un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

O poveste din Centrul Vechi

10 Jul 2013  ·

GÂNDURI  ·

5 comentarii

bere1Un articol din ZF spune că a scăzut mult consumul în Centrul Vechi al capitalei: clienții vin și trag de o bere toată seara, profiturile pentru baruri fiind destul de mici.

Să vă spun o poveste apropo de asta.

Știți Beer O’Clock? Dacă beți bere, ar trebui să-l știți, că vând tot felul de beri din toată lumea la prețuri de obicei între 12 și 15 lei halba. Scump, dar e bere bună, gustoasă, ce nu se poate găsi în alte locuri și deci e mai mereu plin.

Eh, vizavi de ei era o terasă numită Robin Hood. Un local normal, fără pretenții, cu muzica prea tare în interior și câteva mese în exterior, la care puteai să bei Carlsberg la un preț normal pentru Centrul Vechi.

Cândva vara trecută s-a închis. Nu se știe de ce, dar s-a făcut acolo un nou local, G Room. Cred că doar numele se schimbase. Literele Robin Hood au fost date jos de pe clădire, iar în locul lor, pe lemnul pe care erau limite, au fost puse cele “G Room”. Încă se vedea urma textului “Robin Hood” pe lemnul înnegrit de acțiunea soarelui în lunile anterioare.

Noul G Room, fără să aibă ceva special în plus fața de ce era înainte sau față de alte localuri normale de prin Centrul Vechi, vindea sticla de Ursus de 0,33 litri cu 13 lei. Repet, vizavi, la 3 metri, era terasa Beer O’Clock, unde cu aceiași bani bei o halbă mai mare de bere blondă sau neagră englezească bună de tot, într-un local specific de acolo.

De ce ai vinde bere 0,33 litri cu 13 lei? Probabil din ideea că Centrul Vechi este mereu aglomerat și unii se vor așeza și la terasa ta, negăsind loc în altă parte. Mai puțini, pe total, dar le vinzi produse mai scumpe unitar, așa că pe total ieși cam la fel.

Ghiciți ce-a urmat? N-a intrat nimeni. În două luni de existență, n-am văzut pe nimeni acolo. O fi aglomerat în zonă, s-or da mulți bani în fiecare seară, dar se pare că oamenii nu sunt chiar atât de proști. Oricâți bani ai avea, valoarea unui bun tot o conștientizezi.

G Room s-a închis după două luni.

detalii: Ziarul Financiar via Zoso.

    5 comentarii

  1. Eu cred ca restarantele care pun preturi foarte mari sunt de fapt restaurante unde se spală bani proveniti din alte afaceri, un astfel de restaurant declara ca s-au vandut 150-300 beri intr-o luna desi nimeni nu le-a călcat pragul si uite asa banii intra legal in buzunarele patronilor.

      (Citează)

  2. Chiar ieri am ras doua beri la beer o’clock. Daca dai pe la sfarsitul meniului, gasesti si doua beri la 250 respectiv 300 lei sticla (nuclear nustiucum, peste 30% alcool), din astea cat poti trage ? Din curiozitate l-am intrebat pe chelner daca reusesc sa vanda din berea aia, el zicea ceva de genul 1 sau 2 pe saptamana.

      (Citează)

  3. Pai na, romanul trebuie sa dea un tun si sa-si cumpere Q7 dupa o luna de afacere, altfel afacerea nu-i buna.

    Greu de crezut si faptul ca incearca sa spele bani. Daca ar spala bani n-ar inchide dupa 2 luni. Cati bani poti sa speli in 2 luni din vanzare de bere?

      (Citează)

  4. Se întâmplă şi invers: pe Iuliu Maniu, unde era Fabrica, au fost în 3 ani vreo 3-4 terase/pizerii diferite, ultima pizzerie chiar făcea chestii gustoase şi aveau preţuri ok.

    Pe urmă locaţia a fost cumpărată de patronii de la Jeg şi au început să vândă bere foarte ieftină. Acum au mai mulţi clienţi la un loc înăuntru şi pe terasă decât erau înainte pe o zi întreagă.

      (Citează)

  5. Asta cu spalarea de bani ar justifica preturile mari din barurile de pe strada Franceza inspre Calea Victoriei, desi restaurantele si barurile din zona respectiva sunt mai tot timpul goale se pare ca au rezistat mai mult de un an.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus