►► Black Friday: eMAG・Otter・MABO・Flip・Finestore・Best Value・Fashion Days・PC Garage・Dyson・AVstore・evoMAG・Libris・F64・Photosetup・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・Digi・Sevensins ◄◄
« Am testat D-Link DIR-842, un router AC1200 ieftin și bun
Filmele de groază sunt reale și se întâmplă chiar acum, la 1500 km depărtare »
7 Apr 2017 ·
Am găsit ieri în cutia poștală un pliant prin care primarul sectorului 4 mă informează că, începând cu 10 aprilie, taxa de salubrizare nu se va mai plăti la întreținere, ci direct de fiecare locuitor al sectorului la Direcția Generală de Taxe și Impozite Locale Sector 4. Valoarea este de 5,03 lei/lună/persoană și se poate plăti, pe jumătate de an sau pe an, inclusiv online prin ghiseul.ro.
Observați o primă decizie greșită: 5 lei și 3 bani este taxa respectivă. Pun pariu că timpul petrecut de funcționari pentru a lua acel mărunțiș și a da rest celor ce plătesc la ghișeu costă primăria mult mai mult de 3 bani/lună/persoană. Primarul sau altcineva cu putere de decizie ar fi putut spune “ok, facem fix 5 lei taxa, ca să vină lumea și să dea 60 de lei pentru tot anul și să plece rapid”, nu 60,36 lei ca să se formeze cozi până plătesc toți. “Păi am 61 de lei, păi dă-mi restul, păi n-am decât 50 de bani…”
Și apoi, să nu credeți că este atât de simplu. Nu doar te duci acolo, plătești banii și pleci mai departe. Nu, nu, site-ul ce prezintă noul sistem vorbește despre o procedură lungă și întortocheată.
Deși scrie mare că taxa este de 5,03 lei/lună/persoană, imediat mai jos scrie că “taxa de salubrizare se va stabili în funcţie de numărul de persoane din fiecare familie”. Păi plătim fiecare la DGITL4, caz în care nu mai contează cum suntem grupați pe familii, sau nu?
Apoi, asociațiile de proprietari sau locatari trebuie să transmită primăriei un tabel cu numărul oamenilor care locuiesc în fiecare apartament. Cum ar fi, Primăria vrea să ia bani și de la cei ce locuiesc în chirie în sectorul 4, deși nu-mi dau seama cum vor determina că este vorba de tine, Popescu Marcel, având în vedere că acel tabel include doar numărul persoanelor, nu și numele și adresa lor din buletin.
Cei care locuiesc la casă (sau în blocurile fără asociație) trebuie să depună singuri o declarație privind numărul persoanelor din respectiva proprietate.
Proprietarul unui apartament trebuie să plătească taxa și pentru ceilalți ce locuiesc acolo, chiar dacă aceia nu au buletin de sectorul 4.
Persoană juridică sau PFA? Trebuie să depuneți declarația din Anexa 2. Anexa 2 nu este pe site, dă eroare la download (probabil se poate obține prin email, până o repară). Bănuiesc că este o anexă ce estimează cantitatea de deșeu produsă pe an, urmând ca taxa sa fie recalculată pe baza acesteia. Dacă sunteți PFA și locuiți în propria casă, habar n-am dacă plătiți taxa ca PFA, ca persoană fizică sau ca ambele. Pentru persoane juridice, taxa este între 40 și 80 de lei pe mc/lună, dar PFA-urile nu sunt clar încadrate la vreo categorie. Tare mi-e că intră la “persoane juridice de alt tip, 80 de lei/mc/lună”.
Vestea bună este că toate declarațiile se pot transmite prin email, iar plata se poate face online. Vestea proastă este că cei care nu au “online” se vor înghesui la DGITL4, unde, cu toată bunăvoința și introducerea numerelor de ordine, e o înghesuială cruntă unde nu ai loc de așteptare, iar o voce anunță pe un ton nazist la ce număr s-a ajuns și la ce ghișeu, de-ți ia mințile în 10 minute de stat acolo.
Recensământul ne-a arătat că oficial în sectorul 4 locuiesc 287.000 de oameni. Să mai estimăm încă 40.000 aflați în chirie aici, obținem 330.000. Lunar, înseamnă 1,66 milioane lei colectați pentru salubrizare. Anual, aproape 20 de milioane de lei, adică 4,3 milioane de euro.
Primăria sector 4 vrea să preia în regim propriu salubrizarea, de unde și acele “disfuncționalități ale programului” din perioada 10 aprilie – 25 aprilie despre care se vorbește în plianul de mai jos. Este posibil ca, între expirarea actualului contract de salubrizare la 10 aprilie și momentul când începe primăria să strângă gunoiul să înceapă să miroasă mai rău prin sector.
Citiți aici un interviu cu primarul sectorului 4 despre planurile de viitor și alte proiecte. Se pare că în curând Primăria se mută la Grand Arena.
« Am testat D-Link DIR-842, un router AC1200 ieftin și bun
Filmele de groază sunt reale și se întâmplă chiar acum, la 1500 km depărtare »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
07/04/2017 la 8:47 AM
Vrei sa te muti in sectorul 2? Zona Tei. E un apartament la mine in bloc de inchiriat.
Iulian(Citează)
07/04/2017 la 9:45 AM
Nu e nevoie…poate sa ia gunoiul in portbagaj si il lasa la ghena la tine…
Giovani(Citează)
07/04/2017 la 9:08 AM
Tabele nominale cu toți locuitorii depuse la primărie pentru un serviciu efectuat la comun?
Nashu_mare(Citează)
07/04/2017 la 9:09 AM
Asta e partea ciudată. Nu-i tabel nominal, ci cere doar numărul persoanelor din fiecare apartament, nu și numele lor.
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 10:31 AM
E aproape la fel. De parca ar veni personal gunoierul la usa fiecarui apartament.
Altfel, uite ce zice anuntul ala: “Numărul de persoane pentru care se datorează taxa de salubrizare include orice persoană majoră și minoră care locuiește la adresa respectivă. Este suficient ca o singură persoană care locuiește la adresa respectivă să depună declarație cu numele și datele de identificare ale celorlalte persoane ce locuiesc la adresa respectivă. ”
nashu_mare(Citează)
07/04/2017 la 9:12 AM
e foame de bani baieti. sa nu platesti nimic boss, ca nu e nimic sigur, in primul rand, in al doilea rand nimeni nu se va inghesui sa plateasca ceva la primarie, poate doar daca le da primaru in termen limita ceva de gen 31 decembrie, o sa-i vezi pe toti cu sarmaua in gat inainte de revelion tipand ca sa vina domnu primar ca e coada la DGitl ala :)
https://www.news.ro/social/primarul-sectorului-4-acuza-rebu-de-santaj-deoarece-ar-refuza-sa-ridice-gunoiul-si-ar-strange-tomberoanele-1922404306002017041816894019
marian(Citează)
07/04/2017 la 9:22 AM
O să apară la impozite, alături de cel pentru casă.
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 12:19 PM
Si daca stai la casa si nu depui declaratia vietii cum stiu cat sa puna sa iti apara la impozite?
D4n(Citează)
07/04/2017 la 4:12 PM
“Depunerea peste termenul legal a declarației sau nedepunerea acesteia poate atrage sancționarea utilizatorului serviciului cu amendă contravențională. Cuantumul amenzii aplicate este între 70 lei și 696 lei.”
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 9:12 AM
Cat de curand in Bucuresti taxele nu se vor mai putea plati online, revenim la comunism. hahahahaha Gizas…. cum sa chemi 200.000 de oameni sa plateasca taxa la primarie(putini folosesc giseul.ro)
PSD noi te iubim, ca ca tine nu gasim!!! :)))))))))))
George(Citează)
07/04/2017 la 9:17 AM
De ce să nu se plătească online?
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 4:11 PM
Si daca eu platesc si vecinul nu plateste ce se intampla? Ne ne mai ia gunoiul la niciunul?
Sau bate gunoierul din usa in usa pe scara blocului “buna ziua, sacul de gunoi din galeata va rog!”
vladutz(Citează)
07/04/2017 la 4:13 PM
Păi când se plătea pe întreținere și tu plăteai întreținerea și vecinul nu, ce se întâmpla?
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 6:07 PM
In principiu aceeasi oameni platesc si impozitul pe casa si de anul viitor se va putea probabil plati impreuna gunoiul si impozitul.
thundermar(Citează)
07/04/2017 la 11:16 AM
Intrebare, oare ce opreste asociata de proprietari sa faca contract separat cu firma de salubrizare? Ca asta e rostul asociatiei. Sa se administreze cum cred ei de cuviinta.
jules(Citează)
07/04/2017 la 11:35 AM
Taci, ma! Nu mai pune la indoiala faptul ca Primaria iti vrea binele!
Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4 vă aduce la cunoștință faptul că începând cu data de 10.04.2017 toate persoanele fizice și persoanele juridice datorează taxa de salubrizare pentru serviciul de salubrizare prestat. Cu aceeaşi dată, nu mai este necesar să aveţi un contract separat cu o firmă pentru ridicarea deşeurilor/gunoiului.
Începând cu data de mai sus, taxa de salubrizare se reduce la 5,03 lei pe persoană/lună.
Spune “multumesc”, nerecunoscatorule!
nashu_mare(Citează)
07/04/2017 la 4:14 PM
Bănuiesc faptul că nici o firmă nu va veni să-ți colecteze ție gunoiul, că acesta e business de volum. Nu cred că la noi există o liberalizare a pieței de gunoi, ca să poți avea ce executant de servicii vrei tu.
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 4:20 PM
Piata e libera. Cum ar fi sa ii fie cuiva interzis sa iti ridice gunoiul?
Sa stii ca exista si firme care vin si fac ridicare selectiva a gunoiului. Unele companii sunt obligate sa apeleze la astfel de firme din motive de sisteme interne de calitate.
nashu_mare(Citează)
07/04/2017 la 4:25 PM
Da, dar unele servicii se fac la nivel de zonă. Nu uita că până acum puțin timp nu putea sa schimbi furnizorul de electricitate. De gaz poți?
nwradu(Citează)
07/04/2017 la 5:23 PM
Ar trebui ca din aprilie sa poti. Oricum, la energie (gaz sau electricitate) e alt principiu de accedere la furnizor.
nashu_mare(Citează)
28/04/2017 la 7:49 AM
In primul rand, “serviciul” oferit de primarie este un cosmar. Cei de la REBU erau cat se poate de civilizati, aveau o anumita zi din saptamana in care veneau si luau gunoiul din fata usii. ADP-ul nu se stie cand vine, si refuza sa intre pe drumul de acces – ca urmare saptamanal trebuie sa plimbam tomberoanele pana in capatul strazii, si sa le lasam acolo pana se indura ei sa le goleasca.
Si pentru cei care intrebau mai sus de contract separat – chiar am incercat sa intreb la REBU daca pot sa continui contractul cu ei. Da’ credeti voi ca primaria n-a avut grija si de asta? REBU nu a mai primit autorizatie sa-si desfasoare activitatea in sectorul 4. Si cat timp primaria vrea sa puna ea gheara pe bani, ma cam indoiesc ca va primi cineva autorizatia respectiva…
bogd(Citează)
07/04/2017 la 1:20 PM
Ieftin, la noi la Sibiu e 8 lei si ceva pe luna de persoana.
A trebuit depusa declaratia cu nr. de persoane, daca nu depuneai se considera implicit 4 persoane/gospodarie.
Au nevoie doar de nr. de persoane, nu si de nume, pentru ca ei deja stiu cine e proprietarul imobilelor.
alunelu(Citează)
07/04/2017 la 4:25 PM
PFA fara activitati la sediul social FTW!
Gaelex(Citează)
07/04/2017 la 5:59 PM
http://www.b365.ro/stare-de-alerta-intr-un-sector-al-capitalei-din-cauza-necolectarii-gunoiului-vezi-reactia-rebu_256613.html#n
Ionut(Citează)
09/04/2017 la 9:50 AM
Daca nu locuiesti la adresa ci in alt oras, mai platesti gunoiu?
Daca nu sta fizic nimeni, nici mizerie nu se face….
Zed(Citează)
10/04/2017 la 8:54 AM
Din ce scrie pe acolo, nu. Intenția este să plătească cei care locuiesc în sectorul 4.
nwradu(Citează)
10/04/2017 la 9:27 PM
Intrebarea este: cei care stam la case, unde aruncam gunoiul pana cine stie cand va intra adp-ul? Ca nu ii vad sa fi declarat pe undeva cand incep ridicarile…
Cristi(Citează)
10/04/2017 la 9:37 PM
ADP intră de pe 10, eu așa am înțeles. Doar că ar putea apărea probleme pentru că ADP n-are o capacitate mare de ridicare.
nwradu(Citează)
10/04/2017 la 9:50 PM
Da. Ca intra de azi am gasit si eu, insa nu stiu daca vin tot Miercuri cum era inainte , ca sa stim cand sa le scoatem la poarta. Si nici nu stiu cum se va intra in posesia noilor pubele, rebu in schimb a ridicat o pubela care nici macar nu le apartinea :))
Cristi(Citează)
11/04/2017 la 1:37 PM
am sunat azi la ADP, au spus ca se patreaza vechile zi de ridicare, le-am lasat si datele pt a primi o noua pubela. Sa aveti in vedere declaratia (nr persoane) si apoi plata.
cristi(Citează)
11/04/2017 la 1:37 PM
*zile
cristi(Citează)
18/04/2017 la 10:25 AM
Va rog sa verificati aceste date:
Dupa scandalul cu situatia de urgenta declarata de Primaria sector 4 in urma retrageriii serviciilor Rebu din sector, mai multe firma de salubritate fantoma care actionau ilegal avand contract direct cu asociatiile de proprietari au aparut la usa camerei de audiente a primarului sector 4 solicitand sprijin pentru a nu da faliment.
Asa este si situatia Claudiei, patroana unei astfel de firme care a “intervenit” pe langa consilierul de imagine al primarului, Cristian Zarescu, cu bani, dar si cu alte favoruri, pentru a putea deveni subcontractor al ADP.
Totul s-a rezolvat peste noapte.
Se pare ca, nu numai cu spaga se rezolva lucrurile la primaria sectorului 4, ci si cu favoruri sexuale, surse din apropierea Claudiei, declarand ca cei doi au devenit f intimi ulterior acestei afaceri incheiate.
Conform Legii 544 privind transparenta, lista subcontractorilor ADP s 4 ar trebuie sa fie publicata iar astfel de situatii sa fie cercetate de dna.
Licitatii Trucate(Citează)
18/04/2017 la 10:27 AM
Păi verifică tu datele înainte să comentezi cu afirmații care poate nu sunt adevărate, nu?
nwradu(Citează)
04/05/2017 la 4:56 PM
Se pastreaza ziua dar programul nu. La cei de la case REBU venea pana in ora 8. Acum trebuie sa lipsesti de la serviciu sa astepti firma colectoare care apare pe la 9.30- 10 motivand ca ei au de ridicat si de la blocuri unde de fapt nu necesita prezenta fiecarui proprietar la predarea deseurilor.
Asteptam sa vad un progres in modul de colectare a deseurilor privind separarea deseurilor reciclabile nu sa primim cu chiu cu vai dupa 2 saptamani de la solicitare un singur tomberon.
locuitor Bucuresti(Citează)
08/05/2017 la 12:11 PM
Uite ca a aparut si taxa, 131 lei la 3 persoane in apartament. (pe contul dgitl4.ro)
La tine cum e?
Pyro(Citează)
08/05/2017 la 2:33 PM
Trebuie să fac cont acolo prin email?
nwradu(Citează)
08/05/2017 la 2:45 PM
Yep
Pyro(Citează)
08/05/2017 la 2:51 PM
O să dureze.
nwradu(Citează)
08/05/2017 la 3:01 PM
Nu știu cum mai e acum, când am făcut eu prin 2014 am sunat, mi-au zis sa dau mail și mi-au răspuns în aceeași zi.
Pyro(Citează)
16/05/2017 la 5:54 PM
Stie cineva unde se mai poate recicla acum in sectorul 4 – zona Tineretului? Containerele de colectare selectiva de pe Sincai au disparut de ceva timp si nu au fost inlocuite. Multumesc.
recycling(Citează)
17/05/2017 la 9:15 AM
Le rezolvă primarul, nu vă îngrijorați. În 5 ani vor fi la loc.
nwradu(Citează)
24/05/2017 la 6:56 PM
locuitor Bucuresti(Citează)
25/05/2017 la 8:55 AM
Este acelasi regim ca impozitul pe cladiri….Nu poti obtine certificat fiscal, nu poti vine nici locuinta nici autoturismul, pana nu platesti toate taxele si majorarile datorate statului..Nimeni nu se poate eschiva !
Dumitru(Citează)
25/05/2017 la 12:36 PM
Ce se intampla cu persoanele care locuiesc doar 3-4 luni/an apoi pleaca ? sau cu persoanele care apar ulterior, sau stau doar sporadic,sau se nasc sau decedeaza ? Teoretic aceasta situatie trebuie comunicata lunar. Daca platesc anticipat taxa pe un an iar ulterior are loc una din situatiile de mai sus cum recuperez banii ? La curti f. multi vor declara pers. mai putine .Cine-i verifica si cum ? Care sunt sanctiunile? ETC. Parerea mea este ca trebuia lucrat mai mult la aceasta decizie
Nicu(Citează)
25/05/2017 la 4:08 PM
De ce mă întrebi pe mine?
Și doi la mână, cu impozitul pe clădire cum se întâmplă? Sau cu cel auto, dacă nu mergi cu mașina o lună?
nwradu(Citează)
13/06/2017 la 8:56 AM
Buna ziua,
Masinile de salubrizare sunt ale primariei dar sunt utilizate de personalul unei firme private .
Deci au dat acest serviciu personalului unei firme private care folosesc masinile inscriptionate de primarie.
Vedeti ce scrie pe hainele de lucru a celor care folosesc masinile.
Botorica(Citează)
13/06/2017 la 9:03 AM
Era de așteptat, de unde să aibă primăria atâția oameni?
nwradu(Citează)
23/07/2017 la 7:38 PM
De cand mi-am facut cont pe http://www.dgitl4.ro/ nu am mai trecut pe la Taxe si impozite. Iti apar toate bunurile acolo, casa, masina si ce impozite datorezi. Bagi date card si ai platit instant. Contul l-am facut on-line. Am dat mail si a doua zi mi-au dat user-ul si parola. Cand am auzit de Taxa de gunoi am intrat sa vad daca apare si aceasta. Si, da, apare.
Acum am doua curiozitati:
1. Nu stiu exact cu cine avea contract Asociatia noastra dar gunoiul era luat zilnic dimineata inainte de ora 8. Sa vedem daca in urma schimbarii se va reusi acelasi lucru.
2. In mod normal ar trebui sa regasim o mica reducere a sumei de la intretinere caci in ea nu se va mai regasi taxa de gunoi. Sa vedem daca se va intampla.
Cat priveste persoanele declarate, se mentioneaza clar ca este obligatia Asociatiei sa transmita listele pe care oricum le are.
Cine isi imagineaza ca va veni un nene la usa si iti va zice “n-ai platit taxa, deci tie nu iti iau gunoiul” e …pueril. Taxa de salubrizare este obligatie de plata si vor exista modalitati multe prin care poti fi obligat sa o achiti, inclusiv popriri.
Catalin(Citează)
02/08/2017 la 8:31 PM
Mare porcarie si MARE BATAIE DE JOC. Ma bucur ca nu mai stau in sectorul 4, unde abuzurile sunt in prim plan.
Cristian R(Citează)
18/10/2017 la 9:39 AM
O mare porcarie! De cand a trecut la primarie treaba asta cu gunoiul, avem vesnic tomberoanele pline pentru ca uita sa vina sa il ridice!
adinia(Citează)