un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Cititori care aveați excursii deja plătite, cum ați rezolvat cu banii?

6 Apr 2020  ·

TURISM  ·

95 comentarii

Mă refer la excursii luate printr-o agenție de turism pentru perioada următoare și pentru care ați plătit un avans sau poate chiar suma întreagă.

Caz concret: părinții meu au două excursii pentru care au achitat avansul. Una în Grecia, în luna mai, prin Christian Tour, și alta în septembrie, Tenerife, prin Karpaten. Sumele nu sunt foarte mari, mai ales că una era prin senior travel, dar aș vrea să-i văd recuperând cele două avansuri.

Problema este următoarea: agențiile încă nu au anulat niciuna dintre cele două excursii, dar mai mult ca sigur că o vor face. Probabil că încă va fi carantină la noi sau granițe închise pentru turism sau cazuri multe de covid-19 la destinație sau orice alt motiv care face imposibilă excursia din motive independente de agenție sau client.

În același timp, presimt bazat pe niște informații și zvonuri că agențiile de turism nu vor să dea banii înapoi clienților, ci le propun amânarea programelor turistice pentru o altă lună, poate chiar la anul. Îi înțeleg, probabil nici nu au acei bani, și-au plătit angajații din ei, iar hotelul și transportul în sine l-ar fi plătit cine știe când în viitor.

Amânarea asta nu sună foarte rea, de altfel. Problema este că vine o criză economică și aș prefera ca banii să fie în buzunarul părinților mei, nu al agențiilor.

Personal aș prefera ca statul român să vină cu o precizare clasică în această privință. Momentan indiciile spun că vor să suspende ordonanța care obligă agențiile să dea banii înapoi și să permită agențiilor să-ți propună amânarea cu până la 2 ani a excursiei. Sper doar ca o astfel de decizie să includă totuși posibilitatea de a cere banii înapoi, dacă vrei musai asta.

Mi se pare și că, dacă nu dau banii înapoi oamenilor, agențiile își taie singure craca de sub picioare. Adică oricum erau la concurență cu Booking sau Airbnb pentru cazare, iar aceste două servicii permit anulări fără nici o problemă. Majoritatea zborurilor nu se mai efectuează, deci și companiile aeriene dau banii înapoi. Agențiile de turism, însă, nu, iar asta le-ar putea dăuna pe viitor. Ce-i drept, un viitor mult mai îndepărtat decât potențialul faliment de acum.

Dacă sunteți într-o astfel de situație, voi cum ați rezolvat sau ce intenționați să faceți?

    95 comentarii

  1. Nu am avut prin agenție, dar aveam bilete de avion cumpărate pentru martie, WizzAir. Am primit credite in contul Wizz + 20% bonus pentru cumpărături în următorii doi ani. Mulțumit, aveam posibilitatea de a cere și banii înapoi pe card, dar nu am vrut.

    Cat despre agențiile care se împușcă in picior ne-dand banii înapoi oamenilor, cred că preferă să riște să piardă un procent din clienții de azi, decât să dea faliment peste o săptămână. De fapt, cred că toți clienții lor preferă asta! Oamenii trebuie să înțeleagă că atunci când nu sunt bani, nu sunt bani, și să nu se mai pună de-a curmezișul. Trebuie lucrat împreună, așa cum și banca îți face reeșalonare dacă nu mai poți plăti ratele la credit.

      (Citează)

    • Salut. Ai deja creditele in cont? Te întreb pt ca la mine au trecut 2-3 sapt și încă nimic.

        (Citează)

    • Da, am primit creditele, dar si la mine a fost o perioada destul de lunga de asteptare. Am primit informarea pe mail, in care mi se spunea ca voi primi credite + 20% si ca am posibilitatea de a cere banii inapoi in contul platitor. De atunci cred ca am mai asteptat niste saptamani (poate chiar 3) pana au aparut si creditele Wizz.

        (Citează)

    • Ok. Mulțumesc pt răspuns.

        (Citează)

  2. Nici cu companiile aeriene nu e asa simplu.

    Sa iti dau un exemplu: Wizz.

    Aveam bilete pentru 02.04.2020 de la Bucuresti la Oslo, iar cei de la Wizz au operat zborul. Nu m-am dus la aeroport, in primul rand pentru ca in Romania e lockdown (sunt interzise deplasarile care nu sunt absolut necesare, nu puteam iesi cu declaratie pe propria raspundere ca plec in city break) si in al doilea rand pentru ca in Norvegia este interzis accesul nerezidentilor, deci si daca ma “strecuram” cumva pana la Otopeni, nu as fi putut ajunge la destinatie…

    Le-am cerut celor de la Wizz cu 2 zile inainte banii platiti pe bilet (luat acum vreo 3-4 luni, cam 100 de euro), mi-au zis ca nu au de ce, ca vor opera zborul si ca scrie clar in termeni si conditii ca nu e problema lor ca nu ajung la aeroport sau ca nu respect regulile cerute la destinatie.

    Dupa ce am vorbit la telefon de 40 de euro si nu am rezolvat nimic, le-am trimis si mail. A venit raspunsul de la Wizz sambata: zborul a fost operat, nu v-ati prezentat la aeroport, nu primiti nimic.

    In alta ordine de idei, am si o rezervare cu avans platit pentru iunie in Antalya cu Christian Tour, zborul fiind cu compania lor noua. Parca vad ca vor zbura si nu voi primi nimic inapoi…

      (Citează)

    • As fi curios ce fac cei cu nunti botezuri cumetrii paranghelii. Si la o nunta se da un avans destul de consistent.

        (Citează)

    • @Roxana: Suna naspa dar au dreptate. Tehnic puteai face zborul, nu tu ( din motive care pot fi catalogate particulare), dar un alt pasager da, ca nu e suspendat.
      Cand rezervi zborul e responsabilitatea ta sa te asiguri ca poti sa-l faci, fie sa il iei flexibil, fie asigurare storno. Nu ca mor de dragul Wizz, sunt in aceeasi situatie cu, probabil 2 zboruri. Primul era intors in Romania pe 04.04 si, banuind, ca se impute treaba si ,daca se mai tine macar, am sa ajungem pe carantina, am luat alt zbor mai devreme si si mai scump. Asta era rezervat cu multi timp in avans, neflexibil, desigur, desi Wizz ofera posibilitatea protectiei calatoriei – hai sa fim cinstiti acuma, dar eu am zis ca ori e ieftin ori ce facem aici, iar acum 2 zile s-a tinut, am spus pa-pa la banii pe 5 bilete si aia a fost.
      Mai am 5 bilete de plecat din Romania dupa vacanta de paste la sfarsit de aprile, probabil ca nu ne intoarcem atunci , ca n-avem de ce, dar daca se tin zborurile, mai zboara o tura de bani din portofel si aia e, iau alte bilete, de data asta flexibile pentru cand e cazul sa plecam si gata.
      #suntdoarbani

        (Citează)

    • Aveam zbor Wizz pt spania alaltaieri luat cu 1.5 luni inainte. La fel Airbnb si masina inchiriata Goldcar. Toate preplatite integral (except Airbnb unde platisem la rezervare 60% si urma restul cu 2 sapt inainte de check in), 4 pers, cca 1800 euro. Pretul la Goldcar era cu free cancelation, dar la airbnb si la wizz nu.
      Am cancelat online masina. Banii au reintrat in contul credit card in 5 zile. Airbnb are o politica speciala de Covid care overrides conditiile rezervarii avute si iti returneaza instant totul. Am anuntat civilizat gazda cu care fusesem in contact pe masura ce se imputzea treaba si apoi am anulat. Banii inapoi pe card in 3 zile. La wizz platisem cam scump biletele (155 eur/pers) asa ca era important sa recuperez integral si nu doar firimituri cum e cazul la anulare voluntara. Am asteptat sa anuleze ei si acum 12 zile au anuntat-o. Am ales banii inapoi pe card. Proceduea online face default credit in Wizz Credit si apoi prin completarea unui online form de cash credit back ti-i trimit in contul de card In Wizz Credit banii au intrat instant. In 3 zile au plecat, astept sa intre. Procedura lor specifica durata back charge fiind de 30-60 zile. Au trecut doar 2 sapt deci nu e graba. Nu am emotii.

      Am recuperat tot cash mai putin valoarea abonamentului anual Family de la Wizz luat in momentul rezervarii si care imi ramane la dispozitie 12 luni si o sa-l folosesc cu proxima ocazie.

        (Citează)

  3. Probabil nu e o problemă urgentă, da sunt într- o astfel de situație și momentan am acceptat amânarea pentru 1 septembrie. Clar n-o să mai folosesc vreodată un astfel de serviciu, în urma acestei experiențe

      (Citează)

  4. Airbnb nu prea permite anulări. Probabil doar în cazuri excepționale. Știu că plătești în full toată cazarea înainte de a pleca. Acestea erau printre motivele pentru care în ultimii ani nu prea am apelat la ei (am stat în total la gazde prin ei de vreo 3 ori)

      (Citează)

    • Noi am primit full refund de la airbnb, eram 8 persoane care nu am mai plecat la Oslo. Nu a fost nevoie de prea multe explicatii, o singura discutie cu suportul lor. Nu am primit in cont, ci sub forma de travel credit, dar nu am facut scandal, mai ales ca era vorba de o suma destul de mare (aproximativ 2.000 de euro).

      Singurii de la care nu am reusit sa recuperam nimic au fost cei de la Wizz, care pe bilete plus alte servicii aditionale platite (bagaj de mana mare pentru toti, bagaj de cala pentru unii) ar fi trebuit sa ne ramburseze aproape 1.000 de euro.

      Deci o bila alba pentru Airbnb si una neagra pentru Wizz, cu care nu voi mai zbura niciodata.

        (Citează)

    • Airbnb are mai multe nivele de cancellation. In unele poti sa iti recuperezi toti banii cu cateva zile inainte de ziua rezervarii. Depinde doar de proprietar.

        (Citează)

    • @Claudiu: cu ocazia covid-19, au o politică mult mai permisivă pentru anulări, la aceasta mă refeream. https://www.airbnb.com/help/article/2701/extenuating-circumstances-policy-and-the-coronavirus-covid19

        (Citează)

  5. Am achizitionat un sejur in Antalya, la targul de turism pentru jumatatea lui iunie. Fiind mai sucit de fel, am achizitionat si asigurari medicale ce includ si stornare, de la Mondial.

    Pe site-ul lor scrie asa :

    “ Anularea sau intreruperea calatoriei din cauza Covid-19 (coronavirus)

    Polita de asigurare exclude tarile / zonele, pentru care este valabila o alerta de calatorie. Oricum, epidemiile si pandemiile nu sunt acoperite de polita si, prin urmare, Mondial Assistance nu preia costurile storno in cazul anularii calatoriei in astfel de situatii.
    In cazul in care doresti sa renunti la calatorie si sa stornezi polita de asigurare de teama coronavirus, desi pentru destinatia ta de calatorie nu a fost emisa o alerta, atunci Mondial Assistance nu te poate despagubi – teama nu este un risc asigurat.”

      (Citează)

    • Super, sper ca au citit toti apostolii asigurarilor storno :)

        (Citează)

    • ceva nu-i in regula:
      1. mondial nu acopera tarile / zonele unde e alerta de calatorie.
      2. in caz de anulare, nu mentionezi teama de covid, ca iar nu despagubesc.

      atunci, ce despagubeste mondial pe storno?

        (Citează)

    • Poate fi despăgubire în caz că n-ai plecat în vacantă pentru că te-ai îmbolnăvit, a anulat hotelierul, ai avut altceva urgent de rezolvat, depinde ce-i în poliță.

        (Citează)

  6. Pe 31 mai am zbor in Dubai. Luat direct prin wizz. Plăcere ca vor zbura in acea perioada dar nu stiu daca voi avea permisiunea sa intru in Emirate ca turist. Deci daca operează zborul, as pierde banii.
    Taxa de modificare e 300 de lei/pers/sens. Deci nu merita.
    Problema e ca inca nu am nici pasaport iar pasapoarte se fac doar daca e o urgenta, nu pt turism.
    Cazare pe booking e cu anulare gratuită.
    Deci as pierde doar biletele de wizz.

    Totusi sper sa se rezolve criza pana la sf lu mai si sa pot pleca.

      (Citează)

  7. Din cate stie exista bilete de avion la care poti anula si primi banii inapoi, mai putin o taxa pentru asa ceva. Cred ca merita incercat si un charge back prin banca, sansele sunt 50-50.

    Dar legal nu se poate sa nu exista o portita de acuzat WizzAir de zadarnicirea masurilor de combatare a epidemiei, ce naib, doar opereaza zboruri din tara cu mii de cazuri confirmate.

    Cei cu vacantele la agentii, trebuie sa existe clauze de anulare si daca nu exista sigur charge back prin banca. Firmele de turism trebuie sa aiba asigurari facute pentru astfel de situatii. Ca nu isi fac asigurare, ca platesc toti angajatii la negru, ca nu sunt in stare sa recupereze banii de afara e problema lor.

    Variante de recuperat banii exista, doar sa stii de ele si sa le folosesti.

      (Citează)

    • Am eu la vola.ro cumparate bilete cu taxa de ramburs 90% din valoarea biletelor pentru perioada 29.04-4.05 la Londra si mi-au spus ca nu se poate face rambursul doar ca nu mai vreau eu sa merg de frica virusului sau ca la intrarea in Marea Britanie ma pot baga in carantina si intoarcere intru obligat iar in carantina. Cat timp se operaza zborul trebuie sa merg. Am citit termenii si conditiile si e o mare vrajeala asta cu taxa de ramburs. Nici in caz de razboi nu te despagubesc. O sa scot o adeverinta de la medicul de familie ca unul dintre noi s-a imbolnavit si nu mai putem face deplasarea. Este una dintre singurele conditii de acceptare

        (Citează)

    • @Gaelex: chargeback nu există în astfel de cazuri. Dacă zborul se face și tu nu te prezinți din teamă sau pentru că n-ai putut să-ți faci pașaport sau alte motive ce țin de tine, este în întregime problema ta.

      Mi-a spus cineva dintr-o agenție că ai mai primesc cereri de chargeback, trimit la bancă contractul cu clientul și de multe ori banca le dă lor dreptate.

        (Citează)

    • Contract de servicii, te răzgândești, serviciile nu se mai prestează, banii se returnează. Poate nu toți banii, dar nu există motiv logic sau rațional să îți tina toți banii cu japca.

        (Citează)

  8. Am luat prin eximtur 2 cazari in Romania, una a fost in weekend ul cu 29martie una e pe 9 mai. La prima am optat pentru “credit” in cont, valabil un an de zile, a doua inca nu e anulata. Am si un zbor in Germania(Berlin) pe 1 mai, momentan rynair zice ca se zboara…. o sa vedem.

      (Citează)

  9. Rhodos cu plecare pe 17 iunie. Platit avans 1000 lei. Vb cu agentia si ramas in coada de peste. Am obtinut amanarea platii ptr transa a doua momentan, care trebuia platita pana pe 31 martie.
    Deocamdata grecii stau binisor. Daca totul e ok pana in iunie ma duc,daca nu vad atunci ce variante sint. Agentia spunea ceva de reprogramari, vouchere etc. Nimic despre returnat banii.
    A doua e nisa ptr jumatea lui iulie. Avion tarom si cazare airbnb (platita jumate). Momentan astept. Cazarea o pot anula pana pe 2 iulie cu recuperarea totala a sumei platite. Cu avionul nu stiu, banuiesc ca daca se anuleaza dau banii inapoi sau ofera alte variante.
    Un lucru e sigur pe viitor, nu-mi mai iau sejururi cu 6 luni inainte. Maxim o luna. Chiar 2 saptamani. Iar agentiile de turism dau dovada zilele astea de maxima bulangeala. Era pe la tv unu care explica ce greu este ptr agentii si cum ar trebui statu sa-i ajute. Spunea ceva si de anularea ordonantei care-i obliga la returnarea banilor. Despre clienti nimic insa. Au dat banii, da-i dracu de fraieri.

      (Citează)

    • BlackSkull: Un lucru e sigur pe viitor, nu-mi mai iau sejururi cu 6 luni inainte. Maxim o luna. Chiar 2 saptamani.

      Nu o să găsești ceva mișto sau o să dai foarte mulți bani. Anul acesta a fost totuși caz special, cred că de la al doilea război mondial n-au mai fost astfel de probleme prin Europa.

        (Citează)

    • Mihai Marius Imre

      14/04/2020 la 6:23 PM

      Exact…Bulgaria in ultima saptamana din Iunie,luata de la sfarsitul lui Noiembrie…nu mai fac asta😑
      Dertour spune ca nu e nicio problema si spune ca pot renunta si pierd 50%,iar pentru suma ce imi ramane de returnat imi dau voucher!!!!Deci nu pentru toata suma,si oricum,dupa ce te penalizeaza,te obliga sa ii alegi tot pe ei.Nicio vorba sa ai varianta sa amani,dar macar nu am mai dat banii si pe asigurare,am aflat de la ei ca era in zadar,nu ajuta la nimic😣

        (Citează)

  10. noroc cu separatistii care s-au batut la Barcelona, ca m-au convins sa anulez rezervarea pentru octombrie.

      (Citează)

    • Mie mi se pare super ok ca iti dau voucher, ar putea la fel de bine sa nu iti dea nimic. Operatorii, hotelierii si companiile aeriene nu au obligatia sa iti returneze banii in cazuri de forta majora, dezastre naturale si, in general, situatii care nu tin de ei.
      Cat despre motivul pt care nu primesti bani, ci voucher, e f simplu: hotelurile si agentiile de turism au fix 0 incasari in perioada asta, banii pe care ii mai au probabil din excursiile de Craciun si Revelion ii folosesc ca sa achite salariile, contabilul si chiria in perioada asta, la sfarsitul anului probabil au distribuit deja dividende, ca nu aveau de unde sa stie ce o sa urmeze. Nu le plang de mila, dar cel mai probabil chiar nu au de unde sa iti banii inapoi.

        (Citează)

    • Scuze, era pt domnul Serioux de sub tine :)

        (Citează)

    • A.: dar cel mai probabil chiar nu au de unde sa iti banii inapoi.

      Așa este.

      A.: Operatorii, hotelierii si companiile aeriene nu au obligatia sa iti returneze banii in cazuri de forta majora, dezastre naturale si, in general, situatii care nu tin de ei.

      Dacă statul nu mai permite zborurile în țara respectivă, ar trebui să dea banii înapoi.

        (Citează)

  11. Am rezervat o vacanta in Antalya prin early booking pentru finalul lunii iunie – avans de aprox. 2.000 lei.
    Acum doua saptamani am trimis mail agentiei in care am cerut clarificari privind situatia sejurului si am adresat rugamintea ca in conditiile actuale sa mi se returneze suma platita.
    Am primit raspuns in felul urmator:
    – deocamdata ne ocupam de situatiile turistilor care au vacante pe aprilie-mai (total neprofesionist, ceva de genul ia stati voi on hold si mai vedem pe urma)
    – daca se anuleaza vacanta veti avea posibilitatea fie de a reprograma pentru septembrie (daca se poate), fie de a primi un voucher cu valabilitate mai lunga cu valoarea avansului platit urmand sa-l folosesc pentru alta vacanta
    Raspunsul ma nemultumeste si nu inteleg absolut deloc motivul pentru care nu returnezi o suma de bani din moment ce eu nu am beneficiat de niciun serviciu pentru suma platita.
    In tot cazul, daca ma voi alege cu o gaura de 2.000 de lei ma voi ocupa sa-i recenzez asa cum merita. A fost a doua oara cand am facut rezervare prin early booking, dar cu siguranta si ultima.

      (Citează)

    • “si nu inteleg absolut deloc motivul pentru care nu returnezi o suma de bani din moment ce eu nu am beneficiat de niciun serviciu pentru suma platita”

      pentru ca exista un contract si in contract sunt sigur ca nu zice ca daca decizi tu ca nu mai vrei, ei iti dau banii inapoi – pentru asta se plateste in plus o asigurare stornp

      eu de exemplu de cand am copii cumpar si asigurare storno la toate vacantele, ca oricand poate da ceva in ei si sa ramanem acasa cu banii pierduti

      daca doresti sa rezolvi, trebuie sa rezolvi cf contractului – era un articol pe HN ref la forta majora in perioada ciumei, dar cu siguranta daca il poti aplica tu atunci il pot aplica si ei

      asta e treaba.

      in rest, mi se pare amuzant ca unii mai cred ca “poate mai pe final de an….” – visati, copii.

      acum, on topic, in mod normal vacanta cea mare la mine era cumparata in ianuarie, insa anul asta am intarziat pana in februarie cand a fost clar ca nu are rost sa mai cumparam.

        (Citează)

  12. Asigurare storno?

      (Citează)

  13. Am reușit să obțin 30% dintr-o cazare pe booking ce nu avea free cancellation. Am dat trimis multiple emailuri si am sunat in call center. Restul de bani ii declar pierduti…am sunat la booking si mi-a zis sa apelez la autoritati daca vreau ca ei nu au ce face. Sunt buni doar de incasat bani.
    De la Blue Air astept banii in minim 60 de zile lucratoare. Dumnezeu cu mila…

      (Citează)

  14. Am luat o vacanta pentru Lisabona in perioada Pastelui prin Vola, pachet zbor+cazare. Puteam sa iau aproape toti banii inapoi dar am preferat sa amanam pentru inceputul lui octombrie. Sper sa se mai potoleasca nebunia asta pana atunci.

      (Citează)

  15. 1.Aveam platit aproape in intregime(aprox 1500 de eur) un sejur cu early booking in Turcia prin Jeka. Dat mail de anulare si primit banii inapoi in vreo 3 zile( – 30 eur taxa de anulare).
    2.Bilete la wizz pt iunie pt UK, aici daca anulez primesc inapoi doar vreo 30% din pretul platit asa ca asteptam sa vedem cum evolueaza lucrurile.

      (Citează)

    • Interesanta experienta cu rezervarea prin Jeka. Eu am rezervat si achitat un sejur cu early booking in Grecia si, conform contractului, agentia de turism la care am facut rezervarea sustine ca nu poate returna banii sub nicio forma, pentru rezervarile early booking. Ma intreb daca nu cumva aceasta conditie este folosita de agentie in mod abuziv. Din cate stiu eu sunt foarte multi romani care achizitioneaza sejururi early booking si as fi curioasa daca toate contractele au astfel de clauze… Contractele sunt concepute de asa natura incat turistii nu au niciun cuvant de spus….

        (Citează)

  16. Aveam un pachet de Paste 2020 pt familie (1000 euro) platit la Paralela45 , care acum refuza sa imi dea banii inapoi si ar vrea sa mai beneficiez de serviciile lor de super calitate – adica sa imi dea un voucher pt 2021 . Primele 2 mail-uri de la mine le-au ignorat, dupa ce am pomenit de OPC au devenit agresivi . Am facut plangere online la OPC, dupa 5 mail-uri cu Paralela 45, care sunt super nesimtiti – mi-au transmis ca vom vorbi la sfarsitul perioadei “complicate” . Nu aveam contract, am cumparat online, platit online .

      (Citează)

    • Păi și nu ți-au trimis apoi contract prin email sau ceva? Sau pe baza a ce ai plătit? O factură, o ceva? Că în contractele de la distanță, o factură poate ține locul unui contract clasic.

        (Citează)

  17. Salu,

    am luat un pachet de 3 persoane pentru august, in Turcia, cost undeva la 2000 euro prin Capitan Travel, achitat integral.
    Acum 3 sapt am discutat cu ei sa vedem ce am putea face in caz ca aceasta epidemie se lungeste. Initial ne-au dus cu vorba , ca totul este ok , ca nu se pune probelema, etc.
    Sapt trecuta am discutat iar cu ei si i-am somat sa imi restituie suma, mai putin 10%.
    Au restirtuit.

      (Citează)

  18. Daca nu e in viitorul apropiat nu recuperezi nimic deocamdata. Daca zboara avionul la destinatie si nu te duci, iar pierzi banii.

    Eu aveam in Tenerife acu in aprilie. A trebuit sa platesc si restul de vo 60% ca sa nu pierd avansul cand nu era nimic clar, zborurile inca erau operate. I-am dat tremurand un pic.

    Banii pe cazare i-am transformat pana la urma in voucher pentru anul asta si la anul iar pentru biletele de avion (wizz) astept alt voucher. Zborul a fost anulat oficial.

    In rest o gramada de bilete de avion si cazari cu booking. Astea din urma erau cu free cancel deci nu e o problema, la avioane vedem care cum vine sorocul.

    Mai am un Qatar mare in vara, dar la astia nu era o problema de schimbat datele.

    Era anul meu de calatorii. S-a ales praful :) nici din casa n-am mai iesit.

      (Citează)

  19. Eu am avut o excursie luna trecuta in Italia si am rezolvat usor, Ryan a anulat zborul si mi-a dat banii inapoi iar hotelul era luat de pe booking si avea anulare gratuita. Dar presupun ca a fost mai simplu ca excursia era chiar in mijlocul focarului de infectie si la momentul ala doar regiunea aia era afectata, deci Ryan nu avea de dat inapoi prea multi bani.

    La sfarsitul lui iunie insa am o excursie in Grecia. 4 zboruri (Buresti – Atena – o insula, dus-intors), cu 2 companii aeriene diferite si 2 hoteluri platite integral, nerambursabil, pe booking, in total cam 6000 lei de persoana. Pe booking nu am deocamdata nicio optiune sa renunt la rezervare, am doar optiunea de a contacta hotelul. Daca nu cumva se vor inchide insulele la vara, nu ma astept sa recuperez decat cel mult zborul Bucuresti – Atena, ca in interiorul Greciei presupun ca vor opera zborurile locale si nici hotelurile nu le vor inchide.
    De mers, in principiu nu o sa merg in vacanta, char daca s-ar mai linisti lucrurile si ar ridica interdictiile de calatorie, ca as sta in permanenta cu stres si nu m-as bucura de vacanta.

      (Citează)

    • Citind aici printre comentarii, vad ca tot amintiti de asogurarea storno. A folosit-o careva in trecut si a primit banii inapoi? Intreb pt ca n-am gasit tipul asta de asigurare decat la Mondial si la Omniasig si amandoua au niste situatii foarte clare in care beneficiezi de asigurare (ex. moare cineva din familie, esti concediat, te imbolnavesti grav, este anulat zborul, da agentia faliment etc.) si nu pare ca ar functiona daca doar racesti sau pur si simplu iti e frica sa nu te imbolnavesti.

        (Citează)

  20. Aveam un zbor rezervat pentru paste spre Rhodos, cu Ryanair. Oamenii au anulat zborul, eu am aplicat pentru refund, ei mi-au zis ca da dar mai dureaza putin. Problem solved.
    Pana se rezolva problema complet (1-2 ani) singurele vacante vor fi cu masina.

      (Citează)

    • Cum ai luat legatura cu ei mai exact? Exista vreo adresa de mail bine ascunsa sau?

      La subiect, aveam zbor/cazare/rent-a-car in Pisa la sfarsit de iunie.
      Masina prin rentalcars.com, rezervarea prin booking.com, recuperat banii integral.

      Zborurile in schimb, Wizz la dus si Ryanair la intors se trag pe fese. Bine, n-a murit inca speranta dar am citit deja de cazuri in care e lockdown si ei zic ca nu-i treaba lor daca zborul inca opereaza – chestia asta mi se pare 100% abuziva si cred ca ar trebui sa intervina o autoritate pentru a rezolva aceasta magarie.

        (Citează)

    • Cand s-a anulat zborul, a aparut anulat in aplicatie si mi-au dat optiunea sa cer refund. Am primit si un mail peste cateva zile, cu aceeasi optiune.
      Important e sa anuleze ei zborul. Altfel, nu stiu daca poti sa recuperezi banii. Nu mi se pare abuziv, ai mereu posibilitatea sa iei bilete cu flexibilitate mai mare sau sa cumperi asigurare.

        (Citează)

    • Mie mi se pare cam situatia de forta majora, de asta spun ca-i abuziv.
      Sa fie tarile inchise si tu sa fii magar sa zbori cu avionul gol doar ca sa nu dai banii inapoi mi se pare de rahat.

      Ma rog, la Wizz am flexi oricum, dar la Ryanair nu, pentru ca nu exista optiunea.
      Nu ma deranjeaza optiunea credit in cont valabil 1 an de zile (nu 3 luni ca la Flexi) , dar vedem ce o fi pana atunci.

      Am uitat sa mentionez, aveam si la Grecia un avans dat pentru August trimisi via Revolut, a ramas ca daca nu se rezolva anul asta situatia raman avans pentru la anul.

        (Citează)

    • Abuziv inseamna altceva pentru mine. Situatia asta nu pare, e destul de clar definita in contract. E cam de rahat, cu asta sunt de acord.

        (Citează)

  21. Salutare,
    Pentru ca e vorba despre parintii tai, reactia ta este pur normala, discretitand un domeniu puternic afectat de criza…nu era nevoie, si asa capitalul de incredere era destul de sifonat din cauza unora care au inteles serviciile (de turism) ca pe un mod abrupt de a se imbogati rapid. Sa revenim totusi la problema in sine.

    Agentiile nu-si platesc angajatii din banii care ii incaseaza de la turisti, ci dintr-o marja (comision) pe care-l stabilesc/primesc atunci cand vand un pachet turistic (hotel/avion/transfer).

    Pentru ca acest comision este intre 6-8%, maxim 10% in cazul touroperatorilor, ai nevoie de muuuulte pachete vandute ca sa poti supravietui. Restul banilor se distribui in lant, catre compania aeriana, hotel si operatatorul de transfer.
    Deci momentan, un revanzator (gen Karpaten) a platit la randul sau un touroperator, care a platit la randul sau furnizorii de servicii si care si-au platit cheltuielile de intretinere, angajatii, furnizorii, etc. Cand hotelul/compania aeriana/transferul nu poate sa-ti dea banii inapoi si nu ti-i da in aceasta perioada, decat cu intarziere sau iti emit vouchere, efectul de domino se propaga in sens invers, touroperator-agentie-client.

    “Majoritatea zborurilor nu se mai efectuează, deci și companiile aeriene dau banii înapoi”, am citat putin, insa lucrurile in realitate stau putin altfel. Cine a recuperat banii de la Wizz Air in contul bancar? …hmm, nu e chiar asa, nu? Au primit un credit, cu bonus, recuperat ulterior dintr-un call center taxat cu 1,2 euro/minut ;), care e fix acelasi lucru, ai un voucher ca vei zbura in continuare la un moment dat…bine, am dat un exemplu prost, ca e vorba totusi de o companie low-cost care nu prea respecta regulile din aviatie.

    Dar hai sa vorbim de companiile de linie, care au suspendat toata procedura de refund pentru a controla aceste returnari la un termen de 30-60 de zile in sistemul girat de IATA. Ba mai mult, unele au oferit din start posibilitatea de modificare gratuita sau refund cu voucher, nicidecum banii in cont. Si aici vorbim de un trend mondial, Qatar Airways, Lufthansa, Turkish, sunt doar exemple ale aceste proceduri, dar crede-ma vorbim de sute de companii aeriene.

    Concluziile le tragi singur…nu e nevoie de presiune, ci de solutii intr-o criza mondiala, care daca se termina prost, de expl falimentul agentiilor de turism, parintii tai vor fi pierde acei bani, fiind ultimii intr-un lant de recuperare al creantelor. Nu gresesc, nu?

    PS Poti cita si surse din UK si intentia UE de a suspenda aceasta procedura de a returna banii clientilor tocmai pentru a evita colapsul unei industrii de care

    PS1 Booking si Airbnb sunt tot “agentii de turism”, cu o tehnologie masiva la dispozitie, la fel de afectate in aceasta perioada de restrictii internationale

      (Citează)

    • Îmi pare rău pentru problemele economice ale agențiilor de turism, că tot oameni sunt și guri de hrănit au.

      Dacă, însă, nu se mai efectuează o excursie plătită din diverse motive (granițe închise, nevoia de carantină, zboruri anulate șamd), atunci mi se pare normal să existe posibilitatea de a cere banii înapoi, nu doar vouchere, amânări și alte opțiuni.

      Sunt bune și acele opțiuni, dar cine vrea banii înapoi, să primească banii.

      Și vezi mai sus că sunt niște exemple ed la Ryanair și alții unde au ajuns banii în cont.

        (Citează)

  22. Daniel:
    As fi curios ce fac cei cu nunti botezuri cumetrii paranghelii. Si la o nunta se da un avans destul de consistent.

    In principiu se reprogrameaza evenimentele pentru toamna sau 2021, dar majoritatea mireselor sunt inca optimiste si nu vor sa reprogrameze. Salile mai cer inca un avans suplimentar, se negociaza, dar daca data nu e disponibila si cu furnizorii gen trupa/foto se pierde avansul catre acestia. Salile sunt dispuse sa faca evenimentul si cu 20 de oameni.

    Noi deocamdata am reusit sa acomodam fiecare reprogramare, si sa ii ajutam si cu o invitatie cu noua data gratuit pe clientii nostri.

      (Citează)

  23. BlueAir mi-au anuntat prin email ca anuleaza zborul dus-intors din martie si mi-au oferit cod voucher de valoarea acelui zbor pentru a folosi la alta rezervare in urmatoarele 12luni (deci pana in primavara 2021)

    Lufthansa din pacate au dat doar doua emailuri usor neclare. Aveam o excursie cu ei in martie si alta in aprilie (ambele dus-intors). In mail au zis ca se vor putea modifica la data ulterioara deoarece sunt anulate, nu am alte detalii de la ei si sper sa nu pierd banii de acolo. Cu siguranta eu le vreau mutate zborurile respective dar sper sa fie ok si cu ceea ce am eu de facut in Germania vs datele cand se vor mai putea face zboruri de la noi. Astea impreuna cu alte cateva zboruri din august si septembrie le am cumparate din decembrie 2019. Erau 5 iesiri cu Lufthansa programate.

    Cazarile la hotel in toate cazurile au putut fi anulate fara pierderi financiare.

      (Citează)

  24. Am incercat ( si o sa incerc sa fac) concediile care se tin gen in conditii decente, de vacanta, si pot ajunge acolo. Din ultimul ne-am intors pe 13 martie, cand pe tine deja cred ca te injura lumea ca vrei sa renovezi sau ceva, cred :) . Erati oricum toti baricadati in case, ca va vedeam ascunsi dupa draperiile de la bloguri.

    Avem ceva de familie rezervat in iulie pă Spanea, dar nu e sejur intreg rezervat prin agentie, mie nu prea imi plac astea. E o rezervare de hotel pe care o pot oricum anula ca e flexibila, bilete de avion din UK intr-acolo si inca nu apucasem sa cumparam biletele de acolo in Romulania. Asa ca plm , presupun ca putem pierde biletele de avion. Eu personal voiam sa anulez si sa re-rezerv mai incolo mai ieftin , daca e , dar mai vedem.
    Daca se tine, noi probabil mergem , cu declaratie pe propria raspundere, sau ce-o fi .
    Daca e cu panica si-atunci, plm, banii aia de avion sunt probabil ultima mea grija

      (Citează)

    • Dar nu e cu carantină la sosirea acolo sau de acolo?

        (Citează)

    • Nu a fost așa în concediul efectuat. Dacă e așa și știu dinainte, evident că nu merg. Sunt deja pe arest la domiciliu pentru că am.venit acasă și e posibil să repet asta când ne întoarcem cu copiii la școală , nu țin neapărat să îmi petrec tot anul pe celulă.

        (Citează)

  25. A.:
    Mie mi se pare super ok ca iti dau voucher, ar putea la fel de bine sa nu iti dea nimic. Operatorii, hotelierii si companiile aeriene nu au obligatia sa iti returneze banii in cazuri de forta majora, dezastre naturale si, in general, situatii care nu tin de ei.
    Cat despre motivul pt care nu primesti bani, ci voucher, e f simplu: hotelurile si agentiile de turism au fix 0 incasari in perioada asta, banii pe care ii mai au probabil din excursiile de Craciun si Revelion ii folosesc ca sa achite salariile, contabilul si chiria in perioada asta, la sfarsitul anului probabil au distribuit deja dividende, ca nu aveau de unde sa stie ce o sa urmeze. Nu le plang de mila, dar cel mai probabil chiar nu au de unde sa iti banii inapoi.

    Noi vorbim aici de un intermediar, adica o agentie. Care de banii respectivi nu mi-a oferiti niciun serviciu. Nu de o companie aeriana care opereaza zborul si nu vreau eu sa merg, sau de un hotel care e deschis si eu nu vreau sa ma cazez in baza unui contract. Cum spune bine si Radu, genul asta de atitudine e infecta. Poate te scoti acum pentru cateva saptamani/luni, dar sigur e o strategie buna sa pierzi clienti pe banda rulanta. Pe bune? Are patronul de platit salarii? Foarte bine, sa le plateasca din banii proprii, din profiturile frumoase din anii cand n-a fost criza, nu din avansurile platite de clienti, in conditiile in care isi prejudiciaza clientii si nu le ofera nimic concret.
    Atitudinea corecta e returnam banii, ne cerem scuze si cand se incheie criza discutam variante. Asa, sa isi faca agentia calcule pe banii mei, thanks, bot no thanks. Nu mai spun ca logica ta e aberanta – practic, eu am creditat agentia. E ca si cum ai lua credit de la o banca. Daca invoc criza, nu mai achit creditul?

      (Citează)

    • Daca e intermediar cu atat mai mult, inseamna ca banii de la tine i-a dat mai departe catre hotelier si si-a pastrat doar comisionul lui. Eu stiu ca iti pare rau de bani, dar pana la urma nu e vina nici a ta, nici a lui ca s-a ajuns aici si cu siguranta el are mai multe pagube de suportat decat tine. Ah si confunzi banii personali ai actionarilor cu banii agentiei: nu iti poate rambursa banii din profiturile anterioare, cata vreme ele au fost distribuite prin dividende, pt ca banii aia nu mai sunt in firma. E ca si cand ai pune sa iti plateasca directorul din salariul lui.
      Si nu e vorba ca nu mai beneficiezi de nimic, cata vreme iti ofera un voucher inseamna ca o sa te bucuri de vacanta asta dar nu acum, in plina criza, ci mai tarziu, cand se vor mai linisti apele.
      Si eu sunt un client care o sa aiba de suferit din situatia asta, ziceam mai sus ca am platit vreo 6000 lei (si inca pe atat prietenul meiu) pentru vacanta de vara din care nu cred ca o sa mai recuperez nimic, si nici voucher nu cred ca o sa primesc. Da, e o situatie naspa, dar nu e vine hotelului sau a agentiei mai mult decat e a mea, s-a intamplat pur si simplu.

        (Citează)

    • Situația unui intermediar este mai ingrată, da. Adică tu-l bați la cap că vrei banii, el trebuie să-i obțină de la altul cu care vorbește doar prin email.

        (Citează)

  26. Am vrut și eu să cumpăr pachete turistice prin intermediul agențiilor, de vreo două ori. De fiecare dată mi-au scos prețuri mai mari decât ce îmi ieșea mie prin booking. Deci, nu am experiențe d’astea. Și nici nu o să am.

    Aveam rezervat în Trieste, pe 22-26 febr. A început nebunia pe 21 în Italia, nu m-ai m-am dus. Italianul mi-a dat banii înapoi.

    Rezervasem prin Airbnb pt luna mai la Roma, pt Turneul de Tenis. Mi-am luat banii înapoi.Gata, anul ăsta nu mai rezerv nimic. Stau acasă.

      (Citează)

    • Pe citybreak-uri ieși bine cu booking. Pentru excursiile noastre mai lungi, o agenție ne-a dat mereu oferte mai bune decât ce am fi luat noi de pe net. Dar mă refer la una mai mică unde cer ofertă la zborul și hotelul dorit deja de noi, nu la agenții de genul Christian Tour unde nu se obosesc.

        (Citează)

  27. 25 mai, 8 bilete de avion cu British Airwais pt Londra. Rezervare făcută prin saitul lor. Am primit mail că pot aplica pt voucher valabil 12 luni, utilizabil pt orice destinație/perioadă operată de ei. Pe cei care au rezervat prin diverse agenții îi trimit la agențiile respective ca să își rezolve treaba. Eu aș vrea banii înapoi pt că evenimentul nostru e dus definitiv și, după ceva scormoneală pe saitul lor, am aflat că îți pot da și banii înapoi, dar numai după data zborului și numai dacă acesta a fost anulat de către ei. Mai corect de atât nu se poate!! De asta și zbor cu ei ori de câte ori pot. În prezent ei publică pe saitul lor lista zborurilor anulate pe perioade de câte 10 zile.

      (Citează)

  28. Valentin:
    Salut. Ai deja creditele in cont? Te întreb pt ca la mine au trecut 2-3 sapt și încă nimic.

    Eu am primit in cont Wizzair creditul 120% din valoarea platita, a 2-a zi dupa ce am cerut asta din mailul primit de la ei cu modificarea zborului (nu anularea), dar optiunea de bani returnati 100% nu era disponibila niciunde in pagina la care m-a trimis mailul respectiv, ci doar facea referire la ea. A trebuit sa caut eu apoi pe site-ul lor formularul de conversie credit, l-am trimis acum 2 saptamani si de atunci, nimic, nici macar confirmare automata pe mail ca l-au primit.

      (Citează)

  29. Am luat pachet la mare la bulgari pentru pitici, n-am cum sa aman pentru la anul!
    I-am si promis baiatului cel mare ca noi mergem la mare!

      (Citează)

  30. Aveam si eu o calatoria in UK cu zbor dus cu Ryanair si intoarcere cu Wizz. Cazare pe Booking fara anulare gratuita.
    Ryanair a anulat cursa si am facut cerere pentru returnarea banilor (inca nu am primit nimic, la mai bine de 2 saptamani, dar am primit un mail saptamana trecuta in care ma anunta sa mai am rabdare. E ok, nu ma grabesc).
    Wizzair a operat cursa, pa pa bani.
    Booking sugera hotelurilor sa returneze banii chiar si in cazul in care nu era anulare gratuita. Hotelul meu nu a vrut sa faca asta, dar intre timp s-au inchis toate hotelurile in UK asa ca am primit banii inapoi.
    Varianta cu credit de calatorie ajuta si firmele si nu e chiar asa de rea nici pentru cei care calatoreau, dar depinde mult si de context. Daca voiai sa mergi in Antalya si ai optiune de a merge in Noiembrie nu prea te ajuta.

      (Citează)

    • Catalin: Varianta cu credit de calatorie ajuta si firmele si nu e chiar asa de rea nici pentru cei care calatoreau, dar depinde mult si de context

      În principiu, dacă nu ai nevoie urgentă de acei bani, e ok și să primești voucher și pleci la anul în aceeași excursie. Sau în septembrie, să zicem.

      Problema este că în septembrie s-ar putea ca toate celelalte să fie mai scumpe, să găsești închise o mulțime de locuri șamd. Poate că linia aeriană îți dă voucher și pleci altădată, dar poate în acea perioadă hotelul va costa dublu și te pune la cheltuieli suplimentare.

        (Citează)

  31. ma uit cat de optimisti sunt unii aici, ca pleaca in mai , iunie etc.

    sa fiu nebun sa mai zbor undeva cu riscul de pandemie care nu va trece anul asta deloc, poate se reduce la vara .

    sa ma risc sa zbor in conditiile astea, nici sa fiu platit nu as face asa ceva

      (Citează)

  32. nwradu:
    Păi și nu ți-au trimis apoi contract prin email sau ceva? Sau pe baza a ce ai plătit? O factură, o ceva? Că în contractele de la distanță, o factură poate ține locul unui contract clasic.

    Da,am mai cumparat in trecut de la ei si primeam intai contract, dupa aia factura. Acum mi-au trimis doar factura, am cerut link de plata , am platit .Am revenit in Martie cu intrebare : ce facem daca se inchide hotelul ? Raspuns : nu se va inchide . Am revenit cu mail catre ei dupa ce hotelul (Lotus Therm Felix) a anuntat ca inchide si a anuntat ca rezervarile facute prin booking sau prin sales-ul lor vor primii bani inapoi . Paralela45 mi-au oferit voucher pt 2021, le-am zis ca nu accept , vreau banii iar in 2021 imi cumpar tot de la ei o vacanta. Nu au vrut, au zis ca inchid discutia si vorbim dupa ce se termina perioada “complicata” . Am trimis factura + mail-urile cu ei catre OPC, ma astept sa primesc raspuns in 30 zile .

      (Citează)

  33. Pentru mine au fost o surpriză plăcută Blueair și Hilton și s-au dovedit absolut oribili cei la la booking.com. N-am pierdut prea mult, iar criza asta îmi dă ocazia să știu de la cine voi consuma servicii pe viitor, și nu mă refer doar la turism.

      (Citează)

  34. Mai mult ca sigur pentru sejurul din septembrie nu vor primi nimic inapoi pana in…septembrie. Si atunci doar daca nu va putea fi organizat. Si sincer, sper pentru binele tuturor ca pana in septembrie sa poata fi organizate sejururi macar in UE.

    Pentru mai, sfatul meu ar fi sa astepte, mai mult ca sigur nu se va organiza si sa ceara apoi banii. E o situatie nasoala pentru agentiile de turism, si atata timp cat pot tine de bani o vor face. Probabil prefera sa nu dea faliment in urmatoarele luni si sa supere cativa clienti. Desi si daca nu se organizeaza exista posibilitatea ca guvernul sa modifice legislatia si sa le permita sa emita acele vouchere. E mai ieftin pentru stat, de ex in Germania probabil ca statul va baga masiv bani in TUI. Si probabil TUI va inapoia banii clientilor. Daca TUI poate spera sa mai faca niste bani pe toamna – iarna daca sezonul de vara e total compromis, in Romania nu merge nimeni in vacanta iarna.

    Eu aveam planuit un city break in Milano pe 6-8 Martie, evident ca nu am mai mers. Hotelul a fost de acord sa imi dea un voucher valabil un an, desi era lua prin booking fara posibilitatea de a anula. Asta era inainte ca Italia sa declare stare de urgenta, care a fost instituita fix weekendul ala. Wizz mi-au spus ca ei zboara…si e drept zborul dus a avut loc si am pierdut banii, dar returul a fost anulat si mi-au inapoiat 120%. Eu am fost multumit, turul fiind mai ieftin, am pierdut in jur de 180 de lei. Mai bine decat sa fi pierdut tot ce platisem ~400E.

    In schimb sunt oarecum multumit ca nu am rezervat nimic pentru la vara, deobicei avand ceva stabilit pana la inceputul lui martie. Acum astept, probabil daca se va putea calatori(cat de cat in siguranta) in UE prin iulie-august nu voi zice nu unei saptamani la soare prin Grecia sau Cipru, luata evident last minute.

      (Citează)

  35. Nu le mai plângeți agențiilor de milă. Trebuia sa aibă asigurare, așa cum cere legea, fix pentru astfel de situații.

    Acum câțiva ani a fat faliment o agenție de turism, clienții au rămas toți cu ochii în soare și banii dați. Atunci s-a dat lege ca firmele de turism trebuie sa aibă asigurare, ca să acopere valoarea vacanțelor și sa aibă de unde da banii oamenilor.

      (Citează)

    • Majoritatea asigurarilor nu sunt valabile in cazuri de forta majora (razboaie, pandemii, cutremure etc.).

        (Citează)

    • Avioanele zboara. Agentiile nu anuleaza vacante. Despre ce forta majora vorbim?

      Sigur, agentiile de turism ar vrea sa fie intotdeauna doar in avantajul lor, dar nu poti sa fii si cu porcul gras in curte si cu slanina-n pod.

      Din fericire pentru clienti, exista ceva legislatie la nivel european si daca niste conditii incalca legea, automat ele sunt nule chiar daca clientul le-a acceptat.

        (Citează)

  36. Eu am doar bilete avion la Cluj cu Blue Air pt Electric Castle. Astept daca se anuleaza festivalul, as accepta sa pot zbura alta data. Sper. Ca daca pierd complet banii e naspa, ca na nu mai e festivalul, nici nu pot zbura pe motive de distractie. Dar pana in iunie iulie mai e …

      (Citează)

  37. Tarom sunt campionii absoluti la comunicare. Am primit un miliard de mailuri ed la diverse companii cu care am zburat, la unii aveam inca zboruri, la altii nu. toti explicau ce si cum, cum faci cu banii si zborurile,etc
    Tarom nimic.

    Intru pe site, unele zboruri pe care le aveam cu ei, erau anulate, altele nu.
    La alea anulate dupa 2 mailuri “o sa imi ramburseze banii”. a trebuit sa cer eu.

    a doua cursa (Paris-Bucuresti-Paris), nu e inca anulata, desi e in mai, si mi-au zis ca daca vreau pot sa o mut… acum astept sa vad daca o anuleaza, daca nu o mut.

    f proasta comunicarea, in fine, nu ma asteptam la altceva. apoi ce e bine la Tarom e ca macar raspund repede la mailuri, cam in 1-2 zile.

      (Citează)

  38. in rest mai am rezervari cu Thalys si Eurostar, astept sa imi zica daca anuleaza sau nu. cum sunt in iunie si iulie, mai e timp, cred ca in iulie o sa calatorim ca se mai calmeaza nebunia.
    daca nu anuleaza, ciao si la revedere banii…

    din fericire inca nu luasem cazari :)

    o sa fie interesant ce facem in august, in fiecare an decidem in general prin ianuarie ce facem… anul asta am intarziat si bine am facut ca acum e chiar o decizie dificila. biletele sunt peste tot ultra cheap, am gasit zboruri directe pt japonia la 700 de eur in august, ceea ce imposibil. de vazut…

      (Citează)

  39. nwradu: O să fie 2021!

    yeah, la anul nu prea mai am cu cine ca incepe sotia munca si platesc un loc in plus la avion ca cresc copiii. csf.

      (Citează)

  40. nwradu:
    Poate fi despăgubire în caz că n-ai plecat în vacantă pentru că te-ai îmbolnăvit, a anulat hotelierul, ai avut altceva urgent de rezolvat, depinde ce-i în poliță.

      (Citează)

    • Sunt în aceeași situație. Dar dacă hotelul din Grecia va fi închis în perioada când aveam sejurul aș putea apela la Polița de asigurare Storno,sau trebuie să cer banii direct de la Directbooking sau de la hotelier?Mi se pare că vor să se spele pe mâini,iar noi vom rămâne cu paguba.Nu vă supărați, dar hotelierii și-au încasat deja banii ,hotelurile vor fi închise deci avantaj ei,noi rămânem cu buzele umflate.

        (Citează)

  41. Gaelex:
    Din cate stie exista bilete de avion la care poti anula si primi banii inapoi, mai putin o taxa pentru asa ceva. Cred ca merita incercat si un charge back prin banca, sansele sunt 50-50.

    Dar legal nu se poate sa nu exista o portita de acuzat WizzAir de zadarnicirea masurilor de combatare a epidemiei, ce naib, doar opereaza zboruri din tara cu mii de cazuri confirmate.

    Cei cu vacantele la agentii, trebuie sa existe clauze de anulare si daca nu exista sigur charge back prin banca. Firmele de turism trebuie sa aiba asigurari facute pentru astfel de situatii. Ca nu isi fac asigurare, ca platesc toti angajatii la negru, ca nu sunt in stare sa recupereze banii de afara e problema lor.

    Variante de recuperat banii exista, doar sa stii de ele si sa le folosesti.

      (Citează)

  42. Salutare ! Cum i-ati somat ??? Ajutati-ma, va rog! Am plătit avans pt Barcelona ( 6 iulie), 2050 lei. Plus avans Lisabona ( 31 iulie), 5800 lei. Pt ultima am storno. Cum pot recupera banii? Nu vreau voucher, nu vreau amanare! Serviciul nu imi permite, nici scoala copilului , care va fi clasa a 8.a.

      (Citează)

  43. A.:
    Citind aici printre comentarii, vad ca tot amintiti de asogurarea storno. A folosit-o careva in trecut si a primit banii inapoi? Intreb pt ca n-am gasit tipul asta de asigurare decat la Mondial si la Omniasig si amandoua au niste situatii foarte clare in care beneficiezi de asigurare (ex. moare cineva din familie, esti concediat, te imbolnavesti grav, este anulat zborul, da agentia faliment etc.) si nu pare ca ar functiona daca doar racesti sau pur si simplu iti e frica sa nu te imbolnavesti.

      (Citează)

  44. Am un sejur contractat, prin Christian Tour, în Antalya, pentru 03.Iulie.2020. Am trimis mail acestora,, că renunț la acesta și cer returnarea banilor, conform contr.nr…/…. Am primit următorul răspuns… Pentru plecări după 01.06

    Contractele se derulează normal, iar noile scadențe de plată au fost prelungite cu acordul furnizorilor, conform comunicărilor deja transmise.
    Depășirea acestor noi scadențe va conduce la anularea contractelor și la pierderea avansului deja achitat.

    Cu toate acestea, înțelegând contextul curent și pentru a veni în sprijinul clienților noștri, le dăm oportunitatea de a reprograma, dacă-și exprimă această intenție până la data de 30 / 04 / 2020 în scris (email, sms, poștă, etc.).

    Reprogramările se pot face exclusiv pe același tip de serviciu, pe același furnizor (în funcție de disponibilitate) și pentru aceiași titulari de contract, pentru plecări până la 31 decembrie 2020. Pentru această opțiune se reține o taxă de 25 euro / persoană din avansul deja achitat.

      (Citează)

  45. Buna ziua,

    In aceiasi situatie suntem si noi, vacanta achizitionata de la agentia CSA Travel din Bacau asigurata insa de Christian76 Tour srl, achitata 80% din valoarea totala.
    Propunerea lor a fost:
    – voucher deschis valabil pana la 31.13.2021. Ei…Pentru emiterea acestuia ni se retine o taxa din avansul deja achitat de 25 euro/persoana platitoare de cazare pentru pachete individuale si 50 euro/persoana platitoare de cazare pentru pachetele cu transport avion.
    Iar in cazul in care dorim sa anulam vacanta, agentia CSA Travel, cat si Christian76 Tour srl invoca starea forta majora, aflandu-se, spun ei in imposibilitatea de plata.
    Vi se pare normal sa ne penalizeze pentru ca dorim voucher? Suntem 13 persoane. Este bataie de joc!

      (Citează)

  46. nwradu: Așa este.

    Dacă statul nu mai permite zborurile în țara respectivă, ar trebui să dea banii înapoi.

      (Citează)

  47. Viorel-Mihai Ionita

    27/04/2020 la 5:55 PM

    A.:
    Citind aici printre comentarii, vad ca tot amintiti de asogurarea storno. A folosit-o careva in trecut si a primit banii inapoi? Intreb pt ca n-am gasit tipul asta de asigurare decat la Mondial si la Omniasig si amandoua au niste situatii foarte clare in care beneficiezi de asigurare (ex. moare cineva din familie, esti concediat, te imbolnavesti grav, este anulat zborul, da agentia faliment etc.) si nu pare ca ar functiona daca doar racesti sau pur si simplu iti e frica sa nu te imbolnavesti.

      (Citează)

    • Viorel-Mihai Ionita

      27/04/2020 la 5:57 PM

      Acum 2 ani am beneficiat de storno. Și-a rupt un membru din familie piciorul cu 1 săptămâna înainte de plecare. Dar pentru boli infecțioase nu merge. Am citit în asigurare. Am și eu una acum pentru care aștept sa vad ce zice hotelul

        (Citează)

    • Cei de la asigurarea Euroins au despre pandemie.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus