un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

A sosit prima comandă dată prin eMAG Genius

25 Jun 2020  ·

TEHNOLOGIE  ·

35 comentarii

Ieri mi-a sosit prima comandă dată la eMAG după ce m-am abonat la serviciul Genius și da, a sosit a doua zi, conform promisiunii.

Nu mă aștept să fie așa peste tot, desigur, că depozitul lor o fi automatizat și informatizat, dar apoi depinzi de trafic și de curieri. Mie majoritatea comenzilor eMAG îmi soseau oricum a doua zi, eu abonându-mă la Genius pentru a elimina costul de livrare, nu perioada de așteptare. Costă 8,25 lei/lună, deci dacă dau o comandă pe lună deja ies pe profit față de costul normal de livrare.

Surprinzător, produsele au fost livrate prin Sameday, nu FAN Courier ca de obicei, și mă întreb dacă oare așa funcționează Genius sau așa s-a nimerit acum.

Mă așteptam și să văd pliante promovând noul serviciu Genius introduse în ambalaje, dar fie cel care le-a ambalat știa că sunt deja abonat, fie nu există o astfel de campanie.

Mai ciudat este că 15 produse au venit ambalate în 12 colete și pungi, deși toate ar fi încăput în 2-3 cutii mari. Mi se pare o risipă mare. Știu că-i carton reciclat și oricum îl duc și eu la reciclat, dar sunt 12 colete și pungi de care curierul trebuie să țină evidența și pe care să le care prin lift și bloc până la ușă, apoi 12 pachete pe care eu trebuie să le desfac și să le împăturesc pentru a le transporta mai ușor la reciclat.

O pungă cuprindea doar saci menajeri de gunoi. O alta niște mănuși de bucătărie. O alta un singur burghiu pentru plăci ceramică. O alta odorizantul de WC. Chiar cred că puteau fi combinate lejer într-un singur colet, mai ales că, din câte știu eu despre cum funcționează depozitul eMAG, toate aceste produse mici sunt adunate de către un om și trimise împreună spre zona de ambalare.

Cu altă ocazie, Matilda a primit o ojă de unghii, un flacon de 5 cm înălțime și vreo 2 cm diametru, într-o cutie de carton umplută cu hârtie suplimentară.

Chestia asta mă surprinde pentru că, acum vreun an sau doi, cei de la eMAG spuneau că fac eforturi pentru a reduce consumul de ambalaje. Prea multe ambalaje consumate nu înseamnă doar costul cu materialele respective, ci și mai mult de muncă pentru angajați, deci de fapt o procesare mai lentă a comenzilor generale.

În același timp, însă, spuneau că uneori ambalează și trimit produsele imediat ce ies din depozit, nu la comun, pentru a asigura astfel livrări mai rapide. Are și asta logică și s-a părea că această idee a câștigat în fața celei inițiale. Mai este un factor: probabil aleg să folosească mai multe ambalaje decât să apară scandaluri cu ojă spartă la transport.

De când reciclez carton/plastic/sticlă am început să privesc însă altfel aceste lucruri și cred că trebuie găsit un alt echilibru. (#firstworldproblems)

    35 comentarii

  1. Eu am renuntat sa comanda produse mici si ieftine de supermarket de la eMag din acest motiv. Ambalarea e pur si simpla ridicola, pe langa risipa enorma de bani, e vorba de munca de a cara pe scari, desface, compacta si transporta totul la reciclat. Avantajul de a comanda online versus a merge la supermarket e anulat din punctul meu de vedere de catre acest stil de a ambala. Sper sa citeasca si cineva de pe la emag postarea ta Radu.

      (Citează)

  2. am deja 4 comenzi de cand cu genius
    am observat chestia asta cu tzspe cutii si cutiute
    dar da, sameday e cel care se ocupa de livrarile astea.
    am avut 2 comenzi doar cu produse din programul genius si doo retururi. faza tampita e cei de la sameday aloca toate produsele dintr-o comanda unei livrari ca pachet si daca ai de dat retur la un singur produs (ca in cazul meu) din 10, atunci retur toata comanda si o iei de la capat. o mizerie sa fiu sincer

      (Citează)

  3. Legat de reciclare, cred că cea mai eficientă metodă e să reduci consumul, reciclarea funcționează doar într-un procent, de obicei, mult sub 100% din impact.

    Adică dacă nu consumi, reduci impactul cu 100%, dacă consumi și reciclezi, reduci impactul cu un procent mult mai mic în urma reciclării.

    Desigur, e și mult mai greu.

      (Citează)

  4. Ar fi util la eMag sa ai un filtru ca pe o categorie sa vezi doar produsele genius. Am cautat dar nu exista. Momentan ma uit dupa alea vandute sau livrate de eMag.

    Practic, la 2 comenzi/luna sub 1500 lei ti-ai scos banii.

      (Citează)

  5. Eu am primit 12 produse in 12 colete. Am comandat cand au lansat produse de bacanie si a venit o ciocolata de 100 g intr-un colet, o punga de fructe uscate de 200 g in alt colet si tot asa.
    Exagerat de multa risipa din mai multe puncte de vedere: timp, ambalaje si grija sa verifici(a venit tot?) Am comandat la posta si au venit coletele in mai multe zile, m-am dus cand s-a primit si ultimul produs din comanda si se facuse coada in spatele meu din cauza ca Posta romana are sistemul cu listarea zilnica a coletelor si a trebuit sa ma caute in 4 zile diferite, apoi sa ia la mana fiecare pachetel de dimeniuni mici, mari medii. Si dupa toate astea eu am aruncat o gramada de pungi, cartoane si hartie de ambalat.
    Mi-ar placea sa existe un buton de bifat pentru “nu ma grabesc, trimiteti un singur colet si bun”.

      (Citează)

  6. Eu as fi vrut o optiune pe comanda “le vreau pe toate livrate impreuna + ambalate in aceeasi cutie”, incat sa ajunga toate coletele intr-o singura livrare (chiar daca ar intarzia un pic per total).
    Asa ar putea sa reduca ambalajele excesive si zece drumuri la aceeasi adresa.

      (Citează)

  7. In urma cu 2 saptamani am comandat produse de la bacania emag in valoare de ~400 de lei; fara serviciul genius. Am primit nu mai putin de 41 de colete, efectiv fiecare produs ambalat separat. O punga de chips intr-o cutie, un baton in alta, o cutie separata pentru 5 plicuri de drojdie. Coletele au fost livrate in decurs de 3 zile. Nici nu mai stiam daca mi-a dat curierul toate cutiile; putea linistit sa “uite” 1-2, nu aveam cum sa mai tin evidenta. Nu le-am verificat la livrare sa-l tin pe om sa astepte dupa mine. Mi-a luat ceva timp sa desfac toate cutiile :)
    Sunt ferm convins ca pentru unele dintre aceste produse ambalajul si ambalatul au un cost mai mare decat produsul in sine, sa nu mai zic de profitul magazinului. Este o risipa de ambalaje si efort.
    I-am contactat pe cei de la emag in legatura cu aceasta problema si m-au asigurat ca vor face tot posibilul sa reduca numarul de colete la minim pe viitor. Azi trebuie sa primesc o alta comanda; sa vedem daca le iese.

      (Citează)

    • 41.
      M-ai intrecut, de departe, credeam ca doar la mine au exagerat.
      Se uita un vecin ciudat cand am deblocat 4 cutii la easybox.
      Oare cum explica eMAG trimiterea separata a doua pungi de cereale din aceeasi comanda? Care este eficienta?

        (Citează)

  8. Cel mai probabil un gigel care adună produsele alea mici are o normă și iese mai simplu să le facă așa. Sau o fi suparat ca are o normă prea dură / plătit prea puțin și alege metoda asta să ”stick it to the MAN”. Sau o fi o portiță scăpată de manageri în care ai un stimulent dacă faci mai multe pachete pe zi…

      (Citează)

  9. Comanda plasata la lansarea categoriei Bacanie, 56 de produse au venit ambalate in 30 de cutii, risipa totala de carton si plastic folosit la ambalare.
    Referitor la serviciul Genius, din 16 comenzi plasate din momentul achizitionarii acestui serviciu, 3 nu au fost livrate a doua zi, insa s-a rezolvat contactand serviciul relatii clienti cu vouchere reprezentand contravaloarea livrarii.

      (Citează)

  10. Fericitule! Am comandat joia trecuta cu promisiune ca vine vineri. Azi e joi, inca nu a venit. Ieri mi-au trimis un SMS in care mi-au spus ca o sa imi ajunga in aproximativ 3 zile.

    Din ce mi-am dat seama, au impartit comanda in 3 AWB-uri dar unul are o problema. La Sameday pe site scrie la doua dintre colete, care sunt in depozitul lor “Coletul tau face parte dintr-o partida incompleta.” iar la al treilea “Coletul tau a fost returnat in depozit client.”. Inteleg deci ca au impartit degeaba.

    Bine ca mi-au dat un voucher de 50 de lei la bacanie care acopera jumatate din cat am dat pe genius…

    Genius cu mai mult de o saptamana timp de livrare in Bucuresti e mega fail.

      (Citează)

  11. O sa incerc eu o explicatie: avand in vedere dimensiunea depozitului, devine mai costisitor (mana de lucru, timp petrecut de personal/roboti sa faca asta)sa aduni produsele intr-un singur pachet, decat sa le tratezi individual si sa le sortezi ulterior…

      (Citează)

  12. Am comandat la promotia de bacanie si am primit 14 colete separate sosite la Posta (foarte proasta alegere ) in 4 zile consecutive.
    M-am intrebat de ce au procedat asa si, logistic, este mai putin eficient sa aduni undeva produsele (unde, cum controlezi, cum identifici?) si sa le tii pana completezi toata comanda.
    Este risipa de ambalaje dar nu se pot produce greseli. Am renuntat la bacania emag din acest motiv.

      (Citează)

  13. Mi-au livrat prin Genius în 6 ore
    https://thegadgetist.ro/am-comandat-prin-emag-genius/

      (Citează)

  14. Putina istorie privind acesta strategie de marketing. Acum ceva timp, livrarea oricum se facea in 24 ore in 99% din cazuri dar usor usor au inceput sa livreze intre 24 si 72 ore. Cunoastem deasemenea ca transportul era gratis peste o suma minima rezonabila. Cu trecerea timpului au inceput sa bage taxa de livrare pentru ca dupa cateva luni mai tarziu sa apara programul GENIUS.

      (Citează)

  15. Pentru doar 2,5 Lei/lună plătibil anual toată comanda va veni odată în minimul de colete prin programul Genius Plus!

      (Citează)

  16. Mie mi-a venit coletul cu Fan Courier in 3 zile, chiar daca plecase din Bucuresti in aceeasi zi in care am comandat. (Cluj)
    La voi vine curierul la usa? Pe mine de fiecare data ma cheama jos. Par a fi mega deranjati cand le amintesc ca au obligatia sa le aduca pana la usa si apoi incep sa se scuze ca au mult de lucru si daca pot sa-i ajut. Cateodata chiar nu pot cobori si parca atunci dau de unul din asta.

      (Citează)

    • Si eu patesc la fel cu Fan Courier, ma suna sa cobor in 5 minute si apoi stau si astept degeaba, ca mereu intarzie. Le zic sa vina pana la apartament, ca nu mi se pare in ordine sa ma duc eu si se plang ca au multe pachete in blocul meu, de obicei pe un ton rastit. Inainte Fan Courier mi se parea mai ok dintre livratori, dar in ultimul timp am remarcat ca a scazut semnificativ calitatea serviciilor (si cand am comandat curier sa trimit ceva, de 2 ori am avut tot felul de incurcaturi). In schimb, Sameday mi se parea f naspa acum ceva vreme (le-am facut si reclamatie), dar de cand i-a preluat eMAG, mi se pare ca au ajuns sa fie mult, mult mai profi; momentan mi se par chiar cei mai ok (si comand f mult online, din diverse surse, prin diverse companii de curierat).

        (Citează)

  17. Facut comanda joi, primit sambata. 7 produse in 6 pachete.
    Am primit cu ceva insistente voucherul de 50 de lei (cerusem renuntarea la genius, le-am si atras atentia ca sunt in ilegalitate pentru ca nu au posibilitate de retur pentru el)
    La 49 de lei/an merge.
    In conditiile astea, cred ca voi “abuza” de program si voi comanda orice rahat de 15 lei la easybox cand am nevoie sau in functie de promotii. Pana acum strangeam mai multe chestii mici de cumparat in ideea de a face o singura comanda, dar daca tot vin in cutii separate n-are sens sa ma mai obosesc.

      (Citează)

  18. Cum sa comanzi (doar o) oja online si apoi sa te plangi de impachetare? facepalm…

      (Citează)

  19. eu nu mai vad in eMAG site-ul #1 de unde sa cumpar de mai bine de jumatate de an, poate si mai mult. Repet: eMAG nu mai e site-ul #1 de unde sa cumpar la primul impuls deoarece:

    1) estimarile initiale de livrare au fost de cele mai multe ori eronate; si nu e cazul de doar 1 zi in plus; si aici vorbest de tot: pick-up din magazin, livrare acasa sau easyBox;
    2) imping livrarile automat catre SameDay; Experienta mea cu ei in orasul #Brasov precum si in judetul Brasov. Sunt lenti, nu lucreaza sambata, coletele vin murdare / trosnite rau (de la mai multi curieri)
    N-au optiune in cont sa bifezi “nu vreau livrare prin curierul X”; le-am cerut de cand a aparut in peisaj SameDay;
    3) comenzile de bacanie / supermarket – mi se pare o chestie de folosit in provincie, nu in orase, de lene; Eu sunt mai organizat si stiu ce/de unde sa iau deja.
    4) partenerii eMAG de regula listeaza produsele pe platforma eMAG mai scumpe decat pe site la ei.

    Folosesc eMAG pentru un prima verificare de cost.

      (Citează)

  20. Și eu am avut fix aceeași problema, 11 produse in 8 cutii. Le-am scris, dar răspunsul a fost unul generic: lucram cu carton 100% biodegradabil. La ce ma ajuta asta când fiecare cutie era umplută cu folie cu bule?!

      (Citează)

  21. Eu zic ca emag ar trebui sa isi planteze o padure langa depozit, in curand vor ramane fara carton. Daca cumperi un pix il primesti intr-o cutie de carton plina cu bule din plastic… Eu unul am renuntat sa mai cumpar de la ei, tocmai din acest motiv, isi bat joc de planeta! Ultima data mi-au incarcat masina de cutii si plastic,iar produsele au intrat intr-o sacosa…

      (Citează)

  22. Fix azi mi-a venit si mie comanda de la eMAG cu produse Genius, tot asa… multe cutii cu plastic in ele (nu stiu ce e de protejat la niste pungi, la niste saci, la o cutie de markere, etc.), desi erau si produse mici, ieftine… le-am mai trimis feedback referitor la asta (in general ori nu raspund, ori raspund diplomat ca multumesc si iau in considerare), stiu ca si curierii zic ca mai ridica si ei problema asta (i-am intrebat). E si risipa, e si pierdere de timp sa tot desfaci fiecare pachet (si sa fie ambalat asa fiecare produs nesemnificativ), e greu si pt. livrator (un baiat a fost inspirat si a carat multele cutii intr-un sac menajer de 120 l)… chiar nu inteleg de ce eMAG continua cu felul asta de ambalare. Am zis ca nu mai comand chestii mici de la ei de-acum inainte, mi se pare un efort prea mare versus sa le iau cand merg in supermarket.

      (Citează)

  23. Prima comanda facuta, prima intarziere. A durat 2 zile pentru prima comanda prin Genius. Am cerut retur la banii platiti pe Genius, am primit returul, am primit un voucher de 50 lei pentru a-si repara greseala, comandat din nou Genius.

      (Citează)

  24. sper sa nu zic o prostie, dar eu stiam ca sameday e curierul marca emag, probabil si d- aia il folosesc mai mult

      (Citează)

    • Asa este. Sameday a fost cumparata de emag in urma cu 3 ani. Continua totusi sa lucreze si cu alti curieri, probabil din cauza volumului mare de comenzi.

        (Citează)

  25. Confirm si eu.11 produse 10 colete, 5 produse 5 colete, 18 produse 15 colete si tot asa. Se umple casa de cutii, pierzi o ora sa le despachetezi, sortezi, strangi ambalajele, etc…exagereaza, devine incomod pentru client, mai incomod decat plimbarea la magazinul din colt sau supermarket. Spun unii mai sus ca ar fi mai eficient in depozit sa le ambalezi individual. Nu inteleg cum poate fi mai eficient sa pui 3 pungi de bomboane in 3 cutii separate (ar fi incaput toate intr-o cutie fara probleme). In plus la bacanie au venit cu intarziere de o saptamana si cu produse nelivrate. Nu am Genius.

    Las aici ca ai expunere si poate conteaza sa vada cine trebuie ca nu exagerezi si deranjeaza si pe alti clienti aceasta practica. Si poate face cineva niste ajustari.

      (Citează)

  26. Eu ma duc la DC NEU, la 2 luni de zile si umplu portbagajul. Si pentru cei care n-au masina, tot e convenabil, sa mearga cu o cunostinta, sau sa inchirieze una pentru o zi si sa dea o tura pana in Afumati si sa se aprovizioneze.
    Produsele sunt cu 30% mai ieftin ca in supermarket si daca iei 3 produse de acelasi fel, mai ai inca 10% reducere din pretul pe produs.
    Saci de gunoi, pastile pentru masina de spalat vase (iau finish de 100 de bucati cu 44 de lei), detergent, balsam de rufe, manusi menajere, bureti de vase, servetele umede, produse de curatare, folie de aluminiu/ plastic/ pungi pentru congelator, hartie igienica, prosoape de bucatarie, deodorant, geluri de dus, pasta de dinti, apa de gura, spuma de ras, apa micelara, dischete de bumbac, bete de urechi, etc. Ma costa 5-600 de lei sa umplu, la propriu, un portbagaj. In supermarket ma costa 800- 900 de lei, aceleasi produse, aceeasi marca.

    Intr-un an se simte. Am facut calculul pentru anul trecut si am economisit cam 1000 de lei, doar pentru ca am aprovizionat de la DC Neu, in loc sa iau din supermarket sau sa comand de la Emag.

    Exemplu: https://comenzi.dcneu.ro/finish-detergent-vase-tablete-100buc-lemon
    Ce e pe site, nu e nici jumate din magazin. E ditamai hala. Si nu, nu se poate comanda online, pt ca, comanda minima e 1120 de lei. Desi, daca vrei sa te aprovizionezi pentru 1 an, sau iei pentru toata familia, merita. Dar mai bine mergi in magazin, pentru ca e oferta mai variata.

      (Citează)

    • Adevarat, cand am fost prima data acolo am ramas masca…bine se vinde bulk nu se vinde o periuta de dinti dar iesi bine rau de tot… (parca era cu card?)

        (Citează)

    • jimmy:
      Adevarat, cand am fost prima data acolo am ramas masca…bine se vinde bulk nu se vinde o periuta de dinti dar iesi bine rau de tot… (parca era cu card?)

      Ba da, se vinde si la bucata. Eu cumpar cam 90% bulk, dar mai iau si la bucata (de exemplu capsulele finish, iau doar o cutie de 100, ca imi ajung 2 luni jumate). Poate sunt anumite produse care se vand doar la bax, habar n-am, dar pana si periuta de dinti e la bucata :)) Oricum ai reducere daca iei minim 3, asa ca… Oricum, aia e si ideea, daca tot te duci pana acolo, nu mergi sa iei o periuta :))) Iei pentru 2-3 luni. Cam atat ne tine o aprovizionare.
      Merge si plata cu cash. N-am comandat niciodata online, asa ca nu stiu ce sa zic. Dar acolo, merge cu amandoua.

      Si iti trebuie legitimatie, ca la Selgros si Metro. Am uitat sa specific asta, nu e neaparat pentru tine observatia :)))

        (Citează)

  27. Cat de dobitoc sa fii sa comanzi cacaturile alea de la Emag??? Plm, mișca-ti curul până la chioșc/mega!!!
    Te gandești câte resurse se consumă doar sa-ți vină ție sacii de gunoi la ușă?
    Gunoiule!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus