un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Noi informații și imagini cu interiorul noilor Dacia Logan și Sandero

29 Sep 2020  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Dacia a promis mai multe detalii despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway și acum le-a oferit. Noile mașini arată bine de tot, arată modern, la nivelul oricărui automobil concurent din clasa sa, dar despre asta am vorbit deja mai pe larg aici.

Iată mai multe fotografii:

Sunt în continuare plăcut impresionat de farurile cu design-ul în Y răsturnat. Un alt element care se vede mult mai bine acum este forma aripilor, care sunt mai pronunțate acum și se văd cel mai bine împreună cu capota de pe Sandero Stepway, care are și ea nervuri, chiar domuri mult mai bine conturate.

Și surpriză, toate au trapă.

Surprizele și mai mari au fost pentru mine în interior și la dotări. În primul rând, interiorul a fost regândit cu ecranul amplasat sus, unde-i poziția uzuală acum pe majoritatea automobilelor. Îmi plac gurile de ventilație centrale aplatizate, butoanele cu aspect îngrijit ce controlează climatizarea (materialele par mult mai bune decât în prezent, de altfel), faptul că toate butoanele pentru geamuri și oglinzi au fost mutate pe ușa stângă șamd.

E ceva inedit și aici. Dacă iei mașina cu ecran tactil de mari dimensiuni, arată ca în prima fotografie de mai sus. Dacă nu iei acea opțiune, bordul poate fi direct un suport pentru telefonul tău, cu un capac care se deschide acolo.

Asta pare ciudat, dar e posibil ca un suport clasic de telefon să nu poată fi montat în gura de ventilație, că-i prea plată, iar Dacia vine cu această soluție pentru cei ce nu vor unul cu ventuză în parbriz. Pe acele telefoane rulează o aplicație Dacia, apropo, și rămâne de văzut ce și cum va face aceasta conectându-se cumva la mașină, că mă aștept să fie controlată din butoanele de pe volan.

Sistemul integrat este compatibil cu Android Auto și Apple Carplay, bineînțeles. Nu știu dacă și wireless AA, rămâne de văzut, personal cred că nu. Broșura confirmă wireless Android Auto și Apple Carplay, da.

Văd prin fotografii și cheie contactless sau cum se numește ea, keyless entry, un bord electronic mai armonios în colorit și în general un apsect mai îngrijit, parcă gândit în toate aspectele sale. Mă gândesc acum cât succes va avea un Duster construit după aceste coordonate și sunt sigur că peste 1-2 ani îl vom vedea pe piață.

Alte surprize sunt în dotări și motorizare. În primul rând, motorul TCe 90 de 1 litru va fi oferit și cu o cutie automată și este una CVT, nu cea Easy-R robotizată ce-a fost acum câțiva ani în gamă. Apoi, noile Dacia nu sunt disponibile cu motorizări diesel. Nu știu de ce, poate că normele de poluare necesare acum ar fi făcut prea scumpe mașinile, dar mie îmi place acest lucru. Un motor disponibil este însă cel TCe 100 ECO-G dual, benzină și GPL, cu rezervor separat pentru fiecare.

Funcțiile continuă cu Start-Stop pentru motoare, asistență la parcare cu senzori și cameră video de marșarier, cruise control, asistență la plecarea în rampă, airbaguri frontale și laterale și avertizarea de mașină în unghi mort.

Normele europene cer siguranță în plus. La articolul anterior, cei buni de ochi au observat în radar în fața mașinii. Acesta este confirmat acum și face parte din frânarea de siguranță. Mașina pune frână singură în cazul detectării unui potențial impact și frânează până la oprirea totală, dacă are loc.

Mi-am dat seama, ajungând la final, că am scris cu mult entuziasm. Prima Dacie condusă de mine a fost un model din 1982, acela cu patru faruri rotunde în față, unde schimbătorul era o tijă ce ieșea din podea, iar ventilația lipsea. Trăgeai șocul ca să pornești motorul. L-am tras și la altă Dacia, de fapt, una din 1996. Daciile de astăzi mi se par de-a dreptul SF-uri.

Cei de la Profit spun că Sandero va fi produs doar la Tanger, în Maroc, iar fabrica din  Mioveni va produce Logan, Sandero Stepway și Duster. Încă nici o vorbă despre Logan Stepway.

    37 comentarii

  1. Cutie cvt
    Frana electrica
    Android auto
    Climatizare automata
    Cruise control
    cati Euro`i

      (Citează)

  2. Din toate articolele citite astazi despre noile modele Dacia am inteles ca in oferta vor avea motorul de 1l benzina, cu diferite praguri de putere. Really Dacia, really?

      (Citează)

  3. Cătălin Tănase

    29/09/2020 la 10:54 AM

    “Sistemul integrat este compatibil cu Android Auto și Apple Carplay, bineînțeles. Nu știu dacă și wireless AA, rămâne de văzut, personal cred că nu.”

    De aici am aflat că se poate și prin wifi:
    https://youtu.be/FJAkkzxeMrw?t=547

      (Citează)

  4. Cosmin:
    Din toate articolele citite astazi despre noile modele Dacia am inteles ca in oferta vor avea motorul de 1l benzina, cu diferite praguri de putere. Really Dacia, really?

    really F1, really?

      (Citează)

    • Funny, dar nu prea.

      Nevoia de o motorizare mai puternica nu tine strict de pasiunea de F1 sau alte sporturi de viteza ci de considerente practice.

      O masina de familie cu motor de 1l nu e deal breaker. Continuarea o stiti si voi, nu ma mai obosesc sa va explic de ce.

        (Citează)

    • Cosmin:
      Funny, dar nu prea.

      Nevoia de o motorizare mai puternica nu tine strict de pasiunea de F1 sau alte sporturi de viteza ci de considerente practice.

      O masina de familie cu motor de 1l nu e deal breaker. Continuarea o stiti si voi, nu ma mai obosesc sa va explic de ce.

      Practic vorbind, eu merg cu una de 1.5l și 130 de cai, care are aproape 1,5 tone fara fraierul de la volan. Nu mă înțelege greșit, nu e de raliu, dar dacă bag familia, două navete de bere, trei biciclete și niște bagaje în (și pe) ea, merge tot cam la fel. Adică bine.

        (Citează)

  5. – treaba cu barele care se pot muta transversal e geniala la stepway.
    – trapa? what sorcery is this?
    – cvt in sfarsit
    – AA wireless

    Nu suna rau pachetul. Un airbag lateral au mai pus si ei?

      (Citează)

  6. Au ramas tot in secolul trecut, pare-se, cu sistemul ala primitiv de inchidere al portbagajului… tot doua tije metalice retractate de un arc, sa poti lovi linistit bagajele…

      (Citează)

    • Data viitoare. Abia au facut sa dispara butonul de la portbagaj.

        (Citează)

    • @je Privește un pic mai obiectiv problema asta. Uită-te la mecanismele mai vechi de la sedanuri. Compară, de exemplu, Passat B5 cu B8. Observi reducerea de costuri prin simplificarea mecanismelor? Acum uită-te la ce oferă Dacia, o marcă low-cost. Parcă nu mai e așa tragic, nu?

        (Citează)

  7. Dezamagit de motorizari. Ori n-am vazut eu, ori nu e nimic diesel. Cat despre motoarele astea in 3 cilindrii, acum conduc si un logan 0.9 90cp. Benzina. Turbo. De nou. Chiar ieri a facut 10000 km. E putoare rau. Rau de tot. Si nici la consum nu sta bine. Am medie de 6.5, mers 90% exterior. Daca vrei consum bun nu trebuie sa treci de 120. Max 2 persoane la bord. Dciul de 90 cp era avion pe langa benzinarele astea. Avea zvîc. Consum belea.
    Pacat de ele ca arata bine, dar motoarele sint pilaf. La gabaritu loganului nou un 1.6 era ok.

      (Citează)

    • “noile Dacia nu sunt disponibile cu motorizări diesel.”

      Sunt facute pentru oras. In oras acest 0.9 / 1.0 e ok. In afara e normal ca un motor mic care va merge turat bine (ca asa merge un motor pe benzina) va consuma pe masura.

        (Citează)

  8. Foarte ingenioasa solutia cu suportul de telefon integrat in bord si cu USB-ul langa el. Mai ales in zilele astea in care aproape toata lumea are telefoane inteligente.

    Cred ca toate celelalte marci vor prelua aceasta solutie pentru modelele entry level.

      (Citează)

  9. Au început sa pună pe Dacia tehnologii care erau normale acum 3~5 ani pe modele de mașini pentru Europa de vest și SUA.

    Și înainte era o diferență notabilă între Dacia cu plastic de România și cea pentru export în Germania. Așa că plastic frumos in poze nu mă impresionează.

    Cu motor de 1l nu te duci 4 persoane cu bagaje in vacanță la munte, ajungi mai repede cu trenul. La mare te poți duce, te pregătești sufletește să fi înjurat și sa nu poți depăși nimic.

      (Citează)

    • Gaelex:
      Cu motor de 1l nu te duci 4 persoane cu bagaje in vacanță la munte, ajungi mai repede cu trenul. La mare te poți duce, te pregătești sufletește să fi înjurat și sa nu poți depăși nimic.

      Cat de des mergi in vacanta cu masina plina la munte?
      Si care ar fi problema daca faci 1h in plus?

        (Citează)

    • Altul care crede ca la Dacia au linii separate pentru prostii de romani. Cu Sandero Stepway 0,9 tce EASY-R, am facut eu anul asta Transalpina, Transfagarasan si un drum in Grecia fara sa gafaie la deal sau la vale. Cu 4 adulti si un copil. Consum mixt 6,8 cu clima pe automat non-stop.

        (Citează)

    • Daca te uiti atent in poza cu suport telefon, plasticul nu este nici pe departe frumos, este in liniile uzuale ale marcii, asadar nu incearca nimeni sa te pacaleasca ca ar fi altceva.
      Iar motorizarile au tot ce le trebuie pentru a sustine un ritm de mers legal 90/130, cu pasageri si bagaje. Daca esti genul care ia decizii din scurt in trafic, desigur modul Eco pe 0.9 TCE trebuie sa fie pe OFF.
      Desigur, mai sunt optiuni precum Octavia break 4×4 cu manuala si 1.0, ce zici de set-up asta?

        (Citează)

    • Nu e nevoie de nici o linie separata, e de ajuns sa schimbi cutia din care iei materia primă.

      Sau din care pui bateria, bujiile, cablurile electrice, macaraua pentru geam, tapițeria de bord sau de scaune…

      Sunt nspe locuri și piese unde este foarte ușor de folosit calitate mai bună sau mai proastă ca să faci o economie pentru că nu știe cumpărătorul ce să ceară sau la ce să se aștepte.

      In definitiv naveta Challenger a explodat pentru o garnitură de câțiva dolari dacă țin minte corect concluziile.

        (Citează)

  10. Bogdan:
    Foarte ingenioasa solutia cu suportul de telefon integrat in bord si cu USB-ul langa el.

    Cu dedicatie pentru taximetristi. Si motorizarea cu GPL, la fel.

      (Citează)

    • Sol, nu pricep atitudinea asta!
      Ce vezi rau in faptul ca un producator iti ofera posibilitatea sa mergi mai ieftin? Sau ca te scuteste de montatul instalatiei GPL?
      as intelege sa te deranjeze un motor pe motorina dar GPL este mai putin poluant.

      de ce e rau suportul ala pentru telefon, tu nu folosesti Waze? iti place prea mult ventuza in parbriz?

        (Citează)

  11. Cosmin:
    Funny, dar nu prea.

    Nevoia de o motorizare mai puternica nu tine strict de pasiunea de F1 sau alte sporturi de viteza ci de considerente practice.

    O masina de familie cu motor de 1l nu e deal breaker. Continuarea o stiti si voi, nu ma mai obosesc sa va explic de ce.

    motorul din f1 e de 1600. aia ziceam. cuplul motorului de 100 cai e de 170nm de la 2000rpm. nimeni pe planeta asta nu intelege ca cilindreea inseamna volumul de aer, iar pentru o turbo volumul de aer din cilindrii nu e limitat de cilindree?

    putere mai mare inseamna solutii mai scumpe, nu doar pt motor, ci si pentru frane, suspensii, sau compromite starea suspensieidin confort pt ceva mai multa “sportivitate”.
    Voi vreti dotari si performante de passat la pret de logan.

    Masina asta ofera cost of ownership minim. pt asta e conceputa.

      (Citează)

  12. Cum va consuma voua 6,5% cu mers exterior motorul de 1.0?? Am Golf de 1.0 la servici, cand l-am primit am strambat din nas. Dupa am ramas placut impresionat de cum se misca, iar la 100 km/h consuma sub 5%. L-am forjat pe autostrada, dn-uri, reprize, depasiri si nu sare de 6,5% reali orice i-as face. Mai si suna bine cand il turezi, iar la relanti nu are nici o vibratie. L-am mai condus acum ceva ani pe Fabia si era diferenta mare, fabia vibra, consum mare, motor puturos. Era fara turbina dar totusi..

      (Citează)

  13. Bănene, cutia automată e cea mai bună chestie. Mă uitam eu strâmb la zoso acum câțiva ani că tot o dădea înainte cu automate (asta și după niște experiențe neplăcute cu mașini de închiriat prin US), dar de când merg cu una decentă și mai nouă, viața e frumos. Nu m-aș întoarce.

      (Citează)

    • sa vedem cum e, nu e un dsg, ceea ce e bine, si nici o hidramata, ceea ce nu e chiar ideal.

        (Citează)

    • Cică CVT. Nu am multă experiență cu tipul ăsta, am mers doar o dată la un test-drive Outlander PHEV. Părea ok. Asta pe care o conduc acum e robotizată și mi s-a părut mai mișto decât DSG.

        (Citează)

  14. Giani Mucea: Practic vorbind, eu merg cu una de 1.5l și 130 de cai, care are aproape 1,5 tone fara fraierul de la volan. Nu mă înțelege greșit, nu e de raliu, dar dacă bag familia, două navete de bere, trei biciclete și niște bagaje în (și pe) ea, merge tot cam la fel. Adică bine.

    Sunt oarecum in aceeasi situatie si la drum intins merge bine, sunt de acord. Problema apare cand urci un deal, pe serpentine, vara, cu aerul conditionat pornit. Nu e fun deloc.

      (Citează)

    • Sincer să fiu nu am încercat asta, că n-am prea multe dealuri aici. Dar îmi imaginez că în situația aia e suficient să o trec pe sport și cutia s-ar descurca singură fără să schimbe prea des.

        (Citează)

  15. Stiu logica din spatele mecanismelor, am simtit-o/acceptat-o in 2004 cand a aparut Loganul. Inca il mai am si isi face treaba cu brio. Cu toate acestea, lumea se mai misca. Mi-ar placea sa fiu intrebat, de ex… “renunti la oglinzile electrice si incalzite pentru niste sisteme de inchidere, mai scumpe, dar care nu iti iau din spatiul real al prtbagajului?” Da, bucuros…

      (Citează)

  16. Gaelex:
    Nu e nevoie de nici o linie separata, e de ajuns sa schimbi cutia din care iei materia primă.

    Sau din care pui bateria, bujiile, cablurile electrice, macaraua pentru geam, tapițeria de bord sau de scaune…

    Sunt nspe locuri și piese unde este foarte ușor de folosit calitate mai bună sau mai proastă ca să faci o economie pentru că nu știe cumpărătorul ce să ceară sau la ce să se aștepte.

    In definitiv naveta Challenger a explodat pentru o garnitură de câțiva dolari dacă țin minte corect concluziile.

    În cei 14 ani pe care în am de când am zis să fiu un membru productiv al societății, am călcat prin cel puțin 20 cel mult 50 de fabrici. Hai să zicem 40. Fabrici care făceau diferite produse, de la bile de rulmenți la tancuri. În majoritatea fabricilor(cu excepția ăleia de tancuri și încă vreo 2 similare) ni-au făcut oamenii și turul, cu explicații etc. Uneori pentru că era necesar, alteori pentru că îi rugam eu și erau de treabă.

    Ce voiam să zic e că în nici una nu am văzut materializată ideea asta, că Gigel Montatorul ar avea două coșuri, unul cu flanșe de titan care se montează pe țevi care merg în vest și altul cu flanșe de căcat întărit pentru țevile de România. Nu știu de ce continuă să existe mitul ăsta.

      (Citează)

    • Exista standarde de calitate, pentru Germania nu se accepta o abatere mai mare de 0.2mm, pentru pietele din est merge si o abatere de 0.4mm.(la inchiderea portbagajului de exemplu). O Asta e diferenta, nu se pun piese diferite.

        (Citează)

    • Asta ar putea fi plauzibil, desi in fabricile auto in care am intrat (nu Dacia) nu am vazut asa ceva.

        (Citează)

  17. Cum reusesti ? Ca eu de 3 ani nu scad sub 10.6 consum ..in Bucuresti , e drept, dar totusi..cu tot cu ‘ECO’…

    un sas:
    Altul care crede ca la Dacia au linii separate pentru prostii de romani. Cu Sandero Stepway 0,9 tce EASY-R, am facut eu anul asta Transalpina, Transfagarasan si un drum in Grecia fara sa gafaie la deal sau la vale. Cu 4 adulti si un copil. Consum mixt 6,8 cu clima pe automat non-stop.

      (Citează)

  18. Cele mai penibile motoare, 3 cilindrii zici ca e matiz. Nu va e rușine cu ele pe strada? Ahahahah

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus