blog demisec cu note fine de tehnologie

Urmăriți-mă pe Instagram și pe YouTube!

Review Ninebot ES2 Kickscooter, trotinetă electrică

28 Aug 2018  ·

TEHNOLOGIE  ·

54 comentarii

Mi-am cumpărat acum câteva săptămâni o trotinetă electrică Ninebot ES2 și, până acum, sunt foarte mulțumit de alegerea făcută și le mulțumesc celor ce m-au sfătuit să analizez acest model, că inițial eu eram setat pe altul. Am cumpărat încă una pentru Matilda după puțin timp, că așa era planul de la început.

Ninebot-ul este bine făcut și îndeplinește toate cerințele mele, așa că o recomand fără nici o teamă celor ce au cam aceleași cerințe. Singura excepție ar fi cei ce-și doresc o autonomie mai mare decât oferă ES2, caz în care ar trebui să se îndrepte spre un model mai mare de la alți fabricanți.

Specificații Ninebot by Segway ES2 KickScooter:

  • viteză maximă 25 km/h
  • autonomie maximă 25 km
  • amortizare pe ambele roți; roți de 8 inch cu cauciuc plin
  • frână electrică cu recuperarea energiei și ABS
  • far și stopuri LED, lumini ambientale RGB
  • dimensiuni 102 cm × 43 cm × 113 cm deschisă, 113 cm x 43 cm x 40 cm rabatată; 12,5 kilograme
  • acumulatori 187 Wh, motor putere nominală 300 W, maximă 700 W, protecție la supraîncălzire, scurtcircuit și altele

Preț: 2.950 lei la evoMAG și în unele magazine Auchan.

VIDEO

Review-ul video vă spune în 3 minute tot ce vreți să știți.

AMBALARE ȘI ASAMBLARE

Trotineta vine într-o cutie mare și destul de grea. Ghidonul ei este demontat și trebuie să-l atașați voi, dar cele patru șuruburi și un imbus pentru asta sunt incluse în pachet. Mai rămân doar de dezlipit diverse protecții de pe anumite elemente.

Trotineta mea a venit cam 65% încărcată din cutie, așa că poate fi utilizată imediat. De fapt, nu chiar imediat: întâi trebuie activată prin Bluetooth folosind o aplicație de telefon oficială Ninebot, așa că instalați-o pe un telefon ca să o aveți pregătită. Aplicația este prietenoasă (și nici nu cere musai un cont) și utilă posesorului de trotinetă, așa că o vreți pe telefon.

CUM ARATĂ

Unul dintre motivele pentru care am ales ES2 este că arată foarte bine. Alte trotinete au cabluri la vedere, lămpi ceva mai dizgrațioase, butoane sau afișaje ceva mai grosiere ca aspect, ba chiar sunt multe modele cu frână de mână ca la biciclete.

Ninebot ES2 arată bine, arată curat. Ghidonul este simetric, simplu organizat, cu o manetă rotativă de accelerație în dreapta și cea de frână electrică în stânga. Între ele este un mic afișaj, destul de simplu, frumos rotunjit, iar sub el singurul buton al trotinetei.

Alte modele au ecrane ceva mai complexe, dar nu mi s-a părut un dezavantaj pe ES2. În fond, dincolo de viteza curentă și nivelul bateriei, nu te interesează altceva, iar Ninebot le afișează pe acestea într-un mod vizibil.

Cadrul vertical este și el “curat”, de o culoare bej, cu șuruburi îngropate ce sunt destul de bine disimulate. În partea din față are un far LED, suficient ca putere pe timp de noapte. Cel mai bun lucru: este suficient de înalt încât la înălțimea mea, 1,86 metri, stau confortabil și cu spatele drept pe trotinetă, iar ghidonul acesteia este la înălțimea potrivită mâinilor. Dacă vă întrebați cum stă față de cele E-Twow, le-am comparat cândva și un E-Twow cu cadrul ridicat la maxim este de aceeași înălțime ca și Ninebot ES2.

Din fotografii probabil v-ați prins că Ninebot nu are cadru reglabil pe înălțime, dar mie nu-mi pasă de asta. Eu chiar am căutat o trotinetă cât mai înaltă.

Cadrul conține bateriile, motorul electric este în roata față. Cauciucul este plin, ES2 nu are cameră cu aer în roată, practic eliminând riscul unei pene. Există sistem de amortizare pe ambele roți; nu-i ca la o bicicletă, dar mai absoarbe din șocurile și denivelările drumului.

Platforma este suficient de lată pentru picioarele mele și suficient de lungă pentru un adult. Sub ea sunt două șiruri de LED-uri multicolore ce aruncă lumină pe drum, în jos, într-o culoare și cu un joc ce poate fi configurat din aplicația de telefon. Poți alege între “respirat” pe o culoare, pe mai multe, pe toate cele disponibile, chiar și diverse jocuri tip “KITT”. Sub platformă există un mic cric, util și el.

via Gfycat

În partea din spate există o frână mecanică, adică apeși cu piciorul pe apărătoare roții și frânezi. Tot spre spate sunt orientate două stopuri de frână, cu LED-uri roșii și foarte vizibile, ce se aprind atunci când folosești frâna electrică de pe ghidon.


Ninebot ES2 se rabatează foarte ușor, iar cadrul are un mic cârlig ce se cuplează la apărătoarea roții din spate. Trotineta poate fi apoi ridicată de cadru și transportată ca pe o geantă, dar poate fi dusă și ca un troller, trăgând de ghidon și rulând-o pe roata din față. Asta pare ceva banal, dar am văzut multe trotinete înainte de achiziție și unele nu permit această manevră, roata rabatându-se în altă poziție.

via Gfycat

Un dezavantaj: ghidonul nu se rabatează și el, ca la E-Twow. E o consecință a design-ului frumos, fără balamale și îmbinări prea multe. Îi mai lipsește și un soi de claxon, dar o să caut să montez eu unul universal de bicicletă.

Încărcătorul este cam de mărimea unuia de laptop. Specificațiile oficiale spun că trotineta se încarcă în 3,5 ore, dar am senzația că este mai degrabă 4 ore pentru că de la 97-98% în sus durează foarte mult; then again, la 98% practic e deja încărcată.

CUM MERGI CU NINEBOT ES2

În primul rând, am fost uimit cât de ușor este să înveți să mergi cu trotineta. Eu nu mersesem niciodată cu una, dar m-am descurcat bine din prima. Manevrabilitatea este foarte bună indiferent de viteză. Imaginile din clipul video de la început sunt filmate la a doua sau a treia ieșire cu trotineta.

Trotineta merge foarte lin și este silențioasă, zgomotul de la motorul electric nefiind deloc deranjant. Are trei moduri de funcționare:

  • Limited – maxim 15 km/oră și accelerație ceva mai lentă
  • Standard – maxim 20 km/oră și accelerație normală
  • Sport – maxim 25 km/oră și accelerație normală

20 km/h se ating foarte rapid după plecarea de pe loc, iar până la 25 km/h viteza urcă un pic mai lent, dar fără ca asta să devină o problemă. Stabilitatea este foarte bună și la viteza maximă (eu am prins 28 km/h într-o ușoară vale). Personal o folosesc în modul Standard, că e suficient, și comut pe Sport doar pe drumuri drepte, lungi și de asfalt bun. Comutarea între moduri se face prin duble apăsări pe butonul de pe ghidon, iar pe afișaj este indicat modul de rulare.

Faptul că are maxim 25 km/h oficial este foarte important pentru că înseamnă că nu poate fi considerată moped. Moped-ul, conform codului rutier, este vehiculul cu 2 sau mai multe roți și viteză mai mare de 25 km/h. Dacă ar fi moped, trebuia înregistrată la Primărie și condusă cu permis de conducere tip AM (sau B). Știu că probabil nimeni nu face asta cu E-Twow-urile de 30 km/h sau alte modele de pe piață, dar oficial ai putea avea probleme și primi amenzi de la Poliție.

Autonomia oficială este de 25 kilometri, dar scrie undeva că asta e valabil pentru o persoană de 75 kg mergând cu 15 km/oră. Pentru mine, la 92 kg și mergând destul de des spre 20 km/h, autonomia s-a dovedit a fi de 16-18 km. Matilda, care-i mult mai ușoară, prinde cei 25 km autonomie fără probleme, ba chiar nu am testat niciodată dacă nu cumva ajunge mai mult.

16-18 km oricum sunt foarte mulți, aproape că pot să ajung până la aeroportul Otopeni cu ea. Ninebot ES2 are și o baterie suplimentară ce poate fi atașată de cadru și care crește autonomia (și viteza maximă la 30 km/h), dar costă cam 1.000 de lei pe site-ul oficial și i se pare scumpă. Dacă vă interesează autonomia, sunt modele pe piață de 30 și chiar 40 km, dar costă mai mult și cântăresc 17-20 de kilograme.

Pentru a împiedica pornirea accidentală dacă apeși fără să vrei butonul, trotineta pornește doar după ce atinge 3 km/h, adică trebuie să dai o dată din picior. Frâna electrică este regenerativă, recuperează energie și încarcă bateria. Trotineta chiar frânează ușor în mod automat atunci când ridici degetul de pe accelerație, reîncărcând bateria, iar nivelul de frânare automată poate fi configurat din aplicația oficială.

Cum spuneam, poți configura lumina de sub trotinetă și jocul ei de culori, ceea ce noaptea te face foarte vizibil. Farul LED din față iluminează suficient de puternic pentru a vedea din timp eventuale obstacole, iar când îl aprinzi pe acesta rămân aprinse și stopurile roșii de frână. Majoritatea trotinetelor au diverse lumini și nu știu exact cum se compară cu Ninebot, dar per total acestui model nu-i pot reproșa nimic.

Aplicația de telefon include câteva setări ce sunt probabil utile părinților ce iau trotineta pentru copii. În primul rând, poți regla viteza în modul Limited la o valoare mai joasă, apoi poți proteja accesul la trotinetă cu o parolă.

Aplicația mai spune și nivelul bateriei, temperatura, autonomia rămasă (dar după estimarea oficială) și alte câteva chestii, dar în principiu eu am folosit-o doar pentru a schimba culoarea LED-urilor și a verifica mileage-ul total al trotinetei. Există și o opțiune de cruise control, dar nu am utilizat-o pentru că în practică variezi destul de mult viteza în mers.

O funcție utilă este cea de blocare trotinetă, bună dacă o lași nesupravegheată poate la intrarea într-un restaurant sau magazin. O blochezi din aplicație și trotineta rămâne cu frâna cuplată, iar când cineva o mișcă începe să facă bip-bip și să aprindă LED-urile. Bănuiesc că se poate și securiza ca o bicicletă cu un lanț trecut prin roata spate.

Am mers pe toate tipurile de drumuri și trotuare. Cu cât asfaltul este mai bun, cu atât experiența este mai bună și călătoria mai confortabilă. Legal trotineta ar trebui utilizată doar pe stradă, dar eu am mers și pe trotuar de multe ori și pietonii nu par deranjați pentru că ești mic și te strecori rapid, nu arăți periculos precum o bicicletă.

Pavajul este dușmanul trotinetelor, simți că-ți clănțăne dinții în gură. Pe piatra cubică tradițională este imposibil de mers. Pe trotuarele și străzile Bucureștiului realizezi rapid cât de prost este asfaltul, câte dâmburi, crăpături, șanțuri și hopuri sunt. Majoritatea nu te opresc, dar sunt deranjante ca idee. Te opresc bordurile mai înalte de 2 cm; o bicicletă le-ar urca fără probleme, dar roata trotinetei nu poate face asta.

Așa că la unele borduri, trepte, șanțuri sau hopuri oprești la zero, salți trotineta peste și pleci mai departe. Noroc că în câteva secunde ai din nou 20 la oră.

Accelerația este mai lentă la deal, în urcare, și viteza maximă ba chiar trotineta nu poate urca rampe mari. Am urcat cu succes la Polivalentă din bulevardul Tineretului, așa că bănuiesc că trotineta poate urca și dealul de la Cotroceni sau pe lângă Palatul Parlamentului, dar nu mergeți cu ea pe serpentine la munte, ca să zic așa.

N-am trecut nici prin apă cu trotineta, dar în specificații scrie să nu treci prin apă mai mare de 2 cm. Are protecție IP54, dacă țin bine minte.

CE E BINE

CE E RĂU

  • Aspect plăcut, luminile colorate sunt plăcute, ghidon înalt, dimensiune
  • Anvelope pline, amortizare pe ambele roți, se rabatează ușor și eficient, are frână regenerativă.
  • Nu este moped.
  • Speram la o autonomie de 20 km pentru greutatea mea.

CONCLUZIE

Pentru mine, Ninebot ES2 este exact ce trebuie. Dacă vă interesează un model cu specificații similare, Ninebot ES2 probabil că este cel mai bun din clasa sa.

Dacă vreți altceva, E-Twow au autonomie și viteză un pic mai mare, dar sunt și mai scumpe. Joyor sunt deja în altă clasă, cântăresc în jur de 17 kg și sunt pentru cei ce călătoresc distanțe mari în fiecare zi. Xiaomi și Inokim au modele mai ieftine decât Ninebot, dar și cu diverse lipsuri.

Preț: 2.950 lei la evoMAG și în unele magazine Auchan.

    54 comentarii

  1. Te lasa cu trotineta in metrou sau RATB in timpul saptamanii? Pentru ca e solutie buna pentru ajuns repede de acasa la statie si de la statie la servici sau unde ai treaba.

    Teoretic sunt 7 km de acasa pana la firma pentru mine, deci autonomia de aprox. 20 km inseamna ca ar trebui sa o incarc in fiecare zi, cam incomod si costisitor probabil.

    Nu cred ca te lasa cu ea totusi la teatru sau sala de cinema. Chiar, ce sistem antifurt are, in afara de luat cu tine in casa, la birou?

    Apa de 2 cm, deci toamna, iarna si primavara nu ai ce face cu ea pentru ca ploua sau e mocirla de la zapada topita.

      (Citează)

    • Te lasa cu ea in metrou si ratb, doar ca e inghesuiala si poti sa ii incomodezi pe ceilalti oameni. Iar trotineta electrica este foarte grea, deci te descurci si mai greu cu ea in mijloacele de transport aglomerate fata de o trotineta normala.

      De aia zic ca pt Bucuresti trotineta electrica e o jucarie simpatica dar inutila si te descurci mult mai bine si mai ieftin cu o bicicleta.

        (Citează)

    • Pentru 7 km nu cred ca e nevoie de metrou. Eu fac 9.2 km în 30-35 de minute. Am încercat și varianta cu mers pana la metrou, luat metrou, apoi de la metrou la birou și fac tot atât, dar în timpul asta incomode și lumea din metrou.

        (Citează)

    • Te lasa la metrou. Am mers iarna trecuta cu ea. Problema apare iarna atunci cand e ud pe jos si ingheata. Mai pierzi si din autonomie, ca bateria nu se impaca bine cu frigul.

      Altfel, eu merg cu ea in special cand ploua, ca altfel iau motocicleta.

        (Citează)

    • Am mers și eu în metrou cu ea. Ar fi bună un fel de geantă de transport, ca să nu murdărești în jurul tău cu roțile când e aglomerat.

        (Citează)

    • Gaelex: Chiar, ce sistem antifurt are, in afara de luat cu tine in casa, la birou?

      O poți bloca din telefon, iar când o mișcă cineva sună o alarmă și rămâne frâna blocată. Poți să-i pui și lanț prin roată, ca la biciclete.

        (Citează)

  2. “ba chiar sunt multe modele cu frână de mână ca la biciclete.”
    Am râs.

      (Citează)

  3. Eu folosesc una de vreo 3 luni, am 500 de km parcurși. Sfat – fă-i un service general la șuruburi și amortizor spate (e reglabil), strânge-le bine cu un inbus și unge tot cu un spray gen wd40.
    A mea zăngănea din toate încheieturile la început. Piatra cubică e dușmanul ei, ai dreptate. Eu o să îi iau bateria externă, costă ceva, dar mărește un pic viteza maximă și îi crește autonomia. Am aproape 100 de kg, așa că autonomia e undeva pe la 15 km.

      (Citează)

    • Da, am simțit că ar fi nevoie să mai strâng niște șuruburi și voi face asta în curând. Bună ideea cu spray-ul WD40.

      Poate apare la Black Friday bateria externă, asta ar fi mișto.

        (Citează)

    • nu dati cu WD40 la piesele in miscare/frecare ale bicicletelor, trotinetelor etc

      WD40 contine f putin lubrifiant si mult mai mult degresant, asa ca merge strict ca solutie temporara, dar pe termen lung duce la uzura prematura.

        (Citează)

    • WD40 e temporar si dispare repede. Nu va dau eu mai bine amandoura cu spray de lant de motocicleta care e gandit sa adere bine?

        (Citează)

    • P-asta cu WD40 n-am știut-o. Bag unsoare în weekend, din aia clasică. Dacă nici aia ziceți că nu-i bună, accept oferta nashului. BTW, facem o trotinetămeet?

        (Citează)

    • Vaselina normala ar putea sari, ca nu e facuta sa reziste. De aia e tinuta ostatica mecanic in rulmenti sau planetare.
      Facem o trotinetameet. Ne organizam pe DM, ca de obicei? Nu mai tin minte daca suntem conectati pe whatsapp. Stie furti.

        (Citează)

    • eu la bicicleta folosesc un spray special de uns lanturi de la decathlon.

      am dus bicicleta la revizie la niste oameni si au zis ca nu e bun si mi-au dat ei cu altceva, dar la 2 luni dupa ce au dat a inceput sa scartaie lantul asa ca l-am dat din nou cu ala de la decathlon si nu scartaie nimic nici dupa 2 ani.

      iar bicicleta nu am mai dus-o la revizie la acei oameni.

        (Citează)

  4. Xiaomi M365 e mult peste si e 2000 de ron (tot la evomag, momentan nu e pe stoc).
    Singurul minus e lipsa display-ului, dar s-a rezolvat deja, au facut baietii. Cauta pe youtube Xiaomi M365 Dashboard.
    In rest – nu are amortizoare, dar rotile sunt cu aer , frana pe disc, autonomie mai mare, toate la aceeasi greutate. Nu vorbesc din carti, chiar am trotineta.
    O alta alternativa buna de la Joyor este Allegria la 2700 ron.
    Din pacate tot ce inseamna – autonomie mai mare, viteza mai mare inseamna automat si greutate mai mare.

      (Citează)

    • Xiaomi M365 e mai ieftina. Si are motive.

        (Citează)

    • @nashu_mare, poti sa ne spui si motivele? si sa nu zici ca are cablurile la vedere…

        (Citează)

    • La prima vedere:
      1. nu are suspensii
      2. are camere care se sparg in draci din cauza unei greseli de proiectare (se freaca camera de anvelopa.
      3. probleme cu umiditatea, lipsa etansarii corespunzatoare.

      Cât dai, atâta face. Crezi ca daca nu fâcea mai mult, nu se cereau mai multi bani pe ea?
      Stiu ca are grup de fani pe facebook, dar motivul principal al faptului ca e populara e doar ca e ieftina.

        (Citează)

    • 1. lipsa suspensiilor e anulata cumva de cauciucurile cu camera
      2. se sparg in draci pentru ca cele cu care vine ea de la chinezi sunt subtiri; pe spate eu am facut pana si pe fata s-a tocit camera (s-a frecat de cauciuc cum ai spus si tu) pentru ca am mers cu presiune foarte mica; am schimbat cu camere mai groase si umplute cu slime si acum pare ca nu mai am probleme
      3. nu am patit si nici nu am auzit de asa ceva

      la cat de ieftina e chinezaria, macar are frana pe disc…

        (Citează)

    • Xiaomi e o alegere bună dacă ai buget de 2.000 de lei. Mi se pare că ce aduce Ninebot în plus merită banii suplimentari.

        (Citează)

    • Am vazut ca se plang utilizatorii ca le face figuri electronica dupa ce ii prinde vreo ploaie. Inteleg ca nu ar avea garnituri de etansare.

        (Citează)

    • in plus are asa:
      – amortizare pe ambele roti
      – “luminite”
      – “nu are cabluri la vedere”

      in minus are asa:
      – frana pe disc
      – autonomie mai mica (xiaomi tine 20km la 100 de kg)

        (Citează)

    • Ah, uitasem de frana aia de disc de la Xiaomi unde placuta nu calca corect pe disc si are nevoie de reglaje dese (si de multe ori nu se rezolva doar din reglaj).

        (Citează)

    • atunci am nimerit eu un xiaomi ok si restul sunt nasoale. atat de nasoale ca au facut unii si 3000+ km cu ele.

        (Citează)

    • costin: se sparg in draci pentru ca cele cu care vine ea de la chinezi sunt subtiri; pe spate eu am facut pana si pe fata s-a tocit camera (s-a frecat de cauciuc cum ai spus si tu) pentru ca am mers cu presiune foarte mica; am schimbat cu camere mai groase si umplute cu slime si acum pare ca nu mai am probleme

      Unul dintre motivele pentru care am luat Ninebot este că e o companie mare și sper să aibă o calitate mult mai bună. Nu vreau să robotesc la ea, să înlocuiesc cauciucuri, să stau să adaptez dashboard-uri șamd.

      Dacă faci un calcul privind cât ai dat pe ea plus cât ai dat pe service și tweaking plus cât timp ai pierdut cu asta, s-ar putea să ajungi la același cost total.

        (Citează)

  5. “Legal trotineta ar trebui utilizată doar pe stradă” – esti sigur? Eu as fi zis ca nu ai voie deloc pe strada…Poti indica un text de lege?

    “Faptul că are maxim 25 km/h oficial este foarte important […] Dacă ar fi moped, trebuia înregistrată la Primărie și condusă cu permis de conducere” – da da, spune-ti tu asta :). Ai luat trotineta, acum ce sa mai zici ?
    Pentru mine o viteza mai mare este de dorit, in special pe drumuri lungi si bune :)

    “O funcție utilă este cea de blocare trotinetă, bună dacă o lași nesupravegheată poate la intrarea într-un restaurant sau magazin” – nu cred ca o vei lasa niciodata nesupravegheata, cu toate functiile de blocare din telefon.

      (Citează)

    • Uite aici pentru mersul pe stradă: https://weareelectric.ro/2018/08/13/adevaratul-raspuns-oficial-despre-legalitatea-si-statutul-trotinetelor-electrice/

      vladutz: da da, spune-ti tu asta :). Ai luat trotineta, acum ce sa mai zici ?
      Pentru mine o viteza mai mare este de dorit, in special pe drumuri lungi si bune :)

      În practică, merg foarte rar cu 25 km/h și nu văd motive să-mi doresc mai mult. Viteza variază constant, că mai ocolești gropi, mai frânezi din cauza altora șamd.

      Autonomie mai mare da, dar viteză mai mare de 25 km/h nu-mi trebuie. Viteza medie a unei mașini prin oraș, cu tot cu opriri la semafoare și stat în trafic, este de 19 km/h din ce-am măsurat eu.

      Și chiar și cu autonomia e discutabil. În teorie e bună cât mai mare, în practică trotineta devine tot mai grea. Pentru mers ocazional și ieșit cu Matilda la plimbare și deplasări până în oraș și înapoi, Ninebot e fix ce-mi trebuie.

        (Citează)

  6. Trotinetele sunt misto pana pe la varsta de 11, 12 ani. Dupa aia tine de simtul ridicolului al fiecarui individ in parte.

      (Citează)

    • Da, pentru ca un vehicul cu motor capabil sa prinda 25-30km/h este pentru copii de 11-12 ani.

      Tine de simtul ridicolului al fiecarui individ in parte si daca deschide gura sa vorbeasca sau daca se abtine.

        (Citează)

    • cu ce difera fata de mersul pe bicicleta?

        (Citează)

    • Ridicol o sa fi tu cu ferari-ul cand o sa astepti la semafor iar trotinistii or sa treaca pe langa tine. pana ajungi tu acasa ei se culca cu nevasta-ta, fac cumparaturile ajung acasa si scot copilul si catelul in parc.

        (Citează)

    • costin:
      cu ce difera fata de mersul pe bicicleta?

      “sunt de copii”

        (Citează)

    • Credeam ca doar mie mi se pare stupida si copilareasca moda asta noua cu adulti pe trotinete. Par toti ca tocmai au furat jucaria unui copil si dau o tura cu ea. Cred ca e inca un exemplu de cum orice prostie facuta de multa lume devine ceva normal.

        (Citează)

    • Pentru ca a gasi un mijloc alternativ de transport si pe deasupra nepoluant este o prostie.

        (Citează)

    • au dreptate John si gigi: adultii care se respecta si au simtul ridicolului stau in trafic cu orele, singuri in masina si produc gaze de esapament ca sa se poate plange apoi “ca e trafic”, fara sa realizeze ca ei sunt “traficul”.

      adultii mai stupizi asa prefera sa ajunga unde au de ajuns fara sa se inghesuie, fara sa polueze si uneori mai repede decat cu masina.

        (Citează)

    • Marean, cand e cald afara de te c pe tine parca ai umbla numai in shortul de baie. Dar nu o faci. Iti iei un pantalon si un tricou. Cand mergi la nunta, chiar daca sunt 40 de grade nu mergi in slapi, ci iti iei niste pantofi.
      Cam asa si cu trotineta. Nu zice nimeni ca in anumite conditii nu ar fi preferabila altor solutii…dar ca adult esti penibil cu ea. Si daca mergi in slapi si maieu la nunta nu zice nimeni ca nu o sa te simti cel mai comod de acolo si cel mai racoros, dar esti penibil.

        (Citează)

    • Mersul pe strada e ca mersul la nunta.

        (Citează)

  7. Bicicleta e net superioara trotinetei din toate punctele de vedere. E mai ieftina, mai stabila, mai rapida, mai comoda.

    Trotineta are in schimb un avantaj pe care bicicleta nu il are, o pliezi si o iei cu tine la interior (fie care e vorba de birou, de un loc unde ai treaba in oras sau chiar intr-un restaurant). Pentru bicicleta trebuie sa ai in fiecare punct unde stai mai mult de cateva minute un spatiu sigur unde sa o legi sa nu ti-o fure.

    Daca nu ai bagaje de luat si vremea e ok afara si distanta nu e foarte mare, ambele sunt de preferat in locul masinii, care merge la fel de incet prin oras, iar costurile de cumparare/exploatare sunt mult mai mari.

      (Citează)

    • Net superioară n-aș spune. E mai greu de luat cu tine în casă/birou/clădire, este mai voluminoasă, obosești și transpiri pe ea. Trotinetele sunt mai bune în aceste privințe, singurul dezavantaj este că nu poți căra ceva pe ele decât în rucsac.

        (Citează)

  8. După 7 ani de mers cu bicicleta electrica, anul acesta am trecut pe o trotineta (kult77). Nu vad absolut de loc avantajul unei biciclete fata de trotineta. Pozitia cumva cocosata si cu capatul coloanei in şa pe bicicleta fata de vertical, in picioare, drept pe trotineta. Exista insa dezavantajul ca nu poti semnaliza schimbarea direcției cu mana, altfel trotineta este net superioara bicicletei. Acum, indiferent ca trotineta depășește sau nu 25km/h recomand purtarea minima a unei casti pe cap si ceva surse de lumina si elemente reflectare in zona spatelui sau ruxacului pt ca luminitele de la nivelul placii nu-s întotdeauna vizibile. Cu trotineta mea.pot merge pe piatra cubica fara probleme…roti late si diametru mare plus suspensie dubla fata/spate. La bateria f mare pe care o are nu necesita frane regenerative, acestea fiind pe disc. In concluzie nu consider că ai fi ridicol nici daca ai fi in costum pe o tortineta (indiferent de model)…astea sunt mai degrabă frustrari iar fiecare isi poate alege modelul in functie de modul de utilizare si evident posibilitati. Drumuri bune

      (Citează)

  9. Empire:
    Bicicleta e net superioara trotinetei din toate punctele de vedere. E mai ieftina, mai stabila, mai rapida, mai comoda.

    Trotineta are in schimb un avantaj pe care bicicleta nu il are, o pliezi si o iei cu tine la interior (fie care e vorba de birou, de un loc unde ai treaba in oras sau chiar intr-un restaurant). Pentru bicicleta trebuie sa ai in fiecare punct unde stai mai mult de cateva minute un spatiu sigur unde sa o legi sa nu ti-o fure.

    Daca nu ai bagaje de luat si vremea e ok afara si distanta nu e foarte mare, ambele sunt de preferat in locul masinii, care merge la fel de incet prin oras, iar costurile de cumparare/exploatare sunt mult mai mari.

    Cand biciclesti mai si transpiri..just sayin’, si nu ai dusuri peste tot.

      (Citează)

  10. Viorel Mihaescu

    28/08/2018 la 5:03 PM

    Nu-i mai lua si Matildei prostioare ! O strici !

      (Citează)

  11. SUNT SI EU POSESORUL UNEI NINEBOT ES2.
    AM 84 KG SI 1,84
    AUTONOMIA ESTE MAI MULT DECAT SUFICIENTA, FARA BATERIE SUPLIMENTARA.
    MERG CU EA TOT TIMPUL IN REGIM SPORT, CU VITEZA MAXIMA : 26 KM /H
    O FOLOSESC CAND AM DE MERS IN MAI MULTE MAGAZINE, IN ACEEASI ZI, SAU LA CUMPARATURI. POTI SA O”FRECI” O ZI INTREAGA SI CAND AJUNGI ACASA MAI ARE 40-45 % . ESTE UN “UTILAJ” DE “CLASA” . IN PLUS FOARTE PRACTICA. PE DISTANTE MAI LUNGI , IAU MOTOCICLETA. TROTINETA TE SCAPA DE CASCA, ECHIPAMENT, CALDURA DEGAJATA DE MOTOR, ETC. NU MAI SPUN DE “PARCARE”. INTRI CU EA IN TOATE MAGAZINELE, FARA SA FIE NEVOIE SA PIERZI TIMPUL CU LEGATUL.
    LA CAT ESTE DE ELEGANTA, ÎI TREBUIA SI UN CLAXON ELECTRIC. (I-AM CONFECTIONAT UNUL, CU BATERIE DE 9V). ESTE CEA MAI “INCHEGATA” TROTINETA. GHIDONUL RABATABIL, SAU REGLABIL PE INALTIME, NU TE AJUTA LA NIMIC, BA DIN CONTRA : TI-AR CONFERI UN DISCONFORT , PRINTR-O BALANGANEALA CONTINUA.
    FIUL MEU DE 10 ANI, MERGE FARA PROBLEME PE EA, LA 1,45 M.
    TROTINETA ELECTRICA, VINE IN COMPLETAREA “ARSENALULUI” DE TRANSPORT : MASINA, MOTOCICLETA, BICICLETA. NU LE EXCLUDE PE CELELALTE !!! (IN EXCURSIILE DIN STRAINATATE, DIN ORASELE AGLOMERATE, ESTE “DE MILIOANE”)

      (Citează)

  12. Salut. Dand un banal search am observat pe https://madalinliviu.ro/trotineta-electrica-ninebot-by-segway-kickscooter-es2-pret/comment-page-1/#comment-34022 ca au comandat multi de la noi acest model de trotineta (Ninebot by Segway KickScooter ES2) de pe http://www.BangGood.com la aprox 400usd (si nu ti se mai adauga taxe). Ramane doar garantia problematica dar pt diferenta pana la 3000 lei eu zic ca se merita. Voi ce parere aveti de asta?

      (Citează)

  13. Gata, am comandat si eu de pe gearbest la 383.99USD (multumesc pt actualizarea cuponului Madalin – am primit reducere de la 410). Postez dupa ce o primesc daca mi-a cerut vama, dar din ce au spus ceilalti baieti cred si sper ca o sa fie fara. :-)

      (Citează)

  14. De fapt Ninebot a fost finantat de Xiaomi cand au cumprat Segway. Face parte din strategia de viitor de a populariza dispozitivele electrice.

    Xiaomi a impartit foarte mult din experienta lor cu M365 cu cei de la Ninebot cand au construit ES1, ES2 si ES4.
    Cei de la Ninebot au incercat sa “repare” neajunsurile Xiaomi M365 fara sa creasca prea mult pretul.

    Ce pot sa spun ca imi place mai mult la Xiaomi fata de Ninebot, este nivel crescut de customizare si mestereala la ele. Ninebot e capsulat si e un pic intimidant sa te apuci sa o desfaci sa mai umbli la una sau la alta.

    Este acealsi lucru ca la Android si iOS. Un Andorid e mai ieftin si te “invita” sa il customizezi, pe cand un iPhone e pentru oamenii care vor sa plateasca un pic mai mult, dar sa nu isi bata capul cu el.

    Precizare la final: Am o trotineta Ninebot by Segway ES4 (ES2+bateria externa).

    Felicitari pentru review!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus