un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Am testat Click & Collect de la IKEA (când îți scot ei marfa în parcare)

29 May 2020  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

17 comentarii

Zilele trecute am testat noul serviciu Click & Collect de la IKEA, varianta în care tu comanzi online și ei îți scot marfa în fața magazinului la o oră prestabilită, ca să o ridici de acolo fără să interacționezi cu nici o persoană în tot acest proces. Serviciul acesta este gratuit.

A mers bine.

Sistemul acesta de Click & Collect a fost introdus pe fondul Covid-19 în magazinele din București. IKEA are și alte puncte de ridicare a mărfii comandate prin țară, dar acolo este nevoie de ceva mai multă interacțiune și costă.

Nu m-ar mira să fac și în viitor tot așa cumpărăturile. Câtă vreme nu aveți nevoie să umblați pe la rafturi și știți ce vă trebuie astfel încât puteți comanda online, nu mai trebuie nici să ridicați voi pachetele din depozit și să le cărați la o casă de marcat, ci fac ei asta cu costuri zero. Voi doar le băgați în mașină în fața magazinului. Dezavantajul este că astfel nu mai poți spune “eu mă duc să-mi iau și un hot dog…”

Noi am renovat un balcon și am descoperit că ne mai trebuie pentru el un spalier Applaro, o etajeră Tordh, două ghivece și, dacă tot mi-am cumpărat recent un ciocan rotopercutant Makita (I’ll get back to you on that one), am zis sa schimbăm și dulăpiorul dintr-o baie cu unul mai mare.

Le-am comandat pe toate online. Singura problemă întâlnită a fost la programarea ridicării. Am lansat comanda într-o duminică și aproape imediat am primit email de confirmare în care eram programați pentru ridicare sâmbăta viitoare, între orele 10-13. Șase zile mai târziu pentru marfă aflată în stoc!

Apoi, vineri pe la prânz a sosit un email prin care ni s-a spus că marfa este pregătită și putem să o ridicăm inclusiv de atunci. Ne-am dus totuși sâmbăta la ora 11 la magazinul din Pallady (aka IKEA 2).

Zona Click & Collect este accesibilă din parcarea acoperită, oarecum sub ieșirea magazinului, dar poți parca oriunde, că-ți dau ei marfa pe un cărucior cu care o poți duce la mașină.

Este o ușă acolo de unde angajații ies direct din depozit. Am găsit acolo și un ecran mare care spunea să sun la un număr de telefon și să zic că am venit să ridic comanda. A sunat de vreo 3 ori ocupat (mai erau și alți oameni acolo, poate unul ținea linia ocupată), dar după vreun minut am prins, am recitat numărul comenzii, numele persoanei care a comandat (Matilda), numele persoanei care ridică (Radu), numărul de telefon scris în comandă și asta a fost toată “autentificarea” necesară. Mi s-a spus să aștept acolo.

Mai erau vreo 3 persoane care așteptau, dar zona este foarte mare și am stat cu toții la distanță mare unul de altul. Sunt și câteva scaune disponibile, dar tot așa, la distanță mare unul de altul. Nimeni n-a stat jos.

Nu știu de ce așteptau celelalte persoane pentru că marfa noastră a apărut în mai puțin de un minut. Poate că ceilalți cumpăraseră chiar atunci din magazin și așteptau să fie colectate produsele. Pachetele noastre au apărut pe un cărucior, aduse de o persoană cu mască. A mai urmat un proces de verificare a comenzii și recitarea datelor din aceasta (de la o distanță respectabilă) și apoi mi-au dat produsele.

În emailul de confirmare scria că va trebui să prezint buletinul pentru autentificare, dar probabil că m-au recunoscut de pe canalul meu mega-celebru de YouTube și n-a mai fost nevoie. Tot în email se spunea și despre un PIN primit prin SMS, dar nu s-a cerut așa ceva și nici nu cred că un astfel de SMS a sosit vreodată.

Băgat în mașină, plecat acasă. Dacă vă întrebați de ce n-am comandat direct cu livrare acasă, este pentru că livrarea costa 129 de lei pentru o sacoșă de mici accesorii și vreo trei pachete mai mari pe care totuși eu și Matilda le-am cărat dintr-un singur drum de la mașină în casă, că nu erau foarte grele.

    17 comentarii

  1. Costul de livrare acasa costa nesimtit de mult la IKEA. Isi folosesc flota proprie si asa reusesc sa faca de sute de ori mai mult profit din livrare decat fac alde Fan sau Nemo.

    In concluzie IKEA sunt niste gunoaie nesimtite pentru ca profitul la mobila si accesorii este deja imens si mai vor sa faca bani si din livrare.

    Si nici nu au inchis imediat magazinele, au tras de ultimul minut disponibil in ordonanta de urgenta ca sa mai vanda o chiftea.

      (Citează)

    • Depinde ce ai de luat. Eu am avut de luat in ianuarie un dulap, care incapea la fix in masina mea. Faceam vreo 2 ore dus intors, plus plimbatul prin magazin, etc etc. Am platit pe livrare 146lei(sau ceva pe acolo) si mi a fost livrat in apartament. Depinde de fiecare la cat isi evalueaza timpul.

        (Citează)

    • Still ca puteau sa tina deschis tot timpu nu? Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot toate au fost deschise.

        (Citează)

    • Nu te obliga nimeni sa cumperi cu livrare. Poti sa te duci foarte simplu sa le ridici direct de la magazin daca tu consideri ca timpul tau este mai putin valoros.

      @Gaelex, tu pare ca ai ceva personal cu IKEA:
      – ii critici ca au inchis prea tarziu magazinele (desi nu erau obligati sa o faca);
      – ii critici ca au costuri cu transportul prea mari, desi iti ofera si posibilitatea sa ridici tu produsele de la ei fara niciun cost suplimentar;
      – si sa nu uitam ca i-a criticat ca au deschis primul magazin in Baneasa, pentru ca este prea departe de casa ta si iti lua mult sa traversezi orasul.

        (Citează)

    • Andrei G:
      @Gaelex, tu pare ca ai ceva personal cu IKEA:
      – ii critici ca au inchis prea tarziu magazinele (desi nu erau obligati sa o faca);
      – ii critici ca au costuri cu transportul prea mari, desi iti ofera si posibilitatea sa ridici tu produsele de la ei fara niciun cost suplimentar;
      – si sa nu uitam ca i-a criticat ca au deschis primul magazin in Baneasa, pentru ca este prea departe de casa ta si iti lua mult sa traversezi orasul.

      Ti-a scapat povestea cu stornarea si recumpararea scaunului Markus pentru ca fix a doua zi dupa ce l-am comandat eu au bagat promotie cu un pret mult mai mic. A trebuit sa mai comand unul la pretul nou, sa ii fac retur celui venit cu pretul mare si sa pun niste oameni pe drumuri sa plimbe scaune cand se putea rezolva din cateva click-uri.

      IKEA are cateva produse foarte misto, unele tacamuri, cani, unele scaune de birou, lumanarile parfumate. Calitatea lor este foarte OK, peste media produselor similare gasite prin alte Carrefour. Dar problema cu serviciile lor este aceeasi ca la mobila lor, finisarea lasa de dorit.

        (Citează)

    • Legat de promotiile aparute la produse pe care tocmai le-ai cumparat, nu stiu daca face vreun magazin altfel, cel putin asa a fost la mine cu eMag si Fashion Days, unde poti sa alegi ca motiv de retur exact acest motiv.

        (Citează)

    • Incerc de vreo 3 saptamini sa cumpar ceva de la Ikea, cu livrare la punctul de colectare CT unde e gratis daca-l ridici personal. Ei bine, nu se poate, sint prea aglomerati, spune un banner rosu. Daca insa fac aceeasi comanda cu livrare acasa (cu plata) merge brici… Hai sa facem comert numai cum ne convine… Bulangii.

        (Citează)

  2. Te invit sa dai o comanda folosind codul postal 769682 sau strada care are acest cod. NU POTI! Un primitiv de la programare, de la nu stiu ce departament, a ales modul acesta de a initia o comanda… Ca sa nu mai zic ca nu poti schimba codul postal in procesul comenzii online. Am ales sa nu mai cumpar nici fizic din IKEA. Oricum multe din produsele lor nu sunt de calitate si pot veni cu poze ale unui divan cu folia pusa prost rau de tot, un dulap cu lemn foarte prost presat, cu o noptiera care zici ca a fost debitata de un betiv…

      (Citează)

  3. A schimbat Ikea modul in care click and collect funcționează? Eu am apelat la acest serviciu si am avut posibilitatea sa imi aleg momentul ridicării comenzii (intervale de 2-3 ore, pe durata a 1-2 zile, cam la o săptămână după plasarea comenzii)

      (Citează)

  4. Au niste preturi la livrare de te sperii. Mai pune si faptul ca nu sunt tocmai ieftini…

      (Citează)

  5. Ikea ar scoate mai multi bani daca ar avea livrare pentru Hotdogs si alte produse comestibile, la fel si Kaufland de unde as comanda zilnic cartofi prajiti cu cotlet, turingen sau mici.

      (Citează)

    • Cat ai fi dispus sa platesti pentru o livrare de cartofi prajiti cu mici de la Kaufland?
      Daca ar fi 15-20 de lei livrarea, ti-ar conveni?

        (Citează)

  6. Tot in perioada asta a pandemiei, adica in ultima luna am renovat si noi o parte din balcon, si am luat si spalierul cat si banca ÄPPLARÖ, numai ca le-am comandat cu livrare acasa. Posibil sa fi avut noroc, sau codul postal din Drumul Taberei sa fi fost ok, ca am primit cost de transport de 40 lei pe vreo 3 cutii destul de grele, de a trebuit sa fac doua drumuri de la parter (ca pana acolo le-a adus).
    Amuzant este ca am facut comanda duminica si am ales sa fie livrata sambata, sa fiu sigur ca sunt acasa, si a venit miercuri, mai devreme.

      (Citează)

  7. E un sistem facut pe genunchi si se vede*. L-am folosit de 2 ori, prima data a fost mai bine.. cred ca era la inceput si nu stia lume de el.

    A doua oara a fost usor amuzant, ca am ajuns acolo, era un tip care facea spume si se certa cu orice angajat ce iesea afara, ca lui nu-i raspunde nimeni la telefon, ca drepturi ca plm :)). Am sunat si eu, prima oara imi dadea ocupat, apoi am sunat iar, a mers, omul ala inca se certa cu aia :))

    *ar fi trebuit sa inchirieze o centrala telefonica care sa te puna on hold, nu o cartela de 20 de lei, la care atunci cand suna 5 oameni simultan, normal ca se blocheaza.

      (Citează)

  8. cand am fost eu prin aprilie să ridic o comandă de la ei, nu mergeau lucrurile chiar asa smooth. nu era deloc tehnologizat procesul, iar la coadă se cam înghesuia lumea.

    bine, mi-am făcut prieteni acolo când am început să întreb în gura mare de ce trebuie să ne înghesuim și unde începe coada de fapt, ceea ce le-a atras atenția angajaților că trebuie să facă puțină ordine printre clienți.

      (Citează)

  9. Mi se pare foarte reconfortant faptul ca nu sunt deloc singurul care are pata pe IKEA.

      (Citează)

  10. Click and collect exista si inainte de Covid. Ridicarea produselor se facea din zona de dupa casele de marcat.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus