un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Ninebot lansează trotineta electrică MAX G30, cu 65 km autonomie

1 Oct 2019  ·

TEHNOLOGIE  ·

19 comentarii

Eu am două trotinete electrice Ninebot ES2, a doua generație produsă de Ninebot-Segway, lansate cândva în 2018, dacă nu mă înșel. Anul acesta, la IFA în septembrie, cei de la Ninebot au anunțat și a treia generație, Ninebot by Segway Kickscooter MAX G30, cu diverse modificări și autonomie mult mai mare față de ES2: 65 km față de 25 km.

Creșterea de la 25 la 65 km a fost posibilă prin triplarea capacității bateriei de la 187 Wh la 551 Wh, dar ca de obicei asta înseamnă și creșterea masei totale de la 12,5 la 18 kg. Încărcarea este mai rapidă, în sensul că deși capacitatea bateriei s-a triplat, încărcarea durează doar de două ori mai mult, crescând de la 3,5 ore la 6 ore.

Culmea este că n-au făcut doar îmbunătățiri, ci uneori au și eliminat din caracteristicile specifice modelelor anterioare Ninebot:

Îmbunătățiri: roțile au crescut de la 8 inchi la 10 inchi, ceea ce va atenua o parte din vibrațiile și hopurile drumurilor și trotuarelor, și am impresia că acum sunt tubeless, nu pline. Motorul este mai puternic, deci poate urca rampe mai înclinate, deși viteza maximă a rămas tot 25 km/h, probabil limitată electronic. 25 km/h este arhisuficient pentru oraș, unde de obicei media este mult mai mică din cauza “naturii”.

G30 integrează și claxon, care-i binevenit. La cea anterioară trebuie improvizat ceva din sonerie de bicicletă și șoricei de plastic.

Frâna a fost modificată. Cea regenerativă este acum pe spate (adică recuperează energie electrică la frânare), iar cea pe față este cu tambur (ca la bicicletă, cu manetă pe ghidon). ES2 avea regenerativă pe față, iar pe spate apăsai apărătoarea pe roată cu piciorul, dacă voiai.

Au rămas la fel: ai lumini față și spate, greutatea maximă admisă este tot 100 kg (așteptați-vă ca autonomia de 65 km să fie valabilă pentru persoane de 70 kg, probabil cineva de 100 kg va obține cam 45-50 km), aplicație de telefon cu conectivitatea Bluetooth pentru informații, trei moduri de rulare – Eco, Normal și Sport. Există în continuare și un mic afișaj color.

E mai rău: mie nu-mi place frâna aceea ca de bicicletă, cu manetă și cablu care arată urât pe lângă ghidon. Știu că sunt multe astfel de trotinete pe piață, dar am ales ES2 tocmai pentru că avea un design curat și minimalist, fără cabluri vizibile. În plus, o astfel de frână este un punct suplimentar de potențiale probleme în viitor (am dat prin oraș de un Lime cu astfel de cablu desprins și manșonul său rupt, iar un arc interior se deformase).

A fost eliminat și sistemul de absorbție șocuri. Pe ES2 există un fel de amortizor, dar G30 nu mai are niciunul. Ce-i drept, roțile sunt mai mari și anvelopele sunt pneumatice, deci per total șocurile ar putea fi la fel de bine estompate, dar asta nu se poate ști decât după câțiva kilometri parcurși.

Portul de încărcare este sub platforma pentru picioare, la baterii. Deși este protejat cu un capac, poziția îl face predispus la intrarea de praf și apă. Pe ES2 este pe la jumătatea furcii, aproape de ghidon, dar asta pentru că bateriile sunt integrate în furcă. Apropo, nu vreau să știu cum este să-ți dai acum peste picioare cu platforma și bateriile de sub ea, adică o greutate mult mai mare.

Preț oficial: 3.850 lei. Apare cândva în această lună, va fi sigur la evoMAG și probabil și alții. Destul de scumpă, având în vedere că una Joyor cu autonomie de 75 km/h costă cam 3.000 de lei, dar aceeași discuție a fost și la Ninebot ES2 versus Xiaomi 365 și altele. Ninebot este o firmă mare, prezentă în toată lumea, pe când Joyor  este un brand chinezesc ceva mai mic, importat și la noi.

De ce ai avea nevoie de astfel de autonomie mare? Pentru că îți permite să te duci la muncă și înapoi pe distanțe mari, să zicem 10-12 km zilnic, chiar dacă ai 90-100 kg greutate. Sau, cum văd că mai este moda acum, poți face Uber Eats/Glovo cu ea. Sau poți merge din Șincai până la Romexpo și înapoi, că poate vrei asta.

    19 comentarii

  1. Joyor este brand spaniol. Ai nostrii le importa de la ei.

      (Citează)

  2. Este exact cum este să îți dai cu Lime-ul peste picioare. :)

      (Citează)

  3. Bateria in podea inseamna stabilitate mai mare. Bateria in furca e doar unul dintre motivele pentru care Lime-urile sunt niste chestii sinistre.

    Frana mecanica in fata inseamna eficienta imbunatatita la franare. Frana mecanica pe spate era o gluma pentru toti cei care au macar cunostinte de baza despre fizica. Blocai roata si doar derapai.

      (Citează)

    • nashu_mare:
      Bateria in podea inseamna stabilitate mai mare.Bateria in furca e doar unul dintre motivele pentru care Lime-urile sunt niste chestii sinistre.

      Frana mecanica in fata inseamna eficienta imbunatatita la franare. Frana mecanica pe spate era o gluma pentru toti cei care au macar cunostinte de baza despre fizica. Blocai roata si doar derapai.

      Subscriu la tot ce spune el. Daca vrei sa compari stabilitatea platformelor inceaeca wolfe/flow vs lime.

        (Citează)

    • Nu stiu cum e cu trotinetele ca nu consum. Dar stiu ce inseamna sa pui greutate pe furca de bicicleta. Reeheheaaaally not a good idea. Si tot la bicicleta, stiu ce inseamna sa pui frana predominant pe spate la viteza mare – inutil daca vrei sa te si opresti repede.

        (Citează)

    • Nu cred ca vrei sa te opresti prea repede cand ai frana pe fata. Stau marturie mii de clipuri pe youtube.

        (Citează)

    • @thundermar

      De aia la motocicleta am doua discuri mari ventilate pe fata si doar unul mic pe spate…

        (Citează)

    • Aia asa datorita trasnferului de mase. Asta apropos de trimiterea la manualul de fizica de mai devreme.
      De blocat, nu cred ca vrei pe nicio roata/punte, este ineficienta si incontrolabila frana prin alunecare.

        (Citează)

    • Da, de aia frânez in doua etape. Insa, pe franare, chiar si fara doua etape de franare, si la trotineta ai masa aproape zero pe spate, ca doar stai in picioare pe ea. Toata greutatea e pe roata fata, prin ghidon pe care te sprijini. Sansele sa blochezi fata sunt mult mai mici decat la o bicicleta.

        (Citează)

    • Daca vrei sa te opresti foarte repede de la o viteza foarte mare, trebuie sa folosesti aproape numai frana pe fata. Daca muti centrul de greutate ceva mai in spate in timp ce franezi poti sa nu te dai peste cap.

        (Citează)

  4. Eu anul trecut in 11.11 mi-am luat ES2-ul. Review-ul tau a fost factorul determinant in alegerea trotinetei. Iar anul asta mi-am dat de 2 ori peste picioare cu ea. Tin minte foarte bine acele 2 dati. Si ma bucur ca nu am o trotineta cu bateriile in platforma pentru picioare. In schimb cu o greutate de 18 kg, G30-ul o sa piarda o parte din clienti. Nu vad multe fete carand zilnic 2/3/4 etaje pe scari, o asemenea greutate.

      (Citează)

  5. Ninebot (care a achiziționat de ceva vreme Segway) este start-up-ul lu’ Xiaomi .. so, este tot un produs livrat de ecosistemul Xiaomi ! :D .. word !

      (Citează)

  6. Are frana regenerativa pe spate pentru ca au mutat motorul electric acolo. Deci, se poate spune, ca acum trotineta are tractiune spate. Propulsie, pentru puristii auto.
    Frana mecanica este inestetica dar, cred eu, ajuta la siguranta.
    Interesant cu bateriile asa jos, sa vedem daca mai putem urca borduri in viteza, asa cum fac cu ES2. Idem si pentru coborat, din cauza renuntarii la suspensii.

      (Citează)

  7. Astept sa scoata trotineta cu 200km autonomie, sa merg la mare cu ea, pe autostrada.

      (Citează)

  8. problema e ca la acei bani, iti cumperi trotinete mai performante…..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus