blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme, voi mai posta pe Instagram și YouTube. Articolele sunt programate, robotul este la butoane.

Testdrive: BMW 225xe m-a convins că următoarea mea mașină trebuie să fie hibridă

29 Oct 2018  ·

AUTO  ·

18 comentarii

Să se noteze în jurnalul de bord că BMW 225xe este mașina care m-a convins că următorul meu autoturism trebuie să fie unul hibrid. E prea mișto și prea utilă tehnologia modernă a hibridelor pentru a nu profita de ea când voi avea ocazia.

Nu are forma ce întoarce capete a unui seria 4, dar când apeși pedala și cei 224 de cai putere ai motoarelor pe benzină și pe energie electrică propulsează mașina, simți o plăcere greu de egalat, indiferent că mergi prin oraș sau pe autostrăzi. Și, în fond, este tot un BMW, ceea ce înseamnă că dotările, tehnologia și confortul mașinii sunt la un nivel înalt.

Pe numele său complet BMW 225xe iPerformance Active Tourer, mașina este una hibridă plug-in, adică bateriile pot fi încărcate și de la priză, nu doar de la motorul pe benzină sau frânare regenerativă. În mod electric pur, autonomia este de vreo 45 de kilometri, suficientă pentru 3-4 drumuri prin oraș, iar faptul că o poți încărca de la priză înseamnă că vei face aceste drumuri cu vreo 5 lei în total.

Nici măcar asta nu este important, ci senzația că, în traficul aglomerat al orașului, nu consumi deloc benzină atunci când faci mici manevre pentru a avansa în coloana de mașini blocate la câte un semafor, nu contribui la poluare, nu te deranjează vreun zgomot. Sigur, o electrică ar fi și mai bună pentru asta, dar în România (sau cel puțin mie) momentan mi s-ar potrivi mai bine o hibridă plug-in (PHEV, cum li se zice între prieteni care iubesc acronimele).

TEHNOLOGIA

Motorul pe benzină este unul de 1.499 cmc în 3 cilindri, tehnologie TwinPower Turbo, ce dezvoltă 136 de cai putere. Bancul de baterii are o capacitate totală de 6,1 kWh, în ușoară creștere față de generația anterioară, iar motorul electric ce acționează roțile spate aduce restul puterii până la totalul de 224 cai putere. Suta la oră vine în 6,7 secunde, adusă de cutia Steptronic automată cu 6 rapoarte.

Există o priză de încărcare electrică în partea din față. Partea de nord a orașului are destule stații de încărcare, am conectat cândva mașina la una din mallul Băneasa (unde sunt vreo 4) și vizavi la Mega Image.

Dincolo de partea de propulsie, există o listă lungă de opționale ce pot fi puse pe 225xe, în stilul BMW. Mașina condusă de mine avea pilotul automat adaptiv ce are o autonomie de nivel doi, adică păstrează automat distanța față de mașina din față și chiar ia ușor curbe pe autostradă, fiind gândit pentru a crește confortul șoferului la o călătorie lungă.

Există și un HUD, dar este din acela pop-up, care se ridică din bord, nu integrat în parbriz ca la alte modele din serii mai înalte. Farurile adaptive LED, camere video, aer condiționat automat, scaun reglabil electric, cu memorie, sistem iDrive șamd completează lista dotărilor, alături de numeroase altele.

EXTERIORUL

Mașina este ușor de recunoscut ca fiind un BMW când o privești din față. În linie cu caracterul ei hibrid, grila metalică din față are o nuanță albastră, iar întregul aspect al părții frontale mi se pare reușit, cu o ușoară tentă sportivă prin linia oblică a farurilor.

Ca formă totală, mașina aduce mai degrabă a monovolum, dar asta înseamnă spațiu interior generos. Nu-i o formă uzuală pentru marca BMW, de fapt seria 2 Active Tourer mi se pare că arată într-un mod unic în gama BMW, dar cred că are ca target oamenii ce vor o mașină practică, bine făcută și cu dotări de top, iar asta este cu siguranță.

Spatele nu-i foarte interesant, având un haion înalt din care nici un designer nu poate scoate vreo operă de artă. Are însă proporții plăcute ochiului și mi-au plăcut stopurile de mari dimensiuni.

Culoarea, apropo, este Sunset Orange, una nouă pentru această generație și care se potrivește bine mașinii.


INTERIORUL

Aici am regăsit aspectul uzual BMW, chiar dacă, fiind o mașină mai mică, totul este mai restrâns și mai înghesuit decât pe un seria 3 hibrid sau pe un X3, să zicem.

Bordul are ceasuri analogice, nu digitale, deși există și mici display-uri color și de rezoluție înaltă acolo. HUD-ul, după cum vă spuneam, se ridică automat odată cu pornirea motorului.

Consola centrală include deja clasica tabletă color, cu ecran tactil, unde sunt afișate diverse informații. Este pusă un pic mai jos, nu mai pare la fel de tare că țâșnește din bord în sus, ci au integrat-o mai bine cu bordul. Butoanele uzuale de control al climatizării și sistemul iDrive sunt mai jos, la fel ca la orice alt BMW, doar că un pic mai înghesuite.



Scaunele sunt foarte confortabile, cu susținere laterală bună. Este loc suficient pentru adulți și în spate.

Portbagajul a fost o surpriză plăcută, trotineta mea a încăput fără probleme pe lățime. Pe modelul hibrid acesta este de 400 de litri, pe restul modelelor din seria 2 este de 465 de litri.

LA VOLAN

După cum am spus în introducere, 225xe AT este foarte plăcută la orice fel de drum. Nu mă așteptam, dar puterea mare o transformă într-o mașină foarte sprintenă; ca idee, are aceeași putere ca un Golf GTI. Partea hibridă îți permite să simți că nu mai arzi degeaba benzina în trafic aglomerat.

Am fost surprins nu doar de agilitate, ci și de stabilitate. Suspensia este reglată cum trebuie, nici prea tare, nici prea moale, iar faptul că mașina are tracțiune integrală (motorul termic acționează puntea față, cel electric puntea spate) contribuie suplimentar la plăcerea de a o conduce. 225xe a fost o experiență plăcută în fiecare moment și, cel puțin ca mașină de oraș și împrejurimi, chiar este excelentă.

Ca șofer, te simți confortabil și pentru că scaunul este excelent și poziția la volan este foarte bună. Există un selector de moduri de condus unde poți alege între Sport sau normal sau EcoPro, iar pe Sport vitezele se schimbă mult mai sus și ai ocazia să asculți și sunetul plăcut al motorului turbo. Un buton eDrive controlează suplimentar sistemul electric, comutând între Auto, Max eDrive (forțezi mers electric câtă vreme nu urci la viteze foarte mari) și Save Battery, când, din contră, nu folosești bateria pentru că probabil vrei să o păstrezi pentru viitor.

Mașina este bine antifonată, inclusiv la viteze de autostradă. Pilotul automat este binevenit, pe autostradă chiar preia 70% din munca șoferului, păstrând automat distanțele și asigurându-se că nu părăsești banda de mers. Îți cere să ții mâna pe volan, iar dacă nu o faci pentru vreo 10 secunde, scoate o alertă.

Dacă ar fi să reproșez ceva, butoanele de reglare a modurilor de rulare sunt prea ascunse în spatele schimbătorului, mai greu de apăsat. Alte mașini le au între scaune, ușor accesibile, mult mai la îndemână. Un alt lucru de reproșat este dimensiunea montantului A, stâlpul dintre parbriz și ferestrele laterale, îngroșat suplimentar de prezența unui mic geam triunghiular acolo.

Consumul oficial mixt la 100 km parcurși este de 2,5 litri/100 km în noul ciclu WLTP. Eu n-am măsurat consumul, am preferat să mă bucur de mașină și de puterea ei. Emisiile de CO2 sunt la un nivel mic, în jur de 57 grame/km.

Seria 2 Active Tourer include și alte modele, precum 216i, 218i, 220i și respectiv 216d, 218d și 220d pe motorină, cu diverse motoare și puteri ce urcă până la 192 CP. Dotările posibile sunt aceleași, așa că dacă vă interesează mașina, sunt multe variante pe lângă cea hibridă; acesta este doar cea mai plăcută de condus.

CE E BINE

CE E RĂU

  • Foarte sprintenă, putere mare.
  • Sistemul hibrid plug-in este foarte util în oraș.
  • Confortabilă la orice drum.
  • Butoane ușor înghesuite.

CONCLUZIE

225xe mi-a dovedit că hibridele au ajuns la o autonomie electrică suficient de mare încât să devină, practic, mașini electrice în oraș. Noile generații de hibride chiar ar trebui să fie alegerea tuturor celor ce vor o mașină nouă. În particular cu 225xe, BMW dovedește că face mașini bune indiferent de constrângerile de clasă și formă.

Preț: 37.188 euro cu TVA costă 225xe. Modelul condus de mine făcea parte din Sport Line și avea o mulțime de alte dotări și pachete ce-i cresc prețul la 50.467 euro. Detalii și configurator găsiți pe site-ul oficial BMW.

    18 comentarii

  1. hibridă, fără poluare, totul roz, dar parcam pe iarbă

      (Citează)

  2. Catalin Tanase

    29/10/2018 la 8:54 AM

    “Motorul pe benzină este unul de 1.499 cmc în 3 cilindri”

    Astept expertii sa explice cum asta e un motor fortat si nu o sa aiba viata lunga

      (Citează)

    • “Motorul pe benzină este unul de 1.499 cmc în 3 cilindri”

      “e un motor fortat si nu o sa aiba viata lunga”

      Semnat Experții

        (Citează)

  3. 50.000 eur? Fereasca D-zeu, nici macar bugetarii nu au bani de asa ceva.
    Montantul ala in A este o mare problema la trecerile de pietoni. Gemuletul ala nu ajuta aproape deloc. Am un Suzuki SX4 model vechi, stiu ce vorbesc.
    Si inca o data: Cat costa?????

      (Citează)

    • Decat 50.000. Adica o Tesla 3 bine echipata.Da, si Tesla 3 poate fi cumparata in Romania.Si vine repede.La 50.000 vine foarte repede.Aia de 35.000 dureaza.

        (Citează)

    • Si Toyota mea are acelasi montant A si da, e horror cateodata.
      Cand virez la stanga pe stradute sunt destule situatii in care nu vad masini intregi de el, lasa pietonii.

        (Citează)

  4. stai, se mira lumea ca bmw-urile sunt scumpe.

    m-am uitat la seria 2 cand am schimbat masina (de ce au si tourerul asta si coupe-ul ala scurt in aceeasi serie ma depaseste) dar e mica, pt un monovolum “de familie”. Daca avea 3 scaune in spate probabil m-as fi uitat si mai atent.

      (Citează)

  5. Cand am vazut prima oara un BMW ca asta pe strada, m-am intrebat de cand fac cei de la BMW, Opel Zafira?

      (Citează)

  6. Asta e vopsea de masina de 50000 EUR – https://www.nwradu.ro/wp-content/uploads/2018/10/bmw_225xe_at_hibrid_06.jpg?

    Coaja de portocala in toata splendoarea…

      (Citează)

  7. Poate prinzi la test un Hyundai Ioniq Hibrid. Am auzit lucruri bune de el si costa cu vreo 10 000 de euro mai putin.

      (Citează)

  8. “Suspensia este reglată cum trebuie, nici prea tare, nici prea moale”

    Ai cumva idee, maşina pe care ai testat-o avea suspensie adaptivă?
    Mie suspensia standard mi s-a părut îngrozitoare pentru gropile din Bucureşti, persoanei din stânga i-a venit să vomite după câteva gropi luate mai cu aplomb.
    Mulţumesc

      (Citează)

  9. “Motorul pe benzină este unul de 1.499 cmc în 3 cilindri […] ce dezvoltă 136 de cai putere”
    “iar pe Sport […] ai ocazia să asculți și sunetul plăcut al motorului turbo”

    Ahahahahaha.. 3 cilindri/136 cai vs sport/sunet in acelasi articol.

      (Citează)

    • E același motor ca în i8 dar cu turbo mai mic https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38. Mai mult, din cauza motorului electric care are moment maxim din start, caii ăia putere (care apropo, se măsoară la 5000rpm) și cilindrii sunt irelevanți. Deci da, sport. Vezi că suntem în 2018 nu 1996.

        (Citează)

  10. Sa te ajute Sfânta Paraschiva sa iti iei Tesla!

      (Citează)

  11. De ce nu scad preturile la aceste masini electrice sau hibrid? 50.000 de euro inseamna o gramada de bani si pentru un om dintr-o tara dezvoltata, nu mai vorbesc de tari precum Romania. Cum si CAND se va face trecerea spre masini electrice la astfel de preturi?!

      (Citează)

  12. Sincer … dezamagitor . Nu poti spune ca nu te-a interesat consumul Radule . Este jenant si deranjant zic …. Ca formator de opinie, reviewer sau bloger mi-as fi dorit sa specifici ca nu insisti foarte tare pe partea asta , fiind eficienta sau nu , dar in realitatea mizerabila bucuresteana, am avut un consum la pompa de 10l / 100km sau 100% sau 2.5l/100km. Doar zic …

    Pot spune ca am citit review-ul , dar ca pe final ai incheiat dezamagitor .

      (Citează)

  13. Masina in Bucuresti consuma peste 10 litri in momentul in care se termina bateria dupa primii 100 km. Acel motor incearca sa incarce bateria si sa impinga si masina care se apropie de 2 tone. Dar asta trebuia sa ne spuna Radu nu? Foarte interesant insa ticketul de rabla plus ptr hibrid plug in se acorda ptr masinile ce polueaza sub 50gr iar acest seria 2 are 57. Sunt f multe de scris aici de la pregatirea f slaba a oamenilor de vanzari la bmw pe plug in hibrid pana la indisponibilitatea masinii de vizualizat fizic, nu mai spun de test drive… si totusi articole platite cu ea “disponibila” apar. Asa vor creste vanzarile pe hibride.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus