blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul de YouTube.

Verstappen câștigă o cursă memorabilă de Formula 1

1 Jul 2019  ·

GÂNDURI  ·

7 comentarii

Sper că v-ați uitat la cursa de Formula 1 de ieri pentru că a fost extraordinară, probabil cea mai bună din ultimul an. Mi s-a părut cursa care a arătat că Max Verstappen are un viitor de succes în Formula 1 și că Honda poate fabrica motoare competitive.

Cursa a pornit cu Charles Leclerc în pole-position și Max Verstappen pe locul 2, dar un start lent l-a făcut să piardă multe locuri, partea de sus a clasamentului avându-i din nou prezenți pe Bottas, Hamilton și Vettel, totul condus de Leclerc, care se distanțase și parea că se îndreaptă spre prima victorie a carierei.

Verstappen, însă, a recuperat magistral în a doua jumătate a cursei, fiind mult mai rapid decât toți ceilalți. În turul 50/70 l-a depășit fără drept de apel pe Vettel, un semnal neașteptat (cel puțin pentru mine) deoarece o mașină Red Bull Honda de obicei nu este mai rapidă decât un Ferrari, mai ales unul condus de Vettel, apoi Verstappen a recuperat secundele care-l despărțeau de Bottas și a ajuns pe doi.

Cu trei tururi înainte de final, Verstappen a recuperat și secundele ce-l despărțeau de Ferrari-ul lui Leclerc și l-a depășit și pe acesta. N-am mai văzut de mult așa o cursă și atâta forță într-o mașină Red Bull. Omul de la Honda plângea pe podium, atunci când a acceptat premiul echipei.

Mi-a părut rău pentru Leclerc, dar asta este viața. Bottas a ajuns pe trei, iar Vettel l-a depășit pe final pe Hamilton pentru a ajunge pe 4 și respectiv 5. După așa o cursă, Verstappen urcă pe 3 în clasamentul general provizoriu al sezonului, depășindu-i pe Vettel și Leclerc.

Sunt curios unde va ajunge Verstappen în viitor. Se dovedise deja un pilot rapid, acum în Austria a dovedit că poate fi rapid pe întreaga cursă și că poate suporta presiunea depășirilor succesive. În viitor cred că l-ar putea înlocui pe Vettel la Ferrari, dacă germanul se va retrage. Hamilton nu cred că l-ar vrea coechipier la Mercedes, unde va mai sta câțiva ani, poate până la finalul carierei.

    7 comentarii

  1. Chiar si asa, mi s-a parut ciudata cursa! Adica stim ca mereu Red Bull a avut probleme cel putin anul trecut cu motoarele Renault, anul asta trec pe Honda, culmea era ca chiar pierdea putere motorul Honda la un moment dat, cand apasa pe un buton magic de fail pentru motor, incepe sa prinda masina o viteza de intrece masinile Ferrari si chiar are puterea sa se bage in fata lui Charles.

    Ciudata cursa, ma asteptam sa castige Leclerc pentru ca merita, in atatea calificari a luat pozitii bune, chiar merita sa castige cursa asta.

    Curios sa vad ce se intampla la Silverstone :)

      (Citează)

  2. Poate are loc o rasturnare de situație ca anul trecut, după pauza de vară Mercedes a fost în mare formă, acum poate este invers și va fi Ferrari.

    Comentatorii ziceau ceva de Max la Mercedes, dar tinand cont de temperamentul sau nu cred ca ii va placea sa fie secund, chiar daca in viitor va deveni pilot principal pentru titlu. De asemenea ziceau ca Hemilton s-ar vedea la Ferrari ca ultima echipa inainte sa se retraga.

    Lecrec este o figura frumoasa, personal consider că per total până acum sezonul acesta merge mai bine ca Vettel si clar merita sa castige macar o cursa.

    Max pe viitor clar va fi campion mondial, ar fi frumos sa ramana cu Red Bull sa avem 3 echipe competitive, dar recunosc ca as vrea sa ia un titlu cu Ferrari.

    Clar una dintre cele mai frumoase curse din ultima perioada, in zona locurilor 1-10 a fost in sfarsit actiune.

    Asteptam Silverstone.

      (Citează)

  3. Omagaaad, niste oameni s-au invartit pe o pista cu masinile timp de cateva ore si unul l-a depasit pe altul o data. Plm, am incercat sa imi placa dar tot boring mi se pare sportul asta. Pacat, tehnologia e misto.
    Anyway, aparent Red Bull e client si acum putina vreme un baiat de la ei a tinut o prezentare cu istoria si situatia echipei. Long story short, au avut niste probleme in trecut (Renault) si erau tristi si acum nu le mai au (Honda) si nu mai sunt tristi. Cica sunt multumiti si cu olandezul si vor sa-l tina cat mai mult si ca se asteapta sa castige chestii anul asta. Dar rahat, asta zic toti.

      (Citează)

  4. Malboro McLaren Honda cu Senna la volan. Nu conteaza doar motorul.

      (Citează)

  5. Cine a vazut cursa de ieri, ar face bine sa si-o intipareasca bine in memorie, nu cred ca va mai exista o cursa “palpitanta” ca ieri. Referitor la ce s-a intamplat in cursa,a fost jumate noroc, jumate inspiratie.
    1. Ferari a mers pe strategia plecat cu Soft si terminat cu Hard.
    2. Verstappen a pornit cu Medii si a terminat cu Hard.
    3. Verstappen a facut un mai bun management de uzura la cauciucuri, El a stat mai mult pe Medii si-a permis un oarecare forcing.
    4. Traficul a fost de partea lui Verstappen, iar ultima depasire a fost la limita daca e sa comparam cu ce s-a intamplat in Canada sau cu alte incidente in trecut Rosberg cu Hamilton 2016.
    Suntem oarecum la jumatatea sezonului, iar Mercedes are prim-plan in continuare, Ferrari nu a castigat o etapa si ma indoiesc ca va reusi ceva dupa doua pierderi oarecum dramatice Bahrain, Canada si episodul asta este clar ca nu e anul lor. RedBull si cu Max Verstappen sunt un caz aparte intrucat e prima victorie alaturi de Honda si par ca lucrurile merg intr-o directie buna, cu toate acestea Verstappen are o oarecare inconstanta si foame de victorie. In continuare este vazut ca noua senzatie a sportului, dar mai are pana cand va confirma(titlu de campion mondial), daca intra in schema Mick Schumacher optica se va schimba.
    In rest, in continuare sportul asta ne arata ca e o cursa de maraton si cel mai constant castiga pana acum Mercedes a mers ireprosabil, urmeaza pauza de vara unde se pot schimba multe si poate va aparea un adevrsar serios pana acum au dominat clar.
    Mi-as dori ca ce s-a intamplat ieri sa fie regula si nu exceptia dupa experienta din Franta, dar ma indoiesc ca urmatorii ani va aparea ceva nou.

      (Citează)

  6. max e foarte bun, dar e departe inca de campion.
    red bull merge tot mai bine, dar inca nu are ce trebuie pentru titlu.
    charles e bun, dar vettel ii sta in cale (si nici ferrari nu e prea de ajutor).
    hamilton e un campion si un racer adevarat si mai e si in forma anul asta (iar mercedes contribuie din plin).
    vettel e bun, dar nu are ce ii trebuie sa lupte de la egal cu altii buni.

    cursa din austria a fost disputata pentru ca mercedes a ales sa nu isi streseze masinile (care nu au fost proiectate tocmai pentru respectivul circuit).
    max a gafat incredibil la start, iar ferrari a gresit grav strategia pneurilor.
    cu asa ceva nu vor avea sanse impotriva preciziei mercedes, mai ales atunci cand punctele vor conta si toata lumea va lupta.

    deci da.. finalul de cursa a fost interesant, dar nu e un indicator pentru viitorul apropiat si mediu.
    (chiar daca red bull si honda progreseaza.. nici mercedes sau ferrari nu au motive sa stea pe loc).

    totusi, eu sper ca mclaren sa isi regaseasca reteta pentru a se lupta la varf, mai ales ca norris (lando, nu chuck) e foarte foarte bun.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus