Te temi de o vacanță în insula Kos? Iată situația reală a imigranților ajunși acolo

17 Sep 2015  ·

TURISM  ·

5 comentarii

Dacă vă uitați la știri probabil ați auzit că în insula Kos (Grecia) este haos mare din cauza miilor de imigranți ce ajung acolo cu bărcile, trecând din Turcia, care se află la doar câțiva kilometri distanță.

Înainte să ajung în Kos rămăsesem cu impresia că zilnic vor ajunge pe plaja unde voi sta eu minim 3-5 bărci, că vom înota printre cadavre și că ne vor viola imigranții înainte de a se arunca, desigur, în aer. Bine, glumesc un pic, am suficientă experiență în urmărit știri ca să-mi dau seama că se exagerează masiv și nu asta urma să găsim acolo.

Lucrurile s-au confirmat în săptămâna petrecută în Kos. N-am văzut nici un imigrant în stațiunea unde am stat noi și nici o barcă în zare (exceptând iahturi și vapoare de croazieră). De fapt, după ce-am făcut un tur al insulei cu o mașină închiriată și am mers aproape peste tot unde erau drumuri, singurii refugiați pe care i-am găsit erau în orașul Kos, capitala insulei, în două locuri.

E o fășie de vreo 30 de metri lungime, pe o promenadă pe lângă apă, unde sunt corturi puse (Google Maps). Imigranții stau și dorm acolo, cu familie și ce posesiuni au. Niște copii se alergau în jurul unui palmier, iar la capătul zonei o femeie spăla, discret, niște rufe într-un lighean folosind apă din pare. Acolo sunt câteva hoteluri și terase vizavi de acea promenadă, turiștii și localnicii se plimbau nestingheriți, nu am văzut nimic alarmant.
kos_imigranti

Un alt grup de imigranți mai poate fi văzut în zona portului, sub niște porți mari de intrare în fostul oraș fortificat, lângă sediul poliției. Acolo, pe un spațiu verde, sunt alte corturi. În jurul lor e poliție, unii chiar cu arme automate la piept.

Majoritatea imigranților nu făceau nimic. Stăteau, ca niște zombie, pe plajă și se uitau la mare și la soare, așteptând să fie duși pe continent sau să primească vreo veste. Nu mă mir că sunt calmi, toți sunt bucuroși că au supraviețuit celei mai periculoase etape a călătoriei, trecerea mării. Acei câțiva kilometri dintre Turcia și Kos au fost fatali pe 15 septembrie pentru 22 de imigranți, dintre care 4 copii, înecați cu toții. Copilul acela fotografiat pe o plajă din Turcia s-a înecat, împreună cu alți 11 oameni, încercând să ajungă tot în Kos. Oamenii sunt bucuroși că au supraviețuit și nu știu încă ce-i așteaptă în Serbia și pe restul traseului.

Copiii lor stau la umbra copacilor sau a corturilor, că era cald rău acolo, fără nici un nor pe cer. Au ieșit sfioși să le dăm câte o napolitană, că le-am dus diverse. Singurii imigranți activi pe care i-au văzut au fost la un supermarket, unde unii cumpărau nectarine și o sticlă de Cola. Nu cerșea nimeni în afară de doi copii de vreo 7 ani care cântau în fața unui restaurant.

Și cam asta a fost. Dacă mergeți în insula Kos (nu știu câți mai pleacă acum de la noi, deși sezonul ține acolo până la final de octombrie și încep și excursiile senior voyage acum), nu aveți de ce să vă temeți. Dacă stați în orice alt oraș în afară de capitală, nu veți vedea vreun imigrant. Dacă stați în capitală, îi veți întâlni în zona portului. Activitățile turistice continuau nestingherite.

Dacă aveți hotelul chiar în zona cu imigranți, probabil că veți face plajă în altă parte (nu prea sunt plaje acolo oricum). Probabil că veți ocoli și terasele din acea zonă, că parcă nu te poți distra, bea și mânca în timp ce vizavi de tine stau niște oameni care nu mai au altceva decât ce le încape în ghiozdanul din spate.

În rest, Kos rămâne o destinație foarte bună. Insula în sine nu-i cine știe ce, mai bine mergeți în Rodos dacă n-ați fost deja, e mult mai mișto.

5 comentarii

1. La o adică ar putea să pună mâna să muncească și să facă ceva util societății în care au ajuns. Fără plată la început, că așa e când ești imigrant ilegal.

Dar poate că fabulez eu.

(Citează)

2. E un complot, vin cu iahturi si vapoarele de croaziera! Nu vezi tu uneltirea din spate :P.
    Glumesc, evident! Nici nu ma asteptam la altceva. Acum vreo 2 luni imi scria cineva pe Facebook si ma intreba daca poate sa isi anuleze sejurul pentru insula Kos. Eu habar nu aveam nici de la ce agentie si-a luat, nici ce a semnat acolo (politica de anulare etc), i-am spus sa nu se teama pentru ca sigur sunt doar zvonuri alarmiste.
    Mi-a zis ca pleaca oricum in Grecia, dar NU KOS.
    Nu stiu ce a facut pana la urma, oricum mi se pare stupid ca se sperie asa oamenii. Prima data cu Grecia – ca e in faliment, ca se omoara oameni pe strazi, apoi cu imigrantii. Cred ca toti isi imagineaza scenariul tau de la inceputul articolului!

(Citează)

3. Eu am ajuns de mult la concluzia ca nu mai pot sa iau de bun tot ce apare in media si asta pentru obiectivul lor principal este de a vinde cu orice pret. Astfel ca imi adun informatii despre o stire din cel putin trei surse ca sa o consider credibila.

4. Sincer, nici asta cu trei surse nu as considera verificare. 3 surse din tari diferite poate pentru ca la noi e suficient sa publice unul o stire, ceilalti se reped si ei sa o preia!

5. Parca vad ca la antene aratau imagini de acum ceva ani cand imigrantii vroiau sa intre in italia, dar le comentau ca si cum ar fi transmise live din Kos. penibil