Azore: cum am ajuns aici cu TAP Portugal

9 Jul 2014  ·

TURISM  ·

13 comentarii

A fost cel mai lung zbor al meu de până acum: 4 ore și jumătate până la Lisabona și de acolo alte 2 ore și jumătate până în Terceira, Azore, insula din mijlocul Atlanticului de unde vă scriu acum.

Cel mai vestic punct în care am călătorit vreodată se afla tot în Europa, undeva pe coasta Portugaliei la Cabo da Roca, cel mai vestic punct al continentului, la vreo 9 grade longitudine vestică. Acum vă scriu de la 27 grade, 14 minute și 11 secunde Vest (și 38 grade 39 minute Nord). Sunt la fel de aproape aici de coasta Canadei precum de cea a Europei.

feat_azore_pozitiefeat_terceira

A fost și cel mai îndelungat zbor al meu. Am ieșit din casă la 3:30 noaptea. Escala din Lisabona a fost de 8 ore (am dat o fugă până în oraș, în Piața Comerțului), apoi o întârziere de o oră a însemnat că mă îmbarcam pentru al doilea zbor la ora 19 a României. La 22 am aterizat în Terceira, după un zbor foarte lin concluzionat cu o aterizare ca la carte. Transfer, o cină rapidă și am intrat în camera de hotel la ora 2 din România.

(Insulele Azore sunt cu 3 ore în urma României și cu una în urma Portugaliei continentale.)

Zborul cu TAP Portugal a fost plăcut. Micul dejun a fost unul complex și cald, am avut omletă cu ciuperci și o buletă de cartof, pâine, unt, croissant cu dulceață, salată de fructe și un fel de budincă de fructe de pădure. Am cerut cafea și apă.
zbor_tap_portugal_lisabona_01_mic_dejunzbor_tap_portugal_lisabona_02_mic_dejun

Un mic dejun copios a rezolvat doar parțial problema duratei zborului. La un moment dat mâncasem ce era de mâncat, moțăisem un pic, vorbisem cu ceilalți din grup și când mă uit la ceas abia trecuseră două ore. Nici măcar la jumătate nu ajunsesem. Dacă puteți, cereți la check-in-ul online sau la aeroport locurile de pe rândul cu ușa de urgență, veți avea de două ori mai mult loc la picioare și asta vă permite să vă mișcați un pic.

Femeia din spatele meu dormea precum mai jos. M-am speriat un pic când am văzut-o.
zbor_tap_portugal_lisabona_04_femeiezbor_tap_portugal_lisabona_03_femeie

Nu lăsați distanța mare să fie o piedică în calea vizitării Portugaliei (și a Azorelor). După cum v-am spus anul trecut, după câteva nopți petrecute în Lisabona, țara este superbă și prețurile sunt foarte accesibile, poți mânca bine cu 10-12 euro la un restaurant local. Singurii care zboară București – Lisabona sunt cei de la TAP Portugal, iar după cum vedeți mai sus condițiile sunt foarte bune față de ce oferea Blue Air pe același segment.

În aeroport am ochit un magazin cu ciocolată de lux, iar în Lisabona au inclusiv un mic Harrods londonez, care are lângă el un Harrods Cafe, unde mănânci un sandviș și bei o cafea, dar ca boierii, la Harrods. Mare prietenie între englezi și portughezi de-a deschis Harrods aici punct de lucru.

zbor_tap_portugal_lisabona_07_harrodszbor_tap_portugal_lisabona_06_aeroport

Al doilea zbor ne-a purtat peste Atlantic spre Terceira, una dintre insulele arhipelagului Azore. N-am văzut decât pătura groasă de nori albi, pufoși, de sub noi, sub care am coborât cu doar câteva minute înainte de aterizare. De mâncat am primit un sandviș cu somon afumat, roșii și rucola, plus un pic suc de pere, iar de băut am cerut vin alb și cafea și apa am primit-o din partea casei.

Terceira o fi o insulă mică, dar aeroportul ei este cam de mărimea Băneasa și ne-a adus aici un Airbus A319. Între Terceira și Sao Miguel urmează să zbor peste câteva zile cu un ATR-72 cu elice; sper să nu fie turbulențe.

Despre ce-am găsit aici vă spun, ca să citez Teleenciclopedia, într-un episod viitor.
zbor_tap_portugal_lisabona_12

13 comentarii

1. misto, trebuie sa incerc sa ajung pe acolo, e pe liste de ceva timp.
    in alta ordine de idei, sa vezi ce misto e un zbor de 11 ore, iti vine sa ucizi pe cineva dupa primele 5, mai ales cand realizezi ca ai vazut deja absolut toate filmele din sistemul lor video :))

(Citează)

2. Bine ca ai plecat… Dupa zilele de reduceri de la emag.ro, a venit noaptea… reducerilor Altex. Chiar a venit noaptea. Am reusit 3 comenzi in prima jumatate de ora… azi am primi e.mail ca 2 sunt anulate -motivul prea vag pentru a sti concret. La relatii clienti mi s.a comunicat ca e cazut sistemul….sunt curios ce surprize mai am de aflat, dat fiind ca am platit cu cardul 2comenzi…

3. @stefan: N-am avut nici un fel de probleme cu zborurile de 13-14 ore din Doha in Melbourne si inapoi. Am dormit asa bine, mai ales ca ma legana si avionul :D Din Bucuresti pana la Doha a fost urat, ca am avut in spate un drac mic pe care ma-sa nu reusea sa-l controleze si care a urlat si mi-a tras la picioare in spatarul scaunului tot drumul. Nu pot intelege de ce n-am voie cu topor in avion daca altii au voie cu copchii…

• @brontozaurel: ești tu mai micuță, eu nu încap asa bine în scaunele respective încât să dorm. De obicei joc Plants vs Zombies, scriu articole, ascult muzică, citesc revista, dar acum eram trezit după 3 ore de somn și veneam după o nuntă cu alte 3 ore dormite.

(Citează)

4. Cum puteti voi sa dormiti in avion nu stiu…

5. Te obisnuiesti dupa ceva timp, eu inca transpir tot la decolari insa sus m-am obisnuit, pot sa adorm.

6. Nu e vorba de frica, e vorba ca nu sunt intr-un pat :))

(Citează)

7. @brontozaurel: nu e vorba ca nu pot, dorm in tren, dorm in masina, pot sa dorm oriunde :) e vorba ca nu vreau:
    in general dorm putin si apoi ma fortez sa stau treaz (si beau multe lichide) pentru a putea schimba apoi usor ora. Pana acum nu am avut nicio problema cu decalajul orar, ma adaptez de minune.

8. Somnul in avion ..e cel mai placut pentru mine cel putin. Esti si leganat..totul inclus. Sotia pe de alta pare, dispera..cand ma vede ca dorm.

(Citează)

9. Ce era in cutia cu capac de aluminiu, meniul de la primul zbor?
    Later edit: Mpfoai, catering de la Alpha Rocas. Vãleu.

10. Am crezut ca esti un gras, stiind cati hamburgeri mananci, dar nu esti :)