un blog de Radu Dumitru

Oferte bune de decembrie. Robotesc și la canalul meu de YouTube, orice Subscribe mă ajută.

Cinci întrebări mai bune decât “tu câți bani câștigi din blog?”

13 Jul 2015  ·

GÂNDURI  ·

28 comentarii

Din când în când primesc câte un email de la diverși oameni în care sunt întrebat “am făcut și eu un blog, tu cam câți bani câștigi din al tău?“. Asta sună ca aia cu “trebuia să te fi făcut cofetar“; sună ca și cum ai spune “am blog, unde mă duc ca să iau banii?”.

Cât câștig eu este confidențial. Sunt sigur că dacă v-ar întreba cât câștigați, nici voi n-ați spune și, de fapt, nici nu este recomandat să o faceți. Așa că nu răspund la astfel de întrebări.

Nici n-aș avea cum. Sunt atâția factori la mijloc încât veniturile mele din blog nu sunt relevante cu adevărat nimănui, ci doar o curiozitate de tipul “știați că…”.

Iată, însă, 5 întrebări mai bune ce ar putea fi puse în loc de “tu câți bani faci?”:

DUPĂ CÂT TIMP AI ÎNCEPUT SĂ CÂȘTIGI BANI DIN BLOG?

În cazul meu, au trecut 5 ani, timp în care am scris mii de articole în total, vreo 3 pe zi. Cine-și face un blog și crede că gata, a doua zi vin banii, se înșală rău de tot. Traficul crește greu de tot și ai nevoie de cifre bune pentru a fi observat. După ce ai un trafic semnificativ, încep să conteze și multe alte aspecte, precum despre ce scrii, cum te exprimi, la ce te pricepi și multe alte chestii, precum ce fel de factură emiți.

Se poate spune, de fapt, că relația e inversă, nu poți atrage mulți cititori fără să le oferi ceva bun de citit.

Mai mult, probabil că situația este mai dificilă acum decât atunci când am pornit eu sau alții blogul. Pe de o parte, acum există mai mulți oameni conectați la net, poți citi de oriunde (eu am pornit blogul într-o vreme când smartphone-urile erau ceva SF, cu toții aveam dumbphone, iar de accesat netul de pe stradă sau din metrou nu prea se punea problema, decât dacă erai fan WAP), lumea s-a obișnuit cu blogurile. Pe de altă parte, cei care bagă bani în online și-au cam format niște parteneri cu care lucrează și e dificil să intri în sistem.

Încă o chestie: treaba asta cu 5 ani (mai puțin pentru alți bloggeri, dar eu zic de mine) ar trebui să vă pună pe gânduri despre cât de dedicați vreți să fiți unui blog propriu. Dacă scrieți pe blog din obligație, dacă vă găsiți gândindu-vă “la naiba, n-am mai scris de mult pe blog, hai să inventez ceva că trebuie să mai produc un articol“, probabil că nu vă va ține mult.

Eu nu cunosc nici un blogger cu vechime care să facă asta din obligație, nu din plăcere. Oamenii sunt atrași de scris, găsesc subiecte în jurul lor, au liste de subiecte viitoare, caută metode de a dialoga cu cititorii și fac toate acestea din plăcere. Beneficiile obținute pe lângă această plăcere sunt binevenite și-ți pot asigura chiar și traiul, dar e important să știți ce anume determină apariția lor.

Citiți și câteva interviuri din seria Publicitatea pe bloguri pe IQads pentru lămuriri suplimentare. Poate vi se pare că oamenii din agenții spun niște banalități acolo, dar ce spun este adevărat.

CÂȚI BANI SE POT CÂȘTIGA DIN BLOG ÎN GENERAL?

Este o întrebare mai bună decât punctualul “cât câștigi tu” și răspunsurile la această întrebare există sub formă de studii statistice. Poți trage concluzii mult mai bune din studii statistice decât întrebând punctual un om sau vreo trei.

Vă recomand studiul Refresh despre blogosferă. Ultima ediție este din 2014, dar concluziile mi se par la fel de bune. Îl puteți citi aici.

bani_bloguri

CUM AȘ PUTEA CÂȘTIGA BANI DINTR-UN BLOG?

feat_rhodos_mare_pozitieO altă întrebare bună pentru că arată că ești mai interesat de ce poți obține tu decât de ce obțin alții.

Bani pe bloguri se fac în trei moduri mari:

  1. campanii plătite de diverse firme sau agențiile care le reprezintă.
  2. marketing afiliat.
  3. AdSense.

Despre campanii plătite nu mai vorbesc, am făcut-o destul aici. Fiecare blogger abordează cum vrea acest aspect. Eu am niște reguli proprii, de exemplu vreau ca în jur de 5% din articolele dintr-o lună să fie publicitare (un procent infim, un alt blogger vorbea recent de 35%), accept doar campaniile în care știu că pot face treabă bună și serioasă (anul acesta am refuzat vreo 10 campanii până acum din diverse motive, de exemplu pentru că nu stăpâneam domeniul; ideile erau prea copilărești în timp ce eu scriu pe un ton mai serios; nu ofereau nimic cititorilor, nici o informație, vreo opinie, vreo cugetare personală sau altceva ca să nu simți că ai irosit complet timpul citind acel articol), dar fiecare face cum vrea.

Am auzit, de exemplu, afirmația perfect legitimă “la televizor acceptăm publicitatea și plasarea de produse în orice film, emisiune sau videoclip, dar dacă un blogger pune un articol publicitar, vine apocalipsa”. Nu găsesc nici un argument împotriva ei, când pui problema așa.

Afilierea din blogging clasic este direct proporțională cu traficul pe care-l ai. Dacă doar folosești o platformă de blogging pentru a atrage trafic din Google și a-l redirecționa spre diverse magazine, eventual cu niște recomandări, nu sunt sigur că se mai cheamă blog în sensul tradițional și nu face obiectul discuției.

Afilierea, însă, a tot crescut la noi, intră diverse magazine în rețele și poate reprezenta o metodă de a scoate ceva bani din diverse bloguri de nișă. Poți să scrii despre ceasuri sau despre jucării sau despre urcat pe munte și vei găsi destule magazine ale căror produse să le recomanzi.

Despre AdSense nu știu nimic. Mi-am făcut și eu cont zilele trecute, să încerc sistemul. Tot de trafic este legat și el. Habar n-am ce sume se pot vehicula, probabil între câțiva euro și vreo 200 pe lună?

Un articol mare de pe ProBlogger arată multe alte mijloace de a face bani. Unii le folosesc și la noi. Citiți acel site pentru multe alte idei. Majoritatea se pot aplica doar blogurilor de profesioniști sau de pe anumite nișe, dar adaptarea lor la ce vreți voi să faceți poate avea rezultate. Mai multe despre bani pe blog puteți citi în articolele lui Zoso din tag-ul blogmistakes.

Îndrăznesc să spun că, după 9 ani de blogging și 4 de campanii, aș putea ține niște cursuri despre asta, aș putea scrie cărți, aș putea vorbi mult mai bine decât diverși “experți” care fac asta deși nu-i recomandă nimic. N-am găsit însă și un articol despre cum să ai timp pentru asta.

CUI SĂ MĂ ADRESEZ PENTRU A-MI PREZENTA BLOGUL ÎN VEDEREA UNOR CAMPANII?

cookie_dormindȘtiți că asta nu m-a întrebat nimeni, niciodată? Bine, bine, se fac bani din blog, dar cine îi dă, cui mă duc efectiv să-i spun “am și eu un blog, bagă bani și la mine“?

Asta îmi aduce aminte de Facultatea de Electronică, unde tot ni se predau scheme complexe de circuite și într-un colț era o linie pe care scria “alimentare” (adică Vcc). La un moment dat se întreabă cineva “băi, dar cum se pune la priză tot circuitul acesta?“. Un mic detaliu, dar important de stabilit și el.

Anyway, aici e complicat. Trebuie să știi cine bagă exact banii, ce agenție, ce persoană de contact este acolo. Trebuie să te prezinte cineva sau să dai de el sau ea și să te prezinți. Trebuie să vii pe la conferințe, să identifici persoanele, să dai o carte de vizită, să te prezinți decent, nu sub formă de spam fizic sau online.

Statul pasiv ca pisica din imagine și așteptatul să vină lumea la tine nu prea mai merge. La început așa era (eu am fost astfel de blogger și de fapt încă sunt, am foarte puține inițiative proprii de campanii – deși am vreo 3 idei bune pe țeavă), au venit alții să-mi propună campanii, dar acum blogosfera a evoluat mult și trebuie să fii mult mai activ pentru a ajunge pe radarul lor.

Eu am un fel de PDF de prezentare a blogului în care am scris cine sunt, ce sunt, ce teme abordez, câteva linkuri pentru exemple de articole, niște companii cu care am colaborat, traficul lunar. Vă sfătuiesc să vă faceți un astfel de CV.

Nu uitați că trebuie să emiteți factură, indiferent de metoda prin care câștigați banii. Mie nu mi-a propus nimeni să lucrăm la negru, până acum, și nici n-aș accepta.

CÂT DE MULT CONTEAZĂ CE SCRIU?

Enorm de mult. Nici n-aș mai pune întrebarea.

Nu mă refer doar la faptul că nu poți ca într-un articol să scrii despre noua ofertă a unei companii, iar în următorul să scrii despre cât de curve sunt toate femeile sau alte minuni din acestea.

Mie, de exemplu, mi-a zis cineva odată că nu știu ce companie de asigurări n-a vrut să facă o campanie și pe acest blog pentru că au văzut că scriu și despre politică și nu doresc să fie deloc prezenți pe astfel de bloguri. OK, asta e, se întâmplă.

Să vă dau însă și alt exemplu, chiar dacă fără nume. În clasamentul traficului găsesc un blogger despre care știu că nu face bani din blog în fața unei bloggerițe care face bani destul de frecvent din blogul ei. Cum se explică asta? Simplu, ea are o altă vechime, este pe radarul companiilor și, în primul rând, sunt mult mai puține bloguri scrise de femei, bloguri ce atrag comunități importante și pot scrie despre niște subiecte pentru care există bugete.


Ca o paranteză, am aflat recent de pe Facebook că fac 2000 de euro per articol; așa susține un hater. M-am uitat în jurul meu și nu sunt în Maldive, sorbind un cocktail în lumina apusului în timp ce scriu acest articol pentru blog, deci probabil că nu câștig astfel de sume, altfel aș locui permanent acolo.

Haterii de publicitate, însă, se împart în două grupuri: cei care spun “te vinzi pe 2 euro” și cei care spun “te vinzi pe 2000 de euro”. Fiecare cu exagerarea lui. Ca întotdeauna, eu sunt uimit că oamenii cărora nu le place un blog îl citesc în continuare, îi supraveghează fiecare mișcare, bârfesc și fac mișto de tot ce face autorul lor – dar de ce? Nici mie nu-mi plac o grămadă de site-uri și bloguri. Știți ce fac? Nu le mai citesc! De ce să pierd timpul?

regnum_carya_plaja_12

Acest articol este dintr-o serie de 4 despre blogging. Săptămâna viitoare apare următorul episod.

    28 comentarii

  1. Mai am eu o întrebare: Dacă am AdBlock activat pe site-ul tău, te afectează sau nu?
    În general, îl țin activat mai mult pentru a anihila reclamele Flash, decât pentru a nu mai vedea reclame. Pe multe site-uri pe care le citesc constat îl dezactivez – așa consider că-mi plătesc “abonamentul”.

      (Citează)

    • Eu dezactivez pe blogurile și site-urile care îmi plac (și care nu au reclamă nesimțită, să ia tot ecranul, sau să fie super-enervant de scos)

        (Citează)

    • Adrian: Mai am eu o întrebare: Dacă am AdBlock activat pe site-ul tău, te afectează sau nu?

      Habar n-am, depinde ce setări ai în el. Eu folosesc AdBlock, dar fără Ro-list activat, și adaug eu manual reclamele care mă enervează.

      Ro-list cred că elimină și reclamele Profitshare, AdSense și altele care teoretic mă afectează și pe mine. Practic nu prea vin bani din ele, dar nici nu elimini ceva intrusiv.

        (Citează)

  2. Nu spun ca ar trebui sa spui care este venitul tau lunar – insa poti detalia de ce “nu e recomandat” sa o faci?

      (Citează)

    • Păi e ca la salarii, unde se recomandă să nu spui altora ce salariu ai pentru că poate duce la disensiuni în echipă.

      Și acolo vorbim de o situație în care poți analiza munca altcuiva. Să zicem că ai același post, faci cam același lucru ca și colegul tău de muncă, dar afli că el are 1000 de lei în plus. Nu te-ai oftica?

      Pe bloguri cifra ar fi total irelevantă. Blogul este în general un black box, tu vezi doar articolele scrise, dar nu poți ști câtă muncă este în spatele lor, cât timp petrecut cu ele, câte costuri atrage, câte investiții s-au făcut șamd.

      Un alt exemplu bun este cel cu prețul per articol. E ca la restaurante, dacă analizezi ingredientele rezultă că acasă ai putea găti de 10 ori mai ieftin același preparat, dar nu plătești doar ingredientele, ci și localul, salariile, lumina, publicitatea șamd.

      Să zicem că iau 2000 de euro (ca să moară de ciudă unii) pentru a anunța vreo nouă ofertă telecom sau o campanie de reduceri. Păi aia e treabă de 10 minute! Da, dar banii nu-i iau pentru cele 10 minute muncite atunci, ci pentru cei 9 ani munciți anterior și tot ce-am scris în rest pentru a avea suficienți cititori astfel încât o companie să fie interesată să bage publicitate aici.

      Cel mai bun exemplu sunt eu: nu mă mai interesează de mult cât câștigă alți bloggeri. Eram curios, la un moment dat, dar mi-am dat seama că nu contează, nici un blog nu e asemănător cu altele și mai bine mă concentrez pe scris încă un articol bun.

        (Citează)

  3. Dorin: Eu dezactivez pe blogurile și site-urile care îmi plac (și care nu au reclamă nesimțită, să ia tot ecranul, sau să fie super-enervant de scos)

    Sunt curios ce fel de oameni ți-au dat thumbs down la acest comentariu

    Dorin: Eu dezactivez pe blogurile și site-urile care îmi plac (și care nu au reclamă nesimțită, să ia tot ecranul, sau să fie super-enervant de scos)

      (Citează)

  4. Dar cat trafic ai pe zi ne poti spune? Sau si asta e confidential. Sa vedem daca e cu adevarat vreo legatura intre numarul de vizitatori interesati de ce scrii si castigatul banilor din blog.

    E plin de specialisti cu 300 de unici pe zi care explica pasii spre succes.

      (Citează)

  5. nwradu:
    Păi e ca la salarii, unde se recomandă să nu spui altora ce salariu ai pentru că poate duce la disensiuni în echipă.

    Și acolo vorbim de o situație în care poți analiza munca altcuiva. Să zicem că ai același post, faci cam același lucru ca și colegul tău de muncă, dar afli că el are 1000 de lei în plus. Nu te-ai oftica?

    Pe bloguri cifra ar fi total irelevantă. Blogul este în general un black box, tu vezi doar articolele scrise, dar nu poți ști câtă muncă este în spatele lor, cât timp petrecut cu ele, câte costuri atrage, câte investiții s-au făcut șamd.

    Un alt exemplu bun este cel cu prețul per articol. E ca la restaurante, dacă analizezi ingredientele rezultă că acasă ai putea găti de 10 ori mai ieftin același preparat, dar nu plătești doar ingredientele, ci și localul, salariile, lumina, publicitatea șamd.

    Să zicem că iau 2000 de euro (ca să moară de ciudă unii) pentru a anunța vreo nouă ofertă telecom sau o campanie de reduceri. Păi aia e treabă de 10 minute! Da, dar banii nu-i iau pentru cele 10 minute muncite atunci, ci pentru cei 9 ani munciți anterior și tot ce-am scris în rest pentru a avea suficienți cititori astfel încât o companie să fie interesată să bage publicitate aici.

    Cel mai bun exemplu sunt eu: nu mă mai interesează de mult cât câștigă alți bloggeri. Eram curios, la un moment dat, dar mi-am dat seama că nu contează, nici un blog nu e asemănător cu altele și mai bine mă concentrez pe scris încă un articol bun.

    Cel mai probabil e cum zici tu – insa am tot vazut cazuri (nu din Romania ce-i drept) de blogeri sau chiar startup-uri ce prezinta aceste detalii financiare in mod transparent luna de luna – si nu cred ca au fost afectati in mod negativ in vreun fel.

    Chiar daca tu iei 2000 de euro pentru un articol scris in 10 min, nu vad care ar fi problema mai ales cand nu cele 10 min sunt platite in acest caz ci acei 5 – 7 – 10 ani in care ai scris zi de zi si totodata pentru faptul ca nu oricine are acelasi numar de vizitatori/profil de vizitatori, aceeasi pozitionare ca si blog etc.

      (Citează)

    • Alte țări, alte cazuri. Aici e lumea în care astfel de rezultate n-ar fi o încurajare pentru alții de a încerca și ei, ci doar o metodă de a muri de grija altuia și cum face el bani.

        (Citează)

    • Plus ca cei din alte tari nu arata public contractele cu companii, sursa principala de venituri pe piata din Romania (chiar si Pat Flynn, cand a avut astfel de contracte, a dat-o cotita, a preferat sa nu spuna – NDA samd).

      Daca Radu ar spune cat castiga, s-ar putea face o estimare de cost pe articol care i-ar afecta capacitatea de negociere ulterioara. Nu prea vrei sa iti dai cu glontul in picior :)

        (Citează)

    • Da, de clauze de confidențialitate prezente în aproape fiecare contract am uitat să spun.

      Văd o tendință de a spune cât se câștigă din blog (în ultima lună am auzit de vreo 3 vloggeri milionari din străinătate, plus Darren Rowse care a fost mereu relativ deschis), dar ei trebuie să demonstreze că pun în practică ceea ce scriu și au rezultate, plus că poate veniturile sunt publice.

        (Citează)

    • Inteleg – multumesc @nwradu @bobby pentru lamuriri.

        (Citează)

    • faza cu alte țări e așa: dacă te uiți la shark tank sau pawn stars o să vezi că oamenii ăia spun foarte pe față “eu trebuie să fac bani la vânzarea asta, dacă tu îmi ceri 2000 lei pe ceva ce valorează 2000 lei, eu nu fac bani, deci nu mă interesează”. la noi nu poți spune asta. niciodată. de aceea prietenii se supără daca le ceri bani sa le instalezi un windows sau să le faci o consultanță.

      când am declarat acum câțiva ani că fac 1.000€ pe lună, a fost pentru a stimula și inspira, pentru că în mod normal nu e treaba nimănui.

      ps: rolist nu blochează profitshare http://i.imgur.com/XJ0LjdZ.png

        (Citează)

  6. Mihnea: Sunt curios ce fel de oameni ți-au dat thumbs down la acest comentariu.

    Ar trebui să modifice @nwradu asta și să scoată butonul de thumbs down. Și să îl aibă doar pe cel de thumbs up! Consider că așa ar fi mai bine.

      (Citează)

    • Eu le-aș fi scos de tot, nu mi se pare relevante. Vreau să încurajez comentariile, nu “like-ul”.

      Dar le-am scos cândva și toată lumea a crezut că am făcut-o pentru a nu se mai vedea comentariile contra mea. Așa că le las pe amândouă și am modificat pragurile de ascundere.

      Cât despre Dorin în particular, este suficient de matur încât să-l doară la bască de rating.

      Despre AdBlock puteți citi și aici http://razvanbb.ro/2015/04/moartea-online-ului.html

      Sfatul meu rămâne să dezactivați Ro-List și să folosiți AdBlock manual, pentru reclamele pe care vreți voi să le ascundeți.

        (Citează)

  7. E alegerea fiecăruia dacă face publice aceste date. Radu a decis să nu le facă și motivele sale sunt bune.

      (Citează)

  8. Cel cu peste 25.000 euro / an e Zoso!

      (Citează)

  9. eu am o prezentare a ta, deci am pus intrebarea aia!!!

    ps: pune link pe /articole/blogmistakes, e mai util decât /articole/blog.

      (Citează)

  10. Faza cu timpul care trece pana faci bani din blog depinde enorm de nisa si mai ales limba blogului. Pe ro. este destul de incetut, si eu am inceput sa fac bani dupa 2-3 ani. Pe un blog de finante personale (proaspat deschis) am inceput sa fac ceva bani dupa o luna de la deschidere. Nu sunt multi bani, pana acum a facut sa zic undeva la 800-900 de dolari. In aprox. un an de cand il am. Nu am apucat sa scriu foarte des insa, daca reusesc sa imi aloc mai mult timp pentru el, probabil va creste mai usor. Majoritatea banilor vin fin paid posts, Adsense este in continuare o gluma.

      (Citează)

  11. Chestia asta cu curiozitate bolnavă pentru cîştigurile altora e şi alimentată de mass-media. Aproape nu mai există ştiri în care să nu apară cît a cîştigat ăla, pe ce sumă s-a transferat celălalt, ce salariu va avea X şi pe ce bani filmează Z. De altfel ştirea în sine asta e, nu ce şi de ce (va)face subiectul.
    Totul s-a mercantilizat şi nu mai contează decît cîştigul. Motivaţia sau plăcerea pentru acel lucru făcut e acum ceva vag, despre care mai vorbesc doar budiştii în pilde.

      (Citează)

  12. Am auzit, de exemplu, afirmația perfect legitimă “la televizor acceptăm publicitatea și plasarea de produse în orice film, emisiune sau videoclip

    Cred ca doar oamenii cu intelectul serios afectat sau care au grav exces de timp liber accepta publicitatea la TV. Altfel , banuiesc ca e doar impresia alora care fac studiile si monitorizarea TV ca publicitatea e acceptata la TV. Atentie la cine accepta si de ce. Cu plasarea de produse e alta treaba , recent am vazut un film care plasa subtil un parfum , pe care a doua zi il testam in duty free , de curios , desi nici macar nu e de masculi. Gasesc ca plasarea unui produs poate fi acceptabila. Reclama nu.

    Gen ,la o emisiune de gradinarit daca vad ceva scule marca XXX, imi dau seama ca e plasare de produse, dar vad ce fac uneltele alea si inteleg ca partea educativa a textului , ( despre gradinarit) are utilitate , cu tot cu plasarea produsului, pe care pot sa il ignor, eventual , daca nu transformi emisiunea in prezentarea produsului.

    Dar daca ma uit la un meci de fotbal ( aiurea nu-s interesat nici de asta nici de gradinarit) si imi intrerupi pasa decisiva cu publicitate , sau filmul la fiecare 30 min cu 15 min de publicitate – nu stiu daca mai face vreo televiziune asa ca n-am mai avut ocazia – normal ca scot canalul din lista ca sa nu cumva sa trec p-acolo si sa ma agat la vreo chestie nici din greseala ( si-asta e aiurea , de cand cu smarttv, n-am mai modificat lista implicita vreodata doar pentru ca e sensibil mai usor sa ajungi la canalul la care vrei fara sa derulezi prin altele).

    La blog nu se compara, daca nu cumva deschizi o pleasca de banner cat tot ecranul peste scrisul de care-s interesat.

    Iar referitor la partea cu nu e bine sa spui cat castigi , ok , nu e neaparat folositor sa spui unor necunoscuti sau asa , la modul ca ce treaba au ei, nu castigi nimic din asta , nici e.

    Altfel , nu iti inteleg logica si pot spune relativ oricui pe care nu il banuiesc de rele intentii cat castig . Nu am clauze de confidentialitate , iar de colegi nu imi pasa. Daca se oftica sa-si dea demisia , sau sa ceara mai multi bani decat am eu daca cred ca ii pot primi. Nu e ca si cum sunt frati cu tata sau ceva.

    Daca au ei mai mult ca mine si-mi rad in fata , atunci eu sunt prostu’ si e util sa fac ceva in sensul asta. Nu, nu-s atat de prost sa ma supar pe ei daca au venituri mai mari.

      (Citează)

  13. Abrudan Marius

    26/12/2015 la 4:11 PM

    Buna ziua, am citit cu placere acest articol si am o intrebare: Daca trebuie emisa factura pentru castigurile obtinute cu ajutorul blogului, trebuie sa-mi fac firma? Va rog sa ma lamuriti… Spor in activitate va doresc!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus