un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Tesla a început activitatea în România

14 Mai 2021  ·

AUTO  ·

30 comentarii

Comenzile din România erau permise de ceva vreme pe site-ul Tesla.com, dar astăzi am primit un comunicat de presă (în română!) privind posibilitatea de a configura și comanda Model S, Model X și Model 3. Încă nici o veste despre Model Y.

Model 3 începe de la 42.990 € și unul este expus în Pormenada Mall, pentru cine vrea să-l vadă de aproape. Tot în subsolul mallului este și stația Tesla Supercharger din București, apropo. În curând doritorii se vor putea face și test-drive cu Model 3. Momentan sunt deschise înregistrările pentru test-drive.

Tesla a intrat și în Rabla Plus, deci prețul de pornire este de 34.970 € pentru Model 3. Model S începe de la 81.970 € și Model X de la 91.970  €.

Eu îi sfătuiesc pe toți cei pasionați de mașini electrice și brandul Tesla să se programeze, chiar dacă nu vor să cumpere un Model 3. Chiar și experiența de a conduce o mașină electrică rapidă și de a vedea ce înseamnă un interior high-tech, diferit de orice autoturism din prezent, este inedită în sine. Eu intuiam că mașinile electrice sunt mișto, dar prima oară când am condus personal una am avut o revelație. Iar când am condus prima oară o Tesla… eh, nu mai zic nimic.

Service-ul din București se va deschide în acest an, zice comunicatul. Livrările de mașini comandate acum încep prin septembrie, probabil odată cu acest showroom.

Mi se pare așa… că intrăm cumva în rândul lumii bune când aud astfel de vești. Pur și simplu sunt bucuros să aflu astfel de chestii.

Iată un clip despre câte Tesla din fiecare model, câte Taycan, EQC, i-Pace și alte mașini electrice erau înregistrate în România la finele anului trecut:

    30 comentarii

  1. Tesla a fost o companie minunata pentru faptul ca a produs “the disruption”. Dar acum ca si companiile europene de masini au intrat in joc in sfarsit, eu zic ca e cazul sa ne cheltuim banii intre noi, nu sa-i dam peste hotare spre cresterea economiei altora.

      (Citează)

    • BGDN:
      Tesla a fost o companie minunata pentru faptul ca a produs “the disruption”. Dar acum ca si companiile europene de masini au intrat in joc in sfarsit, eu zic ca e cazul sa ne cheltuim banii intre noi, nu sa-i dam peste hotare spre cresterea economiei altora.

      Deci consideri ca Spring-ul vandut de Dacia este bani cheltuiti intre noi ? ( nu am nici o promblema daca asta nu e 100% adevarat, chiar sunt pe lista de asteptare, si abia astept sa fac un test drive sa vad daca chiar merita cei 7.000 de euro cu rabla sau mai bine ma bag la un leasing pentru Skoda sau Hyundai )

        (Citează)

  2. De ce mama naibii au nevoie de cod poștal la înscriere la test drive?

      (Citează)

    • Pentru ca dacă ieși din România, codul poștal e foarte folosit.

        (Citează)

    • @Costin, si ramane intrebarea: “de ce au nevoie de un cod postal pentru inscriere la test drive?”.

        (Citează)

    • Nu au nevoie cu adevarat, Costin spune ca e vorba de standardul de adresa care se foloseste in vest (incl SUA), nu au modificat formatul formularului si atat.

        (Citează)

    • Exact, au folosit același formular ca în restul tarilor unde codul poștal e al naibii de important.
      Pentru a vedea dacă livrează vreo firma când comand mi se cere codul poștal. Pentru a vedea la ce sucursala sa ma aloce la banca/magazin/orice mi se cere codul poștal. Si pentru companii de livrare e foarte ușor sa sorteze colete in funcție de codul poștal. De la 100 la 199 se baga coletele la șoferul x, de la 200 la 299 la șoferul y și tot asa. În ro s-au dus pe p… codurile poștale la un mom dat, probabil din cauza serviciilor postei, și acolo au rămas.

        (Citează)

    • Nu s-au dus pe pl codurile poștale, în realitate acum vreo 10 ani s-au aranjat și sunt destul de „exacte” în scopul pentru care au fost create și în România. Definesc cartiere mici, străzi, blocuri mari șamd. Înainte aveai un cod poștal de oraș (ex parcă tot ce era în Satu Mare = 3900).
      Acum că nu se folosesc pentru ce au fost create, este partea a doua.
      Se pot face și tot felul de statistici legate de codul poștal (putere de cumpărare, preferințe electorale, șamd.), de aceea se oferă o importanță pentru acest lucru pe afară, dincolo de chestiunea evidentă privind sortarea coletelor :)

        (Citează)

    • @Costin, nu ai inteles nimic. Nu spune nimeni ca nu sunt importante codurile postale. Intrebarea era de ce este nevoie de codul postal daca vrei sa te inscrii la test drive in Romania unde exista un singur showroom?

        (Citează)

  3. Prețul pornește de la 34.900 nu de la 42.900. Cu TVA inclusa! Si, sigur, prin programul rabla. Acum sa vad cum mai vinde Fiat 500 cu 32.000 sau BMW I3 cu 45.000. Hai sa vedem.

      (Citează)

    • Pentru ca BMW o sa fie intotdeauna BMW indiferent de cat s-ar da cu posteriorul de pamant ceilalti.
      La fel si Mercedes.
      N-o sa vezi un posesor de premium adevarat (noua sau aproape noua) zicand “neaaaaah las ca m-am saturat de C Klasse, ia sa iau o Honda cinstita!”

        (Citează)

  4. Ma bucura stirea. Ce ma intristeaza e folosirea de google translate, si prost, a traducerilor. Nu poti sa vii in UE si sa exprimi consmul de benzina in km pe litru.
    Plus alte scapari aiurea de interfata prost testata.
    Dar hey, ai sansa ca din septembrie sa testezi tesla pe drumurile noastre.

      (Citează)

  5. Pormenada Mall? Unde e ăsta?

    Tesla nu merită, Elon Musk e un gunoi de speculant ipocrit care tocmai ce a dat cu Bitcoin jos.

    Tesla nu merită, este produs american, ia vedeți cum e cu vizele pentru SUA și nu le mai susțineți economia.

      (Citează)

    • Mi.ar fi foarte usor sa te jignesc pentru tampeniile pe care le spui, dar voi incerca sa te ajut:
      1. Promenada mall… cauta pe google, e doar mallul cel mai apropiat de cea mai mare zona de birouri din Bucuresti.
      2. Tesla nu merita pentru ca seful companiei e de rahat. Tu realizezi ca scopul lui musk si implicit al tesla e sa faca bani nu sa salveze omenirea. Asta e principalul obiectiv al unei societati.. sa faca profit.
      3. A dat cu bitcoin de pamant? De ce? A zis vreun neadevar atunci cand a spus ca e prea mare consumul de energie pt a sustine infrastructura bitcoin? Se consuma curent cat consuma Suedia… mai mult decat atat, daca un produs sau un serviciu e atat de volatil, inseamna ca e ceva in neregula, bazat pe speculatii. Tu doar esti suparat ca ai pierdut runda asta la ruleta.
      4. Faza cu vizele sua.. imi arata cat esti de ancorat in realitate. Tu ai vazut cati tigani au sarit granita ilegal in sua via Mexic? Scandalul recent cu reteaua de romanasi care clonau carduri din Mexic iti suna cunoscut? Tu realizezi ca din cauza numarului mare de refuzuri de acordare de visa,nu suntem inclusi in programul visa waiver?
      5. Sa nu le sustii economia? Tot ce ai electronic in casa e facut in china. De ce sustii economia unui regim autoritar? Iti e dor de era ceausescu?

        (Citează)

    • Atat timp cat banii dati pe un produs sint munciti de mine, aleg produsu care mi se pare mie mai ieftin si mai bun. Mi se rupe pla ca e facut de americani sau chinezi. Banii mei alegerea mea.
      Daca-mi dai tu bani cadou, promit sa-mi cumpar ce alegi tu.

        (Citează)

    • Sunt multe motive intemeiate de critica pentru Elon, Tesla, sau unul din modelele la vanzare.
      Ai ales cele mai slabe argumente impotriva achizitiei insa (asta daca nu esti cu adevarat salty pentru ca ai btc in portofoliu si crezi ca o sa faci profit mai mic anul asta din cauza lui).
      Sugereaza alternative la modelele lor mai degraba, nu sunt in cautare de electrice dar poate sunt modele care mi-au scapat si ar fi mai buna conversatia.

        (Citează)

  6. La model 3, full self driving 36950 Euro si vopseaua neagra 5000 Euro.
    In alte tari din Europa (incercat Spania) 7500 Euro cu 1000 Euro.

    Motivul?

      (Citează)

    • Tu ai vazut cum arata drumurile din Romania? Ce full self driving, noi n-avem dungi pe jos in centrul Bucurestiului. Sau asfalt.
      La banii aia iti dau un sofer de Uber care e la dispozitia ta non stop.

        (Citează)

  7. Unul dintre principalele atuuri ale Tesla este ca au fost primii care s-au gandit sa faca o masina electrica frumoasa. Pana tunci toate tentativele producatorilor pentru electrice/hybride aratau ca niste jucarii urate. Toti incercau sa se indeparteze cat mai mult de liniile de design consacrate pentru masini.

      (Citează)

    • Autonomia mare in primul rand. Ca design sunt putini care gasesc exteriorul frumos, e prea simplu, vechi. Model S inspira ceva dinamism, in rest mie niciun model nu ma duce cu gandul la sportivitate, long driving (GT), practicalitate sau confort, sau libertate de vreun fel. Doar ceva utilitate si minimalism.
      Probabil trebuie sa o conduc sa simt emotia care duce si la perceptia diferita a designului.

        (Citează)

    • Adica vrei sa spui ca desgnul unui BMW i3 sau al unui Renault Zoe sunt mai frumoase, mai sportive?

        (Citează)

    • VechiulBogdan

      15/05/2021 la 7:12 PM

      Renault Zoe macar arata a masina mica, iar BMW i3 sa zicem ca era indraznet. In schimb prima generatie de Leaf mi s-a parut foarte dubioasa.

        (Citează)

  8. Bogdan:
    Nu au nevoie cu adevarat, Costin spune ca e vorba de standardul de adresa care se foloseste in vest (incl SUA), nu au modificat formatul formularului si atat.

    Tesla are un model de vanzare bazat pe showroom-uri mici, in zone comerciale/rezidentiale.
    Daca ar avea localitatea in formularul pentru test-drive, rezultatul ar fi ca ar avea multe persoane din Bucuresti (eventual plus sector). Folosind insa codul postal, vor putea sa afle distributia clientilor in Bucuresti, pe zone, plus localitati din Ilfov.

    Dar da, in cazul asta probabil au tradus formularul standard :)

      (Citează)

  9. Sorin:
    Tu ai vazut cum arata drumurile din Romania? Ce full self driving, noi n-avem dungi pe jos in centrul Bucurestiului. Sau asfalt.
    La banii aia iti dau un sofer de Uber care e la dispozitia ta non stop.

    Pai si diferenta de la vopsea?

      (Citează)

  10. Având în vedere și luând în considerare tehnologia antică, veche și de demult a bateriilor folosite la mașinile electrice trebuie să fii cel puțin oligofren în stare avansată fără tratament adecvat să susții că mașina electrică poluează puțin spre deloc mediul.
    Tesla este un imbecil care într-o lume perfectă ar fi fost închis la nebuni.

      (Citează)

    • VechiulBogdan

      15/05/2021 la 7:10 PM

      “tehnologia antică, veche și de demult a bateriilor folosite”
      Adica o tehnologie ce a aparut pentru prima data la final de anii ’90/inceput de 2000 ? Care a fost destul de matura pentru masini abia in 2010 ?
      Asta dupa ce General Motors si Texaco au detinut drepturile pt NiMH si au oprit aparitia oricarei masini electrice de la EV1 pana la aparitia tehnologiei Li-ion ?

        (Citează)

  11. VechiulBogdan:
    “tehnologia antică, veche și de demult a bateriilor folosite”
    Adica o tehnologie ce a aparut pentru prima data lafinal de anii ’90/inceput de 2000 ?Care a fost destul de matura pentru masini abia in 2010 ?
    Asta dupa ce General MotorssiTexaco au detinut drepturile pt NiMH si au oprit aparitia oricarei masini electrice de la EV1 pana la aparitia tehnologiei Li-ion ?

    Tehnologia bateriilor Litiu-Ion este învechită tocmai pentru că nu este reciclabilă. Mă piș cu boltă pe orice alt argument sforăitor fără aplicabilitate în lumea reală.
    Ce plm faci cu bateriile terminate de la 1 milion mașini electrice? Cum le reciclezi?

      (Citează)

    • Nu e nimic în tehnologia Li-Ion care să nu fie reciclabil. Majoritatea materialelor se pot recupera. Bateriile Li-Ion sunt reciclabile, doar că modul în care sunt proiectate acum face reciclarea neeconomică.
      Singura problemă e că, până acum, nimeni nu a luat în calcul asta deoarece nu a existat o piață pentru reciclare. Nu a existat o piață pentru că nu au fost folosite suficiente baterii. Lucrul ăsta s-a schimbat deja.
      Următorii pași vor fi (1) să construiască linii de reciclare eficiente economic, acum că există materie primă și (2) să modifice design-ul bateriilor pentru a include și ușurința de a le recicla.

      E o mare diferență între “e imposibil fizic să faci lucrul ăsta” și “ar trebui să șlefuiești puțin aici ca să poți face lucrul ăsta”. Tu sugerezi că e prima variantă, când de fapt e mai aproape de a doua.

        (Citează)

  12. Numai imbecilitati :))) Vai mama ce e cu voi ….
    Pai sari impotriva lui Elon ca a dat cu BTC de pamant ? Dar mersi nu ai zis niciodata cand l-a ridicat . Indiferent care-i este valoarea de piata , tot aproape de zero o sa ramana , dar infinit la conceptie , in rest doar specula si prostie pe linie .

    Tesla e o masina frumoasa , capabila care a incurcat planurile multora , iar visul lui Elon e maret – indiferent de cat de mult sau putin l-as place eu , ce a facut el este de apreciat

    Restul ciocul mic si joc de glezne – faptul ca a venit in RO oficial cu de toate , arata ca e destupat si si-au facut temele bine – majoritatea si-au umplut buzunarele din tara asta saraca dar cu oameni care epateaza la orice pas .

      (Citează)

    • Sa clarificam putin situatia. Elon a dus Tesla undeva, acolo sus de tot. Dar nu a fost visul lui, nu el a infiintat compania. El pur si simplu a fost recrutat pentru talentul de manager, carisma, etc.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus