un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Să facem și mai multe legi pe care să nu le aplice nimeni!

25 Jan 2016  ·

AUTO  ·

48 comentarii

Prin 2010, tot pe o vreme geroasă precum aceasta, am ținut un curs la Poliția Rutieră despre cum să folosească noile radare Bee 3, alea de pe Logan-urile MCV. Nu cel mai ușor sistem de învățat în detaliu, dar polițiștii aveau mai degrabă alte două mari probleme pe cap legate de el.

Primul lucru pe care l-au întrebat cu toții este “cum putem șterge înregistrările video?”. “-Păi nu puteți, s-a cerut prin caietul de sarcini să nu poate fi șterse și softul nu are această opțiune“. “-Hai, trebuie să fie o metodă secretă, ceva. N-o spun nimănui!” “-Serios, chiar nu este…“.

Motivul era simplu, oamenii voiau să ia o șpagă și apoi să poată șterge înregistrarea cu cineva depășind viteza legală, ca la un eventual control să nu fie întrebați de ce au surprins o contravenție și n-au dat amendă. Întrebarea despre cum se poate face a revenit obsesiv, atât direct în sala de curs, cât și în discuții 1 la 1 și chiar și mai în secret așa, cu jumătate de gură, în diverse alte momente în următoarele 3 luni. Aproape că mă mir că nu mi-au oferit niciodată șpagă ca să le spun cum se poate șterge ceva din hard-disk-urile respective, după ce au încercat diverse scenarii fanteziste de genul “păi dacă trece o ambulanță și o prind pe video, aș fi forțat să-i dau amendă, nu mai bine o șterg cumva?” și până la “păi dacă trece prefectul… ce pot să-i fac?”.

A doua problemă, la fel de supărătoare, era legată de inscripționarea mașinilor. După cum ați observat pe șosele, acele MCV-uri sunt destul de ușor de văzut de la depărtare, mai ales cu ditamai rampa de lumini pe ele și inscripționare de poliție, așa că mulți agenți voiau ca o mașinile să fie neinscripționate, ca să dea mai ușor amenzi. Sau “amenzi”, dacă ar fi știut și cum să șteargă la fel de ușor înregistrările.

Au fost multe cârcoteli pe acest subiect, de obicei la modul “ar trebui ca jumătate să fie lăsate neinscripționate”, de parcă treaba ar fi fost opțională, nu scrisă clar în contract/caiet de sarcini.

Subiectul s-a terminat relativ brusc tot în timpul cursului despre care vă ziceam. La un moment dat intră adjunctul brigăzii de Poliție Rutieră (sau cum se numește oficial) și întreabă cum merg lucrurile; mergeau bine. Îi întreabă și pe agenții de la curs dacă au ceva de zis, de comentat; toți spun “șefu’, mașinile astea mari ne vor omorî, nu mai dăm nici o amendă, ne vor vedea toți de la distanță, măcar 1-2 de județ să rămână neinscripționate!“.

Discuția s-a terminat rapid când respectivul șef a tunat, cu o voce impunătoare, că nu vrea să mai audă de așa ceva. Că s-a terminat cu pânda cu radarul nemarcat, că cetățenii trebuie să vadă Poliția Rutieră pe străzi, lucrând activ la gestionarea traficului, că trebuie crescută încrederea în polițiști și niște mașini mari, vizibile, cu “POLIȚIE” scris pe toate părțile va transmite acest mesaj. S-a terminat cu pânda, cum ar fi, iar Poliția Rutieră se modernizează!


Acum gândiți-vă de câte ori ați văzut vreun radar al Poliției stând altfel decât la pândă?

Când i-ați văzut oprind lângă unul parcat aiurea pentru a-i rupe o amendă? Sau luându-se după unul care trece prin stația de tramvai sau care nu oprește la trecerea de pietoni doar pentru că erau în zonă, nu pentru că-i o razie gândită de la centru? Uitați aici articole mai vechi: unu, doi, trei.

De la teorie la practică este cale lungă.

Îmi tot amintesc de acel discurs înflăcărat despre menirea agenților de la rutieră atunci când văd știri precum “polițiștii vor radare la vedere“. Sigur că vor, da, da! V-am mai spus părerea mea, poliția din București are două sarcini, statul la pândă cu radarul și ghidatul coloanelor oficiale prin intersecții. Dovadă că în medie se dau 27 de amenzi pe zi.

Poate că nu-s polițiști suficienți, dar de prea multe ori îi văd pe unii trecând indiferenți pe lângă o contravenție clară, ușor de amendat sau măcar corectat (un geam coborât și un strigăt “mișcă, mârlanule, că altfel îți dau amendă” ar face minuni), ca să cred că problema stă la număr. Problema stă și la partea de voință și datorie. De asta râd și când aud că cineva vrea o lege prin care să fie asigurați 2 metri spațiu pe trotuar după parcare, prin care să fie pedepsit claxonatul excesiv, să fie amendați bicicliștii fără sonerie și apoi o mie de alte măsuri ce pot fi văzute pe larg aici.

Vă dați seama ce ironie? Toată lumea propune noi legi, în condițiile în care cele deja existente nu sunt puse în aplicare, deși sunt foarte bune. Nimeni nu zice “hai întâi să vedem că are cine să le aplice și apoi le mai potrivim, le mai reglăm”.

Mă uitam prin Paris cu grupuri de câte doi polițiști mergeau la pas pe străduțe și lăsau o amendă în geam oricui era parcat în afara zonelor marcate sau pe locurile pentru handicapați. La noi, s-ar putea da mâine o lege că sunt interzise mașinile albe și toți cei ce au una trebuie amendați, iar poliția tot s-ar uita la ei cu nepăsare.

radar_politie_1

 

PS: dacă sunteți curioși de ce nu pot fi șterse înregistrările de pe HDD-urile radarelor de pe MCV, sigur că pot fi șterse fișierele respective cu înregistrări particulare. Hard-disk-ul conține însă și un fel de bază de date cu clipurile video scrise pe el, bază de date făcută sub forma unui alt fișier neinteligibil și care nu poate fi ușor modificat. Atunci când imporți, folosind software-ul de PC, clipurile video pentru a le păstra ca dovezi, sistemul semnalează eroarea, zice că n-au fost găsite unul sau mai multe fișiere despre care știe că trebuie să fie pe HDD.

Chestia asta nu contează prea mult. Un polițist care ia o șpagă ca să nu dea o amendă poate șterge un fișier sau poate da de pământ cu HDD-ul sau îl poate formata de tot și apoi să spună “nu știu ce are, a dat eroare, e defect”. Asta merge o dată, de două ori, dar mai au parte de controale și le este teamă să nu apară unul chiar atunci, plus că la vreo 2-3 “erori” îi iau la ochi inspectorii și apoi îi verifică anonim.

 

    48 comentarii

  1. Multe s-au intamplat din 2010 pana in zilele noastre. Foarte incorect in postarea asta e faptul ca povestesti ca si cum chestiile sunt intamplate alaltaieri si sunt graitoare pt situatia actuala si viitoare. Asta nu mai e ceva ce tine de opinie sau mod de a vedea lucrurile…e o problema structurala pe care o avem noi. Ne raman in minte niste povesti de 10 ani si le caram cu noi toata viata ramanand incremeniti in ele. Lumea se schimba. Daca ai o poveste de maxim 6 luni…da…o poti proiecta ceva mai in viitor. Daca ai o poveste de 6 ani…spune-o ca pe ceva din trecut, nu ca pe ceva care sa aiba vreo legatura cu prezentul/viitorul.

      (Citează)

    • Fii serios. Poveștile astea cu polițiștii șpăgari sunt eterne. Putea foarte bine să zică “în 2015 am ținut un curs”. L-aș fi crezut.

        (Citează)

    • Păi eu concluzionam că schimbarea anunțată în 2010 încă n-a sosit până astăzi, în 2016. Sigur, au fost mici modificări, gen “hai să nu mai aveam agenți grași”, dar dincolo de asta ce s-a schimbat fundamental? Că mai nou n-a ieșit decât că Oprea a mers de 1500 de ori cu coloană oficială ilegală și Poliția n-a făcut nimic.

        (Citează)

    • Am inteles ca asta concluzionai. Ce nu am inteles e care sunt argumentele in baza carora concluzionai asta, in afara de o poveste intamplata acum 6 ani. Ca inca mai sta politia cu radarul? Asta se intampla in fiecare tara civilizata din lume. Ca nu te anunta cu 2 km inainte “incetineste ca urmeaza radar”…cred ca e la mintea oricui de ce nu se intampla asta. E de vina cel care incalca legea, sau cel care e pe faza cand se incalca legea? Hai sa ne apucam sa si furam…sperand ca nu o sa fie chiar atunci cineva la locul faptei care sa ne prinda. Mai iau politistii spaga? Ti s-a intamplat in ultimul an sau doi ani? Nici mie. Sa vedem pe cineva care a dat spaga. Ca sa il si intrebam de ce a dat. Se pedepseste si darea de mita, nu doar luarea. Ce ne mai place sa fim lupii moralisti…dar daca se poate “rezolva” ceva, ne bagam fara ezitare. Ai fost oprit si amendat fara motiv? Nici eu. Sa vedem pe cineva care a patit asta. Deci mai concret, oameni buni. Mai concret. Ca povesti si impresii putem avea despre orice si oricand.

        (Citează)

    • Mihai: Ce nu am inteles e care sunt argumentele in baza carora concluzionai asta, in afara de o poveste intamplata acum 6 ani.

      Pasivitatea polițiștilor mă face să cred că nu sunt deloc interesați de a fi văzuți în trafic. Nu se sperie nimeni de un polițist, plimbă-te vreo 2-3 ore prin oraș pe trafic mediu și ai să vezi cum se încalcă aproape la fiecare intersecție regulile tocmai pentru că nu există teama de amendă.

      Faci ceva nasol și e polițist în intersecție sau o mașină de-a lor în trafic? E o mare probabilitate să nu pățești nimic.

      Am mai zis situația, câteva mașini făceau stânga unde nu-i voie, într-o mare intersecție, și mașina de poliție din spatele lor s-a chinuit să schimbe banda și să-i ocolească, în loc să-i claxoneze să circule înainte.

      Radarele acelea pot surprinde viteza și din mers. Polițiștii ar putea da ture cu ele non stop pe oriunde au chef și să dea amenzi din mers. Aproape niciodată nu se întâmplă asta pentru că-i mai simplu de parcat undeva mașina și de stat la pândă.

      Ce se întâmplă apoi? Le vezi pe Waze, își dau șoferii flash-uri, încetinești acolo unde este radarul și în rest gonești la fel de tare.

      Unde stau radarele? În parcare la Aviatorilor? În curbă la Nistorești? La Drajna după pod? Pe autostradă pe banda de urgență, în loc să umble pe ea pentru a mai corecta și pe cei fără lumini, pe cei uitați pe banda 2 șamd?

      Se face o treabă de mântuială, în continuare, prioritatea fiind norma de amenzi și atât.

        (Citează)

  2. Din ce am mai auzit pe ici pe colo, ăștia cu MCV-uri și acum iau șpagă. Uneori dau o amendă pentru o contravenție mai mică (probabil îi verifică la numărul încasărilor) decât pentru ce ar trebui.
    Cred că mizează pe faptul că nu vor fi tocmai ei verificați (am înțeles că verificările se fac prin sondaj), ori, dacă totuși li se întâmplă, dau și ei mai departe la șefii lor să închidă ochii.
    Și în Iași trece Poliția Rutieră pe lângă contravenții flagrante fără să le adreseze nici cel mai scurt cuvânt sau cea mai mică amendă. Probabil comportamentul e generalizat la nivelul întregii țări. Să ne uităm numai la câți a ridicat DNA-ul de la Rutieri anul trecut…

      (Citează)

    • Tu tocmai ai trecut de la “am auzit ca pe ici pe colo”…la “e clar ca asa fac toti”. Deci din nimic, tocmai ai tras concluzia ca majoritatea iau spaga. Serios? Oare ne mai vindecam vreodata de mentalitatea asta gaunoasa, sau murim cu ea inca 10 generatii de acum incolo?

        (Citează)

  3. Statul la panda cu radarul e singura atributie de servici a politistilor de la rutiera. Cred ca cei din Bucuresti au un spor ca li s-a adaugat si ghidatul coloanelor oficiare.

      (Citează)

  4. Dar mai există și mașini fără inscripțiile Poliției (AITILOP). Eu mi-am luat amendă pentru că mergeam cu 68 km/h de Crăciun, undeva la vreo 30 de kilometri de București, în Călugăreni (pe drumul de la Ruse la București). Polițiștii aveau o Solenza (da, se pare că mai există!) albă neinscriptionata. :(

      (Citează)

  5. crezi ca e normal sa faci publice detalii de genul asta? era training parte a unii contract nu-i normal sa povestesti tuturor ce baze de date au MCV-urile

      (Citează)

    • Nu că respectivele aparate ar fi fost achiziționate cu bani publici în urma unei licitații publice. Dă-i dreq de contribuabili, ce trebuie ei să știe atâtea alea?

        (Citează)

    • Ce baze de date au? Sau secretul că “au fișiere și hard-disk-uri” a fost cel mai dur lucru deconspirat? Poți afla toate acestea și de la producătorii sistemului, nu-i ceva ascuns, iar caietul de sarcini al licitației a fost public.

      La livrare s-au făcut zeci de reportaje despre cum “noile radare nu pot fi detectate”, ce-i instalat pe mașini șamd.

        (Citează)

  6. Academia de Poliție este o instituție militarizată. Acolo studenților le sunt “spălate creierele” într-un fel asemănător cu cel din armată. Cu alte cuvinte, polițiștii nu mai sunt în stare să gândească ci doar să respecte ordinele. Doar că cei care dau ordine tot din rândul polițiștilor provin, adică au fost brainwashed la rândul lor. Deci și ei respectă niște ordine de mai sus, și aparent ordinele alea sunt împotriva stabilirii ordinei și disciplinei pe șosele. Ordine și disciplină înseamnă mai puțină șpagă, mai puțină mită pentru promovarea în cadrul aparatului, mai puțini bani pentru cei aflați la putere, și sub talpa cărora se afla instituțiile statului.
    Până nu se face o “revoluție” împotriva aparatului polițienesc corupt și incapabil, similară cu cea de după Colectiv, nu se va rezolva nimic. Și după cum suntem noi, românii, până nu moare careva, nu vom mai ieși în stradă.

      (Citează)

  7. Adrian Enache

    25/01/2016 la 9:28 AM

    Mie nu mi-au cerut niciodată șpagă polițiștii. Mi-au dat amendă sau avertisment și de fiecare dată s-au comportat politicos și ferm. Ba chiar polițistul care mi-a dat un avertisment pentru depășirea vitezei m-a rugat să nu mă laud cu asta, că sunt urmăriți și să nu le fac probleme. Tot el mi-a spus că a avut colegi care au dat declarații la procuratură pentru că s-au interceptat ceva convorbiri telefonice dubioase în zona în care activau.
    Vechile metehne dispar greu, dacă dispar vreodată. Am asistat la o discuție foarte interesantă între șoferii de la un distribuitor de electricitate și reprezentantul dealerului care le preda noile mașini de serviciu. După ce le-a explicat omul cum se pornește mașina, pe unde intră motorina și ce să facă dacă au vreo problemă, a venit momentul pentru întrebări. Prima întrebare: „pe unde se scoate motorină din rezervor?”

      (Citează)

    • Problema nu este că cer ei, ci că unii încă iau atunci când se oferă. Dacă tu preferi să iei amenda, ok. Stai să vezi că-ți ia permisul 3 luni, să vezi atunci dacă nu te bate ideea unei atenții.

        (Citează)

  8. Am vazut radar in solenza pe autostrada bucuresti ploiesti. Tocmai ma depaseau 2 care faceau o cursa. Au incetinit imediat dupa si au asteptat sa fie trasi pe dreapta 2km mai incolo unde era masina marcata.

    Dar intr-adevar masini de politie care sa se ia dupa alte masini in trafic n-am mai vazut de vreo 8 ani. Eram cu carutul pe trecerea de pietoni pe la mijloc si a trecut unul fara nici un gand sa incetineasca. Trecea o masina de la rutiera prin zona si s-a luat dupa el.

    Cred ca si ei ar fi mai activi daca procedurile de a da amenzi nu ar fi asa tampite. Cand trebuie sa stai 30 minute pentru un tichet si apoi mai esti tarat si prin tribunale care le mai si anuleaza sau te suna seful sa te certe ca iti faci meseria prea bine nu prea iti mai vine sa-ti bati capul

      (Citează)

    • Un alt element slab este acesta, nu se dau amenzi prin poștă decât foarte rar. Majoritatea radarelor de acum operează cu echipaj de oprire, care-ți dă amenda pe loc. Ar putea la fel de bine să filmeze trei ore și apoi să trimită prin poștă amenzi tuturor contravenienților.

      Dar asta presupune și mai multă muncă, păstrarea înregistrărilor 6 luni (spațiul de stocare necesar este imens) șamd. De ce să faci asta, dacă din amenzi oricum nu rămân bani și Poliției, iar salariul tău nu depinde de asta?

        (Citează)

  9. Am văzut în București o mașină de poliție care a întors de pe celălalt sens de mers și a oprit și s-a dat jos polițistul explicit să-l amendeze pe un taximetrist nesimțit care parcase în mijlocul trotuarului într-o zonă aglomerată. Deci mai fac și chestii utile, chiar dacă nu tot timpul.

      (Citează)

  10. de aia e Radu full de bani. mai remediaza cate o “eroare” de hard, din cand in cand.

      (Citează)

  11. Nu e aceeasi situatia ca in cazul fumatului? Avem o lege clara si buna care separa locurile de fumatori de cele de nefumatori din fiecare local. Doar ca nu este luate in considerare de niciun proprietar si nu este aplicata de nimeni. Dar solutia, pe care si tu, draga Radu o ridici in slavi este interzisul fumatului in totatiltate, nu aplicarea corecta a legii existente. Dublu standard much?

      (Citează)

    • Din câte știu, treaba cu interzisul fumatului în totalitate în spațiile publice închise, este lege. Deci aplicarea “legii existente” este un pic de domeniul trecutului. Evident trebuie respectată legea și reclamate abaterile.

        (Citează)

    • Leon:
      Nu e aceeasi situatia ca in cazul fumatului? Avem o lege clara si buna care separa locurile de fumatori de cele de nefumatori din fiecare local. Doar ca nu este luate in considerare de niciun proprietar si nu este aplicata de nimeni. Dar solutia, pe care si tu, draga Radu o ridici in slavi este interzisul fumatului in totatiltate, nu aplicarea corecta a legii existente. Dublu standard much?

      Nu-i același lucru, dragă Leon. După o mie de discuții despre fumat, tot n-ai înțeles. Bine, discuția 1001:

      Fumatul este ceva ce face rău nu doar fumătorului, ci și celor din jur, de asta trebuie reglementat. S-a încercat separarea zonelor, dar au fost trei consecințe ce-au anulat buna intenție:

      1. fumul nu prea voia să stea în camera alocată lui, ci se ducea și în celelalte. Uneori separarea era doar pe hârtie.

      2. localurile mici, care sunt foarte multe, se puteau declara doar pentru fumători, ceea ce au și făcut Problema este că și nefumătorii ar vrea să intre prin ele, că poate se mănâncă sau bea bine acolo.

      3. angajații tot în fum stăteau.

      Așa că s-a trecut la următorul nivel, interzicerea totală.

      Buuuun. Traficul auto este un alt lucru ce poate face rău nu doar șoferului, ci și celor din jurul său, exact ca la fumat.

      Exact ca la fumat, și șofatul este reglementat prin legi stricte. Viteza nu este limitată musai din grijă pentru tine, șofer, ci ca să scadă șansele să omori și 15 pietoni în caz de accident în oraș. Alcoolul nu este interzis din grijă pentru ficatul tău de șofer, ci din grijă pentru cei ce-ar putea fi răniți de mașina ta.

      Iar acestea legi nu sunt bine aplicate. Eu de asta mă plâng.

      Când le voi vedea și pe cele antifumat că nu sunt bine aplicate, mă voi plânge și acolo.

      În practică, e o discuție inutilă. Am fost recent la un local de nefumători, iar fumătorii s-au dus afară și au fumat, în fața unui încălzitor pus acolo. Fără discuții, fără plânset, fără să facă vreo scenă din asta. Era ceva normal pentru întreg restaurantul. E mai lungă discuția decât urmarea ei.

        (Citează)

  12. Foarte interesant articolul și calitatea informațiilor, mai in-house așa :). Profit de el și de cunoștințele tale să-ți pun o întrebare care mă freacă de ceva vreme și pentru care nu am găsit un răspuns de încredere ->

    După cum probabil ai observat, atunci când folosești GPS-ul auto, există o diferență de 5-10 km între viteza de deplasare afișată pe GPS și cea indicată de ceasurile din bord. Din câte înțeleg, viteza reală de deplasare este cea indicată de GPS, deoarece producătorii auto decid să afișeze o viteze mai mare pe ceasuri din nuș’ ce rațiuni de safety. Ei bine, întrebarea este, tovarășul pulițai, când te depistează cu aparatura radar din dotare, ce viteză înregistrează? Cea reală, similară cu cea afișată de GPS sau cea pe care o citești tu pe bordul mașinii?

    Bunul simț îmi sugerează că viteza înregistrată de radar este cea mai aproape de realitate (GPS-like), și deci că ai putea circula lejer cu 60 KMH într-o zonă cu restricție de 50 KMH, dar nu am găsit pe nimeni de încredere să-mi valideze acest raționament :)

    mulțam,
    denis

      (Citează)

    • Pentru depășirea cu până la 10 km/h a vitezei legale te poate sancționa doar cu avertisment, nu amendă, iar radarul mai are o toleranță de genul +/- 3km/h, de asta amenzile se dau cam de la 62 km/h în sus. N-am auzit să fie cineva oprit pentru 55 km/h, de exemplu.

      Radarul înregistrează viteza reală, evident.

      Diferența între viteza reală și cea de pe bord nu-i de 5-10 km, ci mai puțin. Nu-i nici acul acela din bord cel mai precis indicator și da, producătorii preferă să umfle un pic viteza tocmai ca tu să nu setezi 50 km/h pe pilotul automat și să iei vreo amendă automată pentru că aveai 51.

        (Citează)

    • Diferenta de 10 km intre viteza reala si cea din bord exista daca folosesti anvelope nepotrivite.

        (Citează)

    • Merci pentru răspunsuri guys :)

      @Sabotor – sunt gumele din cartea tehnică a mașinii…

        (Citează)

  13. n-am zis nicăieri că desconspiri secrete, am zis ca nu e ok sa dai detalii de astea în public.
    să înțeleg că peste 5 ani o să aflăm cum aia de la Thereme ți-au zis că de fapt apa are clor? (e un exemplu ca să înțelegi unde bat).

    ce-i între tine și client e bine să rămână între voi. pentru credibilitate. de exemplu după povestea asta eu nu te-aș vrea la un training.

      (Citează)

    • Nu m-ai vrea nici în restaurant, că poate faci burgeri nașpa și voi spune asta.

      Nu era nimic confidențial la mijloc, probabil sunt zeci de declarații care spun asta. Să revenim la subiect.

        (Citează)

  14. Masini neinscriptionate de politie cu radar cred ca sunt in toate orasele mari si medii din tara.In Dambovita isi “face veacul” un logan galben (probabil sa semene cu taxiurile) cu folii negre pe geamuri si mereu este la panda pe undeva.”Manevre” cu radarele noi se fac oricum cumva iar spaga se da si se ia cam la fel.

      (Citează)

  15. Politia are norma de amenzi fratilor, norma pe ceva care se intampla imprevizibil si necontrolat.

    Voi va imaginati ce fenomene de persoane spalate pe creier, cum zicea cineva mai sus, exista in politia romana?

      (Citează)

  16. toate fisierele respective de control au o metoda de multe ori banala de pacalire

    iti trebuie 10-50 de fisiere ca sa vezi diferentele si sa poti modifica “baza de date” de control.

    backup initial – prima filmare – backup iarasi la fisiere – vezi ce s-a modificat – stergi filmarea + adaugi back-ul initial – filmarea 2 – compari iarasi, stergi iarasi fisierul + adaugi la loc backup-ul initial

    maxim 50 de iteratii si vezi exact ce se modifica si cum :) enjoy

      (Citează)

  17. ps. nu am incercat pe cele de la poltiei :) dar la diverse jocuri m-am jucat cu salvarile

      (Citează)

    • Parcă era un progrămel pentru jocurile de DOS care făcea fix asta, niște “screenshoturi” de memorie și apoi îți băgai bani sau gloanțe infinite. Am uitat cum îi zicea.

        (Citează)

  18. la budapeste veneau baietii pe linia de tramvai. Gaboru de la rutiera a avut o singura mentiune: hai miscati-va

      (Citează)

    • La Budapesta se parchează și dublat în stația de autobuz, iar Poliția stă lângă ei și se uită. Noroc că s-a mutat shaormăria de acolo.

        (Citează)

  19. De nenumarate ori am vazut prin Cluj si prin alte orase mcv-uri care s-au luat dupa soferi pentru trecutul pe rosu, neacordare de prioritate la pietoni si altele, aflandu-se intamplator in zona (nu erau la panda).

      (Citează)

  20. @logaritm: omul a povestit niște chestii extrem de banale și aproape evidente, aia nu înseamnă desconspirat secrete.

    @dodo: ce spui presupune ca polițistul să facă un soi de hacking mult peste nivelul lui. Plus că nu știi dacă informațiile alea nu sînt ținute cu ceva hash sau criptare care să facă imposibil genul ăsta de modificare. Un banal MD5 sau ceva de genul, și gata. E o funcție banală pe care programatorii sistemului o puteau pune f ușor mai ales știind în ce context (legal) e utilizat sistemul.
    Comparația cu salvările jocurilor nu e bună pt că programatorul jocului nu are, în principiu, motive să ascundă de tine respectivele informații.

      (Citează)

  21. Militie / Politie – aceeasi mentalitate neschimbata . Sunt cei care la inceput vor sa faca ceva , vad cum stau lucrurile si apoi incep si ei sa abuzeze la fel ca si ceilalti .
    2 cu Politia rutiera din Romania
    1. Radar pe banda de urgenta in sens invers de mers pe A1 (A1
    44.470710, 25.699345) – fara cuvinte
    2. Am fost oprit de radar tot pe A1 , aveam 135 kmh (ca sa iau un satean la ocazie ca e prieten cu dom` primar) si se grabeste si el , iar eu merg destul de repede cat sa ajunga si el .
    2.1 pe satean l-am lasat acolo + 3 injuraturi de mama lui si a primarului
    2.2 am facut plangere la 112 cu toate informatiile echipajului . Nu mai exista !

      (Citează)

  22. Mihai: Ai fost oprit si amendat fara motiv? Nici eu.

    Ei uite ca sotia mea a fost amendata ca nu purta centura pentru ca ao fost oprita ca n-a acodrat prioritate la trecere unui pieotn imaginar…
    Iar chestia asta cu amenzi abuzive este foarte, dar foarte raspandita. E cuvantul lor ( ca erau doi politisti) contra cuvantul unui sofer.
    SI la obiect potitia poate sa faca “norma” de amezi foarte usor. Insa pentru asta trebuie pur si simplu sa munceasca. E mai lejer sa nu munceasca si deci sa nu dea amenzi. E mai simplu sa constate o centura nepurtata mizand pe lenea contravenienetului sa indeplineasca norma in loc sa constate cu filmare o depasire a coloanei la semafor.

      (Citează)

    • Nu poți cere dovezi video că nu purta centura sau că vorbea la telefon sau că n-a oprit la pietoni, că nu-s paparazi. În instanță, în caz de contestație, judecătorul îl va crede pe polițist pentru că așa e normal.

        (Citează)

  23. Eu am auzit de o metodă ifailibilă să nu iei nici o amendă. Mergi cu viteza legală. Și poate să pândească poliția unde vrea ea.
    Cât de jenant să fii să te vaiți că poliția te prinde că încalci legea. Că doar treaba lor e să semene cartofi. După voi corect ar fi să fie radare doar pe niște mașini vizibile de la o distanță de unde nu bate radarul.
    Eu zic să propunem și hoții să fie anunțati de poliție când pleacă lumea de acasă. Și amprentele să poată să fie ridicate doar de pe suprafețe inscripționate clar “De aici se ridică amprente”.

    În accidente rutiere mor anual cam 2-3000 de oameni. Cam 25% sunt din cauza vitezei. Asta înseamnă 5-700 de morți anual și problema noastră e cum să mergem și mai repede dar să nu ne prindă radarul.

      (Citează)

    • Problema este când radarele sunt puse în zone fără nici cea mai mică utilitate din punct de vedere al siguranței. De exemplu, chiar la ieșirea din localități.

      Utilitatea unui radar vizibil este să scadă viteza mașinilor, pur și simplu prin prezența lui acolo. La fel și camerele fixe.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus