 20/4/10 pt cel mai ieftin model , ne luând în calcul Casco sau dobânzi ar însemna :

      – sa ai pregătit un avans de 20% (8.600 eu)
      – restul de 80% să-l achiÈ›i în 4 ani. Adică o rata de 716 eu/luna.
      – acei 716 eu sa nu depășească 10% din salariul lunar. Sa zicem ca e maÈ™ina de familie È™i contribuie amândoi, atunci salariul mediu al celor doi ar trebui sa depășească 3700 eu/ luna.

        (Citează)

    • Foarte buna regula si asa iti dai seama ca pentru cei mai multi oameni si un Logan e prea mult si de ce e parcul auto invechit ( eu nu cred ca e, doar ca e tara saraca si nu-si permite mai nou).
      Altfel, Mustangul nu prea e impresionant. Cam furaciune asa , nu-i neaparat original.
      Jag E-Pae, Tesla Y. Greu cu designul.

        (Citează)

    • @Bogdan, s-au incercat tot felul de design-uri futuriste, dar nu au avut succes (toata lumea se plangea ca producatorii fac masini urate si ca incearca prea mult sa se distanteze de modelele clasice).
      Intre timp a aparut Tesla pe piata care au pastrat aceleasi linii de design clasice pentru un sedan, doar cu mici modificari. Si au avut succes, masinile lor fiind si frumoase, nu doar performante.

        (Citează)

  3. Mersi, m ai făcut sa ma simt sărac de dimineață

    Spanac:
    Am început să-l urmăresc de curând pe tipul de la Auto Trader. E bun omul, îmi place de el. Are idei originale și e amuzant fără sa se screme sa fie amuzant. Aici e review-ul lui despre noul Sandero: https://youtu.be/KQa7OwXS9Ec.

    Fain noul Mustang. Dacă ar fi sa calculam regula 20/4/10 pt cel mai ieftin model , ne luând în calcul Casco sau dobânzi ar însemna :

    – sa ai pregătit un avans de 20% (8.600 eu)
    – restul de 80% să-l achiți în 4 ani. Adică o rata de 716 eu/luna.
    – acei 716 eu sa nu depășească 10% din salariul lunar. Sa zicem ca e mașina de familie și contribuie amândoi, atunci salariul mediu al celor doi ar trebui sa depășească 3700 eu/ luna.

      (Citează)

  4. Cum e tableta aia in realitate? Nu am mai vazut sa fie asa sus amplasata pana acum, parca taie putin si din vizibilitate daca esti mai scund. Pentru mine arata cel putin ciudat.

      (Citează)

  5. Daca nu Tesla, atunci Ioniq 5 sau EV6 fara urma de regret. vw sunt o gluma proasta la capitolul electrice, iar despre Mach-E nu ma pronunt, dar daca se inscrie in trendul Ford din ultimii ani (cand Fordul a ajuns sa aiba calitatea fabricatiei unui Renault sau Suzuki, mai bine pas). Si asta o spun ca fan Ford care am vazut cu ochii mei diferentele de calitate intre ceea ce facea Ford la inceputul anilor 2000, si ce face acum…

      (Citează)

  6. Scump domnule scump, dincolo era mai ieftin
    “Starting at $42,895 As low as $35,395 after Federal Tax”

      (Citează)

    • doar ca acolo e pretul fara taxe, pentru europa mai adauga taxe vamale cred ca sunt 10% si TVA vreo 20%. Plus alte modificare pe care le cere UE pentru masinile noi.

        (Citează)

  7. nu mai purtat’ masca sub barbie ..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus