un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

eMAG permite deschiderea coletelor la livrare

16 Jul 2013  ·

TEHNOLOGIE  ·

19 comentarii

eMAG a introdus posibilitatea verificării unui produs înainte de a-l accepta de la curier. Pașii ce trebuie urmați sunt detaliați aici.
emag_deschidere_colet

O idee simplă și eficientă. Probabil că 1 din 100 de colete ajung lovite și vor fi refuzate. Ar fi fost refuzate oricum, dar cu scandal, discuții, “eMAG e praf” și probabil soluționate prin înlocuire. Așa că eMAG a preferat să ia taurul de coarne, să le înlocuiască oricum, dar prezentând asta ca pe un avantaj acordat clienților și atrâgându-și astfel noi laude.

    19 comentarii

  1. Radu Apostolescu

    16/07/2013 la 8:35 PM

    Radu, motivul sugerat de tine nu e nici pe departe cel pentru care am introdus serviciul :) Oricum, good point, dar procentul respectiv e nesemnificativ si avem de mult o procedura simpla de rezolvare.

    Am lansat serviciul acesta in primul rand pentru cei care nu au comandat niciodata online pentru ca s-ar teme ca platesc o cutie in care nu stiu daca produsul e intreg sau daca nu cumva sunt cartofi sau altceva. Povestile astea pe cat sunt de rare, pe atat sunt promovate in media, suna cunoscut nu? Cum temerea e reala si raspandita, propunerea noastra devine: comanzi, primesti, verifici si apoi platesti. Simplu, nu? :)

      (Citează)

    • @Radu Apostolescu: cam asta încercam să zic, probabil că procentul coletelor lovite este atât de mic încât orice magazin și-ar putea permite să le rezolve amiabil și printr-o politică activă în acest sens. Chiar nu cred că ar fi un mare impact financiar. Dar uite că tot voi o anunțați primii și alții nu fac nimic în acest sens.

        (Citează)

  2. Indiferent care ar fi motivul, felicitări pentru inițiativă.

      (Citează)

  3. Mai sunt oameni care preferă plata la livrare în locul plăţii online, mai ales de când cu 3d secure???

      (Citează)

  4. catalin mihailescu

    16/07/2013 la 10:26 PM

    Radu, nu mai gasesc comentariile mele. Stii ceva?

      (Citează)

  5. Radu Apostolescu

    16/07/2013 la 10:31 PM

    Sa spunem ca doar 10% platesc cu cardul online, iar restul prefera alte metode, in majoritate cash la livrare. Ceea ce nu e nici rau nici bine, e preferinta cumparatorilor. In Italia plata cu cardul online e doar 2%, de exemplu. Plata cu cardul online e doar o metoda de plata si nimic mai mult.

      (Citează)

  6. Nu e o noutate asta printre magazinele online. MarketOnline face asta de cel putin 3 ani. Ma mir ca Emag a ales cea mai proasta firma de curierat pentru asta. Mult succes la partea cu scandalul, pentru va fi cu siguranta. :)))

      (Citează)


  7. Sa spunem ca doar 10% platesc cu cardul online, iar restul prefera alte metode, in majoritate cash la livrare.

    Inseamna ca sunt varful de lance al celor 10% :) , platesc numai online si accept toate coletele atata timp cat nu par a avea urme de lovire. Si pana acum nu au avut, si nici eu probleme.

      (Citează)

  8. “In cazul comenzilor ce contin mai multe produse, daca in urma deschiderii coletului/coletelor la livrare constatati ca unul dintre produse nu se afla in stare perfecta si decideti refuzarea acestuia, procedura implica returul intregii comenzii, implicit a tuturor produselor livrate.”

    serios?

      (Citează)

  9. @Roxana – 3d secure nu are nicio importanta.

      (Citează)

  10. @un muc

    Nu ai lucrat niciodata cu curieri sau facturi, nu?

      (Citează)

  11. MI se pare o chestie de bun simt. Au existat situatii cand oamenii s-au ales cu produsele sparte (probabil nu din vina comerciantului, mai mult din a curierului) si au facut scandal sa-si primeasca banii. O asemenea initiativa ne-ar face pe astia care inca suntem circumspecti (cand e vorba de luat electricale de pe net in romania) sa avem mai mare incredere. Daca stiu ca pot vedea produsul inainte sa-i dau bani curierului, sansele de a ma convinge sa cumpar sunt mult mai mari decat cand stiu ca probabil, daca ceva nu e OK, voi avea parte de multi nervi sa-mi iau banii inapoi sau totusi un produs functional (ca nu am platit pentru chestii sparte).

      (Citează)

  12. Salut,

    Deschiderea coletului la vanzare credeam ca este o recomandare standard, ca si masura protectie a consumatorului. Este dreptul meu sa deschid coletul la livrare, indiferent cum fac plata, iar curierul, oricat de grabit este, are obligatia sa permita acest lucru.

    Faptul ca emag face reclama din asa ceva, bravo lor, sunt niste markteri iscusiti.

    Similar am vazut si cu garantia retur “no matter what” de 30 zile care o surclasa pe cea legala de 10 zile. Au scos-o acum, se pare ca n-a prea mers in sens pozitiv, dar reclama a fost pe masura.

    Inca odata, felicitari emag.

      (Citează)

  13. Deschiderea coletului la livrare cu plata ramburs? Suna bine pe hartie, dar in practica curierul nu accepta asta. Am patit-o, am facut reclamatie la emag si asta a fost tot. Nu am niciun feedback.

      (Citează)

  14. Seria buletinului si semnarea de primire nu ar trebui realizate dupa deschiderea coletului, pt. ca curierii nu te informeaza despre asta?

      (Citează)

    • Curierii nu cred că te vor informa niciodată despre nimic, interesul lor e să primești marfa și să plece rapid spre alte destinații. Dacă ai drepturi suplimentare oferite de magazin, ar fi bine să le știi tu și să te informeze magazinul despre ele.

        (Citează)

  15. Până la urmă este lege sau nu? Centrul European al Consumatorului, prin răspunsuri în media, spune că ai dreptul să deschizi orice colet, să-l verifici înainte de a face plata.
    Nu văd nicăieri scris pe vreun site (nici la ECC și nici la ANPC) că ai acest drept. Ar fi minunat dacă ai avea cum să afli, dacă te poți documenta în privința asta și să scrii un articol. Curierii spun simplu că ai dreptul numai dacă a acceptat comerciantul, altfel trebuie să plătești și abia apoi să-l deschizi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus