un blog de Radu Dumitru

Robotesc și la canalul meu de YouTube, dați un Subscribe dacă vă place.

Noul Ford Kuga a fost lansat în România

27 Mar 2020  ·

AUTO  ·

18 comentarii

Noua generație Ford Kuga a fost lansată zilele trecute și în România. Este un model popular în România, cu peste 13.400 înmatriculate, și cred că noua generație va avea succes, deși o parte dintre potențialii clienți se vor orienta pe modelul Puma.

Spun că va avea succes pentru că am privit o prezentare a modelului american de Kuga, numit Ford Escape, și mi-a plăcut tot ce-am văzut acolo.

Kuga a fost mereu un fel de Focus transformat în SUV, iar noua generație împrumută multe de la noua generație Focus. Asta e bine. Noul Focus arată bine și poate fi dotat cu o mulțime de tehnologii de ultimă oră, inclusiv cel mai bun asistent de autonomie de nivel doi testat de mine până acum.

Adică, din tot ce-am condus eu până acum, Focus ia singur curbe mai strânse decât alte mașini, adaptive cruise control funcționează foarte bine, iar alte sisteme de siguranță sunt foarte performante. Uitați-vă aici la un clip în care oameni sar în fața unui Focus și cum frânează acesta automat și citiți întregul meu test cu Ford Focus pentru alte detalii.

Și iată-l pe noul Kuga. Aspect plăcut pe afară, cu linii fluide și un look modern, chiar dacă parcă mai “asiatic” decât eram obișnuit de la o companie americană. Ce-i drept, piața pentru Kuga este în Europa și Asia, că americanii preferă de obicei mașini mai mari.

Motorizările arată tranziția spre “noua ordine mondială”. Benzină EcoBoost 1,5 litri (dar fără transmisie automată, wtf?) și diesel EcoBlue de 1,5 sau 2 litri, manual sau automat, sunt oarecum clasice, cu puteri de 120, 150 sau 190 CP. Există însă și varianta mild hybrid care are motorul diesel de 2 litri conectat la un sistem electric pe 48 volți, sistem care are rolul de a micșora consumul de combustibil în anumite momente ale condusului.

Mai important, există versiune plug-in hybrid care cuplează motorul pe benzină de 2 litri cu unul electric pentru un total de 225 CP. Autonomia pur electrică va fi de 56 km în testul WLTP și 68 km în porțiunea de oraș a testului WLTP, ceea ce mi se pare foarte bine pentru un SUV. Să mergi 50-60 km doar electric, după ce ai încărcat mașina de la priză pe acasă sau la muncă, înseamnă că practic mergi vreo 3-4 zile prin oraș cu un cost de vreo 8 lei.

Interiorul este cel prefigurat deja de noul Focus și mi-a plăcut cum arată mașina. Pare mai spațios, mai bine finisat, iar pentru modelele cu cutie automată îmi place că au mers pe rotiță de schimbare a “vitezelor”, eliminând o manetă de dimensiuni mai mari.

Poți avea bord digital de 12 inchi și un ecran tactil de 8 inchi în centru, sistem audio B&O, încărcare wireless pentru telefon și restul dotărilor deja uzuale. Tehnologiile de asistență activă și pasivă sunt foarte performante, după cum am văzut pe Focus, și includ recunoașterea automată a semnelor de circulație, frânare automată pentru evitarea accidentelor cu alte mașini sau cu pietoni/bicicliști, cruise control adaptiv și menținerea benzii inclusiv când drumul cotește ușor, Ford Connect, stop & go, HUD, parcare automată șamd. Repet ce-am zis după testul cu Focus: au ajuns în acest segment tehnologii pe care acum 2-3 ani le vedeam doar la mărcile premium.

Jucați-vă cu configuratorul pentru detalii.

Uitați aici o prezentare a Kuga-ului american:

Și o prezentare mult mai lungă:

Din păcate, nu cred că acel sistem de încuiere a ușii cu cod numeric pe portieră va fi disponibil și în Europa.

Prețurile de listă încep pe la 25.000 de euro. Din experiența mea cu prețurile Ford, dealerii pot da discount-uri mari, poate de mii de euro, așa că acesta este mai degrabă orientativ.

    18 comentarii

  1. Din pacate Ford are unele dintre cele mai proaste calitativ interioare, cele mai tari si mai urate plastice. Asta e o regula inclusiv la modelele scumpe, mi-e greu sa cred ca au schimbat brusc acum calitatea.
    Insa le dau o mare bila alba pt pastrarea ca butoane fizice a majoritatii controalelor clasice (climatizare, radio, etc) si nu le-au transformat intr-o mare tableta care sa iti fure atentia. Probabil e si asta o masura de cost saving dar prefer sa fiu atent la drum nu sa stau sa caut cu privirea reglajul climatizarii.

      (Citează)

    • Kuga vechi era plin de plastic care te invada. Cel nou, dacă e făcut ca Focus și așa mare, arată mult mai bine. Calitatea interiorului crește constant, că trebuie ținut pasul cu dorințele clientului.

        (Citează)

    • Mie mi se pare că e mai ”cost saving” plasarea unei tablete, decât butoane le fizice.
      Cu tableta e simplu, nu trebuie să investești bani în creație, să-ți faci probleme cu privire la design-ul butoanelor, amplasarea lor, alegerea unor materiale potrivite etc. Vii cu o tabletă via China și o trântești în dreapta șoferului. N-ai cum grești, o tabletă e o tabletă, nimeni nu te poate critica pentru aspectul anost, pt că toate-s la fel, așa trebuie să fie.
      Și mie-mi plac butoanele.

        (Citează)

    • Daca am tableta trebui sa ma uit la ea sa vad ce apas.
      Daca am butoane nu.

        (Citează)

  2. Pai doar modelul de top arata bine, care sare de 40.000 de euro.
    In rest, doar plastic ieftin, daca n-ai mai mult de 25- 30k euro. Si de banii aia, iti iei o Mazda de top.

    Doar mie mi se pare ca Mazda a ramas singura marca, care isi respecta clientii cu preturi omenesti si ca restul marcilor, considerate medium, au luat-o razna cu niste preturi basinoase?

    Am fost la salonul auto, anul trecut.
    Mazda 3, model de top- Revolution (Interior cu bord din piele, sistem BOSE, trapa, plus toate sistemele, scaune reglate din butoane, cu memorie,): 22000 de euro- pret special de targ (in mod normal e vreo 25000 de euro).
    Mazda 6, model de top, 33000 de euro.

    Si totusi, o Mazda, model de baza, tot e mai dotata, fata de alte marci. Adica, respecta si clientul fara buget mare, ii ofera calitate, nu doar marca pe exterior si in rest conduci un tomberon de plastic.

    Ma duc pe la Skoda. 40.000 de euro o Octavia de top.
    50.000 de euro un Superb.
    Volksvagen, la fel. Un Touareg a ajuns 100k euro.
    La Mazda, un CX 5 de top e maxim 35000 de euro. Si ai tot ce vrei pe ea, sistem audio BOSE, toate functiile posibile+ bord, volan, usi cusute in piele.

    Trec prin fata pe la Opel si vad mare, banner, in fata la Astra: PRET SPECIAL DE SHOWROOM!! 24000 de euro, model de top. Deschid usa si imi sare in ochi un plastic lucios pe bord si… plastic pe volan, plastic peste tot. Scaunele, le reglai din manivela. Sistem audio de calitate ciuciu. 24 de mii de euro. WHAT.

    Nu am cum sa inteleg, cum de clientii nu se reorienteaza. Inteleg sa dai 50.000 de euro pe un model de baza al unei marci de lux, ca vrei sa te vada lumea in masina aia si ca vrei sa te simti tu bine ca “te-ai ajuns”.
    Dar sa dai atat pe o marca absolut banala, doar ca sa se indure sa iti dea si tie un sistem audio decent, senzori de parcare si sa te scape de plastic?
    Sau, mai grav, sa dai 30000 de euro pe o marca de nivel mediu, cu echipare- tomberon?

      (Citează)

    • Nu stiu cum era la tine, dar tin minte de cand am luat masina ca o Mazda 6 era ceva mai scumpa decat un 508.

        (Citează)

    • Nu. Doar tie ti se pare.

        (Citează)

    • Ti se pare, KIA Sportage/Hyundai Tucson ofera mult mai multe pentru aceiasi bani decat Ford iar interioarele ambelor masini coreene sunt mult peste Ford.

        (Citează)

    • Mazda cx5 este ca dimensiuni fix între VW Tiguan și Tiguan Allspace. Iar ca motorizare și dotări tot acolo. Ghici ce – și prețul este tot în aceeași zonă.

      Înțeleg că fiind femeie nu prea te pricepi la mașini dar nu mai compara mere cu pere.

        (Citează)

  3. am ajuns la concluzia ca viata e prea scurta ca sa mai cumpar masini sub o suta de mii de coco.

      (Citează)

  4. O să fie expus și în vreun mall?

      (Citează)

  5. Care e chestia cu denumiri diferite ale aceluiasi produs in functie de tari/continente? De ce nu putea folosi Ford denumirea Escape si in Europa, si i-au zis Kuga? Mi se pare o complicatie inutila.

      (Citează)

  6. Cu Mazda am lamurit-o, acum legat de Kuga.

    Cum dracu nu ai benzina de putere decenta cu automata? Mai exista vietate care sa ia manuala (in afara de specialii care se cred piloti) in anul domnului 2020? Singura explicatie e ca o sa apara mai tarziu, altfel…e inexplicabil. Sau poate vor sa luam toti hibrida.

      (Citează)

    • Cred că există încă foarte multă lume care știe să conducă, deci nu au nevoie de o cutie care schimbă singură cînd vrea ea.

        (Citează)

    • cutiile automate la masini low cost ca asta sunt o gluma proasta. mai nehotarate decat o femeie la mall.

        (Citează)

    • La Peugeot mai ai si manuala doar pe cel mai mic diesel. In rest, absolut toate motoarele au doar automata. Si e destul de buna.

        (Citează)

  7. Cutiile automate bune, nu se pun pe masini de buget, unde intra si suvulete d-astea “ieftine” gen duster, vitara, kuga si altele din clasa asta.
    Vrei cutie automata adevarata, scoti banu. Asa ca mai bine o manuala cinstita decat o automata de 3 parale.

      (Citează)

  8. Emil C:
    Cred că există încă foarte multă lume care știe să conducă, deci nu au nevoie de o cutie care schimbă singură cînd vrea ea.

    Eu te inteleg ca nu ai bani de automata, dar nu trebuie sa fii rau cu oamenii care isi permit asa ceva :)

    Intr-un oras cu traficul ca in Bucuresti, daca bati orasul de cel putin 2-3 ori pe saptamana, trebuie sa fii de’a dreptul masochist sa nu iti cumperi cutie automata, din nou, presupunand ca iti permiti.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus