un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

ING închide Homebank pentru persoane juridice

18 Jun 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

36 comentarii

M-a surprins asta. M-am trezit pe email cu informarea că Homebank rămâne pentru persoane fizice, iar din 21 iulie 2021 persoanele juridice, indiferent de forma lor (adică PFA, micro, IMM-uri), vor fi trecute pe ING Business.

Stimate Client,
Înțelegem că nevoile companiilor, chiar și a celor mai mici dintre ele, sunt diferite de cele ale persoanelor fizice. De aceea, ING a dezvoltat o platformă de internet banking – ING Business – care să răspundă exclusiv nevoilor acestor companii. ING Home’Bank va rămâne aplicația de internet banking destinată persoanelor fizice, iar versiunea de Home’Bank dedicată persoanelor juridice se va închide în cursul acestui an.

ING Business este platforma de interacțiune prin orice dispozitiv digital și de comunicare cu clienții, care merge dincolo de ideea de internet banking, accesibilă prin orice dispozitiv digital, în care s-a investit la fel de multă dedicare precum cea pe care o aveți pentru afacerea dumneavoastră. Pentru că evoluţia atrage evoluţie.

În viitorul apropiat, ING dorește să ofere acces la ING Business tuturor clienților companii din segmentul IMM, înlocuind astfel, în condițiile prevăzute de lege, serviciul de Internet Banking Home’Bank de care aceștia beneficiază în prezent. În 21/07/2021 compania Omul cu Trei Picioare SRL, al cărui reprezentant legal sunteți, va face trecerea de la Home’Bank la ING Business.

Fac ei toată tranziția, mută acolo conturile, extrasele de cont, plățile anterioare șamd. Teoretic ar trebui să fie o tranziție fără probleme, cursivă. Practic mi s-a pus deja un mic junghi la ficat și aștept să se facă 12 ca să beau un whisky.

ING Business este prezentat aici. Din ce înțeleg eu, nu are aplicație dedicată de mobil, ci este responsive.

Update: am aflat câteva detalii. Există aplicație de mobil, Android și iOS. Plățile cu cardul se vor aproba în continuare din Homebank de persoană fizică. Am înțeles raționamentul lor: plata o aprobă omul care o face, al cărei card este (chit că este unul atașat unui cont business), nu “entitatea juridică”. Makes sense.

Ideea nu-i total rea. Homebank nu-i chiar intuitiv când ai două profiluri, persoană fizică și mega-CEO. Nu mi-e clar cum se va valida o plată cu cardul business. Momentan intru în Homebank, mă autentific, se încarcă direct profilul business pentru că e pus default, dar nu contează asta, așa că trebuie să merg în opțiuni, aleg Schimbă profilul, aleg profilul de persoană fizică și, când trec pe acela personal, văd o notificare că am de aprobat o plată făcută pe profilul business cu cardul business.

Sper să fie la fel de simplu și în noul ING Business.

Transferul de la ING Home’Bank la ING Business presupune o indisponibilitate a serviciului de Internet Banking de mai puțin de 24 de ore (veți putea folosi ING HomeBank în dimineața migrării, dar vă rugăm să vă asiguraţi din timp că nu veţi avea nevoie să accesaţi ING Home’Bank, profilul de persoane juridice, în data de 21/07/2021). Vom reveni cu toate detaliile cu o zi înainte de migrarea propriu-zisă.

Veți primi datele de acces la ING Business pe emailul și numărul de telefon pe care ni le-ați furnizat in calitate de persoana fizică dacă sunteți la momentul migrării utilizator activ de HomeBank al companiei.

 

    36 comentarii

  1. Ba are și aplicație de mobil, e puțin mai ciudată decât aplicația de PF și la început era cam buggish

      (Citează)

    • M-au trecut din 19 mai pe business. Nici pana acum nu am reușit sa îmi activez aplicația de mobile… Precizez ca an PFA nu altceva.
      In plus, aplicatia web mi se pare mult mai complicata pentru nevoile mele, pt ca fa. 2-3 transferuri pe luna.
      Cireașa de pe tort: au zis ca nu se modifica niciun comision. După câteva zile am promit mail ca din 13 iunie voi plăti 2 lei pentru orice transfer către alt cont…

        (Citează)

  2. De ce trebuie sa complice si sa dea la gioale de fiecare data cand fac o schimbare, nu stiu.

      (Citează)

    • Pentru ca ING intelege nevoile persoanelor juridice, haha
      Da-i in papuci, niste cretini cu transferul asta pe interfata separata la business.ing.ro
      La mine a fost deja trecerea, imi este foarte greu sa ma obisnuiesc cu ea, din mai pana acum…

        (Citează)

    • ING au fost multa vreme lideri de piata in digitalizare. Dar de cativa ani, nu doar ca nu mai evolueaza si au fost prinsi din urma de alte banci, dar pare ca pe anumite ramuri chiar se vede o involutie.
      Macar am trecut de perioada aia IN care ING avea cate o avarie in fiecare luna.

        (Citează)

  3. Funny, tranzitie cursiva si fara probleme. Inseamna ca ai fost printre norocosii care nu au primit SMS de la ING prin care primeai cod de securitate pentru o actiune pe care nu ai cerut-o gen plata, gen tranzactie. Vezi pagina de stare servicii care indica Home bank-ul decedat, call center-ul decedat plus pagina lor de Facebook care ca de obicei e plina de hate :)

      (Citează)

  4. Salutare! Citind experientele voastre, as vrea sa va incurajez sa vedeti si partea plina a paharului: in primul rand nu am vreo legatura cu ING, in afara de faptul ca sunt client persoana fizica.
    Dar! Ca experienta, trecerea la ING Bank a fost uau!

    Si spun asta in calitate de fost client BT unde aplicatia BT Pay nu functioneaza cum trebuie, in zilele de salariu in particular si in restul zilelor, uneori. Cardul nu functiona nici ele corect – desi am cerut de N ori sa imi remedieze problema – de exemplu luam o cafea in oras si cand doream sa platesc cu cardul nu mergea, desi fonduri erau. Dai si incearca o data, de doua ori, nimic — fuguta la bancomat…

    La un moment dat am dorit sa scot din bancomat o suma multiplu de 1000. Bancomatul lor nu mi-a dat suma, dar mi-a inregistrat tranzactia, nu o data, ci de vreo 3 ori! Am fost la ghiseu – am stat vreo 40-50 minute la coada (alti 5-6 cu aceeasi problema) si tanti de la ghiseu imi spune senina – bine ca ati anuntat, ca altfel fondurile ramaneau agatate intr-o zona gri! Dar daca plateam utilitatile, ma bazam ca sunt platite si ma trezeam ca imi taie curentul!!

    O alta faza la BT este asteptatul in call- centre unde timpul se dilata …la propriu!

    Mai spun? Ca mai am vreo cateva!

    Asa ca, din punctul meu de vedere, ING este suuuper profi!

      (Citează)

    • Nu stiu cand ai facut tranzitia de la BT la ING de e woooow INGul dar tin sa te anunt ca aplicatia/serviciile ING sunt din ce in ce mai proaste.

        (Citează)

    • “am dorit sa scot din bancomat o suma multiplu de 1000. Bancomatul lor nu mi-a dat suma, dar mi-a inregistrat tranzactia, nu o data, ci de vreo 3 ori!”

      Las-o jos ca macane… stii ce zic?
      Mai exagereaza omul, dar nici asa.

      “bine ca ati anuntat, ca altfel fondurile ramaneau agatate intr-o zona gri!”

      Nu exista zone gri. Se fac regularizari, stai linistit ca te gaseau ei.

      “Dar daca plateam utilitatile, ma bazam ca sunt platite si ma trezeam ca imi taie curentul!!”
      Pai daca le plateai, primeai ceva cum ca a fost debitata suma x. Sau daca erau probleme, atunci primeai ceva cum ca nu s-a putut face plata.

      Cred ca ai curentul taiat din alte motive.

        (Citează)

    • Experiența cu IaGingii wow?
      Știu că experiența pe mobil la BT e un gunoi. Nu a lăudat niciun cunoscut BT, ci îi înjură pentru faptul că sunt niște cretini.
      ING erau cei mai pisdeaux pe mobile banking, cândva în cretacic, când majoritatea băncilor nu aveau nici roboți de plată. Acuma ING Home Bank este un gunoi care merge greu, prost, iar interfața a fost gândită de un autist pentru oameni care nu vor internet banking. Alții mai idioți decât ăștia de deasupra sunt banca românească. Ăia au un jeg de site, făcut la nivelul anilor 2000. Cel mai rău dintre toate.
      La ora actuală George by BCR este cea mai bună aplicație de internet banking. Vorbesc pentru mine, client al lor. Nu ii laud de pomană, ci în urma utilizării aplicațiilor.
      Cândva aveam de la Raiffeisen cont cu token hardware, pentru autentificare. Parcă foloseam un cântar analogic.

        (Citează)

    • Niciodată nu am avut probleme la plata cu cardul sau telefonul BT dacă aveam foduri.
      BT pay funcționează perfect.
      La care call center nu se dilată timpul? :)))

        (Citează)

    • La ING call center răspund imediat. La altă bancă am stat 35 minute..

        (Citează)

  5. “compania Omul cu Trei Picioare SRL”

    =)))))))))))))))))) mi-a luat 5 minute să mă opresc din râs, ca să pot scrie comentariul ăsta :D

      (Citează)

  6. Mi-a trecut glontul pe la ureche, nu stiu ce imi venise acum vreo 2-3 saptamani sa imi mut conturile la ING. Bine ca mi-a fost lene.

      (Citează)

  7. O mizerie si interfata la business, mai ales daca ai mai multe entitati.

      (Citează)

  8. Înțelegem că nevoile companiilor … orice schimbare intr-o banca nu este in avantajul clientului, niciodata. Asa incep si mesajele ING cand te anunta ca au hotarat sa creasca comisioanele. Apropo, ING este printre putinele banci din Romania care nu au filiala locala sub tutela BNR, totul depinde de sefii din Olanda.

    Traiasca Revolut

      (Citează)

  9. Cand m-au trecut in mai pe aplicatia asta, request-urile fara https nu incarcau. Trebuia scris exact https://business.ing.ro/

    Bineinteles ca au rezolvat dupa o cearta de o saptamana si numai dupa ce m-am prins eu ca au aceasta problema.

    Nu mai poti avea propriul username ca la homebank, deci din start involutie si nu mai pastreaza sms-ul in cookie, trebuie introdus de fiecare data.

      (Citează)

    • Sunt client Ing… Și pot spune liniștit că merge din ce in ce mai prost. Am cerut un raport care nu e disponibil in aplicație… Mi-au răspuns ca nu poate fi generat decât o singură dată pe an, la începutul anului… I-am întrebat de la ce suma in sus e necesara preautorizare din centrala pentru transfer bancar, nu au fost în stare să îmi spună, desigur că am avut o tranzacție blocată ulterior de ei pentru că… aveam nevoie de preautorizare.

        (Citează)

  10. Am făcut tranziția luna trecută, a mers totul Ok, s-au importat inclusiv OP programate. Interfața nouă mi se pare mai proastă decât Homebank, multe chestii neintuitive. Partea cea mai bună este că poți în sfârșit să scoți un extras de cont în Excel așa cum trebuie, nu ca pdf convertit cu poze de semnături și logouri de pierdeai un sfert de oră cu formatarea.
    Confirmarea de plată mi-a venit tot la Homebank. Momentan nu a mai fost cazul (în eventualitatea că a fost doar în tranziție) deoarece achizițiile cu cardul firmei sunt relativ limitate la vreo 2-3 magazine, în rest preponderent plăți la POS.
    Overall, e OKeish, parcă un pic mai bine ca Homebank.

      (Citează)

  11. Sunt client ING si de cativa ani cumpar de pe filialale europene ale Amazon. Totul functiona excelent pana anul acesta, in luna aprilie, cand efectuand o comanda pe Amazon.fr, am avut surpriza ca ING sa-mi refuze tranzactia, desi aveam bani suficienti in cont (informatia privind refuzul mi-a fost transmisa pe mail de Amazon). Am sunat la call center ING, care mi-au comunicat ceva in legatura cu un acord european SEPA, care usureaza platile in euro si la care Amazon nu a aderat. Mai pe intelese si extragerea banilor de catre Amazon trebuie sa treaca, din motive de securitate, prin aplicatia Homebank. Am avut trei refuzuri succesive de plata, urmate de trei anulari ale comenzii (ale mele). La cea de-a patra, dupa refuz, am apelat la call center Amazon si am prezentat motivul de refuz al bancii. O doamna de acolo m-a sunat dupa o ora (exact cum promisese), mi-a spus sa deschid Homebank, tranzactia era vizibila acolo, am validat-o si totul a fost ok.
    S-a mai confruntat cineva cu situatia asta, care pentru mine reprezinta ceva de neinteles? Din cate inteleg SEPA urmareste si securitatea tranzactiilor, dar eu, in sase ani de cumparaturi de pe Amazon n-am avut nici cea mai mica problema de securitate.

      (Citează)

    • Anul asta la nivelul UE s-a introdus aceasta validare prin aplicatia Bancii. Pana atunci eu primeau SMS cu un cod dar nu la toate platile, pana atunci site-urile nu erau obligate sa introduca aceasta verificare in plus.

        (Citează)

  12. Cătălin Tănase

    18/06/2021 la 8:37 PM

    O să scriu asta de câte ori am ocazia: ING sunt ăia care îți blochează contul DE DEBIT, dacă ți-a expirat buletinul și nu ai apucat să actualizezi datele cu banca! Știu cazul unei persoane căreia îi expirase buletinul și până să îi sosească noua CI i-au blocat contul. Repet: banii ei, nu un card de credit!

      (Citează)

  13. Cătălin Tănase:
    O să scriu asta de câte ori am ocazia: ING sunt ăia care îți blochează contul DE DEBIT, dacă ți-a expirat buletinul și nu ai apucat să actualizezi datele cu banca! Știu cazul unei persoane căreia îi expirase buletinul și până să îi sosească noua CI i-au blocat contul. Repet: banii ei, nu un card de credit!

    Actualizarea datelor nu se face doar pentru ca bancile vor sa ne vada periodic la fata, ci pentru ca sunt obligate (prin lege) sa faca asta.
    De asemenea, contul se blocheaza (nu numai la ING!) dupa mai bine de 2 luni de zile de la prima notificare despre actualizarea datelor. Cat vroiai sa astepte banca dupa persoana despre care zici?

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      19/06/2021 la 12:55 AM

      In primul rand trebuia să o notifice! In al doilea rând, există o directivă de actualizare a datelor din partea Băncii Centrale, dar care nu prevede “sancțiuni” pentru cei care nu o fac. De exemplu, Raiffeisen nu blochează conturile din motivul ăsta. Dacă mai sunt și alte bănci care procedează ca Ing, te rog sa îmi spui care sunt alea

        (Citează)

    • În cazul refuzului clienţilor de a furniza/actualiza datele necesare sau în cazul refuzului persoanelor vizate de a li se prelucra aceste ca­tegorii de date, instituţiile de credit au obli­gaţia de a aplica prevederile art. 11, alineatul (9) din Legea nr. 129/2019:

      (9) Atunci când entitatea raportoare nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaștere a clientelei, aceasta nu trebuie să deschidă contul, să inițieze ori să continue relația de afaceri sau să efectueze tranzacția ocazională și trebuie să întocmească un raport de tranzacție suspectă în legătură cu clientul respectiv, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului.

      ING doar aplică legile. Acelea pe care Cătălin Tănase nu le cunoaște.

        (Citează)

    • Cătălin Tănase

      19/06/2021 la 6:27 PM

      Povestea e anterioară 2019, de când e legea aia.

      Dar oricum, e bine că m-ai pus la punct ;)

        (Citează)

  14. Gigel:
    Cand m-au trecut in mai pe aplicatia asta, request-urile fara https nu incarcau. Trebuia scris exact https://business.ing.ro/

    Bineinteles ca au rezolvat dupa o cearta de o saptamana si numai dupa ce m-am prins eu ca au aceasta problema.

    Nu mai poti avea propriul username ca la homebank, deci din start involutie si nu mai pastreaza sms-ul in cookie, trebuie introdus de fiecare data.

    Ba poti sa schimbi si username-ul, au introdus de ieri si asta…

      (Citează)

  15. Intretimp bcr facre fix invers. Inchide platforma de internet banking 24 pt PJ si ne obliga sa trecem la george. Ceea ce nu ar fi o problema daca ai putea sa ai 2 conturi de george (si doua aplicatii etoken) pe acelasi telefon.

      (Citează)

  16. Dovada utilitatii si functionalitatii aplicatiei este pe App Store. 1.5 stele si zeci de comment.uri care prezinta clar problemele majore ale ‘noii’ aplicatii

      (Citează)

  17. E o mare magarie piata bancara de la noi, e de ajuns sa ne uitam in tarile civilizate din vest cum functioneaza si la ce comisioane/dobanzi. BNR e o rusine de institutie plina de sinecuristi, de aia functioneaza lucrurile asa.
    Observ o tendinta puternica pe piata de servicii de separare a clientelei PF de PJ cu costuri din ce in ce mai mari pentru persoane juridice.
    Referitor la partea de aplicatii, sunt si vor fi mereu probleme pentru ca nu sunt dispusi sa plateasca pentru o aplicatie functionala si testata bine, astfel ca o “ajusteaza” din mers romaneste, vorba aia “merge si asa”. Totul pe nervii si banii clientilor.

      (Citează)

  18. Ne logam in 2 aplicatii, dam si sms apoi ducem o cerere scrisa la banca sa orice. Bine ati venit inapoi in timp. Speram sa rezolve mizerile alea de cursuri de schimb nu sa tampeasca aplicatiile.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus