un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Mulțumesc pentru cei 10 bani, Metrorex și RATB, dar nu-i vreau

5 Dec 2017  ·

GÂNDURI  ·

55 comentarii

Metrorex și RATB fac un pas împreună și anunță că vor lansa titluri comune de călătorie, zice Profit. Un exemplu este un bilet valabil timp de 60 de minute pe metrou și orice linii RATB la prețul de 5 lei.

5 lei este destul de scump, cam la limita a ce poate fi justificat.

O călătorie cu metroul costă 2,5 lei, una cu autobuzul 1,3 lei. Părerea mea este că se poate ajunge aproape în orice loc din București folosind câte una din fiecare, adică 3,8 lei.

Cazul cel mai nefavorabil este când începi călătoria cu autobuzul până la o stație de metrou, continui în subteran cu metroul și apoi iei un alt autobuz, troleibuz sau tramvai până la destinația finală. Asta ar ridica prețul total al călătoriei la 5,1 lei, deci acest bilet comun îți economisește 10 bani, cu condiția să te încadrezi în cele 60 de minute!

10 bani? Super!

În socoteala aceasta luați în calcul și traficul din București. O călătorie de câteva stații cu autobuzul sau tramvaiul poate dura lejer 20 de minute, dacă nu mai mult, la orele de vârf cu intersecții blocate și mașini parcate aiurea. Cinci stații cu metroul se fac tot în 20 de minute, iar dacă adăugați în ecuație și o schimbare de magistrală, mai puneți vreo 5-10 minute.

Acum adăugați în ecuație și timpul de așteptare după autobuzul sau tramvaiul corect, atunci când schimbați liniile. Cele 60 de minute par dintr-o dată puține pentru o călătorie de 3 segmente, nu? Cred că voi pierde cei 10 bani reducere și voi cumpăra în continuare bilete individuale.

Cum trebuia făcut? Biletul pentru o călătorie, indiferent de câte segmente are aceasta, să coste 4 lei. Singura condiție să fie ca între sfârșitul unui segment și începutul următorului să treacă mai puțin de 10 minute. Problema este că Metrorex a schimbat turnicheții mai mult de formă, iar cartela nu este taxată și la ieșirea din metrou, ca să afle de unde și până unde merg călătorii, așa că ideea zisă de mine nu s-ar putea pune în practică aici.

 

asus s5507

    55 comentarii

  1. este o gandire foarte de viitor din partea lor.
    cand o sa refaci calculele in ianuarie cu noile tarife (crescute) ratb si metrorex.. s-ar putea sa iti dea o economie semnificativa cu biletul asta comun

      (Citează)

  2. Am fost cu metroul in Milano si da, nu puteai iesi daca nu bagai cartela si la iesire. Daca ar face asa, ar putea avea date pentru statistici mai bune si control mai mult pentru cine intra/iese ( nu va mai exista conceptul de a te strecura pe sub turnicheti, cum fac unii parinti cu copiii ).

    Per total, macar e o idee noua pe care o pun in practica. Ce mi-as dori cel mai mult ar fi sa poti folosi NFC-ul telefonului pentru a plati calatoriile (per sau cu abonament), a la Android/Apple Pay, ori in metrou ori in RATB cu o aplicatie comuna.

    Pe cand un articol despre platile contactless si ce progres mai au prin Romania ? Ultima oara am auzit ca erau unele chestii in teste dar nimic concret.

      (Citează)

    • sebid2k3: Pe cand un articol despre platile contactless si ce progres mai au prin Romania ? Ultima oara am auzit ca erau unele chestii in teste dar nimic concret.

      Atât am auzit și eu. În România se fac prea puține plăți cu cardul ca să îi atragi pe Android Pay sau Apple Pay.

        (Citează)

    • In milano sunt tarife diferentiate pe zone, daca platesti pentru prima zona nu poti iesi decat in zona respectiva, nu poti iesi intr-o zona unde ai fi avut nevoie de un bilet mai scump. De asemenea sunt unele statii unde poti iesi fara sa bagi cartela la iesire.

        (Citează)

    • Nu se mai poate trece pe sub turnicheți în București.

        (Citează)

  3. Doua sisteme mi-au placut: cel din Londra si cel din Praga.

    In Londra, UK pt ca dai cu cartela la intrare sau iesire si platesti in functie de distanta, la care se adauga faptul ca exista a suma maxima pe care o platesti daca folosesti transportul in comun din oras.

    In Praga mi-a placut ca nu exista turnicheti, ceea ce ajuta mult unui flux mare, precum in Bucuresti. Ei se asigura ca oamenii platesc facand filtre prin care trece toata lumea. Am stat cam o saptamana si am prins doua filtre. Nu stiu cat e amenda, dar cred ca destul de mare incat oameni sa evite mersul fara bilet, ca nu prea am vazut oameni care sa fie retinuti.

      (Citează)

    • cel din India este asemanator cu cel din Londra.
      Numai ca acolo e teribil de ieftin metroul si unul dintre cele mai curate si rapide mijloace de transport.

        (Citează)

    • In Londra mai este ceva numit Hopper Fare: la maxim o ora de la validarea calatoriei cu transportul de suprafata poti sa folosesti inca o data cartela gratuit. Sistemul este foarte bun si functioneaza perfect acolo dar la noi o ora este prea putin daca iei in calcul cat tine o calatorie de oriunde pana in centru si cat astepti pana vine alt autobuz. Treci lejer de o ora.

      Sa amintesc si ca in Londra autobuzele vin din 5 in 5 minute, au statii foarte dese si poti vedea in timp real cand vine urmatorul autobuz?

        (Citează)

    • KMean: In Praga mi-a placut ca nu exista turnicheti

      Și în Viena la fel, intri direct.

        (Citează)

    • etk: Sa amintesc si ca in Londra autobuzele vin din 5 in 5 minute, au statii foarte dese si poti vedea in timp real cand vine urmatorul autobuz?

      Ăia au un singur primar, nu 7 ca noi, dar cel londonez își face treaba.

        (Citează)

  4. Mi-a placut sistemul de la Berlin:

    A single fare ticket (Einzelfahrschein) is valid for one person and a two hour journey through the city. Note: It is not allowed to travel towards the direction of the starting point. For that purpose a new single-ticket must be purchased.

    Practic, scopul e sa ajungi unde ai treaba. Daca vrei sa te si intorci, mai platesti o data. Fara calcule si alte chestii birocratice. Iei ce vrei sau ce vine.

      (Citează)

    • Da, exact, plătești pentru o călătorie totală, indiferent dacă traseul tău te obligă să iei 1, 3 sau 5 mașini sau metrouri diferite. Asta înseamnă sistem integrat.

      Mie în București mi se pare ridicol că poți plăti 1,3 lei pe o tură de oraș cu tramvaiul 1 sau ce număr are, în schimb ca să merg de unde stau eu până la 3 km distanță trebuie să schimb chiar și 3 autobuze, adică 3,9 lei.

        (Citează)

  5. Prinde bine la turisti acest tip de abonament. Prin alte tari europenea acest tip de calatorie este deja o practica, pentru localnici, nu.

      (Citează)

  6. Ridic o întrebare la fileu… Cum te vor controla odată coborât în subtern că ți-ai depășit timpul alocat? Încep cu controalele la subteran? Daca vor introduce validarea la ieșire o să iasă o nebunie (Asta ar însemna să nu se mai facă tailgating). Mai ales în stația Pipera si Aurel Vlaicu dimineața. (Notă: dacă stațiile au fost proiectate să se poată introduce și validarea la ieșirea de la metrou).

      (Citează)

    • Pe unde am văzut eu sistemul cu limită de timp, te controlează la intrarea în noul mijloc de transport. Câtă vreme te urci în minutul 59 în el, e validă călătoria, nu contează că apoi durează 5 minute sau 50.

      Dacă vrei sistemul cu limită de timp între ieșire și o nouă intrare (ca să contorizezi că are loc aceeași călătorie, să zicem, cu schimbare de mașină) atunci trebuie să faci verificare și la ieșire. Ai zice că asta sporește timpul de ieșire din stație, dar orașe precum Londra sau Barcelona dovedesc că se poate face deși au mult mai mulți pasageri decât Bucureștiul.

        (Citează)

  7. Si dupa cateva luni o sa le scoata pe motiv ca nu sunt rentabile.
    Cele de 10 calatorii (34 lei) sunt totusi mai decente.

      (Citează)

    • Ăla nu e pagubă dacă drumul tău spre serviciu include o călătorie cu metroul și una cu autobuzul, sau mi-am uitat eu matematica de generală? La RATB 10 călătorii costă 13 lei, la Metrorex cartela de 10 călătorii e 20 de lei, așadar 33 de lei dacă le-ai cumpăra separat.

        (Citează)

  8. un pas mic spre… ceva.

    in budapesta poti sa iei Budapest Card pentru 24, 48 sau 72 de ore, pentru 19, 29 sau 37 eur. in cel mai rau caz, card de 24h, folosit efectiv sa zicem in 8h (ca n-o sa mearga cineva efectiv 24h), inseamna aproximativ 11 lei pe ora. dar e Budapesta, si altu-i traficul.
    ah, si mai ai si:
    Free Public Transport
    Entry to Buda Castle
    Entry to Lukacs Bath
    Guided Tour Buda 2h
    Guided Tour Pest 2h
    6 Top Museum Entries
    12 Tours in Mobile App
    60+ Discounts (10-50%)
    Travel in all Budapest Zones
    Card Delivered to Hotel

    dar poate ca din alea 24/48/72 de ore ai mai multa nevoie de prima si ultima ;)

      (Citează)

    • Vorbești SF-uri, aici la noi este Evul Mediu. Noi nu avem transportul integrat, Metrorex fiind în continuare la Ministerul Transporturilor, ce să mai vorbim de integrare cu turismul.

        (Citează)

  9. Avantajul e ca nu mai stai la coada la tonetele RATB, sau ca turist, nu mai pierzi timp sa cauti un loc de unde sa cumperi bilete.

    In Italia poti cumpăra bilete de la orice toneta de ziare.

      (Citează)

    • Vor să bage automate, iar ca turism poți lua portofel electronic cu valoare mai mare. Turiștii sunt obișnuiți să nu aibă case de vânzare în fiecare stație.

        (Citează)

  10. etk:
    In Londra mai este ceva numit Hopper Fare: la maxim o ora de la validarea calatoriei cu transportul de suprafata poti sa folosesti inca o data cartela gratuit. Sistemul este foarte bun si functioneaza perfect acolo dar la noi o ora este prea putin daca iei in calcul cat tine o calatorie de oriunde pana in centru si cat astepti pana vine alt autobuz. Treci lejer de o ora.

    Sa amintesc si ca in Londra autobuzele vin din 5 in 5 minute, au statii foarte dese si poti vedea in timp real cand vine urmatorul autobuz?

    Hopper Fare se aplica doar in cazul autobuzelor si tramvaielor. Da, e o idee buna, dar sa nu exageram cu faptul ca autobuzele vin din 5 in 5 minute, ca nu e asa. Si au si ei trafic, nu iti face griji, poti sa stai lejer o ora intr-un autobuz dimineata si dupa ora 4:30.

    Din ce am auzit vor sa extinda Hopper Fare la 3 calatorii de autobuz si/sau tramvai in decursul a o ora. Bine, nu ca ar ajuta cu ceva, e f greu sa iei 3 autobuze intr-o ora si sa si ajungi unde vrei, ca de plimbat cate 2 statii cu fiecare ai timp.

      (Citează)

  11. 20 minute o calatorie?

    Ieri am stat 20 minute la piata presei in giratoriu, nu in apropiere, in giratoriu efectiv 20 min pentru o tura.

    wtf are we talking about here?

      (Citează)

    • Păi ăia de la RATB și Metrorex care decid astfel de lucruri probabil n-au mai călcat de ani buni în transportul în comun, ca să știe realitate.

      În mintea lor, mai ales fără analiza încărcărilor și a pasagerilor, totul merge perfect.

        (Citează)

  12. Totusi la 5 lei ne apropiem de un pret decent pentru un bilet cu timp.

    Barcelona – T10 = 10€, deci ceva mai ieftin, dar trebuiau luate 10 bilete.
    Torino / Bologna / Milano – 1,5€ mai scump decat in Bucuresti.

    Ar fi cazul ca lumea sa uite de preturi subventionate la transport in comun, incalzire, etc. Si Bucurestiul e primul la subventii.

      (Citează)

  13. V.:
    cel din India este asemanator cu cel din Londra.
    Numai ca acolo e teribil de ieftin metroul si unul dintre cele mai curate si rapide mijloace de transport.

    Așa e! E binecunoscut faptul că ca India e un model in materie de transport în comun!

      (Citează)

  14. nwradu:
    Depinde, trenurile lor merg mai bine decât cfr-ul.

    glumesti, nu?
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Indian_rail_accidents

      (Citează)

  15. Mi se pare o măsură luată din pix, doar ca să bifeze o promisiune electorală și să mai spargă niște bani pe echipamente. Evident că n-au făcut niciun fel de studii, au pus o valoare “safe” să acopere pierderile tuturor.
    Probabil după 2-3 ani le vor retrage din nou, constatând că înapoiații de bucureșteni nu au putut fi convinși să folosească această ofertă de nerefuzat.
    Deocamdată, eu mă declar mulțumit dacă pot avea un singur card, pe care să îl încarc online, chiar și cu titluri separate.

      (Citează)

  16. Ar fi cazul ca lumea sa uite de preturi subventionate la transport in comun, incalzire, etc. Si Bucurestiul e primul la subventii.

    Nenea neoliberalu’, ar fi cazul sa nu uiti tu cat e salariul minim si cel mediu in Romania.

      (Citează)

  17. Niste gratuitati in plus la pensionari nu se dau?…

      (Citează)

  18. Cand mama lor schimba si ei rahatul ala de cartela din hartie cu un card din plastic? Cer prea mult? Sau un card din plastic comun, sa poti pune pe el atat calatorii la ratb cat si la metrou, 2 in 1 (il incarci cu bani in statiile ratb, cat si in statiile de metrou… fiecare incarcare cu aia ma-sii, gen 10 lei pt ratb, 12 lei pt metrou).
    Ei vin cu rahaturi ce nu o aplicatie practica.
    Vorba unui contemporan, sa-i chis in freza!

      (Citează)

  19. In Oradea exista abonament unic, pe toate mijloacele de transport in comun, in valoare de 70 de lei pe luna (calendaristica – asta ca sa evit mistourile). Biletul cu 2 calatorii e 5 lei sau daca te grabesti si te urci fara sa-ti iei bilet poti trimite un SMS cu valiare de 3,5 lei pe calatorie. http://otl.ro/bileteabonamente/tarife

      (Citează)

  20. Am doar doua probleme aici si niciuna nu se refera la pret.
    1) Bilet? Cum, ma, in secolul asta sa ai “titlu de calatorie” sub forma de bilet. Cum vor face validarea aia,au sa mai puna inca alte aparate prin autobuze? Nu au migrat deja la contactless acum 14 ani? Se intorc inapoi?
    2)Ce faci daca iti expira “biletul” cand esti in timpul calatoriei? Validezi alt “bilet”? Sa zicem ca merge in autobuz, foarte bine, dar la metrou trebuie sa cobori, sa mergi la iesirea din statie sa treci din nou…sa. WTF?
    O ora e putin, cred ca ar fi util sa faca niste studii relativ la cat timp dureaza calatoria medie a lui Gigel cu transportul in comuna de acasa la lucru. Cred ca ar fi surprinsi sa observe ca nu prea-i fezabil timpul asta.

    In rest, hai sa fim seriosi, salariul mediu in Bucuresti cred ca se apropie de 7-800 de EUR, daca nu o fi mai mare. La banii astia ai abonament lunar de 10-12 EUR si calatorii cu autobuzul de 1.3 lei?
    E cam japca, lasa ca oricum la RATB se merge fara bilet intr-o veselie.

      (Citează)

    • Nu cred că va fi bilet, ci contactless.

      Dacă expiră în timpul călătoriei, nu mai poți să faci un alt segment. Nu sunt 60 de minute de timp de tranzit, ci de fapt sunt 60 de minute între validări. Poți schimba 20 de mijloace de transport câtă vreme în ultimul te-ai urcat înainte de minutul 60 de la urcarea în primul.

      În același timp, dacă prima călătorie a durat 40 de minute, apoi aștepți 21 de minute un nou autobuz în stație, nu mai poți continua cu el, că ar însemna validare în minutul 60 și a expirat deja.

        (Citează)

  21. salariul mediu in Bucuresti cred ca se apropie de 7-800 de EUR, daca nu o fi mai mare. La banii astia ai abonament lunar de 10-12 EUR si calatorii cu autobuzul de 1.3 lei?

    Nenea contractoru’ carele esti tu contractor, ia-te de mana cu nenea neoliberalu’ de mai devreme si dati-va cu capul de pereti, ca doar atat pUteti. Accent pe U, desigur.

      (Citează)

    • Inainte sa fac asta am sa iti explic ceva simplut.
      Un autobuz consuma 40-50 l de motorina/ 100 km. Astea sunt specificatiile Citaro Euro V si VI.
      Un drum de 1 ora prin Bucuresti permite parcurgerea a 10-15 km, in functie de trafic. In concluzie consumul de carburant e undeva la 5-6 litri pe ora. Vreo 25 de lei. Nu stiu cat castiga un sofer, dar daca ar avea salariu minim pe economie, costul cu salariul pentro o ora ar fi aproape de 20 de lei. Daca are si el macar minim si jumatate se fac spre 30 de lei. Daca fiecare calator ar calatori cu bilet si iese ca abia amortizezi astea doua costuri din 1.3 lei pe calatorie.
      Eu nu sunt neoliberal, dar te intreb atat :
      Cine crezi tu ca ar trebui sa suporte costul calatoriei tale cu autobuzul si de ce?

        (Citează)

    • Nu-i pasă cine ar trebui să le suporte, vrea doar să călătorească ieftin, nu ca “neoliberali” și nu contează că în rest arde totul.

        (Citează)

  22. Ion P: Nenea neoliberalu’, ar fi cazul sa nu uiti tu cat e salariul minim si cel mediu in Romania.

    Liberal, neliberal, subventionarile unor afaceri fac un rau imens economiei.

    Plus, mie ca iesean nu imi convine sa platesc subventiile la caldura / metrou pentru locuitorii orasului in care se castiga cel mai bine din Romania.

    In Iasi transportul public costa asa:
    – 2 lei calatoria cu tramvai / bus. Metrou nu avem ca nu a subventionat MT constructia lui.
    – 2,5-2,6 lei km cu taxi

    Nu se plange nimeni si nu suntem orasul cu cele mai mari venituri din Romania. Vrei sa trecem si la gigacalorie?

    Dar na…cu chestii gratuite vom vorbi peste cativa ani de duamna presedinte Pandele. Ca unii ca tine, locuitori ai celui mai bogat oras din Romania, se umezesc cand aud de gratuitati.

    Si ghici ce? Subventiile alea tot din taxele platite de tine sunt.

      (Citează)

  23. Cred ca nu ai vazut https://www.profit.ro/stiri/sperante-de-bine-pentru-vara-ratb-pune-aer-conditionat-in-359-tramvaie-si-troleibuze-cu-peste-20-milioane-euro-17422526 . Ieri am vazut la aeroport un autobuz de la ratb, care avea pictograma de wifi pe geamurile laterale, probabil ca au inceput sa monteze wifi-urile promise in vara.

      (Citează)

  24. Cine crezi tu ca ar trebui sa suporte costul calatoriei tale cu autobuzul si de ce?
    Cei care au SUV-uri ca al tau si platesc impozite in suma celor pe care le platesti tu. Altfel se ajunge la inechitati sociale ca in Columbia, Ecuador si alte tari de acelasi sistem. Nu poti sa mergi arogant pe strada cu masinoiul ala si sa imi explici mie ca trebuie sa platesc bilet nesubventionat la autobuz.

      (Citează)

    • Tu vrei si bilete de avion/tren subventionate nu?Si poate ar merge o subventie si pentru tigari/alcool…

        (Citează)

    • Dacă te refereai la SUV-ul meu, eu merg destul de des cu transportul în comun și foarte rar cu mașina (în ultimele 2 săptămâni, de 3 ori). Când nu am transport în comun la dispoziție, iau un Uber.

      Subvențiile nu ajută pe nimeni. RATB este în faliment, jumătate din parcul auto este blocat pentru că n-au piese de schimb, anual Primăria dă vreun sfert de buget pentru subvenționarea lui.

      Metrorex este neprofitabil. În ciuda tarifelor, Ministerul îi dă anual vreo 200 de milioane pentru a fi pe linia de plutire, că altfel ar stinge lumina. Da, deși acolo nu poți sări gardul și toți călătorii plătesc bilet, Metrorex nu-și poate acoperi cheltuielile de operare.

      Banii aceștia de subvenție tot din taxe vin. Cum zice cineva mai sus, inclusiv din taxele celor din afara Bucureștiului. În plus, subvenționarea ține serviciile la o calitate foarte joasă, practic la limita decenței, deoarece companiile nu au bani de investiții (și controlori nu vor să bage, că-i doare mâna – de fapt îi doare în fund tocmai pentru că sunt subvenționați și nu le pasă de profit).

      Trebuie să scăpăm de mentalitatea “poate să fie o mizerie, important e să fie ieftin” și să trecem la un sistem în care este oferit un sistem eficient la prețul unui astfel de sistem.

        (Citează)

  25. @Alin, e clar ca nu intelegi despre ce e vorba si mai si trollezi. Propune tu sa se scoata orice subventie in conditii de salariu minim si mediu ca in Romania.

      (Citează)

  26. Dacă te refereai la SUV-ul meu, eu merg destul de des cu transportul în comun

    Nu la al tau ci la al Orbului.

      (Citează)

  27. totusi, nu subventia e problema ci abonamentele alea gratis de la pensionari*. Si furtul. si faptul ca nu e usor sa cumperi bilet. Mereu revenim la aceleasi discutii.
    Consider ca un 2lei/calatorie ar fi decentish.

    *nu ca merg ei gratis ci ca statul considera ca toti pensionarii din bucuresti au gratis
    deci tre platit tva

      (Citează)

  28. Cei care au SUV-uri ca al tau si platesc impozite in suma celor pe care le platesti tu. Altfel se ajunge la inechitati sociale ca in Columbia, Ecuador si alte tari de acelasi sistem. Nu poti sa mergi arogant pe strada cu masinoiul ala si sa imi explici mie ca trebuie sa platesc bilet nesubventionat la autobuz.

    Păi, eu plătesc impozitul ăla mare și îți mai fac încă un serviciu, dacă îmi permiți. Îl țin în fața blocului în București, că nu pentru să stau cu el în trafic în oraș îmi trebuie, și merg și eu cu autobuzul și plătesc și bilet. Și uite așa ajungem amândoi mai repede unde avem treabă, că nu sufăr de SUV în oraș.

    Doar că sunt câteva probleme pentru mine și restul ca mine. Avem nevoie ca treaba asta să funcționeze la anumite standarde. Dacă îmi spui ca trebuie să mă înghesui la ora de vârf, să mă calc pe pantofi cu restul lumii, din care jumătate nu au bilet și jumătate merg gratis nu prea îmi place, că ajung cu hainele șifonate și împuțit unde am treabă. Iar eu mă dau jos din ratb și mă sui în taxi sau în SUV și îmi rezolv problema.
    Dar nu sunt suficienți ca mine ca să facă situația mai comodă pentru restul și tot ce facem e să umplem străzile în conserve de câte o persoană. Ca acum de exemplu. Mă întorc de la aeroport în Uber că nu există soluție suficient de decentă (metrou, tren) .
    Dacă eu îți plătesc ție diferența de bani la bilet și asta te face fericit, din partea mea foarte bine, da’ eu cred că mai bine îți suporți tu costul călătorie și lași banii taxați de la mine pentru că sunt chiar și am SUV, să facă altceva.
    Poate un autobuz nou , poate o stație de metrou. Poate salariu mai bun pentru șoferii ratb ca să nu mai fure motorina și să pornească aerul vara. În felul ăsta mă dau și eu la o parte de pe strada mai des și ajungem amândoi mai repede și în condiții mai bune unde avem treabă.
    Vezi tu,problema la treaba asta nu-s eu. Eu îmi plătesc taxa pe rabla sau o vând dacă devine prea scump. Nu am avut până acum vreun cazan înmatriculat la vecini.
    Și plătesc și călătoria și îmi dau și seama că e cam ieftin ca să poată susține sistemul. Și nici nu mă afectează prea tare că transportul în comun e de rahat. Doar zic că ar fi mai bine să ne acoperim măcar costurile de transport și statul poate subvenționa invențiile de modernizare, decât să subvenționeze naveta.
    Dar tu spui că nu vrei/ nu îți permiți să plătești costul călătoriei și că să ți-o plătească cianurii cu SUV-uri și neoliberalism, deși pe tine te afectează mai tare calitatea lipsă și serviciul disfunctional. După care vorbești de state sud americane. Păi nu vezi tu, dar e ca acolo. Căci în loc să te concentrezi, dacă asta e situația, pe faptul că nu îți ajunge salariul să plătești transportul și să urmărești un sistem în care angajatorul suportă costul ăsta fie de voie ( salarii, compensatii pentru naveta angajaților), fie de nevoie cu taxe per angajat companiilor care se afla în raza sub si incidenta serviciilor de transport, până înțeleg sa ajusteze salariile, tu o arzi cu “să luăm de la bogați” , care muncesc la fel ca și tine, că altfel ajungem ca în Columbia.
    Din partea mea luați, da’ nu vă ajută și e deja așa. Pentru că o economie a sărăciei și costurilor minimizarea generează tot sărăcie.
    Dacă nu crezi, să îmi spui peste doi ani dacă ți s-a dublat salariul și Ratb-ul rulează fin.

    Animal, da 2 lei ar fi decent, adică suficient, dacă ar plăti relativ toată lumea. Dar gândește ca pensionarii și copiii nu plătesc, aia care nu au bani sau nu vor să îi risipească pe un bilet tot nu, iar ăia care plătesc nu vor totuși să își acopere măcar costul călătoriei lor, așa de bază, nu tot costul operațional, că oricum sunt deja mai fraieri ca restul. Să plătească aia care merg cu mașina, că așa e logic.
    Din partea mea, să plătească, nu mă opun. Faceți cum credeți voi că e mai bine :).

      (Citează)

  29. animaloo:
    chiaburule tu care iti permiti SUV si nu te uiti la ei care nu au bani de autobuz. Am ras.
    Economie level over 2929292929

    Pe mine ma distreaza retorica cu “tu sa-mi platesti biletul pentru ca ai suv”, ” ca ai [XXX]”. Care se traduce in tu esti dator sa-mi faci mie servicii ca eu ma simt prejudiciat de faptul ca tu ai X.

    Dar DUPA ce nu mai avem niciunii nimic care sa conteze ca “lux”, sau prejudicios pentru ceilalti, ca sa fie taxabil, cine le mai plateste biletul? Cauta mereu pe urmatorul fara sapca in spinarea caruia sa se suie?

    Banuiesc ca intotdeauna va fi unul care daca nu “merge arogant cu masinoiu”, ori merge ca nesimtitu’ in haine scumpe, sau poate-s doar noi – ultraj curat, sau poate isi permite un hamburger d-ala dublu de la mec, nesimtitu’ dracu’, nu se gandeste ca restul n-au nici de cartofi prajiti. Arogante d-astea care trebuie taxate pentru ca creeaza inechitati sociale.

    Dacă te refereai la SUV-ul meu.

    Ti-ai luat deja ? A ramas ala de la emag?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus