un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

O stație CB practică

17 Aug 2013  ·

TEHNOLOGIE  ·

13 comentarii

Când am mers la Craiova acum niște săptămâni am avut în mașină și o stație CB. Nu-s mare specialist în aceste echipamente, dar vreau să spun următoarele din punct de vedere practic:

O stație precum cea de mai jos
statie_2

este mult mai practică și mai mică decât una care arată așa:
statie_1

În primul caz, acolo este toată stația, cu tot cu partea de RF, difuzor și microfon, butoane de reglaj și afișaj. În a doua imagine echipamentul din mașină este mai voluminos, având cutiuța paralelipipedică ce ar trebui montată stabil în bord, plus microfonul pe fir.

Varianta doi mie mi se pare potrivită pentru mașini mari și camioane. Prima este mai ușor de instalat (are un conector pentru antenă și un cablu pentru bricheta mașinii) și o poți prinde cu o clemă de vreun suport al mașinii. Este și mai ușor de demontat și de montat pe alt autovehicul.

Stația din imagine este un Alan 52 Multi. Dezavantajul ei este că-i mai scumpă, 519 lei la eMAG sau PC Garage. În general stațiile sunt mai greu de comparat în oferta magazinelor pentru că la multe modele lipsesc tot felul de specificații precum sensibilitate, distorsiuni, frecvențele heterodinei șamd. Citiți site-ul producătorilor pentru astfel de detalii, dacă va pricepeți.

Atenție că prețurile nu conțin și antena, fără de care stația e inutilă. La fel, cereți sfatul celor care au sau săpați bine pe forumuri pentru informații din experiența șoferilor.

Sfatul meu ar fi să nu vă cumpărați stație CB decât dacă vă amortizați investiția în timp, adică evitând amenzile pentru viteză. Și vedeți că prin sate nu-i bine să gonești doar pentru că știi că nu-i radar acolo, riscați să loviți pe cineva. Viteza redusă este mai sigură pe termen lung.

Dacă vreți să faceți recomandări, go ahead!

    13 comentarii

  1. Trebuie incercata si pe urma iti poti da cu parerea. Prima pare mai practica la prima vedere. Dar vred ca nu e, pentru ca e grea si nu e usor sa o ridici si sa o lasi jos de sute de ori pe zi.

      (Citează)

  2. Nu cumva se incalzeste destul de rau daca o folosesti des (racirea unde se face?)? Daca se strica microfonul/potentiometrul/cablul le inlocuiesti usor? Cum zice si gogu mai sus, greutatea nu te deranjeaza? Dar pretul?
    Micsorarea nu e buna in toate domeniile (pe toate device-urile)…

      (Citează)

    • @Ciprian: nu văd de ce s-ar încălzi mai mult decât celelalte. Poate chiar, fiind mai “liberă”, se ventileaza mai bine decât o stație montată undeva în bord sau pe sub scaun.
      Prețul e problema adevărată, da.

        (Citează)

  3. Poti folosi o casca cu microfon la prima si nu o mai atingi cu mana. In felul asta nu deranjezi oamenii pe care ii ai in masina si dimensiunea mica iti permite sa o pui intre scaune/in cotiera.

    Singurul dezavantaj e puterea mai mica, dar nu m-a deranjat. Nu am nevoie sa vorbesc 50 de km jur imprejurul meu, asa cum am vazut la un tip care lucra la o firma care se ocupa de diverse statii radio, de ii acoperea pe toti din banda cand emitea.

      (Citează)

  4. Eu cand ma grabesc îi astept pe cei dotați cu stații si trebuie doar să-i urmăresc. E cea mai ieftina varianta

    Si vorbesc de curse intre 200 si 500km.

      (Citează)

  5. Radule, eu sint detinator de din aia de zici tu ca e pentru camioane. La prima vedere Alan-ul ala pare mai ok. Dar nu cred ca este. Pentru ca e destul de maricel fata de un microfon standard. Si ceva mai greu.
    Si nu stiu ce reglaje are. Poate are ce-i trebuie.
    Si statia nu prea are rost sa o folosesti zilnic daca mergi prin oras.
    La drumuri lungi e ok.
    Acum ce sa zic. Daca cineva mi-ar face cadou un Alan, probabil l-as folosi pe ala. Dar nci statia cealalta nu e mai prejos.
    Nu trebuie sa o montezi neaparat permanent undeva. Eu o tin intre scaune si microfonul in poala. Asa am access usor si la volum si la squelch. Care squelch trebuie reglat destul de des uneori.
    Puterea standard la statii e cam 4W. Mai mult de ilegal in teorie.Dar astia 4w sint de ajunsla orice drum.
    Si nu neaparat radare, ci si alte evenimente care te pot afecta. Intr-o iarna voiam sa ma intorc din drum, insa prin statie am aflat ca drumul este totusi practicabil, chiar daca se merge mai incet.

      (Citează)

    • @Jules: mă gândesc că nu îți povestești viața pe o astfel de stație, ci odată la 50 km întrebi “un coleg care vine dinspre Topologu a văzut vreun radar?”.

      De asemenea, de când cu niște crash-test-uri și autorizații RAR sunt mai precaut cu chestii nesecurizate prin cabină. Eu aș fixa și o astfel de stație cu o clemă ceva, chiar dacă o poți ține aruncată pe jos.

      Are squelch și volum pe butoane mare, ușor de reglat. În fine, te uiți înainte de a o cumpăra.

        (Citează)

  6. @nwradu viata nu o povestesc in statie, insa comunic des cu lumea. Conversatii nevinovate, dar dese. E si asta un mod de socializare. Si nu, nu folosesc stati doar pt a intreba de radar.
    O folosesc pentru a atentiona tiristii de diverse pericole pe drumuri inguste, gen carute dupa curba (sa vezi ca iti multumesc dupa aia), sa vad informez pe cite unul daca e control de la ARR pe drum sau la ce sa se astepte si cam pe unde.
    Plus starea drumurilor foarte importanta iarna. Iarna trecuta stiam cum erau drumurile prin trecatorile prin munti si crede-ma oamenii erau extrem de recunoscatori cind dadeai informatia mai departe.
    Plus mai atentionezi vreun tirist care cara pietre sa fixeze mai bine invelitoarea ca ii sar pietre aiurea pe drum si tot asa sau intrebi pe nenea cu hyundai de ce dracu are fix 10 antene pe masina de toate tipurile posibile. Comunic des prin statie la drum lung, mai ales cind merg singur. Si urasc pe aia care intreba la fiecare sat daca e liber. Adica aceeasi voce care intreaba tot drumul daca e liber nus ce sat. Ceea ce inseamna ca mergea ca mine si primea ca aceleasi informatii pe care le stiam si eu. (adica unii exagereaza)
    Plus ca asta iarna prin Bacau niste fete au iesit de pe drum cu masina fix in mijlocul cimpului. AM rugat niste tiristi de la deszapezire sa le ajute daca pot cumva ca ajungeau repede la ele. Oamenii au zis ca incearca, desi toti ii injurau ca vezi doamne nu fac nimic ca sa curete drumurile.

      (Citează)

  7. Am avut antiradar si mi-am luat-o…. Am astat 3 luni fara carnet.

    Ideea e simpla : esti dispus sa mergi la risc si sa ramii 3 luni pe bara ? Pentru ca ulciorul…….

      (Citează)

  8. Si eu folosesc statia la drumuri in afara orasului. Am un ALAN 48 Plus Multi si mi s-ar parea foarte incomod un ditai microfonu cu 3 reglaje si display pe el cum e acest Alan 52 multi. Eu imi fixez statia intre scaun si frana de mana, nu are nevoie de loc special.
    Nu mi se pare deloc mai practica un Alan 48 Plus decat una normala ba dimpotriva , mai incomoda.

      (Citează)

  9. Daca am luat 3-4 radare in 12 ani de zile se merita investitia? :) Eu mi-as cumpara asa ceva for fun nu pentru a scapa de radare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus