blog demisec cu note fine de tehnologie

Înapoi la butoane! Urmăriți-mă și pe Instagram și YouTube.

Acreditarea la MWC este mult mai dificilă pentru vloggeri decât pentru bloggeri

29 Jan 2019  ·

GÂNDURI  ·

20 comentarii

Mă uitam pe condițiile de acreditare pentru târgul Mobile World Congress Barcelona. Un bilet costă vreo 800 de euro, dar intrarea este gratuită pentru presă/online media câtă vreme poți demonstra că scrii despre subiectul tehnologiei mobile, iar cei care analizează cererile solicită diverse date precum linkuri la articole, frecvența lor și rapoarte analytics.

Mă uitam cât de diferite sunt condițiile pentru bloggeri versus vloggeri:

  • blog: să ai peste 5.000 de vizitatori unici per lună și o medie de 3-4 articole săptămânale despre industrie.
  • vlog: 50.000 de abonați la canal și o medie de 25.000 de vizualizări per video, cu cel puțin 2-3 clipuri per săptămână.

Este o diferență mare. 5.000 de unici în fiecare lunară este o cifră destul de ușor de atins fără un efort considerabil; eu am avut 230.000 în decembrie 2018, așa că n-am probleme. Ca vlogger, însă, 50.000 de abonați nu sunt ușor de obținut, mai ales dacă vorbești într-o limbă care nu este de circulație internațională; eu, de exemplu, am vreo 2.500 pe canal.

Chiar și metrica de 25k vizualizări/clip este destul de greu de atins. Dacă-l iau ca exemplu pe Mariciu, care face clipuri frumoase și are acum vreo 86.000 de abonați, clipurile sale au între 11k și 60k vizualizări (eliminând câteva vârfuri), iar în medie nu știu exact cum stă.

Asimetria chiar este mare. Una este să ceri 5.000 de oameni expuși unor articole, alta este să ceri 50.000 de oameni expuși unor clipuri și cu condiții de vizualizare a acelor clipuri, în condițiile în care YouTube face o treabă mai bună de a te anunța de conținut nou din partea vloggerului tău preferat.

Practic, ca blogger primesc lejer acreditare acolo. Ca vlogger, n-aș intra prea curând.

    20 comentarii

  1. Cam greu pe nisa asta de IT. De exemplu Buhnici, are 700k subscriber si doar 10% views / video. Multi nu inteleg ca e o diferenta intre entertainment si IT pe o platforma de entertainment.

      (Citează)

    • Da , și amărâtul ăla de Casey Neistat cam tot pe la 10-15% views/video se târăște.
      Eu zic că 10% e bine.
      Tu crezi că toată lumea nu are ce face decât să se uite, de fiecare dată când postează cineva, la vreo 30 de canale/zi?!

        (Citează)

    • Buhnici a strans acei subscriberi prin giveaway-urile pe care le facea in trecut si in care iti impunea sa dai subscribe la canalul de youtube care sa te califici in campanie. Dupa ce au trecut acele campanii, majoritatea nu il mai urmarea.

        (Citează)

    • Bufnici este un idiot care nu stie sa lege 2 cuvinte fara scenariu dat de producatorul care isi vrea produsul prezentat.

      N-a fost in stare nici sa isi schimbe parola la camerele de supraveghere.

        (Citează)

    • Fara sa va suparati dar cred ca nu intelegeti munca depusa intr-un vlog. Faptul ca Buhnici de exemplu are o companie si angajati si “studio” + ca posteaza la cateva zile si are calitate buna video e ceva. Ajungi la nivelul asta dupa multe zile de munca. Va provoc si pe voi sa incercati sa produceti 2 video-uri pe saptamana (pe tema pe care o cunoasteti cel mai bine). Vreau sa vad daca puteti face asta timp de 3 luni… sau 1 an sau 3 ani.
      PS: Nu vreau un raspuns de la nimeni doar daca incearca asta, altfel ramane la fel. Toti suntem experti in ce nu am facut.
      PS2: Da si eu am un vlog de 2 ani si stiu cum e.

        (Citează)

  2. Mi se pare corect. In orice business trebuie sa investesti. Daca ai acoperire si faci reclama la MWC, deci aduci valoare, ti se ofera accesul gratuit – presupun ca-i relativ basic totusi? Echivaleaza accesul de presa cu un pachet Gold, de exemplu? Intreb, ca habar nu am si nici intentia sa merg acolo.

    Pe de alta parte daca ai un blog mic si tot ce vrei e sa te lauzi ca uite am fost la MWC si sa atragi cititori cu asta, tu nefiind relevant pe vreo nisa, atunci platesti ca iti aduce tie MWC-ul plus valoare la blog/vlog.

    Si nu-i nimic in neregula. Eu daca as fi in situatia asta probabil as cauta sa cumpar pachetul de platina si pe urma sa pun interviuri / reportaje din alea de “unmatched networking opportunities”, daca nu cumva e vreo vrajeala la mijloc .

      (Citează)

  3. Sunt sigur ca daca ai face aceleasi eforturi intr-ale vlogging-ului pe cate faci intr-ale blogging-ului, probabil ai avea peste 5k subscriberi si pe youtube. Lumea nu te stie pentru clipurile tale, ci pentru ceea ce scrii, de aia intri lejer la blogger.

      (Citează)

  4. Comparația ta este cam forțată, tu ai blog de aproape 10 ani, vlog-ul de 1 an ? Mariciu a început si el târziu, plus ca unii sunt vizitatorii unui blog si alții sunt consumatorii de video pe youtube, vorbim de vârste și obiceiuri diferite.
    Eu unul nu am răbdare sa urmăresc un vlog mai lung de 3-5 minute, un articol il citesc in 2-3 minute cu tot cu comentarii.

      (Citează)

  5. Sper să mă calific și eu la anul pentru MWC :D Deocamdată am ajuns la 2400 vizitatori în 6
    luni. Pentru un blogger care scrie de mult timp, 5000 vizitatori pe lună sigur e un număr foarte accesibil.

    Vreau totuși să ajung la IFA anul acesta pentru că prețul biletului e mai accesibil.

      (Citează)

  6. Eu unul prefer să citesc decât să ascult / privesc un video, bine asta se întâmplă și din cauză că de obicei urmăresc blogurile de la serviciu. Dar nici în timpul liber nu m-aș uita la un vblog.
    Cât despre condițiile de acreditare, cel puțin pentru blog normal, sunt destul de jos. M-aș fi așteptat la cerințe mult mai mari.

      (Citează)

  7. Acum ca biletul îl ai îți mai trebuie niște prieteni prin Barcelona la care sa stai că prețurile pe cazare sunt prohibitive :)

    Cred că 5 mii ce citesc fac cam cât 50 mii care se uită. Deci criteriul lor e corect.

      (Citează)

  8. Articolele scrise sunt indexabile, aduc backlinks, aduc plus valoare imediata dar si pe termen lung, poti ajunge instant la informatia dorita printr-un motor de cautare, poate fi citat si repostat in mii de feluri. Logic ca sunt mult mai dezirabile pentru industrie, Vlogul aduce un beneficiu imediat, este insa mult mai greu de urmarit, imens mai greu sa ajungi fix la informatia necesara, greu indexabil, are o devalorizare mult mai rapida, asa ca iarasi este normal sa fie conditii mult mai draconice, deoarece plus valoarea trebuie sa fie imediata si de calitate mare.

      (Citează)

  9. Tu compari articolele tale tehnice sau non-tehnice dar utile cu video-urile lui Mariciu de genul “doare sa te tatuezi” sau “cum te uiți la tv in rulota”?
    Wtf, doar puștanii de 13 ani se uită la idioțeniile alea, aici e alt public, mai matur și inteligent sper eu.

      (Citează)

  10. solutia e simpla: un vlog cu gagici dezbracate.
    m-as uita zilnic :)

      (Citează)

  11. Thunderbird – m-am obisnuit cu el si mi-e greu sa-l schimb.

    The Gadgetist:
    @Gilu…Aș băga, dar ajută-mă să înțeleg de ce mai e nevoie de RSS feed.
    Eu folosesc Feedly, iar pentru a adăuga un site în listă trebuie doar să scriu adresa. Am adăugat site-ul meu și funcționează perfect și fără RSS link.
    Tu ce RSS reader folosești?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus