un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Linia modernizată Gara de Nord – Otopeni a fost clar desenată pe hârtie

23 Dec 2016  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

8 comentarii

Pentru că mai mult de atât nu s-a făcut. Este însă inclusă în noul masterplan de transport, ceea ce mulți zic că înseamnă că sigur se va realiza la timp, că primim și fonduri nerambursabile pentru asta, dar eu zic să stăm liniștiți, orice proiect de infrastructură durează dublu în România. Cred că ne mișcăm cu viteza luminii sau ceva și apar efecte relativistice, se dilată timpul…

Poate că știți că există deja o linie de cale ferată ce leagă Gara de Nord cu halta Otopeni, undeva în câmp la vreo 2 km mai la nord de aeroport. În loc să prelungească de acolo până la aeroport, linia spre Henri Coandă se va ramifica din magistrală ceva mai devreme, va traversa DN1 pe sub șosea și va ajunge în aeroport. Trenurile Gara de Nord – Henri Coandă vor face 18 minute. Sună bine.

aeroport_tren_2

Problema pe care o văd eu este la etapele construcției. În 2018, trenul va ajunge într-o gară temporară aflată înainte de sensul giratoriu din aeroport, de acolo și până la Sosiri urmând să fie făcut un trotuar rulant. Bine, și până la Plecări? Că în linie dreaptă sunt 350 de metri până acolo. O să cobori din tren în stradă la aeroport, iei un trotuar rulant până la Sosiri, mergi cumva între clădiri până la Plecări… durează alte 18 minute, pe puțin. Și sper să meargă acel trotuar, că altfel, când nu mergi în linie dreaptă, ai cam un kilometru de mers pe jos.

aeroport_tren_2

Nu-i nimic, pentru că această cale ferată se va extinde apoi cu încă vreo 50 de metri și se va construi un terminal multimodal, în 2021, când și metroul Gara de Nord – Henri Coandă va ajunge acolo.

 

Asta e ridicol pe toate fronturile. Întâi pentru că presupune că metroul respectiv va fi gata în 2021, nu 2028, cum e mai realist.

Apoi, de ce e nevoie de 3 ani pentru o mică extindere? Sper că nu pentru că așteaptă să ajungă acolo și metroul, că acela va întârzia un pic (mai mult). Stația asta temporară probabil o vom folosi până la pensie.

Apoi, vom avea tren Gara de Nord – Aeroport, dar și metrou Gara de Nord – Aeroport. De ce?! Ar exista două soluții mult mai logice:

  • metroul spre aeroport să fie construit plecând de la Aviatorilor sau Pipera, pe magistrala nord-sud a orașului, iar cine are treabă în gară poate să ia trenul CFR, așa cum am propus de mult.
  • să fie construită o stație de cale ferată acolo unde se ramifică șina spre aeroport, astfel încât cei care vin din alte orașe (Brașov, Buzău, Galați) la aeroport să coboare acolo, nu să meargă până în Gara de Nord pentru a schimba trenul.

Bine, nici în această a doua variantă nu văd un motiv bun de a avea tren și metrou între aceleași puncte terminale, dar ce contează? Fondurile vin de la Uniunea Europeană, niște băieți deștepți vor câștiga licitațiile pe bani mulți, apoi nu vor fi capabili să le execute la timp, dar toată lumea e fericită și/sau nepăsătoare.

Poate că nu înțeleg eu masterplanurile astea, dar o fi fost așa greu să sape în subteran de la DN1 până chiar sub aeroport și să facă o stație acolo, în subsol?

    8 comentarii

  1. Un masterplan se face de catre un mastercap. Ai tu mastercap? D’aia nu il intelegi

      (Citează)

  2. E clar ca nu te pricepi la metrou, s-a dovedit în timp. Rămâi la reviewuri pentru routere și burgeri!

      (Citează)

  3. Ca de obicei in Romania se aleg solutiile cele mai scumpe si mai proaste.
    JFK are un monorail pana intre terminale pana la linia de metrou, autobuze, autogara.
    Chicago O’Hare are un monorail intre terminale pana la metrou/tren cum vrei sa il numesti.
    Oakland are un monorail intre aeroport si Bart.
    Las Vegas au un monorail pe partea de est de strip de vreo 6-7 km care leaga mai multe casinouri si parcari. Pe partea de vest sunt vreo 2-3 care sunt intre 2-3 hoteluri.
    Toate monorailurile de mai sus sunt complet automatizate, ai nevoie doar de o persoana care sa privesca niste camere.

      (Citează)

  4. Ofer 1000 euro pentru informatii despre avaria de azi-noapte de la RADET care afecteaza inca la aceasta ora sectoarele 3, 4, 5: fotografii din timpul lucrarilor, efectivul care lucreaza, daca d-na Gabi Firea a fost personal sa verifice modul cum se remediaza avaria.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus