blog demisec cu note fine de tehnologie

Robotesc și la canalul meu de YouTube. Aruncați un ochi aici.

Smart eBike, bicicleta electrică ce elimină efortul picioarelor

14 Nov 2014  ·

EXPERIENȚE, TEHNOLOGIE  ·

16 comentarii

Pe lângă noile Smart-uri, am dat o tură și cu bicicleta Smart. Este o bicicletă electrică dotată cu acumulatori și un motor ce te ajută enorm la deplasare deoarece elimină efortul făcut de ciclist. Cei vreo 6 km făcuți de mine nici nu s-au simțit, m-am dat jos la fel de odihnit precum m-am urcat pe ea, acest Smart e-bike făcând ciclismul extrem de plăcut. Eu am fost foarte plăcut surprins de ea și cu siguranță mi-aș dori una, deși cred că are un preț prohibitiv.

Bicicleta nu se deplasează fără să dai la pedale. Motorul ei electric nu funcționează fără ca tu să miști picioarele, dar la prima pedală pe care o dai intră și motorul în funcțiune și îți suplimentează și amplifică puterea aplicată. Pleci de pe loc imediat, fără efort, accelerezi imediat și fără efort la o viteză suficientă, iar pedalatul la deal este la fel de ușor pentru picioare ca și cel pe drum drept, motorașul electric ajutând enorm.

Iată bicicleta. Un acumulator de 423 Wh se află integrat în triunghiul cadrului, sub șa, și poate fi încărcat de la priză sau din energia recuperată la frânare. Poți chiar să-l scoți de pe bicicletă și să-l încarci în casă sau în birou.

smart_ebike_bicicleta_electrica_4
smart_ebike_bicicleta_electrica_5

Motorul este plasat în roata spate și dezvoltă o putere de 250 Watti. Este bine prins acolo, bine capsulat și nu ai de ce să umbli la el.

smart_ebike_bicicleta_electrica_3
smart_ebike_1

Pentru transmisie nu se folosește un lanț, ci o curea din carbon despre care cei de la Smart spun că este de două ori mai durabilă. Este și mult mai ușoară decât un lanț (bicicleta este oricum destul de grea) și nu are nevoie de ulei sau vaselină, făcând din Smart eBike genul de bicicletă cu care te poți duce lejer la muncă fără să te murdărești accidental pe picioare.

smart_ebike_2

Sistemul electric de control este în ghidon, evident. În partea stângă aveam suplimentar două butoane, plus și minus, cu care reglam nivelul în care intervine motorul. Sunt patru trepte “pe plus”, când motorul îți vine în ajutor, și patru trepte “în minus”, când doar tu pedalezi, neasistat de motor, dar bateria se încarcă prin recuperarea unei părți din mișcarea ta.

smart_ebike_bicicleta_electrica_6smart_ebike_bicicleta_electrica_2

Micul afișaj arată și nivelul bateriei și viteza pe care ai atins-o, iar în plus poate fi detașat de pe bicicletă. Fără el conectat motorul electric nu pornește, fiind un fel de antifurt (asta presupunând că hoții s-ar pricepe la ce fură, desigur). Am văzut două versiuni, cu și fără amortizare în față.

smart_ebike_bicicleta_electrica_7

Ca experiența, v-am spus, a fost una grozavă. Am plecat de pe loc foarte rapid, accelerația este bună, depășirile le faci imediat. Am avut un mic moment de panică atunci când am plecat de pe loc cu ghidonul un pic într-o parte și ținându-l doar cu o mână, iar motorul a pompat multă putere pe lângă mișcarea mea din picioare, așa că era să derapez ca o mașină cu tracțiune pe spate. Frânele sunt foarte bune, cum de altfel mă așteptam la unele pe disc. La deal am urcat la fel de ușor, eu nesimțind nici un efort suplimentar.

După 20 de minute de pedalat m-am dat jos de pe bicicletă la fel de odihnit ca atunci când m-am urcat pe ea. Costă în jur de 3000 de euro, ceea ce le face inabordabile oamenilor de rând, dar ar fi instrumente foarte eficiente pentru închiriere pentru turiști sau ca distracție inedită prin parcuri, așa cum se face cu segway-urile. Singurul dezavantaj este greutatea, în jur de 26 de kilograme.

Citiți mai multe informații în fișa PDF și am găsit un review bun pe ElectricBikeReview.com

    16 comentarii

  1. Am mers eu cu una care costa 2500lei si pot spune ca ceea ce am simtit se regaseste in descrierea ta, asa ca acea bicicleta cu siguranta nu-si merita banii.

      (Citează)

  2. Da marius, una de 2500 de lei e fix la fel ca asta. Bateria e importanta, urmata de toata electronica care gestioneaza treaba. Fara sa fie gandit cum trebuie sistemul, in 1-2 ani de utilizare regulata o iei in mana cand vine vorba de viata bateriei.

      (Citează)

  3. Nu stiu daca stii, dar Radu, tema site-ului iti face figuri.

      (Citează)

  4. @Dragos: apasă ctrl+F5 și se rezolvă.

      (Citează)

  5. @bogdans: la aceasta ai avantajul că bateria este detașabilă, deci o poți și schimba după o vreme.

    Ca idee însă, cred că ține mult și bine. De exemplu un mare inamic al bateriilor este căldura – dar aici nu e cazul, că nu-i o baterie ținută în telefon sau lângă motorul unei mașini.

    Apoi, să zicem că are 1000 de cicluri durată de viață. Asta înseamnă 3 ani de utilizare zilnică și cu încărcare și descărcare completă. Dacă o avea 2000 de cicluri, că totuși e ceva mai bine făcută decât o petardă din telefoane, vorbim deja de 6 ani de utilizare zilnică.

      (Citează)

  6. @bogdans, e totusi o mare diferenta intre 2500 lei si 3000euro. Bateria nu o fi ea de top, insa este totusi o consumabila, si la autoturisme se schimba. Calitatea totusi nu mi s-a parut slaba, am mers 6km cu ea si s-a dus doar o liniuta la baterie. La capitolul electronica are senzor magnetic pe foaia de la pedale si reglaj al aportului de putere pe ghidon (in loc de afisaj are leduri), deci nici aici nu sta rau.

      (Citează)

  7. mie imi place sa simt arsura in muschi cand pedalez. sunt mai masochist de felul meu si cred ca nu sunt singurul :)

      (Citează)

  8. “m-am dat jos la fel de odihnit precum m-am urcat pe ea, acest Smart e-bike făcând ciclismul extrem de plăcut”
    cred ca ai o definitie ciudata a termenului de “ciclism”

      (Citează)

  9. @nwradu: Ai inteles pe dos, ziceam ca la aia de 2500 lei bateria e cu dus si intors. Problema mai mare la bateria in cazul bicicletei e frigul, nu caldura, ca se aeriseste bine pe bicicleta. Eu vorbesc din prisma unui om care face 9000-10000km pe bicicleta, si nu aia electrica. Aia electrica o foloseste un om pe la 40-50 pentru mers la serviciu si eu ii mai fac revizii si ma dau de distractie.
    Prin mers regulat inteleg si toamna, iarna cat se poate si primavara. Pe langa cat de frig e afara, conteaza si diferenta de nivel pe care o ai pe traseul zilnic. Omul are aproximativ 200-300m diferenta de nivel pe care o face zilnic.

      (Citează)

    • @bogdans: nu mă referam la bicicleta ieftină, ci strict la baterii.

      Nu cred că frigul e o problemă așa mare. Probabil că efectul său începe să se simtă pe la 0 spre -10 grade, dar capacitatea unei baterii scade în astfel de condiții cu vreo 20%. Totuși, e bicicletă, nu masină. Dacă se termină bateria (înseamnă 80 km făcuți cu ea, în loc de 100), dai la pedale normal.

        (Citează)

  10. Asta inseamna ca o sa trebuiasca sa scot de la naftalina si sa lustruiesc laptopul toata saptamana asta?! :((( Ca astia nu mi-au pus ctrl f5 pe tableta. :(

      (Citează)

  11. @Radu: A mers! Ai avut dreptate, clear chache-ul a rezolvat problema. Doar ca ma feream eu de el pt ca-mi inchide toate tab-urile. Am pus “laptocul” inapoi in pod. :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verifică ce-ai scris. Dacă vrei să mai adaugi ceva, lasă un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pentru a le prelua doar pe acelea.

sus