un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Date de la Google: evoluția căutărilor și a comerțului online în 2020

4 Mar 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

2 comentarii

Astăzi a fost o conferință organizată de Google despre evoluția comerțului în ultimul an. Au avut și invitați de la Fashion Days, Vivre și Tazz care să vorbească despre diverse aspecte specifice ale business-ului lor.

Ca de obicei, mie mi-au plăcut statisticile. Au fost prezentate unele foarte interesante.

Practic, ce zic ei în prima imagine de mai jos este că schimbările aduse de 2020 în comportamentul comercial —comerț online, plata cu cardul, livrări pentru cât mai multe produse— vor rămâne probabil alături de noi.

Cele mai multe schimbări în căutări legate de online au fost legate de termenii de mai jos. Altfel spus, oamenii au căutat filme și magazine.

La “livrări” este cel mai interesant. Toată lumea hulește fast-food-ul, dar cele mai populare căutări au fost legate de KFC Delivery și de livrări de la McDonald’s. Lidl cu livrarea la domiciliu este o idee foarte interesant. Eu sunt dezamăgit că nu pot cumpăra online de la Lidl, posibilitate care există în alte țări.

Lumea a vrut jocuri, iar rețetele Jamilei par să fi fost de mare succes:

Categoriile cu cele mai mari creșteri în căutări sunt cele de mai jos. Conduce în top “casă și grădină”. Observ cu această ocazie că noi nu avem site-uri sau canale YouTube de amploare legate de astfel de subiecte: design, trucuri prin casă, do it yourself, confort la domiciliu etc.

Căutările legate de camping și grădinărit au crescut și ele:

În 2019 există un vârf de căutări în trimestrul 4. Anul 2020 a avut însă două vârfuri, primul în preajma ieșirii din starea de urgență:

Și iată evoluția vânzărilor efective, cu bold fiind graficul pentru 2020:

 

I-am întrebat pe cei prezenți care simt ei că este principala opreliște în dezvoltarea într-un ritm și mai alert a comerțului online în România? Ce-i pune frâne în acest moment?

Mă așteptam la răspunsuri de genul “neîncrederea oamenilor în achiziția online” sau “sunt puține carduri bancare”. Răspunsurile principale au fost, însă, “lipsa concurenței” și “lipsa investițiilor”.

Adică o concurență acerbă în piață determină de fapt magazinele să aducă mereu noi funcții și noi servicii clienților, să  îmbunătățească la maxim și să scoată untul din fiecare posibilitate, fiecare element de interfață, de user experience, de beneficii ce pot fi acordate. Să inoveze constant, cum ar fi, dar mă feresc de termen pentru că a ajuns să fie considerat clișeu.

Lipsa investițiilor se referă tot la magazine. Nu poți crește dincolo de un anumit nivel până nu investești mult în site, depozit, logistică, flux de lucru, promovare, educare șamd. Și la acest capitol sunt total de acord, că mi se pare că investițiile mari, milioane de euro, făcute de eMAG, Fashion Days, Vivre și alți jucători mari dovedesc că un sistem în care s-a investit generează mult mai multe comenzi.

Acum întrebarea pe care mi-o pun, mai ales privind slide-urile de mai sus, este următoarea: 2021 va fi un an concentrat tot pe aceleași subiecte? Tot pe casă și grădină, camping și delivery? Pentru că momentan numărul zilnic de cazuri covid este în creștere, iar dacă autoritățile ignoră pericolul tulpinii britanice, mai ales pe fondul relaxării generale a oamenilor, s-ar putea ca peste un an să constatăm că și în 2021 au fost două vârfuri de căutări și că acestea s-au concentrat pe aceleași subiecte.

    2 comentarii

  1. +1 pt lidl online.

      (Citează)

  2. si eu mi-as dori Lidl online dar sper sa aibe stocurile ok, ca in magazin se reaprovizioneaza greu: m-am saturat sa ma uit pe pliantul de luni si sa merg luni seara sau marti si sa nu gasesc. La Balaceanca se face un depozit Lidl, sper sa se imbunateasca aprovizionarile

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus