blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme, voi mai posta pe Instagram și YouTube. Articolele sunt programate, robotul este la butoane.

Soluția banal de simplă pentru traficul de la Fântâna Miorița

8 Jan 2019  ·

GÂNDURI  ·

27 comentarii

Nu știu cât de bine cunoașteți zona de la Fântâna Miorița, dar în fiecare zi câteva sute de mașini încearcă să întoarcă acolo și întotdeauna se lasă cu claxoane, înjurături și tamponări ușoare sau grave. Imediat după fântână este o trecere de pietoni unde au loc accidente, unele mortale, pentru că se circulă cu viteză mare, iar pietonii sunt rari, ceea ce-i face pe șoferi neatenți.

Astăzi a apărut o știre despre o cheltuială inutilă pe care Primăria București se pregătește să o facă: o pasarelă pietonală la trecerea de pietoni de la Miorița, în valoare de 7,3 milioane de lei, cu un design futurist, o lungime totală de peste 100 de metri, lifturi, copertină de sticlă rezistență la ultraviolete și alte asemenea de tâmpenii “la bord”.

E o mizerie făcută să sifoneze bani.

Puțini pietoni trec strada pe acolo, nu cred că se face o medie de unul per minut. O pasarelă ar fi utilă pentru un trafic pietonal de amploare, nu pentru zona Miorița.

Știți cum ar putea fi eliminate accidentele de acolo? Cu semafor pentru pietoni, acționat din buton atunci când cineva vrea să traverseze.

De atât este nevoie: trei becuri și câte un buton pe fiecare parte a străzii, plus un cablu tras între ele, și asta e tot. Cost total? Probabil 50.000 de lei. Este o instalație mai simplă decât un pom de Crăciun, nu SF-uri de Singapore, iar zona Miorita este suficient de îndepărtată de orice altă intersecție încâț un astfel de semafor nici nu trebuie conectat la managementul traficului.

Traficul pietonal este atât de redus acolo încât majoritatea șoferilor nici n-ar fi afectați de un astfel de semafor, care probabil ar sta pe verde 95% din timp. Când apare un pieton, acesta apasă butonul, se opresc mașinile pentru 10 secunde, apoi se pune iarăși verde și traficul continuă.

Dar de ce să cheltuiești 50k pe o soluție simplă ce-ar fi gata în două zile când poți cheltui 7,3 milioane de lei pe una ce-ar fi gata într-un an, dacă nu mai mult?

Și apropo de fântâna Miorița, de câte ori trec pe acolo mă întreb de ce nu transformă administrația drumurilor acea fântână într-un sens giratoriu. Nu doar că ar rezolva problema mașinilor ce întorc acolo, dar ar face oamenii mai atenți și ar reduce viteza de trecere prin ea. Soluția lor a fost să pună o limitare la 40 km/h și să mai bage din când în când câte un radar acolo. Asta e mentalitatea: să stai la pândă și să dai din când în când amenzi în loc să aplici o măsură simplă ce ar rezolva permanent problema.

Hotnews spune că proiectul este în dezbatere publică, dar nu și unde se ține această dezbatere (poate la ei în comentarii?). Dacă găsiți unde, scrieți acolo că vreți semafor cu buton, nu pasarelă de 7 milioane de lei cu sticlă rezistentă la ultraviolete.

Apropo, PMB vrea 10 astfel de pasarele prin oraș, zice sursa:

Celelalte 10 pasarele vor fi situate în zonele:

– 3 pasaje la Metrou Aurel Vlaicu, în direcțiile: Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor București și Prefectură, Viitorul Spital Metropolitan, Calea Floreasca, la Mall Promenada;
– Calea Griviței – RATB Carpați: între strada Dorna și strada Soveja;
– Şos. Alexandriei – Ieşire Bucureşti-Bragadiru: în zona penitenciarului Rahova;
– Str. Liviu Rebreanu: la Mall Park Lake;
– Bd. Iuliu Maniu: la hypermaket Cora;
-Calea Văcărești – la intersecția cu strada Pridvorului: amplasamentul propus este la baza rampelor de acces ale pasajului Mihai Bravu, în imediat vecinătatea accesului la stația de metrou Mihai Bravu;
– Şoseaua Mihai Bravu nr. 30: Amplasamentul propus este la ieșirea din pasajul Bucur Obor înspre b-dul Ferdinand I;
– Bd. Doamna Ghica – str. Dimitrie Grozdea;

 

    27 comentarii

  1. Nu semafor cu buton ci aparate radar funcționale, acolo e restricție la 40 km/ora ignorată până și de autobuzele STB.

      (Citează)

    • Radarul este o măsură punitivă. Semaforul pe roșu când este pieton pe trecere ar fi ceva mult mai vizibil și asta ar elimina neatenția.

      Radar se pune acolo de ani de zile, iar de circulat, tot cu viteză se circulă.

        (Citează)

    • @Vali, de ce sa limitezi atat de mult viteza intr-un loc in care nu este necesar ?

        (Citează)

  2. Daca pui semafor acolo distrugi tot traficul.

      (Citează)

    • Un semafor comandat e o soluție bună, afectează traficul mai puțin decât trecerea de pietoni.

        (Citează)

    • De ce? Trec atât de rar pietoni încât semaforul ar fi mai mereu verde. Iar când este pieton, oricum ai obligația să oprești, semafor sau nu. Semaforul doar te face atent că un pieton a apăsat butonul și probabil este pe trecerea de pietoni.

        (Citează)

    • Cred ca de fapt un semafor cu buton fluidizeaza putin traficul.
      Pietonii vor fi nevoiti sa astepte poate 1-2 minute inainte sa primeasca verde, timp in care se pot aduma mai multi care sa traverseze in acelasi timp.

        (Citează)

  3. Am facut eu o sesizare acum 5 ani catre Politia rutiera exact pentru a pune un semafor cu buton la trecerea de pietoni respectiva.
    Raspunsul a fost urmatorul: “In Municipiul Bucuresti reglementarile rutiere se avizeaza de catre Comisia Tehnica de Circulatie, din cadrul Primariei Capitalei. Propunerea dumneavoastră a fost analizată în sedinţa din 01.08.2013, membrii comisiei nefiind de acord cu semaforizarea trecerii pentru pietoni, întrucât aceasta este semnalizată luminos cu flash-uri dinamice declanşate de un sistem automat de detecţie a pietonilor.”

      (Citează)

  4. fantana Miorita….fantana vesnic in reabilitare, functionala 3 zile/an – la Paste 1 zi, in mijlocul verii 1 zi si cand incep scolile inca 1 zi.

    un semafor pentru pietoni actionat cu buton ar fi extrem de eficient si suficient.
    dar cel mai important ar fi inchiderea intoarcerii in aceasta zona. traficul blocat dimineata in special – cozi de la Otopeni – fac ca acest ”sens semigiratoriu” sa fie o prostie avand in vedere ca exista la 500 m sens giratoriu semaforizat si liber pentru intoarceri catre Baneasa si banda de intoarcere in Baneasa pentru cei ce doresc sa vina spre centru.

    ar trebui facuta o dezbatere publica pentru usurarea traficului in aceasta zona de urgenta.

      (Citează)

  5. Daca un semafor costa 50k și o pasarela 7000k, de unde se pot sustrage proporțional mai multi bani fara sa se vadă prea tare? :))

      (Citează)

  6. Ok, poate nu pasarela de X milioane de euro, mai OZN ca-n Singapore, dar o pasarela e mai buna ca un semafor.

      (Citează)

    • Problema pasarelelelor este ca pietonii trebuie sa urce 4 metri apoi sa coboare. Mai sunt si cazurile in care pietonii au carut de copii, sau sunt in varsta. Oamenii aleg calea minimei rezistante si trec neregulamentar, la nivelul solului. De ce crezi ca magazinele evita sa aiba schimbari de nivel, sau daca o fac au scari rulante si lifturi ? Ideal ar fii ca masinile sa urce si sa coboare, dar este f scump.

        (Citează)

  7. In acea zona se circula, in mare parte din timp, cu viteze de extraurban.
    Am fost foarte aproape de un accident pentru ca am oprit sa acord prioritate unui pieton, iar cel din spate nu avea niciun gand sa incetineasca.
    Pasarela este o solutie buna, doar ca mi-e teama ca pietonii vor traversa neregulamentar cand se va desfiinta trecerea, pentru ca stim cu totii cat de educati suntem, asa, in general.
    Sa transformi fantana intr-un sens giratoriu nu cred ca e o idee buna, pentru ca cei care vin dinspre Piata Presei vor fi fortati sa opreasca – astfel se vor crea ambuteiaje, mai ales cand jumatate de Bucuresti pleaca pe Valea Prahovei.

      (Citează)

  8. This^.

    patricia:
    fantana Miorita….fantana vesnic in reabilitare, functionala 3 zile/an– la Paste 1 zi, in mijlocul verii 1 zi si cand incep scolile inca 1 zi.

    un semafor pentru pietoni actionat cu buton ar fi extrem de eficient si suficient.
    dar cel mai important ar fi inchiderea intoarcerii in aceasta zona. traficul blocat dimineata in special– cozi de la Otopeni – fac ca acest ”sens semigiratoriu” sa fie o prostie avand in vedere ca exista la 500 m sens giratoriu semaforizat si liber pentru intoarceri catre Baneasa si banda de intoarcere in Baneasa pentru cei ce doresc sa vina spre centru.

    ar trebui facuta o dezbatere publica pentru usurarea traficului in aceasta zona de urgenta.

      (Citează)

  9. Dacă găsiți unde, scrieți acolo că vreți semafor cu buton, nu pasarelă de 7 milioane de lei cu sticlă rezistentă la ultraviolete.

    Pai da’ eu vreau pasarela cu sticla rezistenta la UV, daca gasesc dezbaterea. Peste tot pasarele, ca tot nu fac nimic util.
    Mai ales nu am buletinu’ la Bucuresti, deci nu-i chiar pe banii mei, da’ aia ar fi mai misto decat un semafor. Dupa care mutat semnul ala inutil de 40km/h si pus unul cinstit de 60, sa putem circula cu 109. Cand nu e aglomerat.

      (Citează)

  10. – Str. Liviu Rebreanu: la Mall Park Lake; –> total inutila. Este trecere de pietoni in ambele parti ale mall-ului. Iar pt a trece pe partea cealalta este deja un gard care opreste acest lucru.

    Poate vor sa faca o mini pasarela astfel incat masinile care fac dreapta sa intre in parcare sa nu mai dea prioritate la pietoni.

    PS. Unde reclam o masina abandonata pe banda 1 a strazii, sector 3.
    Multumesc.

      (Citează)

    • Corect, este foarte prost facuta intrarea aia in parcare.
      Cand este trafic mare catre si dinspre mall trebuie sa astepti la trecerea de pietoni si blochezi prima banda aproape pana la intersectie.

        (Citează)

  11. N-are sens ce spui. Tocmai ca 1 pieton pe minut care sa apese butonul ar strica tot traficul in permanenta. Pentru 1 om ar sta toate masinile un intreg ciclu la semafor, in loc sa plece imediat ce a trecut omu.
    Se pot pune calmatoare de trafic inaintea trecerilor (daca nu sunt puse deja) si s-a rezolvat problema cu cei care au viteza.

      (Citează)

    • Cand pietonul apasa butonul de la semafor nu se face imediat verde. Poate fi setat sa dureze 1-2 minute, chiar mai mult.
      Timp suficient pentru ca masinile din apropiere sa treaca.

        (Citează)

  12. Nu cunosc zona Miorita si Şos. Alexandriei dar restul pasarelelor sunt bine venite. As mai adauga una pe Camill Ressu la statia de metrou N. Grigorescu unde in fiecare an mor oamenii pe trecere!

      (Citează)

  13. Pasarela în fata la Promenada ar trebui :)

      (Citează)

  14. Înţeleg sensul unei pasarele la ieşirea din pasajul Obor, dacă ai treabă de pe Chiristigiilor pe strada Vaselor, e cam mult de mers.

    În schimb, la Cora Lujerului ce naiba faci cu pasarelă peste Iuliu Maniu? Acolo funcţionează foarte ok un semafor.

      (Citează)

  15. hell no, nu merge giratoriu acolo, ai bloca total intrarea din dn1, ikea/baneasa, kisselef, poligrafiei si expozitiei. ar trebui sa nu se mai poata intoarce acolo, este extrem de periculos sa tai 3 benzi in curba.

    semaforul pentru pietoni ar fi foarte util, iar pentru cei care sustin ca ar bloca traficul, nu cred ca cei 10 pietoni pe ora vor afecta prea mult. in plus, poti limita din semafor cat de dez permiti sa se faca verde din nou

      (Citează)

  16. Numarul pietonilor, nu este atat de mic. Noile cladiri din zona, posibila reactivare a garii, persoanele iesite la plimbare in weekend, dar si utilizarea pistelor de biciclete fac interesanta solutia pasarelei. Trec zilnic prin zona si observ ca oprirea pentru acordarea de prioritate, combinata cu utilizarea zonei pentru intoarcerea/inscrierea către Baneasa fac sa apara incetiniri/blocaje semnificative (domineata si seara).
    Riscul de accidente este mare prin pastrarea acestei treceri. Sa ne reamintim de celebra trecere de la Pavilionul H care a foat înlocuită cu pasajul subteran, in acest fel oprindu-se decesele din accidente.
    Inteleg rezervele fata proiectul pasarelei, sifonarea banilor fiind o realitate, dar poate prin presiunea publica si implicarea unor instituțiii se va ajunge la un pret corect.

      (Citează)

    • pasarela ma deranjeaza din principiu, pietonii nu ar trebui sa fie considerati ca fiind ceva extra in oras. ar trebui optimizat orasul pt ei, nu pt masini (si am masina, nu o sa ma vezi mergand cu ratb-ul, deci as fi direct dezavantajat).

        (Citează)

  17. In curand se va muta Ministerul Fundurilor Europene in cladirea de sticla ce s-a construit langa cele deja existente acolo. Asa ca acea pasarela va fi folosita zilnic de cateva sute de persoane care vor face naveta acolo si vor cobora la statia de autobuz de la Miorita.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus