un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am condus noul BMW X5 varianta M50d

24 Oct 2018  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Am avut ocazia să văd noul BMW X5 și nu orice model, ci M50d, varianta cu 400 de cai putere ce propulsează mașina până la 100 km/h în doar 5,2 secunde.

Frumoasă mașină, le-a ieșit bine de tot noua generație. Aspect plin de forță, în special în partea din față, lux în interior, chiar foarte mult lux.

Subscribe: http://bit.ly/2RBcHBg

Mult mai multe detalii sunt în clipul de mai sus, dar, pe scurt, are noul cockpit BMW, cu ceasuri hexagonale, iar ecranul central vine cu o interfață îmbunătățită, axată pe widgeturi și split windows. Au apărut niște gesturi în plus, sistemul de comenzi vocale este mai deștept, asistentul inteligent BMW va fi adăugat în martie 2019. Consola centrală este mult mai aerisită, așa cum scriam că vor fi și noul Seria 3 și noul X7.

Am văzut și cup holderele răcite și încălzite; de fapt nu sunt chiar așa, ci pot păstra o băutură rece, rece și una caldă, caldă. Bun și așa. Plafonul panoramic poate fi iluminat noaptea pentru a simula un cer înstelat sau alte grafice. Sticla antifonică pe ferestrele laterale chiar are un efect puternic asupra confortului în interior.

Noul Reverse Assistant este un soi de buffer în care mașina reține traseul parcurs în ultimii 50 de metri. Ideea este că, dacă tocmai te-ai strecurat printr-un traseu îngust și complicat și descoperi că trebuie să dai cu spatele, mașina poate face asta singură pentru tine. Mi se pare utilă funcția inclusiv pe străduțe înguste unde te găsești față în față cu o altă mașină și trebuie să dai în spate pentru a-i face loc; cu acest asistent, nu trebuie să te complici cu vizibilitatea. Este util și când ieși din locul de parcare în care ai intrat, la o adică.

Motorul este superb. Mașina pare ușoară ca un fulg când apeși pedala de accelerație, iar sunetul motorului este foarte plăcut. Modelul M50d condus de mine are o suspensie sport, jante de 22 de inchi și bare stabilizatoare active și roți directoare inclusiv pe puntea spate, așa că pare foarte agil și sigur în ținuta de drum. X5 poate fi comandat și cu suspensie pneumatică reglabilă pe înălțime, care probabil va fi și mai confortabilă.

De fapt, mașina vine cu posibilitatea de a fi comandată încă de la început pe măsura activităților pe care clientul crede că le va face predominant. Cu un sistem xDrive îmbunătățit, noul X5 se pare că este foarte performant și off-road, o zonă unde probabil BMW simțea că trebuie să concureze cu Range Rover sau Mercedes G.

Configuratorul este disponibil pe BMW.ro, dacă vreți să vă jucați cu el, iar alte informații sunt în pagina oficială X5.

    16 comentarii

  1. Imi plac mult cusaturile alea, de la tapiterie, avand in vedere ca nu-s fana tapiteriei din piele. Cumva, mi-au atras atentia. Se vad foarte frumos. Imi place si bordul. Simplu, dar nu are aspectul ala chel.

    Personal, am o afinitate pentru marca Mercedes, dar recunosc, BMW ii bate la curu’ gol, cand vine vorba de interioare si aspectul bordului. Pana si Audi mi se pare ca are bordul mai fain. La Mercedes pare asa cam.. invechit si chel.

    Lucky you, ca ai testat asa ceva. E frumoasa. Eh, cine si-o permite, sa o stapaneasca sanatos/sanatoasa :).

      (Citează)

    • “BMW ii bate la curu’ gol, cand vine vorba de interioare”

      Cum sa zici asa ceva?

      Probabil ca bmw simte ca trebuie sa concureze cu mercedes g, dar nu o va face niciodata. Nu are cum.

      Frumoasa masina, pacat de stopurile alea, s-a pierdut putin din design-ul specific bmw. Sper sa le schimbe la facelift.

        (Citează)

    • GabrielG: Probabil ca bmw simte ca trebuie sa concureze cu mercedes g, dar nu o va face niciodata. Nu are cum.

      Eu n-aș lua G. E o bucată de fier în care nu m-am simțit confortabil. N-am înțeles niciodată fascinația pentru așa ceva.

        (Citează)

  2. masina e super, dar shcimbatorul ala manelist arata hidos.

      (Citează)

    • Poți să-l iei pe ăla inclus standard, care e doar negru.

      Dar așa ziceam și eu din fotografii, însă în realitate se potrivește bine cu consola centrală, că și rotița iDrive are ceva sticlă fațetată pe ea, plus că butoanele din jur au un aspect “sticlos”.

        (Citează)

  3. Masina de oameni bogati.

      (Citează)

  4. bine, ai vazut masina cu toate dotarile.
    in realitate nu o sa ai schimbatorul ala ca te rupe la buzunar, incalzitorul ala de bauturi o fi iar cateva sute de parai, deci mda.

      (Citează)

    • La BMW nu are rost să iei mașina entry-level. Diversele opționale îi dau farmecul și adaugă tot felul de tehnologii mișto. Te ajută configuratorul să afli cât costă BMW-ul pe care ți-l dorești de fapt.

        (Citează)

  5. eu sunt curios daca ai venit acasa cu masina la tine la piata norilor unde stau tiganii si vand flori si nu exista loc sa iesi de pe o strada pe alta din cauza celor care parcheaza aiurea.Sunt curios cum da masina asta prin zonele astea clasice de capitala :)

      (Citează)

    • Ai descris de fapt orice zonă din București. Faptul că orașul este cum este nu m-ar opri să-mi cumpăr o mașină scumpă, dacă aș avea bani. De ce n-aș trăi (sau conduce) bine, dacă îmi permit.

        (Citează)

  6. masina ” coteste ” singura…exprimare curat inginereasca domnu’ radu ;)

      (Citează)

  7. Am si eu 2 intrebari:

    1. In ce constau farurile laser? un fel de led sau cum?
    2. Ce erau ledurile infrarosii de deasupra bordului. Normal nu se vad cu ochiul liber dar iti apar in poze si filmare. detectie de oboseala sofer…

      (Citează)

    • Alex Șeremet

      25/10/2018 la 8:37 AM

      1. Fascicolul laser trece printr-o prismă și se transformă în “conul” de lumină pentru faruri. Are un mod de funcționare similar cu farurile LED, doar că lumina este generată altfel.

      2. Sistemul monitorizează atenția la drum a șoferului. Funcționează pentru condusul semiautonom și la emergency stop assistant (trage pe dreapta și oprește mașina și sună la 112 dacă șoferul devine inconștient la volan).

        (Citează)

    • Ionut P: 1. In ce constau farurile laser? un fel de led sau cum?

      Lăsând la o parte explicația mai bună dată de Alex Șeremet (care lucrează la BMW), este mai simplu sa privești farurile laser ca o metodă de a duce fotonii la o distanță mai mare folosind fasciculul puternic și coerent reprezentat de un laser, deci iluminare la distanță mai mare. Nu le gândi ca în Star Wars.

        (Citează)

  8. Stopurile struca tot aspectul “de masina dura-barbateasca” .
    In rest , frumoasa masina !

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus