un blog de Radu Dumitru

Acer Swift 3 e mișto
Acer Swift 3 este șmecher

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Mi-am luat corector de postură ca să stau cu umerii drepți

23 Nov 2020  ·

GÂNDURI  ·

39 comentarii

Cum funcționează un corector de postură: este un set de chingi, ca și cum ai avea doar bretelele de la un rucsac, și care îți trag umerii în spate după ce le strângi bine. E simplă treaba. Dificultatea este să găsești un dispozitiv bine făcut (să nu se rupă) și suficient de moale (ca să nu te taie chingile pe la sub braț) și eventual suficient de subțirel încât să poată fi purta pe sub haine fără a fi observat.

Un corector de postură îți trage deci umerii pe spate. Nu-l poți permanent, ci doar vreo 30 de minute pe zi. În timp, corpul tău reține noua poziție drept cea corectă și e tot mai ușor să stai mai drept. Pare și burta mai mică atunci când stai mai drept, am observat.

Eu am stat mereu mai cocoșat decât ar fi cazul, adică ușor aplecat și cu umerii aduși în față. Degeaba mi-au spus constant părinții să stau drept, că uitam după 5 secunde să mai fac asta. Nu mi-a plăcut niciodată cum arătam în fotografii din acest motiv (și deci și în realitate), dar cum n-am suferit prea tare din acest motiv, nu mi-a păsat cu adevărat.

A început să-mi pese mai degrabă acum câteva luni. De când stau aproape permanent în casă și fac foarte puțină mișcare față de perioada pre-pandemie, mi s-a părut chiar că am făcut pași înapoi în această problemă. Poziția uzuală la birou, cu umerii în față pentru că mâinile se întind spre tastatură, îmi dă uneori dureri de spate în partea de sus, “la cocoașă”, care trec dacă mă mișc sau mă întind bine. Mi se pare însă că stau per total și mai mult timp cu umerii în față.

Așa că după vreo 3 luni de “să-mi iau, să nu-mi iau”, l-am cumpărat pe acesta numit Exomed. 90 de lei plus transport, sosit rapid prin curier. Un altul care pare exact același produs, dar vândut sub alt nume este acesta.

Disclaimer: eu l-am luat doar ca să-mi tragă umerii în spate, practic face ceea ce eu nu țin minte să fac singur. Dacă aveți vreo afecțiune a coloanei vertebrale (cifoză, lordoză, scolioză șamd), ignorați faptul că magazinele spun că un corector de postură poate ajuta în astfel de cazuri și întrebați un medic dacă un astfel de corector vă poate ajuta. S-ar putea să ajute, s-ar putea să strice, s-ar putea să fie nevoie de unul cu susținere în altă zonă a spatelui sau de cine știe de dispozitiv chiar medical cu reglaje mult mai precise.

Uitați un clip video în care arăt cum funcționează ce mi-am luat eu:

Susține-mă cu un Subscribe:

Dacă vreți pe text, e un sistem de chingi lungi. Exomed-ul cumpărat de mine este pentru piept de până la 120 cm circumferință (atenție la dimensiuni când cumpărați unul). Îl pui pe spate ca pe un rucsac, apoi tragi de chingi ca să-l strângi (exact ca pe un rucsac) și asta îți trage umerii pe spate. Dacă ați purtat multe ore un ghiozdan mai greu, probabil ați observat că vă ține totuși mai drepți. Eu am observat asta într-un concediu anul trecut și așa am ajuns la concluzia că îmi trebuie un astfel de dispozitiv.

Chingile de strângere se fixează cu arici peste cele de pe umeri. Totul are bine cusut și destul de solid făcut. Când îl strâng maxim pot în continuare să funcționez normal, adică tastez la calculator, beau, mănânc șamd. Doar dacă-l strâng extra-tare devine dificil să bat din palme cu mâinile întinse la maxim în față, dar aș putea face și asta la adică dacă mă încordez.

Zona de maxim contact este la subsoară, unde îți strânge cel mai mult pielea pe tine. Exomedul acesta nu mă deranjează la subsuoară, chinga e moale și frumos rotunjită în acea zonă. În pachet vine și cu două manșoane suplimentare prin care să treci chinga în acele zone, ca să fie și mai moale contactul, dar eu nu le-am folosit niciodată.

Singurul efect nedorit este o ușoară amorțeală a brațelor pentru că acele chingi îmi reduc totuși fluxul sanguin prin mâini. Nu-i o problemă mare, oricum îl port cam 30 de minute per zi și, dacă-l slăbesc un pic, dispar chiar și acele furnicături.

Recomandarea oficială este să-l poți câte 15-20 de minute pe zi în prima săptămână, apoi să adaugi câte 5 minute noi în fiecare săptămână, dar per total nu-l vei purta probabil mai mult de 40 de minute pe zi. Ideea este ca în timp corpul să se obișnuiască singur să stea mai drept, cam ca un copil care întâi folosește roți ajutătoare la bicicletă, dar în timp învață să-și țină singur echilibrul.

În clipul de mai sus l-am probat și purtat pe sub haine. Poate sunt unii care vor să stea drepți ca Melania Trump în timp ce poartă un costum, ca să dea bine în haine. Cred că nu poate fi purtat cu cămăși finuțe, subțirele, că probabil s-ar vedea chingile negre și forma generală a corectorului prin material. Poate fi purtat cu cămăși groase/lumberjack, pulovere, sacouri fără a fi foarte vizibil. Bănuiesc că s-ar simți însă imediat dacă te pipăie sau bate cineva pe spate.

Cam asta e. Dacă vă întrebați cum de l-am ales pe acesta, am explicat pe video. Am căutat “corector postură” pe eMAG. Sunt zeci de modele, niciunul vândut de eMAG. Singurul disponibil prin Genius era prea mic de mine.

Am ales apoi la întâmplare unul care părea ce-mi trebuie după formă. Review-urile sale erau ciudate, erau atunci vreo 5 review-uri despre cât de perfect și mișto este și un review de o stea care spunea că-i prost făcut și că va fi returnat. M-am întrebat dacă nu cumva review-urile bune or fi false.

Am zis totuși că este o metodă bună de a alege un produs bun. Am sortat după numărul de review-uri. Cele două produse din linkuri au zeci sau sute de review-uri, iar un număr mare înseamnă de obicei că, printr-un efect de crowdsourcing, poți trage o concluzie generală bună despre produs.

Preț: 90 de lei la eMAG. Modelul cumpărat de mine este Exomed, dar din fotografii pare că și cel numit Fitophoria vândut de Evophoria Solutions este exact același lucru. Probabil că toate sunt fabricate de chinezi și branduite cu ce dorește importatorul.

Mi-am luat și două gantere de 4 kg recent, când a fost extra-reducere cu Genius, că mă săturasem de exerciții fizice doar cu greutate corpului, și fac exerciții de pe Darebee.com

    39 comentarii

  1. Nu am deloc incredere in chestiile astea, par produse magice vandute prin TV shopping.

    Din scoala generala si pana acum am umblat doar cu ghiozdan si tot cocosat stau. Si am avut si am tot felul de ghiozdane si back-pack-uri inclusiv Case Logic si Thule ajustabile in tot felul de moduri.

    Ca sa aiba o sansa sa functioneze un sistem din asta de chingi ar trebui sa fie ajustat de un specialist, de capul tau in casa exista un risc sa iti faci rau. De asemenea ar trebui sa fie elastic, nu fix, ca sa ajusteze treptat muschi, tendoane, pozitie oase.

      (Citează)

  2. Eu am de la Backmed, este ceva mai scump, dar foarte bun.
    In alta ordine de idei, imi plac foarte mult tablourile, de unde sunt achizitionate?

      (Citează)

  3. Tie nu-ti trebuie corector de postura Radule, tu ai niste muschi acolo care nu-si fac treaba. Cauta pe iutub “face pulls”, ia-ti o banda elastica, si fa zilnic 3-4 seturi din exercitiul asta. Ai sa uiti de tot felul de artificii d-astea care nu ataca miezul problemei ci doar te ajuta sa o ocolesti.

      (Citează)

    • exact! tre sa te dedici sa lucrezi muschii aia mici care sunt greu de izolat.

        (Citează)

    • Corect. Eu am spondiloza cervicala – am ajuns la medic pentru ca-mi amortise fata plus 1-2 degete la mana stanga. Mi-a recomandat gimnastica – am fost de cateva ori la gimnastica medicala ca sa invat exercitiile. Teoretic trebuia sa le fac in continuu – doar ca dupa vreo 6 luni am uitat de ele ( te simti mult mai bine – crezi ca ti-a trecut… doar ca nu prea) si a inceput iar sa ma doara etc…
      Indicatia era sa le fac toata viata ( ca sa tin muschii ajutatori in forma) …

        (Citează)

    • E cu mușchi ca să nu stai cu umerii în față? Aș vrea să fac și mai multe exerciții, mi-am luat gantere, dar fără o băncuță sunt greu de făcut multe exerciții pentru piept și spate.

        (Citează)

    • Evita pieptul momentan. Sa-ti tensionezi acum muschii din fata te va cocosa si mai mult. Eu ziceam de banda elastica, o poti agata de ceva prin casa sa tragi de cateva ori pe zi de ea. Ai sa incepi sa vezi beneficiile dupa o saptaman-doua daca faci exercitiul corect.

        (Citează)

  4. O sa pari ca porți sutien, dacă porți chestia aia sub tricou.

      (Citează)

  5. Ce interesant, și eu sunt cocoșat. O sa il intreb pe un prieten care este fizioterapeut sa vad ce părere are despre device.

      (Citează)

  6. Nu știu cât de bine sunt dispozitivele astea, mai ales fără recomandarea unui ortoped sau fizioterapeut. De altfel cred că niște ședințe de fizioterapie ar fi mai sănătoase.

      (Citează)

  7. Recunosc din start ca sunt ipocrit, fiindca tocmai ziceam pe alt blog cum sunt tampiti cei care stau sa judece cumparaturile altora … sau cei care pur si simplu judeca oamenii in general. In plus, consider ca mai bine taci decat sa fii rautacios, deci mai ca m-as palmui singur pentru comentariul asta, dar nu pot sa ma abtin.

    Sistem de corectura a posturii (pentru persoane sanatoase)? La asta am ajuns ca specie? Ce urmeaza, sistem de stergere a scuipatului cand iti curge din gura?

    Mai facem si review de 10 minute, Dumnezeule!

    Tine in plm umerii drepti, cum adica uiti?

    Nuj, mi se pare idiocracy combinat cu consumerism dus la extrem..

      (Citează)

    • Lol, murdered by words.

        (Citează)

    • Da, am ajuns ca specie și la aparat dentar pentru corecția dinților, la aparat de tuns pentru corecția părului, baston dacă nu te poți ține bine pe picioare, mașină dacă nu poți merge pe picioare din A în B, comandă online ca să nu te duci la magazin, plata impozitelor online ca să nu stai la cozi, zburat cu avionul ca să vezi și altă țară îndepărtată, mâncare la supermarket ca să nu mai vânezi chiar tu căprioare șamd.

      Nm.bradu: Tine in plm umerii drepti, cum adica uiti?

      Foarte simplu, uiți. Ia, stai și tu cu gura deschisă o zi întreagă și vezi dacă după un moment dat nu o închizi pentru că aia e poziția ei naturală.

        (Citează)

  8. Cu spatele cum stai ? pentru spate faci ceva exercitii ?

      (Citează)

    • Am stat în poziții corecte cu el și m-a durut mult mai puțin. Exerciții încă nu fac, aștept să ajung la un fizioterapeut și să-mi spună exact de care am voie și de care nu, dar în perioada asta n-am avut curaj să merg.

        (Citează)

  9. Eu gasesc folositor articolul. Si eu ma gandeam sa folosesc asa ceva, am aceleasi probleme ca si tine.
    Buna si recomandarea cu siteul de exercitii.

      (Citează)

  10. Alexandru Georgescu

    23/11/2020 la 10:30 AM

    Cea mai proasta decizie pe care ai putut sa o iei pentru sanatatea ta. Prostia aia te va strica mai mult pe termen lung.

    Da, iti intreapta spatele dar tu nu antrenezi muschii care sa te corecteze (un comentariu mai sus) si sa-ti corecteze postura. Deci nu ai rezolvat nimic in timp. Du-te la un kinetoterapeut care sa te ajute sa rezolvi problema.

    Si tot vorbind de probleme solutia este sa te ocupi de ea, nu sa o amani. Invata sa stai corect la birou, stai mai putin la birou si fa mai mult sport. Astea sunt solutii care se fac in timp nu o solutie miraculoasa peste noapte.

      (Citează)

    • Păi și de ce n-aș putea antrena și mușchii în paralel?

      Eu nu cred că toți oamenii care stau cu spatele drept au mușchii antrenați. Îi știu pe unii, sunt slabi ca o lalea, dar au oasele în altă poziție și stau drepți.

        (Citează)

  11. Bine ca ai scris asa mi-am adus aminte si eu ca stau nasol ca si postura (ghebos cum zicea un coleg moldovean) . Am comandat si eu :))) Sper sa fie bun .

      (Citează)

  12. Asta e ca braurile alea ptr hernie de disc. Le pui si nu te mai doare, ca preiau din greutatea pe discuri, dar de fapt e o pacaleala. Tu trebuie sa-ti intaresti muschii respectivi care sustin coloana.
    Exercitii fizice. Aia trebuie. Greutatea corpului e mai mult decat suficienta ptr astfel de exercitii. Poti face o gramada de exercitii folosindu-te de propria greutate si de ce ai prin casa. Fara sa bagi bani in greutati sau diverse aparate.

      (Citează)

    • Mușchii sunt independenți de treaba asta, dovadă că sunt o grămadă de oameni fără pic de mușchi, dar care stau cu umerii spre spate.

        (Citează)

  13. Probabil e mai simplu si eficient dacă înghiți un făcăleț… :-)

      (Citează)

  14. Ganterele de 4 kile sunt pentru sotie, ia ti un set cu greutati intre 6 si 10-12 kile, fa exercitíi, tractiuni mai ales ca sa intaresti muschii spatelui, si in general pentru spate, umeri. Sunt foarte bune kettlebell. Pt tractiuni iti poti lua un elastic ajutator la inceput. Spor la treaba.

      (Citează)

    • Nu aveau în stoc mai mari de 4kg, că aș fi luat și mai mari. De kettlebell nu mă ating fără să ajung întâi la un terapeut care să-mi spună dacă e ok sau nu.

        (Citează)

  15. Si eu am avut aceeasi problema. E o problema posturala.
    Am fost la specialist, l-am intrebat de corectorul asta, a zis ca e o prostie. Solutia e sa iti antrenezi muschii de acolo, muschi care sunt atrofiati. Dimpotriva, punand un ham care sa ti-i tina intr-un loc nu faci decat sa ii atrofiezi si mai mult, pentru ca nu lucreaza.

    Da-l retur si cumpara o banda elastica de la
    Decathlon, pe termen lung exercitiile iti vor salva spatele.

      (Citează)

  16. Hehe,

    Eu am purtat asa ceva pentru o fractura de clavicula timp de 2 luni, nu au trecut nici 2 saptamani de cand l-am dat jos.

    Pot sa spun ca m-a indreptat bine de spate, insa eu l-am purtat permanent. Daca nu ar fi fost absolut necesar nu l-as fi purtat.

    Mare atentie, nu lasati mainile sa atarne pe langa corp cand purtati asa ceva, in timp va vor amorti. Nu e de joaca. :)

      (Citează)

  17. Pe vremea mea se punea o coada de matura sau o rigla in spate, sa te forteze sa tii spatele drept, daca iti trage doar umerii nu cred ca este efectul dorit.
    Per total ar trebui sa iti setezi sa te ridici de pe scaun la fiecare ora, sa faci niste exercitii ca la ora de sport in generala.

      (Citează)

    • Cred că metoda aia cu coada de mătură era pentru îndreptarea coloanei. Eu vreau în principal să dau umerii pe spate, ceea ce are mai degrabă legătură cu clavicula și rotit umerii.

        (Citează)

  18. Problema e ca, dupa ce te obisnuesti cu senzatia de tragere, te vei lasa in fata cu tot cu corectorul de postura. Am avut si eu, e zero barat.

      (Citează)

  19. Acum inteleg de ce Radu nu citeste comentariile de pe blog, numai hateri care spun ca este un produs inutil, eu cred este mai bun decat nimic.

    Interesanta poza de pe eMag, cu siguranta domnisoara are nevoie de corector https://s13emagst.akamaized.net/products/19049/19048297/images/res_01edef3191b433de4b4890e1f1bdafb1.jpg

      (Citează)

    • Tocmai, ca era mai bine “nimic” in acest caz, reciteste comentariile. pot sa confirm ca si mie mi-a spus doctorul la fel, sa intaresc musculatura spatelui prin sport si exercitii, chiar nu exista “scurtaturi”si aparate minune pentru tipul asta de probleme.

        (Citează)

    • @fur – voi sunteti ca aia care spun ca nu ar trebui sa faci sport acasa ca mai bine mergi la sala unde sunt echipamente profesioniste, dar … este mai bine sa faci sport oriunde decat sa fii un couch potato, poate ca Radu ar fi trebui sa scrie in articol ca va purta corectorul si in acelasi timp se va tine si de o serie de exercitii care sa-i imbunatateasca musculatura.

        (Citează)

    • Observ că nimeni nu a spus care sunt mușchii respectivi și cum se pot întări ei :)) Eu cred că problema ține de rotația umerilor și mișcarea claviculei.

        (Citează)

    • Era si greu tare sa fii un pic curios…

      https://athleanx.com/articles/shoulders-for-men/stop-doing-face-pulls-like-this

      Nu te speria, nu trebuie sa arati ca tipul asta ca sa tii spatele drept :) Apropo, tipul a fost fizioterapeut pentru o echipa faimoasa de baseball din SUA si stie ce spune.

        (Citează)

  20. nwradu:
    E cu mușchi ca să nu stai cu umerii în față? Aș vrea să fac și mai multe exerciții, mi-am luat gantere, dar fără o băncuță sunt greu de făcut multe exerciții pentru piept și spate.

    A mai recomandat și varucu:
    https://youtu.be/VtNbjl0l2q4?t=120

    Vezi ce zice pe la minutul 2, daca te intereseaza.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus