un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Flanco: 17% creștere în ultimul an, planuri mari pentru 2016, vânzări mari în campaniile de reduceri

4 Mar 2016  ·

GÂNDURI  ·

16 comentarii

Flanco merge excelent. Asta a fost concluzia bilanțului de an prezentat la conferința unde am participat și eu zilele trecute.

Vânzările au crescut cu 17%, peste media de creștere a pieței, care a fost de doar 13%. Rețineți și această ultimă cifră, piața electro-IT din România a crescut “double digits” în ultimul an, cum se zice. Motivul ar fi schimbarea electrocasnicelor cumpărate în perioada de aur dinainte de criză și faptul că oamenii au căpătat mai multă încredere în situația lor și cheltuie mai mulți bani.

De exemplu, la Flanco electrocasnicele mari au crescut cu 16%, cele mici cu 13%, gama telecom cu 22%. Pe IT creșterea notabilă a fost la console de jocuri și la laptopuri tot de gaming.

Cifra de afaceri totală a fost de 777 milioane lei, iar Flanco are în prezent 104 magazine și mai deschide în zilele următoare câteva. Cele mai de succes magazine sunt două din București și unul din centrul țării, n-au vrut să zică despre care anume este vorba.

Știți toate campaniile de reduceri unde mereu cineva comentează pe blog “nu va mai cumpăra nimeni de la atâtea campanii”? Peste 60% din vânzări au loc în astfel de campanii, deci ele nu sunt forțate de magazine, ci practic deja cerute de cumpărători.

Am întrebat cum merg vânzările online. Cam 12-15% din cifra de afaceri este făcută strict online, iar pentru 2016 se estimează în jur de 20%. Cifrele sunt asemănătoare cu ale Altex-Media Galaxy la acest capitol. Creșterea pe online va fi susținută de niște investiții făcute anul acesta în site, precum un nou CRM pentru a răspunde mai repede solicitărilor clienților, un site mai rapid șamd.

Vânzările online au crescut cu 62% fața de anul trecut. Apropo de vânzări, brandul Vision este unul propriu și momentan se regăsește în categoriile electrocasnice și telefoane.

Pentru 2016, Flanco estimează o creștere și mai mare, de 20% până la 930 de milioane de lei venituri. Sincer să fiu mie mi se pare că după un an cu o creștere record este dificil să te aștepți la încă unul, dar vedem peste fix un an ce-a fost. Campionatul European de Fotbal se estimează că va aduce vânzări suplimentare de televizoare, cum se întâmplă de obicei în astfel de ani, iar piața de modele cu diagonale mari este în creștere.

În 2016 cred că vor adăuga 30 de magazine rețelei, dar nu s-au dat detalii despre tipul lor. Flanco are cam trei tipuri de magazine, mici cum sunt cele de pe la parterul blocurilor, medii cum sunt în unele spații comerciale de pe lângă hipermarketuri, și mari ca în malluri sau alte locuri generoase.

Problema principală a afacerilor Flanco rămâne rata mare de înlocuire a personalului. În acest domeniu vânzătorii din magazine se schimbă foarte des, unii pentru că pleacă spre alte magazine, alții pentru că nu știu să vorbească unui client, dar vorbim de 50% rata de schimbare pe an.

    16 comentarii

  1. “Black Friday”+”Black Weekend”+”Black Week” = Profit

      (Citează)

  2. Da, cu personalul e o problema. Rar găsești pe cineva, la un raion, care sa fie in stare să-ți dea relații de bun simț despre un produs. Zici că n-ar fi treaba lor. Si nu vorbesc neapărat de Flanco. Si la Altex e la fel și in multe alte magazine.
    Dar viața e grea…

      (Citează)

    • In momentul in care deja poti furniza informatii pertinenete despre produse nu prea mai poti trai cu salariul de vanzator pentru ca ti le doresti si tu.

        (Citează)

    • Pe 700 de lei e cam greu sa gasesti unul care sa aiba cunostiinte din domeniu. V-au zis cei de la Flanco ca angajatii trebuie sa stea la o distanta minima unul de celalalt si nu au voie sa vorbeasca intre ei chiar daca nu e nimeni in magazin? In momentul in care fac asta, nenea de la sediu suna directorul de magazin care este pus sa-i avertizeze pe baieti. Oamenii prefera sa lucreze la Auchan sau Billa in detrimentul Flanco.

        (Citează)

  3. doar 17%? sa spune ca aceasta creștere se bazează doar faptul ca Domo a închis taraba … restul e Can-Can

      (Citează)

  4. Stii ca iti pierzi cititorii inteligenti – cei care au bani si care iti aduc articole platite – cand dai comunicate din astea de PR? Cresteri eroice si mari realizari cincinale intr-un an… dar toate sumele sunt in lei iar cursul dolarului taie cam 20% din ele?

    Avem +17% dar -20%, deci in total -3%. Cresterile in lei arata ca au imbecili angajati la marketing si PR, cineva marginal inteligent ar fi dat comunicatul smechereste, in Euro. Lumea s-ar fi prins mai greu de bullshitul insirat.

      (Citează)

    • Știi că profitul de vreo 8 milioane de lei ia în calcul și cursul dolarului, nu? Că de aia se cheamă profit, ai rămas cu el.

      Doi la mână, firmele prezintă întotdeauna cifra de afaceri și diferența față de anul trecut. Întotdeauna, oriunde în lumea asta. Cum le influențează fluctuația cursului, economia mondială, inundația din Taiwan șamd sunt alte elemente și nu au relevanță referitor la venituri, care înseamnă câți bani ți-au intrat în bancă în anul care a trecut, cu tot cu dificultățile aduse de acesta. Putea fi transformată suma și în dolari canadieni la cursul mediu din 2011, dar tot o sumă precisă ar fi fost, că-i luată din extrasele bancare.

      Fluctuațiile de curs pot influența profitul, cel mult, iar uneori companiile dat mai multe variante de profit, în funcție de metoda de calcul sau estimând cât ar fi fost profitul dacă n-ar fi scăzut anumiți indicatori ai pieței, precum fac operatorii telecom atunci când dau anumite cifre ignorând impactul scăderii tarifelor de interoperabilitate sau alte companii când folosesc metoda de raportare a anului trecut, chiar dacă între timp au schimbat-o.

      În ce privește piața IT, cred că toate diferențele de curs au fost transferate clientului final din timp, deci impactul pentru companie a fost minim. Un impact real ar fi putut avea diminuarea puterii de cumpărare, dar după cum vezi, n-a fost cazul. Scăderea CAS sau a TVA-ului văd că nu te-a făcut să zici că de fapt au și vreun +8% pe acolo, nu? Ai ales doar partea care-ți convine ție?

      Mai zi-mi cu cititorii ăia inteligenți, suna atât de interesant…

        (Citează)

  5. cel mai tare m-a amuzat la Flanco un nene care m-a intrebat de vreo 10 ori daca nu vreau garantie extinsa sau ceva de genu. sunt absolut batuti in cap.

      (Citează)

    • Nu sunt batuti in cap. Dar sunt amenintati constant pentru ca sunt vanzari prea mici pentru extragarantie. Extragarantia pentru magazine inseamna profit foarte mare pentru ca nu investesc bani pentru ele, e doar profit pur.

        (Citează)

  6. Ce vrăjeală. Vânzătorii se schimbă așa de des pentru că sunt prinși furând. La MediaGalaxy din Băneasa (vorbesc că am un amic ceva sefuleț pe-acolo) fix la 6 luni se schimbă cam toți.

      (Citează)

    • Vorbesti doar din auzite. Eu am lucrat pentru Altex. Nu se fura, NU ai cum sa furi din magazin tu ca angajat. Poate un amarat de cablu care costa 10 lei. Oamenii pleaca pentru salarii mici, desi la Altex/Media Galaxy castigi aproape dublu fata de Flanco.

        (Citează)

  7. geo:
    doar 17%? sa spune ca aceasta creștere se bazează doar faptul ca Domo a închis taraba … restul e Can-Can

    pe 25 ianuarie – cartus de negru (51645A)
    – 179 la pcgarage
    – 239 la Flanco

    . . . deci Can-Can

      (Citează)

  8. O problema cu personalul o consta si faptul ca nu ofera bonusuri pentru vanzari.
    Daca ar putea sa le dea angajatilor de la raioane un bonus similar cu cel din afiliere cred ca pentru postul respectiv ar aplica oameni mai buni.

    Esti student si pasionat de IT, un job la flanco ar putea sa fie chiar foarte bun atat ca experienta de vanzari cat si un plus de bani dat pentru eficienta.

    Nu vad de ce n-ar face asta avand in vedere politica lor de afiliere in online.

      (Citează)

  9. Ultima data cand am cumparat ceva de la flanco a fost acum 2 ani cand am cumparat o tableta de la eMag. :P

      (Citează)

    • ultima data can am cumparat ceva de la flanco a fost acum…oh wait, n-am cumparat niciodata nimic de la ei :)

        (Citează)

  10. Flanco are cele mai mari prețuri. Pe verificatelea!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus