un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Ford prezintă noua generație Kuga, prima imagine cu Puma (viitorul model fabricat la Craiova) și alte mașini hibride

3 Apr 2019  ·

AUTO  ·

25 comentarii

Ford a prezentat ieri noua generația Kuga, cu un design puternic inspirat de noul Focus lansat anul trecut. În plus, cei de la Ford au dezvăluit și noi detalii privind strategia lor în domeniul vehiculelor electrice, inclusiv varianta hibride de Focus și Fiesta.

Kuga este un model foarte popular în Europa și în România, așa că iată ce-i va aștepta pe doritori:

Arată bine, design-ul a trecut printr-o modificare serioasă, noul Kuga are acum mult mai multe muchii și suprafețe curbate și în general un aspect complex, cel puțin în partea frontală, care-i dă un aer mai jucăuș, mai atrăgător pentru generația tânără. Partea din spate pare ceva mai clasică.

Nouă este și electrificarea parțială a modelului Kuga, care va fi disponibil în variante mild hybrid, plug-in hybrid și full hybrid. Mild hybrid este un sistem popular în ultima vreme, l-am văzut pe Range Rover Evoque și pe Mazda 3, presupune plasarea unui banc mic de baterii ce asistă mașina la plecarea de pe loc și la auto start-stop, micșorând consumul total și crescând confortul la rulare.

Cred că se complică oferind variante plug-in hybrid și full hybrid. Amândoi termenii descris în mod tradițional o mașină hibridă ce poate rula un număr de kilometri folosind doar baterii și motorul electric; plug-in hybrid înseamnă că are, în mod sigur, și încărcare de la priză și asta este ceea ce contează, că încărcarea de la motorul de combustie internă este lentă și greu de controlat. Vrei o mașină pe care să o încarci prin diversele parcări de la malluri sau supermarketuri sau acasă la tine și să poți merge 50 km (atât poate noul Kuga) doar electric, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru 2-3 zile prin oraș, dacă nu și mai mult. Practic, mergi pe moca față de o mașină pe benzină, având în vedere că în acest moment curentul electric costă cam 9 lei/100 km.

Interiorul este asemănător cu cel de pe noul Focus, iar tehnologiile de la bord probabil vor fi similare, incluzând acel excelent cruise control adaptiv cu stop & go pe care l-am văzut pe Focus, sistemul audio Bang & Olufsen, anulare de zgomot, faruri adaptive șamd Spațiul pentru pasageri a crescut pe toate dimensiunile.

Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg

Motoare:

  • varianta mild hybrid: diesel 2 litri / 150 CP, cu sistem de baterii Li-Ion pe 48 de volți.
  • variantele plug-in și full hybrid: motor 2,5 litri benzină și 225 CP combinat
  • diesel: 2 litri / 180 CP și 1,5 litri / 120 CP, disponibile și cu o transmisie automată cu 8 trepte și AWD
  • benzină: 1,5 litri / 120 și 150 CP

Despre Puma, un SUV ce va fi fabricat în curând la Craiova și adus la vânzare la final de an, nu s-au zis multe detalii și singurele imagini nu arată detaliat mașina:

Am îmbunătățit cât am putut acea imagine, se vede mai jos mai bine mașina și arată ca un Fiesta transformat în SUV, după cum era așteptat:

Ce s-a zis despre Puma: propulsie mild hybrid pe 48 de volți, cel mai mare portbagaj din segment (456 litri), vârf de putere de 155 CP. Nu mi-e clar care este segmentul mașinii și dacă va fi plasat între EcoSport și Kuga sau sub EcoSport ca dimensiuni și preț.

Tot cu această ocazie, Ford a anunțat și că SUV-ul Explorer Plug-in Hybrid va fi disponibil în Europa începând cu acest an, oferit cu un motor de 3 litri V6 benzină și o putere totală de 450 CP, plus all-wheel drive în dotarea standard și transmisie cu 10 trepte.

Turneo Plug-in Hybrid a fost prezentat acum, iar în 2021 vine varianta complet electrică a dubei Transit.

Focus și Fiesta vor fi disponibile cu sisteme mild hybrid ce le vor ajuta să reducă consumul total, să demareze mai ușor de pe loc și să facă mai plăcută călătoria, optimizând sistemul start-stop al mașinii.

Și mai interesant, în 2020 va fi prezentat acel SUV bazat pe design-ul Mustang, cu propulsie integral electrică și autonomie de 600 km. Abia aștept să-l văd.

Abonează-te: http://bit.ly/2RBcHBg

    25 comentarii

  1. Cred că au greșit numele modelului de la Craiova. 😬

      (Citează)

  2. Meet the new Kuga, same as the old CX5

      (Citează)

  3. Daniel Popescu

    03/04/2019 la 11:34 AM

    “Nu mi-e clar care este segmentul mașinii și dacă va fi plasat între EcoSport și Kuga sau sub EcoSport ca dimensiuni și preț.”

    Ca dimensiuni si pret, Puma este intre Ecosport si Kuga.

      (Citează)

  4. Daniel Popescu: Ca dimensiuni si pret, Puma este intre Ecosport si Kuga.

    because why the fuck not, 15 suv-uri compacte care se canibalizeaza reciproc

      (Citează)

  5. Botul lui Kuga imi aduce aminte de Macan.

      (Citează)

  6. care e diferenta dintre “plug-in hybrid” și “full hybrid”?

      (Citează)

  7. OMG! Ce bine arată noul Kuga! (şi eu nu sunt fan Ford)

    Şi are şi număr HOI în fotografiile oficiale. E un semn!

      (Citează)

  8. Din ce am inteles, Ford Puma va fi mai apropiat ca dimensiuni de actualul Kuga decat de EcoSport atat ca lungime cat si ca volum portbagaj: 456 litri vs aproximativ 460 cat are acum Kuga. Cum noul Kuga va fi mai lung cu aproape 10cm decat actualul si cu 2 cm mai lat, o sa fie interesant unde se va situa in segmentul SUVurilor..

    Personal, ca fan Ford, noul Kuga mi se pare un pic ciudat ca design. Cumva l-as fi preferat mai aproape de liniile lui Mondeo decat de liniile noului Focus. Farurile fata, cel putin, mi se par un pic prea mari . Presupun ca vine cu faruri LED, sau cel putin asa apare din poze, si se remarca mult spatiu gol acolo. Eu le-as fi preferat ceva mai mici si mai agresive ca design. Asa par…cam boring.

    Pot spune din start ca urasca butonul ala prezentat de ei ca schimbator de viteze si remarc lipsa optiunii S la cutiile automate.

    BRAVO FORD, in sfarit au adaugat optiunea Mod Selection. Au avut nevoie de 12 ani ..dar e un inceput.

    Bordul ala digital e iar un plus mare fata de actualul bord Kuga plin de briz-brizuri .. dar tableta aia aruncata in bord nu mi-a placut niciodata: nici la Ford, nici la Mazda, nici la altii. Arata a treaba neterminata.

      (Citează)

  9. Imi place, are un design interesant.

      (Citează)

  10. Mai ieftin decât EcoSport nu prea are cum. Nici meu urât.

      (Citează)

    • Ce concluzie tragem din articol? Nu cumparati motorul pe benzina.

      Glumesc, desigur.

        (Citează)

    • Stai ca au scos si un Mondeo hibrid. Prin adaugarea unui motor electric si a unei baterii sunt sigur ca vor scadea sansele de incendiu.

        (Citează)

    • Evident.

      – Buna ziua, as dori un Ford ..
      – Desigur, Fiesta, Focus, Mondeo ..poate Kuga?
      – Unu care sa nu ia foc singur, daca se poate.

        (Citează)

  11. eu sunt curios cat a platit ford ptr advertorial.poti sa-mi zici pe email.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus