un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Blue Air a primit al doilea Boeing 737 MAX

9 Iun 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

18 comentarii

Al doilea Boeing 737 MAX 800 al companiei Blue Air a ajuns pe 5 iunie la București pe traseul uzual Seattle – Reykjavik. Are seria YR-MXB și deja a intrat în serviciul companiei, efectuând zilnic vreo două curse.

Blue Air mai are un MAX, cel YR-MXA, intrat în serviciu pe 2 aprilie 2021. Speram să zbor și eu cu el spre Creta zilele trecute, dar am zburat cu un 787-800. MAX-urile par să fie ținute pentru curse mai de soi spre marile capitale ale lumii. Nu mă mir, consumă mai puțin decât restul avioanelor din flotă și deci sunt și mai eficiente pe curse cât mai lungi.

YR-MXB, cel sosit acum, a fost fabricat în septembrie 2019 conform Flightradar24. A fost ținut la sol din cauza problemelor modelului MAX, apoi i-au făcut upgrade-urile cerute de autorități și ancheta accidentelor legat de acest model.

A efectuat apoi 10 zboruri de test în ultimele trei luni în zona Seattle, probabil și pentru a fi vopsit în livery-ul Blue Air (au unul mai complex pentru MAX-uri) și apoi a sosit la București. De atunci a zburat deja către Amsterdam, Dublin, Lisabona, Barcelona, Malaga și alte destinații.

Blue Air are acum în flotă două MAX-uri, zece 737-800, un 737-700 și două 737-500, care sunt și cele mai bătrâne avioane cu o vârstă de 30 și 31 de ani..

Revin cu un articol despre cum să recunoașteți 737 MAX pe aeroporturi, că sunt tot mai multe în Europa. Culmea este că l-am scris în 2019 și de atunci stă în drafts. Nu am avut motive să-l public până acum.

sursa foto: Jetphotos.

    18 comentarii

  1. Toate avioanele 737 MAX au fost testate individual dupa upgrade ?

      (Citează)

    • Nu.

        (Citează)

    • chiar daca ar fi fost, nu are foarte mare relevanta, ca nu trebuie sa dea eroare din prima. si alea care s-au prabusit, au facut-o dupa destule zboruri.

        (Citează)

    • VechiulBogdan

      09/06/2021 la 8:44 PM

      Dupa orice modificare adusa unui avion si/sau dupa orice proces de reparatie se face un test functional. De exemplu si daca scoti un simplu senzor si il pui pe acelasi la loc se realizeaza un test.

        (Citează)

  2. 737 MAX 9 versus Boeing 787-800

    42.16 m138 ft 4 inlength56.69 m186 ft35.92 m117 ft 10 inwingspan60.17 m197 ft 5 in127.00 m21,367 ft2wingarea347.00 m23,735 ft212.30 m40 ft 4 inheight17.00 m55 ft 9 in2engines2130 kN29,317 lbfthrust per engine285 kN64,000 lbf260 kN58,634 lbftotal thrust570 kN128,000 lbf88,314 kgs195,000 lbsMTOW227,930 kgs502,000 lbs

    6,570 km3,548 nmrange14,530 km
    7,846 nmM0.79cruise speedM0.85

    193 passengerscapacity 242 passengers

    Bun pentru curse interne..

      (Citează)

    • Aranjează și tu puțin textul ăla. Știu, găsesc pe net…dar totuși.

        (Citează)

    • Petronius probabil vrea sa atraga atentia asupra unui typo – Radu voia sa zica ca a zburat cu un 737-800, nu cu un 787-800.

      787 (dreamliner) e un wide-body si, din cate stiu eu, nu se afla in flota Blue Air.

        (Citează)

  3. Al doilea 737 MAX a zburat pe ruta Bucuresti Cluj dupa sosire. Cred ca a fost primul zbor cu pasageri .Apoi l-am vazut si pe Bucuresti – Iasi, iar de acolo pleaca spre Londra LHR.

      (Citează)

    • Am incurcat. Ignorati ce am scris

        (Citează)

    • Desi sunt pasionat de aeronave si stiu ca dupa un fuck up istoric Boeing si a facut temele si FAA si EASA au zis ca totul e ok, eu tot as avea un mare morcov in aceasta aeronava. Un airframe din anii 60 cu motoare si avionica din 2018. Si Tarom va merge tot pe o flota de 737 800 si 737 Max deci vom zbura mai toti cu ele in curand.

        (Citează)

    • Din cauza ca a fost un fuck up repetat (au facut un update de soft si au zis ca s-a rezolvat, dupa care a cazut al doilea avion), si eu sunt sceptic si incerc sa evit avionul ala.

        (Citează)

    • Problema nu e că a fost un fuck-up. Problema e că la Boeing cultura calității e de rahat din câteva motive, iar lucrul ăsta nu se schimbă ușor, doar cu un scandal. Mulți oameni trebuie să fie dați afară și modul în care FAA interacționează cu Boeing ar trebui să fie altul. Dar asta înseamnă că și FAA trebuie să se schimbe.

      Poate că avionul e ok, cine știe. Dar Boeing nu mai e o companie în care să ai încredere.

        (Citează)

  4. Ca si Cosmin T sunt in aceeasi situatie, fan al aviatiei, dar parca cu 737 max tot nu as zbura. Da, teoretic ar trebui sa fie cel mai sigur, dar in practica am niste retineri.

    Sper pe cat posibil sa pot evita zboruri cu 737 max

      (Citează)

    • Au mituit FAA si tot ce a mai trebuit. Softul ala ar trebui sa dea fiori oricui

        (Citează)

    • FAA nu se ocupq doar de state? In Europa nu e alta agentie care isi da ok ul?

        (Citează)

    • Alin. EASA este agentia europeana echivalenta pentru FAA. Si ei au aprobat ca aeronava sa reia zborurile la putin timp dupa FAA. Cum spun si alti baieti problema e ca FAA ii lasa pe cei de la Boeing sa si faca auto certificarea pentru unele component pt. aeronave Practic Boeing a facut aceasta aeronava pe repede inainte pentru a contracara Airbus A320 Neo

        (Citează)

  5. Pe aeroport sunt mai greu de deosebit, dar in zbor e usor. Alea care nu sunt MAX nu se prabusesc.

      (Citează)

  6. Am zburat cu el joi, spre Spania.
    Avionul are 31 de randuri cu 6 locuri, pe spatarul locului din fata ai un port usb si cam atat. Nu sunt cele mai comode scaune daca ai peste 1.80.
    La un moment dat pilotul a anuntat altitudinea de croaziera de 11500 m.
    In rest nimic deosebit.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus