un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Raport despre Primăria București: aproape zero reușite, dar cu recensământul animalelor de companie în plan și tăieri de arbori în Cișmigiu

5 Aug 2019  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

Două chestiuni despre PMB într-un singur articol. Unu, a apărut un raport făcut de câteva asociații ce monitorizează activitatea PMB și îndeplinirea promisiunilor electorale sau a contractelor încheiate și rezultatul este extrem de prost. Practic, Firea i-a păcălit pe toți ce-au votat-o cu promisiuni în campanie, iar apoi n-a făcut mai nimic. Cele câteva lucruri bine făcute (precum gardurile la tramvai, câteva parcări cu SMS) sunt nesemnificative în fața restului de nereușite.

Citiți raportul aici (PDF), pe îndelete, ca să știți în ce oraș trăiți și de ce Firea nu trebuie să mai iasă din nou primar. Și urmăriți ActiveWatch și OPTAR în viitor, iar aici puteți vedea rapoartele și pentru ceilalți ani de mandat.

Câteva exemple:

  • s-au promis vendomate de bilete STB. Au fost montate 6, s-a încheiat un contract pentru 500 de bucăți, dar nu a fost livrat niciunul. Contractul a fost ulterior reziliat.
  • la parcările de amploare promise la intrările în București nu s-a dat nici o lopată.
  • doar 1,6% dintre proiectele de acte normative au fost supuse dezbaterii publice.
  • nici un pas făcut pentru piste de biciclete, deși până în aprilie 2019 ar fi trebuit realizați 60 de km, eliminate obstacolele șamd.
  • există 7 instituții care gestionează locurile de parcare din oraș.
  • parcarea de 1.250 de locuri de lângă Arena Națională, construită de Oprescu, este neutilizată de atunci.

Mă rog, sunt multe în raport, cu proiecte legate de locuințe sociale, programe de încurajare a business-urilor sau a familiei, școli, aziluri de bătrâni șamd.


În aceeași zi, PMB propune realizarea unui recensământ al animalelor de companie, exact ca la recensământul populației. Adică tu ai putea declara în prealabil la Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor ce animale ai în casă, dar pentru validarea datelor va trebui să vină un recenzor acasă, cândva în intervalul luni-vineri 8-20.

Mai mult, se prevăd amenzi între 200 și 600 de lei dacă nu declari în 15 zile că ți-ai luat un animal nou, că a murit un animal curent sau că a făcut pui.

Propunerea nu spune câți bani se vor cheltui cu un astfel de recensământ, dar probabil că vorbim de câteva milioane de lei, că nu-i treabă simplă. Și mă întreb, pe bună dreptate zic eu, cui folosește un astfel de recensământ? Ce-i pasă primăriei că am două sau șapte pisici în casă? Ce face cu această informație, acum sau în viitor?

Singurul element important este cel legat de câinii periculoși, cei suficient de mari încât ar putea ataca oameni pe stradă. Mi se pare că aceste cazuri sunt bine reglementate deja, că proprietarii de asemenea câini riscă dosar penal și deci au deja tot interesul să-i plimbe cu botniță, să le pună microcip și ce altceva se mai cere.

Dacă vrea PMB o idee mai bună de cheltuit banii, îi dau eu una: reinscripționarea clară a adreselor pe fiecare bloc și casă din București, că uneori te plimbi pe o stradă și habar nu ai unde ești.


Un alt plan PMB vrea reabilitarea parcului Cișmigiu, așa că propune tăierea unor arbori mari, sănătoși, și înlocuirea lor cu… gherete comerciale. Poate că se vor aloca pe bune, poate că trebuie să vândă și prietenii din Voluntari gogoși și sucuri în Cișmigiu, dar de ce să tai arbori?

E loc suficient acolo pentru orice. De ce să tai copaci? Serios, la ce se gândesc oamenii aceștia când iau astfel de decizii?

Proiectul a trecut pe 31 iulie de Consiliul General, că e majoritar PSD+ALDE. Dacă găsesc și bani pentru această lucrare inutilă, mai rămâne doar metoda legării cu lanțuri de copac.

    17 comentarii

  1. aia care au acvarii cu pesti oare cum si ce declara?
    dar daca le fata pestii si nu pot numara puii, ca-s prea mici?
    (da bre, exista pesti vivipari, hold your horses, sunt f comuni pt hobby)

    incredibil de cretini.

      (Citează)

    • Am încurcat-o, că nu mai știu ce vârstă au melcii.

        (Citează)

    • aia care au colonii de furnici sunt properly fucked….

      o data ca tre sa le numere si sa le stie varsta si apoi sa ii vad cum duc fiecare furnica la microcipat..

      si-apoi tre sa urmareasca si sa numere furnicile in fiecare zi: cum a murit o furnica sau s-a nascut una, cum trebuie sa declare la primarie …. impreuna cu numarul microcipului….

        (Citează)

  2. Oare trebuie declarati si gandacii, soarecii, sobolanii, tantarii?

      (Citează)

  3. Gardurile nu mi se par _bine_ făcute. Sunt la distanță prea mare de linii și fură 1 metru sau mai mult din carosabil.

    Un posibil senariu ar fi că vor să bage autobuzele pe acolo, dar nu cred că i-a dus mintea la asta (ar fi zis cineva ceva oricum).

    Un al doilea scenariu e cu deszăpezirea deși am dubii că era nevoie.

    Dacă are cineva alte explicații chiar aș fi curios.

    Bonus – acum câțiva ani au asfaltat toate liniile și s-au lăudat că au mărit spațiul circulabil. Way to stick to your plan.

      (Citează)

    • Eu cred ca e pentru a putea deschide usile sa coboare lumea din tranvai in caz ca se strica inainte sa ajunga la o statie, ceea ce e posibil sa se intample la cat de vechi sunt.

        (Citează)

    • Da, e ca sa poata cobori calatorii. Dar la fel de bine ar fi putut sa puna doar stalpii si sa ii monteze mai aproape de sine.

        (Citează)

    • Corect, gardurile nu au nici un sens.
      Peste tot unde au fost montate, au blocat de tot traficul. Si nici tramvaiele nu merg mai repede, pentru ca se blocheaza in intersectii.

        (Citează)

    • Autospecialele pompierilor au loc pe lângă un tramvai. Dacă se defectează (ca încă nu suntem la nivelul I care sa nu se întâmple asta), e nevoie de spațiu pt a cobori oamenii.
      Referitor la blocarea traficului, problema sunt cei parcați aiurea, nu gardurile. Benzile înguste sunt și prin alte locuri din București, benzi înguste și “blocate de diverse” sunt în multe orașe europene. Iar tramvaiele merg muuuult mai repede;da, se mai blochează in anumite intersecții datorita meltenilor, dar în mare parte călătoria e mai rapida. Iar asta e cel mai important într-un oraș mare: transportul în comun, nu mașina personala. (conduc zilnic prin București, ma “încurcă” gardurile când sunt cu motocicleta, dar tot sunt pro)

        (Citează)

  4. S-au rezolvat toate problemele din capitala, a ramas doar sa vedem cate animale de companie sunt in oras. Probabil urmeaza calcule de impozitare sau taxare :)))

      (Citează)

  5. Un scurt comentariu despre “culoarul de siguranta pentru deplasarea vehiculelor de interventie” – denumirea oficiala a imprejmuirii cu gard a caii tramvaiului.
    Pe timp de iarna, deoarece culoarul nu este curatat si are si zone cu gheata, vehiculele de interventie (salvare, pompieri) se deplaseaza tot pe carosabil.
    Apoi calea tramvaiului care a fost reabilitata (acolo unde s-a reabilitat) cu multe zeci de milioane de euro (calea cu zona carosabila) a consumat din durata de viata mai mult de 10-12 ani fara a avea tramvaie (noi). Adica s-a facut practic degeaba.

      (Citează)

    • Ca sa nu mai spunem de faptul ca sunt cateva zone pe Bulevardul Mihai Bravu si Calea Vacaresti unde ambulantele ies cu pacientii de pe o straduta laterala si ar trebui sa faca stanga, dar nu am cum din cauza gardurilor.
      Asa ca sunt nevoie sa circule printre masina in directia opusa, pana la prima intersectie unde pot intoarce ca sa intre pe “culoarul de siguramta”.

        (Citează)

  6. Andrei G:
    Corect, gardurile nu au nici un sens.
    Peste tot unde au fost montate, au blocat de tot traficul. Si nici tramvaiele nu merg mai repede, pentru ca se blocheaza in intersectii.

    Bati campii. Nu mai abera ca ‘peste tot gardurile strica’. Pe Vasile Milea sunt geniale. In sfarsit poti trece intr-un timp decent la semaforul de la Apaca venind pe Vasile Milea. De cand sunt puse gardurile nu mai vezi niciun idiot care sa o ia pe sina, sa ajunga la refugiu, si sa se bage in fata. In sfarsit traficul acolo, pe Vasile Milea, e ok.

      (Citează)

  7. Din „corupție ilegală”, Bucureștiul (și alte primării bănuiesc) au ajuns acum să folosească corupția morală ca mod de operare.

    Odioase, ambele…

      (Citează)

  8. București e un oraș smart pentru ca locuitorii lui sunt smart!!

    Am zis!

      (Citează)

  9. zetanu: Bati campii. Nu mai abera ca ‘peste tot gardurile strica’. Pe Vasile Milea sunt geniale. In sfarsit poti trece intr-un timp decent la semaforul de la Apaca venind pe Vasile Milea. De cand sunt puse gardurile nu mai vezi niciun idiot care sa o ia pe sina, sa ajunga la refugiu, si sa se bage in fata. In sfarsit traficul acolo, pe Vasile Milea, e ok.

    Subscriu, e plin de idioti care merg pe linia de tramvai, chiar si acum cand sunt montate garduri tot mai vezi cate un animal… in zona Vasile Milea chiar se circula mai decent acum, dovada ca civilizarea trebuie facuta cu forta!

      (Citează)

  10. Venind de pe basarab catre apaca inainte sa se puna gardurile faceam 40 min ca se bagau toti smecherii pe linia de tramvai. Acum fac 7-8 maxim.

    Andrei G:
    Corect, gardurile nu au nici un sens.
    Peste tot unde au fost montate, au blocat de tot traficul. Si nici tramvaiele nu merg mai repede, pentru ca se blocheaza in intersectii.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus