un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Prăbușirea cursei MS804 rămâne la fel de misterioasă ca în prima zi

12 Jul 2016  ·

TEHNOLOGIE  ·

3 comentarii

Investigația privind prăbușirea zborului EgyptAir MS804 de la Paris la Cairo, pe 19 mai, nu a mai avansat deloc. Ambele cutii negre (flight data recorder și voice recorder) au fost găsite cu doar 2-3 zile înainte de a le muri bateriile de semnalizare, la o adâncime de 4000 de metri, însă ambele cutii negre erau deteriorate.

Acum se încearcă repararea lor pentru a extrage date, dar să vedem ce-o ieși. După o lună pe fundul mării, probabil cu apă infiltrată (se vorbește de depuneri de sare și memorii ce trebuie uscate), s-ar putea să nu aflăm niciodată ce s-a întâmplat în avion. Ultimele informații spun că memoria de la înregistratorul de voce este în stare bună, dar trebuie înlocuite alte componente pentru a o accesa.

Miza este mare. Mi se pare un incident foarte important deoarece sunt șanse mari să fi fost terorism, or avionul a decolat de la Paris, așa că trebuie determinat dacă securitatea de pe acel aeroport și-a făcut bine treaba. Câteva semnale primite automat de la avion arată declanșarea unor detectoare de fum în partea din față, ceea ce ar putea arăta un incendiu accidental, dar și o bombă; în același timp, detectoarele de fum ar fi putut fi declanșate de ceața formată ca urmare a unei depresurizări urmată de o coborâre bruscă, dar trebuie să cunoaștem motivul acesteia.

Având în vedere și alte tragedii aviatice (pentru că nu le mai pot spune accidente) în care cutiile negre n-au fost recuperate, deși ar fi putut elucida ce s-a întâmplat acolo, poate că ar fi cazul ca avioanele, tot mai multe pe cer în fiecare an, să comunice în timp real, prin satelit, datele pe care altfel le-ar trece în cutiile negre. Cât de mare poate fi banda necesară, mai ales că vorbim de comunicații simple, text și ceva voce, în condițiile în care poți trimite doar cele mai importante informații prin radio, nu log-ul complet?

feat_egyptair_ms804

    3 comentarii

  1. Cumva si eu ma gandeam tot la asta: cloud “black box” pentru avioane. Probabil ca in 5-10 ani va fi deja un standard, iar clasicele cutii negre (care numai negre nu sunt) vor fi istorie.

      (Citează)

  2. Asta cu transmiterea *prin internet* a datelor, black box in the cloud, e o chestie cu mult prea multe riscuri. Pot fi nenumarate conditii in care comunicatiile nu pot ajunge/intreruperi/interferente, comunicatiile pot fi interceptate/denaturate/bruiate, echipamentul respectiv ar putea fi deconectat sau intrerupt de catre atacator, in cazul unei explozii acesta ar ceda etc… (nu ar putea fi izolat intr-o cutie anti-explozie din metal fiindca atunci n-ar mai putea transmite informatiile).
    Cutiile negre eu stiu ca erau indestructibile, rezista la explozii, foc, apa etc. In ultimii cativa ani, am tot auzit de cutii negre defecte, care nu au inregistrat nimic etc de stau si ma intreb cine le mai si verifica sau care mai e treaba cu ele, daca le mai upgradeaza cineva sau le folosesc tot pe cele de acum 50 de ani. Cred ca majoritatea sunt oricum de cele vechi, inregistrare analogica/pe banda sau cipuri de memorie foarte mari si vechi. Ar putea bine-mersi sa le schimbe, sa treaca la cele noi, cu SSD-uri si care merg si pe baterie, deci chiar si dupa ce sistemul de electricitate al avionului cedeaza (ex: in urma unei explozii). Astea noi nu ar fi mai mari decat un stick USB + o baterie (evident, intr-o mare carcasa rezistenta la explozii)

      (Citează)

  3. Weird. Acum câteva zile citisem că au decodat CVR (voice recorder) si au spus că în etapele finale ale zborului piloții se luptau să stingă un foc. Într-adevăr pe avherald nu a apărut informația asta..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus