un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Articole interesante de citit astăzi – 2 mai 2021

2 Mai 2021  ·

GÂNDURI  ·

27 comentarii

Hristos a înviat! Sărbători liniștite tuturor, alături de cei dragi! Sper să vă bucurați cu toții de câteva zile foarte plăcute și odihnitoare, indiferent unde și cum le petreceți.

Despre Dacia Lăstun. Cum a venit ideea, cum a fost construită, ce probleme avea și ce s-a întâmplat cu acest model.

Ce expresii erau la modă la începuturile Internetului. Dacă n-ați prins netul acum 25 de ani, era cu asl pls și countere de trafic și gif-uri animate cu under construction.

15 oameni au stat 40 de zile închiși într-o peșteră din Franța. A fost un experiment pentru a vedea cum  percep trecerea timpului.

Elicopterul Ingenuity a fotografiat roverul Perseverance. Roboții se joacă între ei pe Marte.

A doua cea mai mare religie în fiecare stat american. Cu galben este budismul. Cât de departe ești de un teritoriu francez.

The telemarketer. Un clip prea amuzant ca să nu-l pun și aici. Mulțumesc Nicolae pentru link!

Diverse citate bune.

Teroare în sudul Angliei. Cineva a tăiat copaci noaptea. First world problems at its best.

Fotografii din India. Vineri au avut peste 400.000 de cazuri într-o zi. Nu m-ar mira să aibă de fapt vreun milion pe zi, dar mulți netestați. Unii spun că ar fi de 30 de ori mai multe cazuri.

Chestii nasoale de care nu mai putem scăpa. Spam mail, vânzarea datelor, pliante publicitare etc.

Cum a picat Super Liga de fotbal. Un plan prost gândit și prost implementat.

Mâncăruri de prin lume:

Un dealer auto a făcut pagubă de 8 milioane de dolari grupului FCE. Discount-uri de familie pentru mii de oameni.

Formula 1 în Portugalia, astăzi, la ora 17.

    27 comentarii

  1. Nu ar trebui sa ne para rau in mod direct de industria auto, cam doua treimi din pretul de vanzare este profitul lor brut. Ce inventeaza dupa aia cu proprietate intelectuala, offshore-uri, consultanta merita Oscar pentru scenariu si regie.

    Parca pe la Dacia au tot fost stiri ca sindicatul nu se intelege la bani cu patronatul si din cauza asta tot mai multe modele de Dacia se fac in Algeria si China. Nu vrem sa dea faliment producatori auto si sa dispara locuri de munca, dar nici nu trebuie sa le plangem de mila.

      (Citează)

    • Vezi că confunzi industria auto cu aia IT. In industria auto marja de profit e până la 10% la ăia fericiți. La mare distanță de sfânta treime de care vorbești.

        (Citează)

    • Nu confund nimic, stiu din interior ce cost au si ce adaosuri se practica la diverse piese de motor, de pompe de injectie. Si incepe de la 70% profitul pentru chestiile mai complexe dar se duce la 200% pentru piese simple.

      Dar informatiile mele sunt vechi de aproape 10 ani si de la o fabrica romaneasca ce folosea munca manuala multa, masinile cu CNC erau expirate de mult, automatizari sau roboti nu existau deloc.

        (Citează)

    • Trebuie sa fii aerian complet că să crezi că în industria auto au 2/3 profit, asta ar însemna că o mașină de 20.000 euro are cost de producție 6700 de euro.
      20.000 de euro costa de ex. o KIA Sportage cu ceva dotări, dar mașina aia e format SUV, are o grămadă de tabla, piese, plastic, ore de ansamblate, componente electronice, se face pe o linie de asamblare care costa foarte mult etc.

      Pai daca ar exista marjele astea de profit chiar crezi că Facebook, Apple sau alte firme mari nu și-ar face fabrici de mașini ??????

        (Citează)

    • Dragule, Apple isi ia 30% din toate tranzactiile care se fac pe iOS fara sa miste un deget, doar tinand niste servere pornite. Poate ai ratat stirea in care Apple are destul cash in banca sa cumpere Romania de 2x.

      De ce sa vanda automobile cand pot vinde software si avea profit mult mai mare cu cheltuieli mult mai mici?

      Da, chiar ala sau pe acolo este costul de productie. In loc sa te gandesti cat metal e intr-o masina ar trebui sa te gandesti cata economie fac folosind aceeasi forma pentru sute de mii de masini.

        (Citează)

    • Dupa cat timp se amortizeaza linia aia de productie/ cercetarea etc? Da, poate primele 100.000 masini au profit mai mic, dar pe urma profitul creste exponential. Poate exagereaza putin Gaelex, dar pe acolo se invarte profitul.

        (Citează)

    • Gaelex bate câmpii grav în cel mai bun caz. Profitul la vânzarea de mașini e 5-15%. El se referă poate la vânzarea de piese de schimb, unde profitul e mare. E totuși de rahat faptul că nu precizează lucrul ăsta.

        (Citează)

    • Nu știu dacă profitul este așa de mare, dar dacă studiați prețurile mașinilor pentru piața din UE și non-UE (Turcia) o să cam dea cu virgulă. Cu cât mașina e mai scumpă, cu atât diferența e mai mare. Fără taxele pe care le ia statul, evident. Nu mai țin minte exact, dar și Dacia era mai ieftină în Turcia.

        (Citează)

    • @gaelex asta e ca și ăia care ziceau că piesele dintr-un iPhone costau 250 EUR și ei îl vând cu 1000 EUR.

      Nu zic că n-ai dreptate, zic doar că vorbești de poveste parțial. Dacă ar fi așa profitabil să faci mașini, crede-mă că sunt fonduri de investiții care au miliarde, zeci și sute și efectiv nu știu ce să facă cu ele (în sensul de unde să-i investească ca să nu îi mănânce inflația). S-ar umple piața de branduri de mașini.

      Însă în realitate e mult mai mult decât fierul ce intră în compoziția ei. Tu calculezi costul mașinii cumva la kg, x kg fier, x kg sticlă, x kg plastic, huo nesimțiții cum cer pe 2 tone de fier și plastic 50,000 eur.

      Să faci o mașină de la proiectare, prototip, testare, asamblare la volum mare, garanție, vânzare, marketing, nu e deloc ieftin.

      Și dacă e 2/3 profit brut e fix pix considerând cât te costă să scoți un motor care să îndeplinească toate normele și apoi să-l produci la scară largă și să nu se strice apoi în primii 5000 km. Totul cu niște utilaje ce lucrează cu niște marje de nu vreau să-mi imaginez.

      La fel la faza cu Apple și cei 30%. Băi habar nu ai ce înseamnă să ‘ții niște servere’ la ce face Apple. Știi ce înseamnă o infrastructură completă cap coadă integrată în sistemul de operare și să nu ai viruși pe telefon din 3 în 3 aplicații ca pe Android?

      La faza asta ești fix pe prima pantă a dunning kruger, cunoști 1% și crezi că știi tot. Ții doar niște servere, i-auzi :))

      Și Schumacher doar învârtea de volan, și Messi doar dă cu piciorul într-un balon de cauciuc, și un pianist doar dă cu degetele pe niște bucăți de lemn, ce mare lucru.

        (Citează)

    • Mașinile din ce sunt făcute dacă nu din piese de schimb? Câteva episoade de Wheeler Dealers sau alt show similar pot fii foarte educative în această privință.

      Unii trebuie să dea cu mucii în fasole si au impresie că doar dealerul de la care clientul final ia mașina face profit, toți ceilalți din lanț fac muncă patriotică.

      M6 avea emisiunea Capital cu niște reportaje foarte interesante, mai ales cel cu angajatul din fabrica în Franța. Omul lua mașina nouă la fiecare 6 luni, cu discount de angajat și o vindea folosită cu -30% sub prețul de dealer și încă făcea profit. După care repeta figura.

        (Citează)

    • Gaelex: Mașinile din ce sunt făcute dacă nu din piese de schimb?

      Boss, dacă încerci să construiești o mașină din piese de schimb cumpărate la preț întreg, o să constați că te costă de câteva ori mai mult decât o mașină nouă. Asta fără să iei în considerare manopera.

      Ideea e că la producția unei mașini oamenii încearcă să țină prețul jos. Există concurență acolo, boss, dacă Pejo vrea 70% profit, clientul se duce la VW, care se mulțumește cu 60%. Așa că marjele sunt mici, de la 5 la 15% pentru mașinile normale (chiar cred că 15% e mult). Nu vorbim aici de supercars sau mașini de lux, acolo sunt alte calcule.

      Dar la piesele de schimb nu se mai aplică calculul ăsta. Acolo adaosurile sunt mari, pentru că n-o să iei aripă de Golf să-ți repari 308-ul. Știi, gen cum costă juma de salariu o porție de nachos cu brânză la cinematograf, sau un sendviș la aeroport. Că ai intrat acolo deja, ce-o să faci, să te uiți la Mica Sirenă pe burta goală?

        (Citează)

    • Hai sa iti explic o faza simpla patita de un prieten posesor de Peugeot la acea vreme.

      Macara de geam rupta, ca deh plastic pus pentru tara de lumea a 3-a. Pretul la service in Bucuresti, 200 de lei pentru macara plus manopera. Pretul in Germania pentru aceeasi macara, acelasi cod de producator, in aceeasi saptamana, dar din metal… 20 de Euro.

      Sa lasam prostiile, adaosurile pe care le au din economiile de scara sau din folosit plastic pentru prosti sau din alte inventii de care nu stim sunt absolut imense. Nu mai confunda pretul final pentru o piesa cu costul de productie al acesteia, nu exista nici o legatura, toti cei din lantul de vanzare au adaosuri babane.

      Doar nu esti naiv sa crezi ca atelierul de la coltul strazii a luat piesa aia direct de la BMW sau Renault sau Aston Martin? Nah, ala e ultimul din lant, ca nu il baga in seama producatorul auto pe el.

        (Citează)

    • Gaelex: Unii trebuie să dea cu mucii în fasole si au impresie că doar dealerul de la care clientul final ia mașina face profit, toți ceilalți din lanț fac muncă patriotică.

      Alea sunt costuri de vanzare, ca orice activitate de marketing + transport/distributie. Cele mai multe nici nu intra la calculul profitului, ca dealerii sunt clientii fabricantului.

      Pe de alta parte, omul ala care stie cat costa o piesa la furnizor si iti zice tie ca sa te dea pe spate este un cost. Un cost este si omul care auditeaza productia de piese de origine si e mai tot timpul acolo. Si ala e un cost pe care fabricantii de subansamble nu il au si pot vinde piese sub brand propriu mai ieftin decat alea de origine, astfel incat românul să se laude ca el ia piese de la Valeo care sunt mult mai eftine decat alea Renault care tot de Valeo is facute si nu ma face astia pe mine. Habar n-are românul ca piesa aia Valeo e facuta de fapt in alta fabrica, in conditii dubioase, doar arata a aia originala si e buna doar dupa cum iti e norocul.

        (Citează)

    • @Gaelex: Nu înțeleg cu cine crezi că te cerți acum. Sunt de acord că adaosurile la piesele de schimb sunt mari, asta am și zis mai sus.

      Gaelex: sau din alte inventii de care nu stim

      bănene, vorbim de Area 51 aici? Ce invenții de care nu știm? Cum poți să bagi limbaj de teoria conspirației într-un domeniu în care lucrează o grămadă de oameni? Plm, dacă tu n-ai călcat în viața ta într-o fabrică de mașini nu înseamnă că toți cititorii blogului sunt în aceeași situație.

        (Citează)

    • @Gaelex, conform povestilor tale in care 2 treimi din pretul de vanzare este profit brut, ar insemna ca firme precum Apple, Alphabet, Microsoft sunt mici copii pe langa producatorii auto.
      De exemplu grupul Volkswagen vinde de aproximativ 150-180 de miliarde anual. Si asta se intampla de multi ani.
      Sa inteleg ca numai in ultimii 10 ani Volkswagen a avut un profit de aproximativ 1 trilion de euro?

        (Citează)

    • Insisti cu imposibilitate logica: costul componentelor este foarte mic si este loc de adaos astronomic, dar costul total al produsului finit rezultat din componente este imens si profitul este infim.

      Nu e vorba de nici o teorie a conspiratiei, toate corporatiile inventeaza metode de a reduce profitul. Amazon are cheltuieli de investitii si nu plateste impozit pe profit pentru ca nu are profit. Mi se pare ca Apple nu detine drepturile de proprietate intelectuala ale propriilor produse, o companie din Bahamas are aceste drepturi si primeste sute de milioane in redeventa.

        (Citează)

    • Imposibilitatea logică e doar în mintea ta, pentru că nu citești tot ce scriu. Am zis mai sus:

      Giani Mucea: dacă încerci să construiești o mașină din piese de schimb cumpărate la preț întreg, o să constați că te costă de câteva ori mai mult decât o mașină nouă

      Asta înseamnă că produsul finit rezultat din componente NU costă cât componentele alea luate separat ca piese de schimb, ci MULT MAI PUȚIN, chiar și luând în considerare operațiunile de asamblare care adaugă cost. Profitul nu e infim, e 5-15%. Al producătorului, nu al dealer-ului. Habar n-am cât câștigă dealer-ii, că n-am lucrat acolo niciodată. Dar oricum, sper că nu ești genul ăla de om care consideră că lanțul de distribuție nu adaugă costuri, nu? Adică nu crezi că, dacă un litru de lapte costă 3 lei în Carrefour, țăranul ia 2,9 lei, nu?

      Cu teoria conspirației, tu te-ai referit clar la metode de producție nu la inginerii financiare. Și eu ți-am zis că metodele de producție din industria auto sunt cunoscute. Nu sunt un secret, din contră, sunt validate de sute de oameni și se generează tone de hârtii în procesul ăsta de validare. VW nu are un robot secret care sudează cu 50% mai ieftin decât concurența, care lucrează într-o zonă păzită de oameni înarmați și în care au acces doar Gunther Volkswagen Junior și un ochelarist cu un laptop care știe să vorbească frumos cu robotul. Nu merge așa. Industria auto e conservatoare și nu suportă riscul și necunoscutele, de-aia i-a dat-o Tesla la tibie atât de eficient.

        (Citează)

  2. Adevărat a înviat! Sărbători cu bucurii! Numai bine!

      (Citează)

  3. Iulian:
    Vezi că confunzi industria auto cu aia IT. In industria auto marja de profit e până la 10% la ăia fericiți. La mare distanță de sfânta treime de care vorbești.

    Profitul contabil e una, profitul real e alta

      (Citează)

    • Altul care traieste intr-o lume de vis.
      Daca marjele de profit sunt atat de mari, oare de ce mai exista achizitii ale unor producatori de catre alti producatori auto?

      De exemplu Volvo a fost cumparat de catre Geely cu o suma de aproximativ 1,8 miliarde de dolari. In momentul achizitiei, Volvo avea o cifra de afaceri de peste 12 miliarde de dolari.

      Haide sa spunem ca Volvo nu avea 2/3 profit si avea doar 50%. Asta inseamna un profit anual de 6 miliarde. Nu stiu ce a fost in capul celor de la Ford sa vanda compania pe bani de seminte (adica profitul pe doar 3 luni).

        (Citează)

  4. Super Liga de fotbal a picat pentru ca au facut-o in stilul pesedist “noaptea ca hotii”, fara transparenta si fara sa isi anunte suporterii, jucatorii sau antrenorul din timp. dar cred ca in viitor va reaparea pentru ca sunt bani multi la mijloc

      (Citează)

  5. Hristos a înviat! MotoGP de la 15.00!

      (Citează)

  6. “teroarea” cu copacii taiati din Anglia, vine de la faptul ca niciodata nu stii cand autorul poate decide sa treaca la taiat altceva.

      (Citează)

  7. Copacii tăiați chiar ar trebui sa fie first world problems, dar dacă nu ne afectează direct pe noi, acum, facem mișto. Micu pe grătar să sfârâie.

      (Citează)

  8. Băi ce-mi plac ăștia ca voi care vorbiți despre infrastructură cu atâta nonșalanță.
    Nu știu dacă 30% e mult sau puțin în cazul Apple dar pot să-ți spun că nu țin doar două servere pornite și atât.
    N’aveți nici cea mai mică idee…

    Gaelex:
    Dragule, Apple isi ia 30% din toate tranzactiile care se fac pe iOS fara sa miste un deget, doar tinand niste servere pornite. Poate ai ratat stirea in care Apple are destul cash in banca sa cumpere Romania de 2x.

    De ce sa vanda automobile cand pot vinde software si avea profit mult mai mare cu cheltuieli mult mai mici?

    Da, chiar ala sau pe acolo este costul de productie. In loc sa te gandesti cat metal e intr-o masina ar trebui sa te gandesti cata economie fac folosind aceeasi forma pentru sute de mii de masini.

      (Citează)

    • Nu țin 2 servere și nu vând doar 2 aplicații, procesele Epic vs. Apple nu au început de la 2$. Și fortnite este doar una din miile de aplicații de succes.

        (Citează)

  9. Numai eu nu pricep chestia cu “dipping”? Cum sa moi tacos sau sandwich-uri in chestii lichide si apoi sa le mananci?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus