un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Am văzut Rolls-Royce Cullinan, primul SUV al mărcii

13 Nov 2018  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Noul Rolls-Royce Cullinan, primul SUV de lux al celebrei mărci britanice, a fost prezentat ieri la București. Mașina este mare, foarte puternică, foarte luxoasă, cu tot felul de tehnologii și dotări ce trădează o atenție la detalii dusă la extrem, dar, cu toate acestea, nu este o mașină diferită de actualul Phantom.

Au luat Phantom-ul, l-au făcut în formă de SUV, au adăugat acele tehnologii specifice unui SUV și a rezultat Cullinan, numit după cel mai mare diamant găsit vreodată. A rezultat o mașină la fel de spectaculoasă, iar cei care-și permit un Rolls-Royce au un model în plus pe care să-l ia în considerare.

Cullinan are o nișă clar conturată de piață. Pe lângă cei ce vor să fie conduși de șofer cu o limuzină și mai masivă decât un “clasic” Rolls-Royce, SUV-ul acesta poate ajunge unde altele nu pot, așa că există o mulțime de milionari ce merg la schi, la vânătoare, la sondele lor de petrol din pustiu sau la… nu știu, castelul secret din munți și acum pot face asta din cea mai luxoasă mașină disponibilă.

În exterior, Cullinan este masiv precum Phantom, cu o parte frontală foarte impunătoare, roți parcă supradimensionate (R22) și un haion uriaș. Statueta Spirit of Ecstasy se află pe capotă și poate fi ascunsă, retrângându-se în interiorul acesteia, dacă vrei. Farurile sunt mari, dar cu o proporție plăcută față de grila clasică RR. Stopurile sunt micuțe, dar se potrivesc bine cu mașina.

Ușile se deschid în direcții opuse, ca la restul modelelor. Cele din spate includ umbrele de ploaie în interiorul lor, ca la Phantom.



Mașina este luxoasă și confortabilă indiferent unde stai. Scaunele din spate sunt foarte confortabile, cu tot felul de reglaje motorizate. O apăsare de buton îți deschide chiar o măsuță ca în avion, apoi un ecran iese din scaunul din față și se orientează pentru cel mai bun unghi de vizualizare, totul motorizat. Scaunele sunt și ușor orientate unul spre altul, astfel încât pasagerii din spate să stea în poziții mai bune pentru a vorbi între ei.

În față, la volan, mașina este o îmbinare de modern cu tradițional. Ai ecranul tactil și controllerul stil iDrive ca pe BMW-uri, dar luminile se controlează dintr-un comutator ca pe vremuri, rotindu-l în diverse poziții. Ventilația are un alt sistem mișto gândit, cu un comutator rotativ pentru turația ventilatorului și temperatura reglabilă din niște slidere rotunde, orizontale. Știu că nu pare ceva extraordinar, dar este genul de element care arată o atenție la detalii ce te face să simți că ești într-o mașină unică.

Tot ca idee de lux/automatizare, portierele se pot închide în mai multe moduri. Sunt mari și grele și au o deschidere amplă, așa că, din interiorul mașinii, le poți închide cu o apăsare de buton. Se pot închide și din afară cu o apăsare pe butonul de pe mâner, moment când motoarele din balamale pornesc și le închid. Mi s-a părut genul de funcție făcută pentru ca valetul să-ți închidă portiera, dar să nu-ți faci griji că poate o va trânti prea puternic.

Desigur că toate materialele sunt extraordinare, îmbinările perfecte și senzația de spațiu, lux și confort te cuprinde imediat de ce urci în Cullinan; au până și covorașe dintr-un soi de blană extrem de pufoasă, probabil de unicorn. Am mers cu multe mașini luxoase, dar Rolls-Royce-ul acesta este la alt nivel. Cum spuneam la început, însă, am avut aceeași senzația și în Phantom.

Culmea, puterea adevărată a mașinii nu este în cum arată ea în această variantă văzută de mine, ci în posibilitatea de a fi configurată după dorința clientului în cel mai mic detaliu, de la culoarea caroseriei și până la tipul de lemn sau de piele din interior, ba chiar și culoarea cusăturilor ei. Cei de la Rolls-Royce îți pot face mașina exact cum dorești, inclusiv cu design unic. Prețurile încep de la 265.000 de euro (iar livrarea se face în 6 luni), dar particularizarea poate urca prețul mult mai sus.

Are un motor V12 twin-turbo de 6,75 litri ce dezvoltă 563 de cai putere. Cullinan are 5,341 metri lungime și o greutate de 2.660 kg, iar pe lângă tehnologiile deja uzuale de siguranță, mașina dispune și de o suspensie cu aer ce promite cea mai confortabilă călătorie. Așa o fi. N-am mers cu ea, a fost o prezentare statică, iar mai multe detalii veți afla într-un viitor film pe care-l editez acum, unde se văd multe mai bine diversele automatizări și detalii.

    24 comentarii

  1. 1. poate fi pusă pe gpl?
    2. are cutie manuală?

    orice român ever.

      (Citează)

  2. Dorin:
    3. E 2.0 tedei?

    Da, e cod ALS, n-are moarte.

      (Citează)

  3. Un fel de Phantom Stepway

      (Citează)

  4. Am vazut una, cu numar de Germania, aseara prin Bucuresti…

      (Citează)

  5. Mi se pare ca aduce a un Range Rover Vogue pentru bogati.

    Inteleg ca-s vreo 60 de rable de marca asta prin Romania, din care nu toate-s cumparate de noi, ca si bogatii romani sunt mai SH asa.
    Prin urmare trebuie ca marja de profit la bijuteria asta trebuie sa fie destul de mare daca se face event local de lansare cu presa si prezenta din media online, ca altfel cate bucati din modelul asta se pot vinde in Romania: 10, hai 15 bucati in 2-3 ani? Si asta asa, ca SUV-urile prind mai bine decat masinile sport, in general.

      (Citează)

  6. ce lolo esti….

    vali:
    1. poate fi pusă pe gpl?
    2. are cutie manuală?

    orice român ever.

      (Citează)

  7. Din lateral arata ca un rover din ala mai vechi, nu stiu exact modelul ca nu-s obsedat de masini. :-)

      (Citează)

  8. Daca mai pui 20.000 euro, iti faci upgrade si ai o unitate multimedia care stie radio cu rds

      (Citează)

  9. Parerea mea este ca bijuteria asta se adreseaa tot celor care vor sa se deplaseze pe asfalt. Sa-l crezi ca are chiar si minime valente off-road, cu roti de 22″, cu pneuri de asfalt, cu 2.6 tone si un sistem AWD probabil al lui BMW (chiar, de care e?; xDrive-ul e foarte bun pentru dinamica, dar nu e cel mai bun in off-road) inseamna ca marketingul lor chiar functioneaza.
    Eu sper sa apara gigeii care sa-l faca de ras pe alunecusuri, intr-un comparativ cu Lada Niva sau Subaru Tribeca.

      (Citează)

  10. fain sarcofagu`

      (Citează)

  11. Rar vezi ceva mai oribil. Dacă făcea orice alt constructor șifonierul ăsta era luat în rîs de toată lumea. Dacă face Rolls o mizerie, ne extaziem inclusiv săracii pe bloguri.

    Absolut inutil articol.

      (Citează)

  12. Nu-mi amintesc sa fi vazut ceva mai urat ca masina asta. Hidoasa rau.

      (Citează)

  13. Am vreo 30.000 de kilometri rulați cu un Ghost (nu e mea, doar o conduc 😁). Ca unul care a condus cam tot ce se poate din clasa de super lux, nimic nu se apropie de Rolls Royce ca experiență. Deci și Cullinan ăsta, oricât de urât o fi, o să le dea clasă.

      (Citează)

    • Păi chiar aș fi curios de mai multe detalii. Cunosc pe cineva care conduce mașini de lux ca șofer, de exemplu îmi spunea că BMW 750 Li e mult mai nasol decât orice S Klasse obișnuit.

        (Citează)

  14. Mie mi se pare puțin mai puțin urâtă decât Bentayga, cu care am avut ocazia să merg pasager luna asta. Poate interiorul să fie mai Ok, că la Bentley nu mi s-a părut nimic nemaipomenit comparativ cu orice super premium.

      (Citează)

  15. Aveti idee daca se poate lua si prin programu rabla?
    Multumesc

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus