blog demisec cu note fine de tehnologie

Out of office pentru o vreme. Mă găsiți în Instagram Stories și o să pun diverse și pe Facebook. Robotesc și la canalul de YouTube.

Magazine online testate: 51 de zile a durat să primesc marfa de la IKEA

27 Oct 2017  ·

GÂNDURI  ·

57 comentarii

Pentru o mare companie cum este IKEA, dar cu un singur magazin în România, mereu plin de vizitatori, mă așteptam ca posibilitatea de a comanda online să fie un fel de mană cerească pentru toată lumea. Nu este. Sau cel puțin nu este pentru cumpărători. Mai e mult de lucru la serviciul clienți și proceduri de lucru.

Pe scurt, am luat de acolo câteva piese de mobilier, în total de 4100 de lei. Au trecut 51 de zile până am primit toată marfa.

Pe lung…

Site-ul pentru comenzi online este la adresa ikeacomenzionline.inspiratiepentruacasa.ro  și arată mai bine chiar decât cel original, cu un design ușor mai modern, mai simplu de folosit. Am creat cont, am dat comanda, am plătit online. Comanda online chiar rentează de multe ori; costurile de livrare încep de la 39 de lei, pentru produse ușoare, în timp ce în magazin plătești direct 129 de lei taxa de scoatere din magazie și livrarea (ce-i drept, cost fix până la o tonă de marfă, dar când cumperi un birou și picioarele sale de 12 kg, prima variantă cu 39 lei sună mai bine).

Am dat comanda pe 30 august, am plătit online pe loc.

Pe 31 august, a doua zi, mă sună o domnișoară pentru a confirma clar comanda. Îmi spune că salteaua comandată nu este în stoc și trebuie să aleg dacă mergem mai departe fără ea sau anulez întreaga comandă. Are loc următorul dialog:

– Păi și când revine în stoc?
– Luni (discuția avea loc vineri).
– Și comanda când ar urma să fie livrată?
– Cândva marți-joi, se va stabili ulterior data exactă.
– Păi dacă livrarea se face oricum săptămâna viitoare, nu îmi puneți și salteaua în camion, dacă luni revine în stoc?
– Nu, nu se poate. Așa e softul nostru, ACUM trebuie să alegeți dacă o eliminăm din comandă sau anulați întreaga comandă.

Și na, am eliminat salteaua din comandă, iar partea aceea de bani mi-a fost returnată pe card. N-am o problemă cu dialogul respectiv, dar faptul că o comandă “în așteptare” nu mai poate fi lăsată în acel status încă 2-3 zile este o problemă ce-ar putea fi ușor rezolvată, că vorbim de software și proceduri. Nu contează că e vorba aici de o saltea de 1.899 lei sau de un capac de oală.

Bine. Intru pe site-ul IKEA la salteaua respectivă și mă uit la stocuri, că sunt afișate online pentru orice produs. Acolo scria că sunt 21 de saltele în stoc. Nu mai înțeleg nimic.

Scriu asta pe Facebook. Mă contactează cineva de la agenția lor de social media (ar face asta și pentru voi, dacă ar avea datele de contact, că-s atenți în acest mod) și-mi spune că mă va contacta imediat cineva chiar de la IKEA pentru rezolvarea situației. Nice!

Mă sună o doamnă de la IKEA. Are loc, pe scurt, următorul dialog:

– Pe site scrie că-i în stoc salteaua!
– Da, dar de fapt nu este în stoc, credeți-mă că am acces la baza de date.
– Bine, dar… e pe site. Dacă mă luam după asta și veneam personal din Brașov după acea saltea?
– Știm, e o problemă cu site-ul, se întâmplă…

Îi spun că nu sunt mulțumit că, din tot felul de erori de site și probleme de stoc, eu ar trebui să plătesc încă o livrare doar pentru acea saltea (cred că alți 129 lei, că-i grea). Mi se propune următoarea soluție: când salteaua revine în stoc (“luni!”), îmi vor trimite cei de la IKEA o factură doar cu costul saltelei, iar transportul îl vor oferi ei gratuit. Eu plătesc factura, ei pun marfa gratuit la transport. Cu puțin noroc, vine și salteaua odată cu cealaltă, cum de altfel îmi și doream.

Îmi place soluția propusă. Mi se pare că, dacă din motive ce țin de magazin online, lipsește un produs și atunci valoarea comenzii scade sub pragul de transport gratuit, acest transport gratuit ar trebui oricum oferit. Sau, când produsul revine în stoc, trimis clientului pe cheltuiala magazinului.

Se face luni, 4 septembrie. Se face marți, 5 septembrie. Nu vine nici o factură, nu vine nici restul mărfii. Trece întreaga săptămână, deși termenul estimat inițial era acel marți-joi.

Se face 12 septembrie, ziua Z+13 de la comanda online, când mă sună o doamnă de la Pro Natur, firma lor de livrări/montaj, întrebându-mă dacă sunt acasă între orele 17 și 20 pentru a primi marfa.

Marfa sosește la ora 21:50, când deja abandonasem speranța. Intru, în sfârșit, în posesia produselor la 13 zile după ce plătisem vreo 2.100 de lei pentru ele. Un fotoliu, un taburet, un birou, 3 mici accesorii (unul mișto, vi-l arăt în alt articol).

Cu salteaua nimic.

Pe 13 septembrie sun eu la agenția de social media ca să-i rog să mă pună din nou în legătură cu persoana de la IKEA ce-mi promisese o factură. Mă sunase de pe număr de centrală, iar eu nu i-am reținut numele ca să sun înapoi și să știu cu cine cer. Oamenii, profesioniști, mă ajută prompt, doamna de la IKEA mă sună iar, își cere scuze că nu mi-a transmis nici o factură de saltea între timp, cădem la învoială pe următoarea procedură: eu transfer 1.899 lei în contul IKEA și apoi ei emit factura și pun salteaua la transport (că din motive de soft sau procedură, nu pot emite facturi sau proforme înainte de a vedea bani în cont – nu contează asta, că am încredere în ei).

În mai puțin de 20 de minute, intru în Internet Banking și fac plata. Trimit pe email la adresa indicată raportul de tranzacție.

ȘASE ZILE MAI TÂRZIU, pe 19 septembrie, primesc un reply de la IKEA. “Buna ziua , Am transmis  informatia catre departamentul abilitata  . O zi buna.

6 zile!

Și de atunci am lăsat timpul să treacă și să vedem în cât timp urma să vină salteaua.

N-a venit niciodată de la sine putere.

Pe 17 octombrie, practic o lună mai târziu, descriu eu pe Facebook această situație, Hoinaru dă un CC la cine trebuie, mă sună în 20 de minute Serviciul Clienți și-mi spune că în două zile îmi vine salteaua. Scuza? “Avem multe sesizări de rezolvat”. Da, sunt sigur că e un backlog de o lună de zile de sesizări acolo. Aș fi preferat un sincer “bă, am uitat de tine”.

Joi a venit salteaua. Curierii nu erau siguri dacă trebuie să o și urce la etaj, că pe avizul lor nu e trecut vreun etaj, ci doar adresa blocului. Zici că ar fi fost la prima lor livrare și n-ar fi știut că pe site-ul IKEA, la condiții, scrie “cumpărăturile îți sunt livrate până în fața ușii locuinței sau biroului, indiferent de etaj.” Până la urmă o urcă sus.

Ca să recapitulăm:

  • o mulțime de situații neplăcute ce ar putea fi evitate dacă s-ar schimba în bine câteva proceduri.
  • timp de 14 zile am avut blocați cam 2.100 lei la IKEA fără a beneficia de marfa plătită cu aceștia.
  • timp de alte 37 de zile am avut blocați 1.899 lei la IKEA fără a beneficia de marfa respectivă.
  • probleme software legate de afișarea stocului; pe site scrie că un produs e în depozit, dar de fapt acestea poate să lipsească.
  • inconsecvență legată de serviciile oferite. Livrarea contractată în magazin costă 100 lei indiferent de greutate, cea contractată prin site depinde de greutate și începe la 39 lei. În magazin pot plăti 19 lei pentru ca livratorii să ridice vechea saltea; la comanda online nu există acestă posibilitate, deși vin aceiași oameni cu același camion.

Ce-aș vrea eu cu acest articol: nu scuze, că nu mă interesează așa tare acestea. Dacă aș fi fost realmente supărat, aș fi sunat eu zilnic după marfă și s-ar fi rezolvat oricum mai repede totul. Nu, eu aș vrea ca acest articol să fie citit de un manager cu putere de decizie, care să spună “ok, nu putem face lucrurile așa chiar dacă vânzarea merge de rupe, ci cu mâna mea o să schimb procedurile pentru a le face mai eficiente.” În fond, cei din conducerea IKEA ar trebuie să se hotărască dacă sunt șefi acolo sau doar apasă pe butoane potrivite de suedezi și pe care ei nu le pot schimba sub nici o formă.

Concluzie: nu comandați online de la IKEA decât cu plata la livrare și dacă vă permiteți să așteptați. La IKEA sau la Pro Natur (firma de livrare și montare) pare cam haos, cred că nu au oameni suficienți. Pe Facebook am văzut multe comentarii de la oameni ce au întâmpinat același tip de probleme sau care stau cu marfa în casă și nu vine nimeni să o și monteze, conform serviciilor contractate.

Salteaua e Hokkasen, are un strat memory foam care-i foarte mișto. Vă zic peste vreo lună cum e, deși momentan mă simt foarte bine dormind pe ea. Până atunci o să scriu de 3 gadgeturi cumpărate tot de la ei.

    57 comentarii

  1. Imi amintesc ca am comentat pe FB cand ai pus intrebarea pe 17 oct, si eu aveam de luat chestii de la ei si am cam profitat de situatie atunci, in sensul in care probabil ca erau mai atenti. Am dat comanda de un pat, comoda si alte chestii pe 18 sau 19 oct, nu mai tin minte, am scris in comentariu ca le vreau livrate pe 23, dar au ajuns pe 21. Noroc ca eram acasa cand au venit :)
    Cred ca acum o sa fie un pic mai atenti, e un pic haos in sistemul lor.

      (Citează)

  2. Sunt curios daca in aplicatia lor salteaua aparea pe stoc. Nu te-ai uitat?

      (Citează)

    • Acolo m-am uitat, pe site în secțiunea stoc. Apărea. Poate au stocuri diferite pentru magazin și online, cine știe.

        (Citează)

    • Cel mai probabil așa este.
      Mi s-a întâmplat să cer informații în magazin unui angajat Ikea despre stocul unui produs și pur și simplu s-a uitat pe site… Nu avea altă aplicație internă.

        (Citează)

    • Ma refeream la aplicatia de mobil IKEA

        (Citează)

  3. Ceva de genul acesta a pățit un prieten cu emag, cu o comandă mare venită după săptămâni bune incompletă. La fel, plătise cu cardul înainte.
    Episoadele de genul acesta, cu firme de încredere,(gen ikea, emag…) te fac să nu mai vrei să folosești cardul ca instrument de plată.

      (Citează)

    • Zău dacă văd legătura cu plata cu cardul. Crezi că nu s-ar fi întâmplat același lucru și dacă era cu plata ramburs?

        (Citează)

    • In mod sigur sunt mult mai atenti cand au de luat banii de la client, decat atunci cand ii au deja incasati.
      Cand inca nu au banii de client trebuie sa trimita tot daca vor toti banii.

        (Citează)

    • E destul de relativă treaba cu atenția acordată raportată la încasatul banilor. De regulă durează câteva zile transferul banilor în contul comerciantului, posibil și câteva săptămâni, depinde de cum au contractul cu banca. Așa că… nu e chiar așa.

      Plus, dacă nu ai primit totul în timp rezonabil, poți cere oricând anularea comenzii și returul sumelor ”încasate”.

        (Citează)

  4. George:
    Zău dacă văd legătura cu plata cu cardul. Crezi că nu s-ar fi întâmplat același lucru și dacă era cu plata ramburs?

    nu e vreo legatura dar asa ai banii “blocati” si cam trebuie sa iei de la firma respectiva. Ca daca vrei sa faci retur dupa ce iti vine produsul intr-o luna parca vezi ca mai stai inca o luna sa iti returneze banii.

    Pe cand ramburs, daca nu ti-a venit produsul intr-un termen rezonabil, te duci la altii, iei produsul, si cand intr-un final iti vine si produsul tau le poti spune sa il duca inapoi.

      (Citează)

    • A avut opțiunea încă de la început de a anula comanda și a primi banii înapoi. într-adevăr, pot fi ”blocați” vreo câteva zile. Nu mi se pare un capăt de țară.

      P.S. – nu trebuie ”să te iei” de nimeni. Îmi place să cred că suntem oameni civilizați și putem discuta ca atare, dar mno…
      Nu înțeleg de ce nu ai anula comanda în cazul în care te-ai dus și ai luat din altă parte? Ah, da… civilizația aia…

        (Citează)

    • George:
      A avut opțiunea încă de la început de a anula comanda și a primi banii înapoi. într-adevăr, pot fi ”blocați” vreo câteva zile. Nu mi se pare un capăt de țară.

      P.S. – nu trebuie ”să te iei” de nimeni. Îmi place să cred că suntem oameni civilizați și putem discuta ca atare, dar mno…
      Nu înțeleg de ce nu ai anula comanda în cazul în care te-ai dus și ai luat din altă parte? Ah, da… civilizația aia…

      Pentru ca uneori nici cu sunat pentru anularea comenzii nu se intampla nimic. Caz concret patit de mine, comandat de la emag un joc la precomanda pentru ziua lansarii si surpriza, primesc mesaj ca jocul se va livra a 2a sau a3a zi dupa lansare. Am sunat sa anulez comanda si tot m-a cautat curierul vreo 2 zile sa imi livreze produsul desi eu anulasem comanda.

      In al doilea rand, atata timp cat nu am vreun avantaj pentru plata online ba chiar pot avea probleme nu vad de ce as alege sa platesc inainte de livrarea produsului.

      In al 3lea rand, daca eu vreau sa platesc inainte de livrare un produs as vrea ca acea comanda sa fie prelucrata inaintea uneia cu plata ramburs.

        (Citează)

    • La eMAG am anulat o comandă apăsând butonul Anulează. Nu trebuie să faci foarte multe.

        (Citează)

  5. George:
    Zău dacă văd legătura cu plata cu cardul. Crezi că nu s-ar fi întâmplat același lucru și dacă era cu plata ramburs?

    George, legatura cu plata cu cardul e că nu stai cu mii de lei blocați și fără produse vreme de 2 luni. Aia e. Ți se pare ok?

      (Citează)

    • Eram mare fan plata cu cardul, inca mai prefer sa am cardul decat bancnote la mine, dar online nu mai platesc cu cardul decat daca nu am alta metoda de plata.

      Am patit de multe ori sa gasesc un produs la mai multe magazine si am comandat de la emag (de exemplu) ca venea mai repede. Dupa ce am facut comanda am stat o zi si nu am primit nicio confirmare decat comanda inregistrata, iar termenul de livrare de pe site se modificase. Ma rog, nu e problema mea, dar daca as fi selectat plata ramburs as fi anulat comanda si as fi luat din alta parte fara sa am banii blocati la emag.

      Plus ca mai nou pot ridica produsele de la posta, si acolo au POS, dar macar acolo platesc cand vad produsul fizic, nu urmeaza sa astept.

        (Citează)

    • A avut opțiunea încă de la început de a anula comanda și a primi banii înapoi. într-adevăr, pot fi ”blocați” vreo câteva zile. Nu mi se pare un capăt de țară.

        (Citează)

  6. George:
    Zău dacă văd legătura cu plata cu cardul. Crezi că nu s-ar fi întâmplat același lucru și dacă era cu plata ramburs?

    Nu di pufi. La ramburs pierzi timpul si atat. La card ai si niste bani blocati in acest timp.
    Vrei sa iti desenez?

      (Citează)

  7. comandat canapea la ikea acum cateva zile.
    urmatoarea zi aveam awbul in mail si peste inca o zi au venit niste baieti cu canapeaua in spate pana la etajul 9.
    nu stiu daca plata ramburs i-a motivat, dar ma declar multumit de livrarea ikea.

    siteul are cateva probleme, cea mai mare dpmdv e ca au de fapt 2 domenii (stiu, unul central in care nu pot ei interveni si unul facut pe langa pentru a avea control)..
    totusi, cand sunt plimbat dintr-un site in altul si am 2 conturi diferite, 2 liste de favorite diferite si tot asa.. nu e prea comod.

      (Citează)

    • Dacă te referi la site-ul de comenzi online, mie mi se pare mai bun decât originalul.

        (Citează)

    • Subscriu la ce a zis John. Au doua site-uri si o aplicatie, fiecare neavand treaba una cu celalalta. Desi aveam cont pe ikea.ro, pe ikea comenzi a trebuit sa-mi fac altul, nu mai stiu daca si pe aplicatie. Listele de favorite, ce e in cos, nimic nu se regaseste si in alta parte, doar pe platforma respectiva. De exemplu: ar fi logic ca daca am chef sa fac o lista de cumparaturi mi-este mai usor sa navighez pe pc, imi pun de acolo produsele in cos si apoi le regasesc in aplicatie cand ma loghez si ma pot plimba prin magazin si sa le bifez pe rand. Nu le gasesti. Stocurile la fel. Un stoc arata pe ikea.ro, unul pe ala-lung-cat-o-zi-de-post (nu stiu cum de le-a venit ideea unui nume de site ataaaat de lung) si unul pe aplicatie.
      M-am dus acum doua saptamani sa iau mai multe chestii, toate erau afisate ca fiind in stoc. M-am dus in timpul zilei ca sa nu fie aglomerat, era o debandana totala… batea vantul in magazin pentru ca faceau tot felul de modificari (renovau/redecorau), probvabil d-asta stocurile nu sunt o prioritate in perioada asta.
      Din cele 10 chestii cat aveam de luat, n-am gasit 3 sferturi. Aceeasi poveste, in aplicatie mi le arata ca fiind pe stoc, insa la departamentul respectiv nu gaseam, intrebam pe cineva, verifica intr-un aparat care arata ca un pos si-mi zicea ca nu e si va veni in data de. Eu ii ziceam ca -mi arata ca e. “Da, dar aparatul e pe faza cu stocurile in timp real si de fapt nu e”. Dupa cateva teste de verificat stocuri pe toate cele trei platforme: site-urile si aplicatia, fiecare aratand altceva (!), pana la urma am descoperit ca cel-cu-nume-foarte-lung este cel mai apropiat de stocurile reale din magazin, nu ikea.ro si nu aplicatia si am reusit sa iau niste chestii – dupa ce am mai dat vreo doua ture pe la ei.

        (Citează)

  8. Teoria mea:

    Softurile si procedurile au venit impachetate frumos din Suedia, si astia cand le-au asamblat n-au respectat manualul si le-au pus aiurea.

      (Citează)

  9. Nici nu știu cui să cer berea, ţie sau celor de la IKEA :p

      (Citează)

  10. Anyway, ai fost norocos, pe mine m-a sunat careva sa cofirme comanda dupa vo 2 saptamani. Si au mai durat vo 2 pana la livrare parca, in conditiile in care toate cacaturile erau pe stoc.

      (Citează)

  11. Cred ca pur si simplu ai avut tu ghinion, salteaua aia chiar nu prea venea in stoc si au tot dat-o din stanga in dreapta, cu toata aparatura si logistica lor de bani multi. Iti imaginezi ca nu fac asta de ieri si nici de anul trecut…

    Experientele mele cu IKEA si IKEA online au fost rezonabile iar firma aia de transport – ProNatur este din cartile SF (nu stiu cum pot baietii aia sa fie asa de eificienti pe atat de putin bani).
    Este adevarat ca initial erau mai promti, costa si mai putin si veneau exact la ora prognozata. Acum cred ca le-au crescut volumele foarte mult, au marit preturile un pic si mi-au intarziat si mie 1 zi.

    Treaba asta cu a nu fi pe stoc se poate intampla si la case mari iar un caz de acest gen nu cred ca e cazul sa generalizeze si sa conduca la o schimbare de
    comportament. (vezi “nu plati decat la livrare”).

      (Citează)

  12. Sunt depasiti de situatie si ei stiu asta. Pot sa vanda, dar nu mai au capacitate nici de stocare (vezi depozitul de la Mogosoaia), nici de livrare sau de montaj.

    Au nevoie de contractori externi pentru montaj si nu gasesc. Decat sa lucrezi cu cei de la Pro Natur, mai bine te spanzuri. Sau pui tu mana pe imbus.

    Cine stie, poate dupa ce fac si al doilea magazine, in Pallady, o sa se rearanjeze lucrurile altfel.

      (Citează)

  13. Am patit-o si eu pe asta cu “Pe site scrie că-i în stoc!”. La mine chiar era, dar era prea sus pe raft si nu putea fi dat jos decat cu motostivuitorul iar asta e interzis cand sunt clienti in magazin. Practic produsul era la un metru de mine si nu mi-l putea da nimeni.

      (Citează)

  14. si eu am avut intarzieri la livrarea produselor comandate de la Ikea: am comandat de 4 ori in ultimii 5 ani si au fost intarzieri de 1-2 saptamani la toate comenzile fata de termenul dat de ei initial.

    dar eu cu cardul nu mai platesc la nici un magazin online din Romania, ca am patit-o rau de tot cu Emag-ul…. – cel putin la Emag, am impresia ca daca platesti cu cardul automat comanda ta este mutata la coada prioritatilor la livrare :))

      (Citează)

  15. Eu stiam ca cei care livreaza de la IKEA nu sunt serviciul lor de livrari, ci o companie partenera.

      (Citează)

  16. Păi acu’ 60 și o mie de ani când s-a apucat nea Ingvar, ăla, de inventat IKEA, așa a gândit-o omul – să ofere cât mai spre deloc servicii conexe sau, dacă le vrei musai, să te coste zdravăn. Ei vând bucăți de mobilă și e treaba cumpărătorului să le aleagă prin magazin, transporte, asambleze etc. Treaba lor e să le facă simpatice și să se îmbuce la fix. Cică așa iese marfa lor la un preț mirobolant. Asta a fost filozofia lor, cultura lor, modelul lor de biznis sau cum vreți să-i mai ziceți. Între timp s-au mai schimbat lucrurile prin zona de comerț și, chiar dacă încearcă să țină pasul, e complicat. Probabil se vor adapta, da’ o să dureze nițeluș. Și cât va dura, o să tot fie bulibășeala de acum.

    Pe lângă toate cele povestite mai sus (experimentate destule pe pielea mea și p’aci și prin străinezia – că nici acolo nu sunt mult mai breji) eu nu pricep nici bătut de ce trebuie să stau la coadă la computatoarele alea din coșmelie ca să-mi scot factură, și nu implementează chestia asta pe unul dintre numeroasele lor site-uri ca să pot să-mi pedefezo-printez singur docomentele de la berou sau de acasă. Sau să facă un site nou, special pentru asta, dacă tot le place să aibă multe. E vreo chestie legală care nu permite asta?

      (Citează)

  17. problema incepe de la inceput, e imposibil de acceptat faptul ca ai un site ikea cu prezentare marfa, dar daca vrei sa comanzi online te duce pe un site obscur facut din topor strict doar sa poti adauga in cos.
    PLUS, unele produse nici nu exista pe site-ul de comenzi, pentru ca logica.
    desi produsul exista in magazin si se poate lua.

      (Citează)

  18. Remington Steele

    27/10/2017 la 11:54 AM

    Niciodată plata online. Doar ramburs. Așa vine produsul când trebuie :))) Credeam că nu mai e lumea așa naivă

      (Citează)

  19. 1. Lipsa produse pe site-ul de comenzi: catalogul este incomplet, multe repere de pe ikea.ro lipsesc acolo cu desavarsire. Se logheaza tichete, dar nu se rezolva nici dupa luni de zile. Practic am renuntat la comenzi mari, caci nu-mi puteau pune pe comanda un set complet, desi produsele erau in depozit.
    2. Stoc faptic diferit de stoc scriptic – patit de mai multe ori.
    3. Inabilitatea de a modifica comanda dupa lansare (daca ai comandat produse complemetare si unul din ele e stoc 0, nu poti renunta si la restul de complementare, doar la produsul lipsa sau toata comanda integral).
    4. Tichetele se rezolva greu sau deloc (am un accesoriu facturat, platit si nelivrat – de peste o luna lipsa solutie de la ikea). Comanda respectiva in continuare figureaza ca ‘in curs de livrare’ din august, desi 99% e demult la mine.
    5. Termenele de livrare variaza foarte mult si nu pot fi estimate corect anticipat.

    Sincer cred ca pierd o groaza de comenzi online din aceste cauze cunoscute si nerezolvate de foarte mult timp…

      (Citează)

  20. *grabs popcorn* daca cineva de la ikea citeste comentariile astea, he’s got a loooot of things to solve.

      (Citează)

  21. Am fost eu in situatia asta si am anulat comanda. Ca sa imi primesc banii inapoi (aproape 1000 de euro pentru ca da, era vorba tot de o saltea + alte chestii) a durat 2 saptamani, 2 drumuri in persoana la Ikea, 3 telefoane la romcard (procesatorul lor de plati), 5 telefoane la banca mea, o reclamatie la ANPC si o vizita in persoana la banca. Basically in sistem la Ikea comanda aparea ca anulata, la Romcard aparea ca fiind on hold, iar la banca banii erau blocati, netrasi de pe card dar nici eliberati. Toata lumea dadea vina pe toata lumea in timp ce eu asteptam banii ca sa pot comanda salteaua din alta parte.

    Am luat-o de la Emag si a venit in 2 zile.

    Parerea mea e ca software-ul Ikea era de vina, dar ei se jura cu cerul si cu pamantul ca nu si nu, totul e ok si altcineva (nu se stie cine) e de vina. Am primit promisiuni peste promisiuni ca acusi acusi ma suna cineva de la financiar, ca a fost escalata problema, si cate si mai cate. Nu s-a rezolvat decat dupa ce banca mea a trecut peste absolut toate si a deblocat banii fara acordul Ikea si fara acordul Romcard, cu riscul sa vina aia dupa ei la un moment dat daca tranzactia era legitima si eu eram vreo frauduloasa mica.

    Deci da, never again nu mai comand chestii online de la Ikea.

    George:
    A avut opțiunea încă de la început de a anula comanda și a primi banii înapoi. într-adevăr, pot fi ”blocați” vreo câteva zile. Nu mi se pare un capăt de țară.

    P.S. – nu trebuie ”să te iei” de nimeni. Îmi place să cred că suntem oameni civilizați și putem discuta ca atare, dar mno…
    Nu înțeleg de ce nu ai anula comanda în cazul în care te-ai dus și ai luat din altă parte? Ah, da… civilizația aia…

      (Citează)

    • pai 2 saptamani dau termen pt returnarea banilor. probabil aveai fix acelasi rezultat daca nu te agitai. la 30 de zile se intorc automat ca nu mai pot sa tina hold pe ei.

        (Citează)

  22. La cardurile Visa si Mastercard parca au 7 zile sa trimita marfa dupa ce ti-au luat banii de pe card, la american express parca au doar o zi sa trimuta marfa. Daca eu fac azi o comanda si platesc cu cardul banii vor fi luati doar cand pleaca coletul de la depozit. Si pe alte meleaguri Ikea inca nu au descoperit cum e cu comenzile online, cel putin prin state e mayfair de iti ajunge marfa pana in casa si e multe produse sunt mai ieftine in comparatie cu Ikea.

      (Citează)

  23. Amu’ tre’ sa-i intelegi si pe ei. Inca folosesc Windows XP pentru ca n-au bani sa faca upgrade, deci se explica… :D

      (Citează)

  24. Io zic să-l schimbe pe șeful de gară de la IKEA…

      (Citează)

  25. George:
    E destul de relativă treaba cu atenția acordată raportată la încasatul banilor. De regulă durează câteva zile transferul banilor în contul comerciantului, posibil și câteva săptămâni, depinde de cum au contractul cu banca. Așa că… nu e chiar așa.

    Regula generala spune ca in maxim cateva zile trebuie sa ai banii in cont, virati de catre procesatorul de plati online. Diferenta ar trebui sa fie calculata asemanator schemei de genul – plata se face luni, settlementul se face cel tarziu marti si joi-vineri ai banii in cont, transferati dintr-o banca din Europa.
    Ti-am redat schema de plata pe care o am de la Braintree Payments care trimit din conturile Deutsche Bank in BT la noi in Romania si niciodata nu a durat mai mult.

    Sa vii, in 2017, cu termene de plata mai mari de 4-5 zile inseamna ca esti bun de aruncat la gunoi ca si procesator de plati online sau ca ai obiceiul de a-ti fraieri clientii si de a te folosi de banii lor.

    Si mai este o chestie: ori de cate ori primesc o comanda achitata cu cardul astept maxim pana a doua zi, cand se face “settlement-ul” si stiu ca treaba este OK, cel putin din punct de vedere al bancilor.
    Si chiar daca se razgandeste, am dovada expeditiei si pana nu face retur la pachet in termenii legali nu ii da nimeni banii inapoi.

      (Citează)

  26. Ikea e o catastrofa in Romania. Nu mai comand de la ei. Nu cred ca managementul principal are idee despre problemele Ikea Romania. Probleme majore pe parte logistica ,personal , viziune , incredere.

    Am comandat de vreo 8000 de ron de la ei ,
    (dulap , canapea , birou , scaun etc) batut la cap de insistentele sotiei (asa e cand asculti de femei) ca ikea ca mama dracului . Mi le-au trimis in nu stiu cate pachete dar nu odata ci pe rand de parca timpul meu e 0. Trebuia sa fug de la servici cand veneau ca sa fiu acasa. Pai ba , daca am luat de 8000 ron era greu sa le puneti toate intr-o masina? Ca v-am platit drumul inzecit.
    Apoi nici nu are sa aduc aminte de telefoanele date la relatii clienti ca trecuse luna si nu mai ajungeau , de timpul asteptat acolo ca asteptai si 30 de minute sa prinzi un consultant, ca au uitat sa imi trimita un covor , ca tipul de la montaj nu mai venea , etc etc etc. Nervi , timp pierdut. In viata mea nu mai comand de la ei. Produsele nu sunt wow in calitate , mediocre dar pretul e acolo sus. De banii aia va gasiti un tamplar bun , va face pe comanda lejer.

    Ikea este o mizerie. Managementul lor local zici ca este o echipa de maimute.

      (Citează)

  27. benea:
    2. Stoc faptic diferit de stoc scriptic – patit de mai multe ori.

    avand in vedere ca lumea isi ridica singura produsele din raft si se plimba cu ele prin magazin e real dificil sa pastrezi sincronizate 100% stocurile.
    motiv pentru care uneori e mai eficient sa te chinui mai putin si sa le sincronizezi o singura data pe zi

      (Citează)

    • Asta la 1-2 bucăți, că nu umblă unii cu 30 de saltele prin magazin în loc să le ducă la casă și să le plătească pentru a fi scăzute din stoc.

        (Citează)

  28. Hehe, eu cred ca alta e lectia de invatat de aici: in tara asta esti fraier daca platesti in avans..
    Plata la livrare is king !!!!!!

      (Citează)

  29. john2381:
    comandat canapea la ikea acum cateva zile.
    urmatoarea zi aveam awbul in mail si peste inca o zi au venit niste baieti cu canapeaua in spate pana la etajul 9.
    nu stiu daca plata ramburs i-a motivat, dar ma declar multumit de livrarea ikea.

    siteul are cateva probleme, cea mai mare dpmdv e ca au de fapt 2 domenii (stiu, unul central in care nu pot ei interveni si unul facut pe langa pentru a avea control)..
    totusi, cand sunt plimbat dintr-un site in altul si am 2 conturi diferite, 2 liste de favorite diferite si tot asa.. nu e prea comod.

    Exact aceasi lucru l-am patit si eu :). Chiar mi-au adus canapeua pe furtuna :)))).Din punctul meu de vedere a contat mult si plata ramburs ;)

      (Citează)

    • Plata ramburs este o vrăjeală. În practică, banii rămân o vreme la curier care îi depune în casieria proprie și de acolo în bancă și de acolo se fac tranzactiile între curier și furnizor la anumite date șamd.

      Softul care organizează transporturile nu cred că o face în funcție de metoda de plată, ci de zone și gabarit.

        (Citează)

  30. Am comandat de la IKEA in valoare de 1400 de lei – pat pentru fi-miu cu tot cu saltea, asternuturi etc. si inca cateva maruntisuri “de casa”. A venit totul in vreo 6 zile, fara nicio problema.

    DAR… (mare dar) – nu am comandat montaj, iar totul era pe stoc (confirmat telefonic dupa ce am dat comanda). Adica da, experienta mea a fost ok, dar procesul meu a mers numai pe ramura pozitiva.

      (Citează)

  31. Au schimbat curierul. Inainte foloseau Fan – si atunci eu am comandat mobila pentru toata casa, bucatarie, dormitor, bai etc – si mi-a venit mereu comanda in maxim o saptamana (includem aici timpul necesar lor pentru confirmare si transportul). De regula, dupa primele 3 zile (maxim) pana cand ma suna duduia de la Ikea sa imi spuna de comanda ca se proceseaza acum, in maxim 2 zile ajugnea prin Fan.
    Problema e ca au cam dat-o in bara astia de la Fan (multe colete pierdute), eu, de exemplu, am avut din 107 colete unul pierdut, alta data la o comanda de 8 colete au pierdut unul, asa ca Ikea a decis sa schimbe cu acesti Pronatur. Care vin de la Cluj. Deci pleaca dimineata la 3 din Cluj sa faca livrarile in Timisoara (exemplul meu) si apoi se intorc la Cluj. Pe soselele Romaniei. Cu autostrazi petice, ici si colo.

      (Citează)

  32. Cum ti se pare salteaua la un an de la cumparare ? Eu am luat o mare teapa, e FOARTE MOALE, nu se poate dormi pe ea – desi achizitionasem varianta ferma. E absolut ingrozitoare…

    Si partea cu adevarat horror: nu o poti returna decat daca o duci tu inapoi la magazin, nu poti plati serviciul de ridicare. Practic nu ai cum sa te plimbi cu salteaua de 2m si 50kg prin oras, desi ai fi dispus sa platesti transportul in aceleasi conditii ca la livrare (practic cu serviciul propriu IKEA, nu prin curier, fara sa mai treaca prin depozite samd).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus