un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Un C-130 Hercules la doar 53 de metri deasupra Bucureștiului

24 Nov 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

52 comentarii

Aș vrea să ne explice MApN de ce un C-130 Hercules a trecut pe deasupra blocului meu în particular și a cartierului și orașului în general la doar 53 de metri altitudine. Atât zice Flightradar24 că au fost: 174 feet, adică 53,03 metri în cel mai jos punct.

Mi-au vibrat toate cele pe birou și, când m-am uitat pe fereastră, văd un avion militar luând altitudine în timpului unui viraj spre stânga care a avut apex-ul fix aici deasupra mea și plecând spre est. Câteva minute mai târziu era din nou la 1.500 de picioare.

Manevră intenționată? Piloți sinucigași? Probleme tehnice rezolvate în ultimul minut înainte de a se prăbuși într-un cartier cu densitate mare? Nu văd nici un motiv pentru care astfel de zboruri ar trebui să se desfășoare pe deasupra orașului dacă într-adevăr a fost cu intenție toată manevra.

    52 comentarii

  1. Eram in trafic chiar pe la tine prin zona cand a trecut pe deasupra mea.

    Repetitii pentru 1 decembrie?

      (Citează)

  2. E avionul care împrăștie covid.

      (Citează)

  3. Lasa in zona o comanda mai mare de Blec Fraidei.

      (Citează)

  4. Aș vrea să ne explice MApN de ce un C-130 Hercules a trecut pe deasupra blocului meu

    Realizezi ca suna fix ca babele alea care vor sa le dea primaru/primu ministru/presedintele explicatii in legatura cu te miri ce?

      (Citează)

    • :-) Uita-te in calendar. Vei realiza ca e perioada repetitiilor de 1 Decembrie…

        (Citează)

    • Știu, dar trăiesc de mult aici. De obicei avioanele zboară peste parcul Tineretului și spre sud și se ridică treptat. Până acum, în 20 de ani, nu a luat-o niciunul atât de jos peste o zonă de blocuri.

        (Citează)

  5. AI_core: pe deasupra orașului dacă într-adevăr a fost cu intenție toată manevra.

    Damn, vroiam sa zic eu asta. Dar adaug “chemtrails” ca poate au dat cu un cocktail mai serios.

      (Citează)

  6. Se aud acum si pe la mine supersonice destul de jos (sa zicem zona sector 5-6).

      (Citează)

  7. iar a trecut ceva :D doar din auzite, ca vizual am orizontul limitat de blocuri
    +1 pentru 1 decembrie – desi nu prea vad ce mai organizeaza anul asta

      (Citează)

  8. Chiar daca sunt repetitii de 1 Dec, nu tin sa treaca un avion la 50m de mine, ca sa imi demonstreze ce avioane si piloti smecheri avem.

      (Citează)

    • Daca nu fac repetitiile in zona in care vor zbura de 1 decembrie, ci pe camp, iar la parada nimereste blocul e mai bine?
      Asa e in capitala, nu e doar trafic auto, mai este si cel aerian…

        (Citează)

    • ok

        (Citează)

    • N-ai zburat pe ruta otp-cdg cu Tarom cu piloti (fosti) militari. Sa vezi ce corectii de drum aplica si la ce timpi, zici ca au cartofi in spate, mai ceva decit camionagiii…
      Pină si stewardesele se aruncau pe scaun, la bretele, cind auzeau ”pregatirea de aterizare” ca stiau ce animale au la manșă.

        (Citează)

  9. Flightradar arata 2 avione c-27j Spartan, un C-130B Hercules si inca 2 OZN-uri, cel mai probabil se pregatesc de 1 Dec.

      (Citează)

  10. Cum de 1 decembrie nu vom avea parada militara terestra, se fac repetitii pentru o parada aeriana. Cel mai probabil…

      (Citează)

  11. Au trecut fix deasupra Arcului de Triumf. Pregătiri pt 1 decembrie. Nu e prima dată.

      (Citează)

  12. Trebuie sa inveti sa citesti putin graficul ala si sa coroborezi viteza cu altitudinea in diferite etape ale zborului. Avuionul a trecut la aprox 500m altitudine (1500 ft) deasupra orasului iar ceea ce vezi tu acolo 53m (174 ft), avionul era la Otopeni si facea un touch & go ca parte a antrenamentului.

    Din poza ta se vede clar cat de sus era avionul deaspura orasului. Un bloc de 8 etaje cu presupun ca e cel din coltul pozei are aproximativ 30m…just saying.

      (Citează)

    • Nu este nimic de învățat. Fotografia mea este făcută la ora 13:56:20. Graficul arată clar că la 13:55 avionul respectiv era la 53 de metri altitudine, nu în touch and go pe Otopeni.

      De asemenea, fiind chiar sub el când a trecut și apoi ducându-mă pe FR24 sa văd despre ce-i vorba, cred ca știu mai bine când a trecut și pe unde. Asta lăsând la o parte că din a doua imagine se vede clar din culoarea traiectoriei că cel mai jos punct de până atunci a fost deasupra cartierului Tineretului.

        (Citează)

    • Din a doua imagine, cel mai jos punct de pe traiectorie e fix langa parcul Herastrau, acea zona gri (recunosti dupa salba de lacuri), dupa aceea avionul a fost in urcare.

        (Citează)

  13. Repetitie de 1 decembrie. Nu a fost atat de jos deasupra blocului tau.

      (Citează)

  14. fac repetitii pt livrarea vaccinurilor

      (Citează)

  15. Cineva ar putea spune ca nu e cazul sa te plangi pe net, ci sa faci o reclamatie. :))
    Nu mai stiu cine a zis, dar am citit pe aici.

      (Citează)

  16. In Iași aviatia a avut pregătiri in martie fix in ziua in care Iohannis a promulgat Starea de Alerta, era plin de elicoptere si nimeni nu știa de ce pentru ca idioții nu au anunțat anterior, apoi s-a aflat ca era un exercițiu militar programat de dinainte de epidemie.

    Sa mergi in Lisabona sa vezi cum trec avioanele la 30 de metri de balconul tau, asa se usuca mai repede rufele.

      (Citează)

  17. s-a rezolvat, s-a sters, nu mai e!

      (Citează)

  18. pai si speri sa primesti raspunsul de la mapn in sectiunea de comentarii? sau ca guest post la zoso?

      (Citează)

  19. alex: Realizezi ca suna fix ca babele alea care vor sa le dea primaru/primu ministru/presedintele explicatii in legatura cu te miri ce?

    Nu sună, chiar e!

      (Citează)

  20. Catalin:
    Cineva ar putea spune ca nu e cazul sa te plangi pe net, ci sa faci o reclamatie. :))
    Nu mai stiu cine a zis, dar am citit pe aici.

    Wink wink

      (Citează)

  21. Este aproape evident că pilotul era cititor nwradu și a vrut să îți arate cum e cu emoția pă laiv, nu pe simulatoarele alea de le butonezi tu 😋
    Ps. Felicitări pentru permisiunea de a edita comentariile. O, onoare!

      (Citează)

  22. Aș vrea să ne explice MApN … îmi amintește de https://www.youtube.com/watch?v=T9kyB8Li6XE

      (Citează)

  23. Imi place optimismul tau, cum ca MApN tre’ sa iti explice. Poate explicatia iti vine direct in rusa.

    Era un banc:
    – Domn’ doctor, ce parere aveti de tratamentul cu argila, sa il mai iau?
    – Luati-l mamaie, nu va face bine, dar macar va obisnuieste cu pamantul

    Asa si tu, taci din gura, ca in cativa ani o sa te rogi sa iti mai aiba MApN-ul ce sa iti explice.

      (Citează)

    • Nu zic să-mi explice mie personal. Cred însă că pe vreunul dintre canalele lor de comunicare se putea da ceva de genul “azi facem repetiții pentru paradă, nu vă speriați” sau “da, e normal ca avioanele alea să treacă așa jos la 5 km de Aviatorilor”

        (Citează)

  24. Mi s-a părut mie pe la prânz ca se aude ceva zburând foarte aproape, dar nu am văzut nimic pe geam.

    Cred că în zone populate nu ai voie anumite manevre orice 1 decembrie ar fi în plan.

      (Citează)

  25. alex: Realizezi ca suna fix ca babele alea care vor sa le dea primaru/primu ministru/presedintele explicatii in legatura cu te miri ce?

    Sau ca dansatoarea Floricica: unde sunt laicurile mele Feisbuc?

      (Citează)

  26. Cata vaicareala pentru nimic.

      (Citează)

  27. Intru zilnic, comentez rar.
    Dezamagitor articol, dezamagitoare atitudinea.

      (Citează)

  28. M-am uitat pe pozele alea doua si nu au sens.

    Daca n-au derogari, nu poti zbura la mai putin de 100m peste cel mai inalt obstacol pe o raza de 600m fata de avion (daca imi aduc bine aminte legislatia) la campie – unde e si Bucurestiul. Sa zicem ca au si pot zbura la cat vor ei.

    Dar C130 zice ca are viteza maxima un pic peste 300kts si pe graficul ala ajunge la 750kts pentru o perioada de cel putin 5min si asta nu are cum fizic sa-i dea asa, ca deja pe la 600 si un pic de noduri esti supersonic :))

    Cred ca a fost mai sus, dar 4 turboprop-uri fac destul de multa galagie si poti sa ai impresia ca a fost mai jos.

      (Citează)

  29. Teste pentru noile drone de livrare de la eMag … Amazon has nothing on eMag.

      (Citează)

  30. Fără să vreau să te contrazic, am câteva întrebări.
    Un C-130 are lungimea de vreo 30 de metri, cu deschiderea aripilor la vreo 40 de metri. Viteza lui de croazieră este de 292 de noduri, cu viteza maximă de 320 de noduri.

    Să spui că a trecut la 53 de metri altitudine, peste un bloc de 10 etaje (care are și el cam 33 de metri), asta i-ar lăsa 20 de metri spațiu de manevră între acoperișul blocului și avion. Să vezi un Hercules de la 20-25 de metri, avionul ăla e imens. Sper că-ți dai seama ce înseamnă să treacă la 20 de metri de tine.

    Apoi, graficul vitezei de pe Flight Radar prezintă niște variații importante. În câteva secunde, avionul ăla a accelerat de la 290 de noduri la vreo 700 (!), apoi imediat a scăzut la 150, după care imediat a crescut la 750 (!!!) și-a rămas constant. Ca o comparație, F-16 are viteza maximă la nivelul mării de 800 de noduri…
    Din nou, nu neg ce spui acolo, dar ești sigur că Flight Radar nu prezintă niște date aiurea? Am văzut mai demult o traiectorie a unui alt avion care a avut pentru un minut o deviere bruscă de vreo sută de kilometri de la linia dreaptă, apoi a revenit, la fel de brusc, pe traseul inițial. Flight Radar nu e o sursă perfect credibilă de informații.

    Deci. Ești sigur că acel Hercules a trecut la doar 53 de metri de sol? Repet, vizual, un Hercules cam „umple” orizontul dacă e la doar 20 de metri de tine…

    Mulțumesc!

      (Citează)

  31. altitudinea transmisa catre Flightradar este fata de nivelul marii, nu fata de sol

    cum Bucurestiul si solul din jurul blocului tau este este deja la ~70m este imposibil ca avionul sa fi fost la 53m, ar fi fost undeva la nivelul metroului

    datele din Flightradar nu sunt intotdeauna exacte

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus