un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

La -2 în parcarea de la Universitate

5 Dec 2012  ·

GÂNDURI  ·

12 comentarii

Am parcat, acum câteva zile, în noua parcare subterană din Piața Universității, proaspăt deschisă. Se putea și mai bine, chiar mult mai bine.

Puteți începe prin a citi o experiență mai neplăcută aici. A mea nu a fost la fel de dezamăgitoare, probabil pentru că am văzut și parcări mai înghesuite decât aceasta, dar problemele noului parcaj nu le poate nega nimeni, decât probabil autoritățiile.

Intrarea mi s-a părut foarte abruptă. Să vedem la iarna, pe gheață, ce-o fi. Daca ar fi fost băieți deștepți, trăgeau niște țevi cu apă caldă pe sub beton, dar nu cred că au făcut-o.

Parcarea este înghesuită, cu locuri destul de înguste, dar dacă eu m-am descurcat cu un Mondeo cât o balenă, te poți descurca și cu alte mașini. Ah, dacă ai vreun Ford Expedition sau vreo barcă americană, s-ar putea să nu parchezi și să nu manevrezi prea ușor prin subteran.

Culoarele sunt mici, dar parcarea este gândită ca un circuit cu sens unic, pe care intri și navighezi culoarele în sensul indicat până găsești loc de parcare sau cobori la nivelurile inferioare în căutarea altuia. Ah, dacă șoferii încep să o ai pe unde vor ei sau dacă ies din locul în care au parcat și nu urmează direcțiile indicate de săgeți, da, apar probleme pentru că-i greu de trecut unul pe lângă celălalt, dar așa se întâmpla și pe orice străduță cu sens unic de deasupra, nu?

Totuși, n-ar strica să fie explicate mai bine aceste sensuri unice. Când ai privirea după locuri de parcare, nu mai observi semnele de interzis de pe anumiți stâlpi. Iar apoi am ajuns la o rampă despre care nu știam dacă e de coborâre sau de urcare și mi-a fost teamă să nu mă întâlnesc bot în bot cu altă mașină. N-ar strica semnalizări mai bune.

Cele mai amuzante sunt lifturile. Am luat un lift de la -2 la -1, iar de acolo poți urca în stradă pe o scară îngustă (două persoane n-au loc unul pe lângă altul fără niște atingeri cam obscene) sau cu un alt lift. Distracția a început când am revenit în parcare. Am coborât scara, m-am urcat în lift și am apăsat butonul -2. M-a dus la etajul -3 al parcării. Vedeți, pentru că acel lift începe de la nivelul -1, butonul pentru -1 real este inscripționat 0, cel pentru -2 cu -1 și cel pentru -3 cu -2.

Închipuiți-vă că nu sunteți atenți, că vorbiți cu cineva sau pur și simplu că vă grăbiți. Apăsați -2 pentru că acolo ați lăsat mașina, iar liftul vă duce la -3. Dați o tură completă de parcare, căutând mașina, până să vă prindeți că sunteți la etajul greșit? Câtă frustrare ar fi atunci? Mare greșeală asta și se putea corecta doar dacă cineva era atent la un buton.

Asta îmi aduce aminte de o altă greșeală de tăntălau, netaxata de autorități. Mai știți când s-au inaugurat câteva stații de metrou pe tronsonul 1 Mai – Parc Bazilescu și a râs lumea de Boc că nu știa să introducă o cartelă de metrou corect în aparat. Ei bine, o introducea corect, doar că cineva montase invers cititoarele de bandă magnetică.

De-o altă problemă m-am lovit chiar la ieșire, atunci când introduci tichetul ca să se ridice bariera. Automatul cu tichet nu este pus în fața barierei, ci închipuiți-vă un colt la 90 de grade, automatul pe o latură, bariera pe alta. Și cum totul este pus atunci când urci ultima rampă și întorci practic la 180 de grade, cotind larg, când descoperi că de fapt trebuia să cotești scurt, ca să poti scoate mâna pe geam cu tichetul. Eu am dat cu spatele sa ma aliniez. Bizar.

    12 comentarii

  1. Lucrurile astea nu ar trebui sa ne mire, avand in vedere ca avem drept primar un golan, un “baiat de cartier” care face ceea ce pofteste cu banul public. Sincer nu cred sa fi vazut in Romania o parcare facuta ca la carte in care sa nu ai ceva de reprosat. Poate doar cea de la magazinul Unirea in care am vazut ca pus aparate automate pentru plata parcarii. Ceea ce nu stiu este daca au facut-o la toate etajele. Dar chiar si cu acestea tot se gasesc personaje suburbane care blocheaza iesirea din parcare pentru ca au uitat sa plateasca parcarea sau pur si simplu un au vrut sa se deplaseze pana la aparat. O mare problema in Romania este educatia, sau mai exact lipsa acesteia. Fiecare parcheaza unde doreste, pe 2 sau chiar 3 locuri de parcare in loc permis sau nepermis fara a se gandii la consecinte.

      (Citează)

  2. Parcari foarte inguste nu sunt numai in Romania. De exemplu in Brno. Exista o parcare supraterana cu aproximativ 8 nivele. Un lift pentru etajele pare si un lift pentru cele impare. Rampele intre nivele sunt foarte abrupte si foarte foarte inguste. La fel si locurile de parcare. Nu pot spune ca e greu dar nu e deloc usor sa urci cu masina in parcarea respectiva. Mai ales pentru o masinac eva mai lunga 4.51 m. Daca ai un SUV mai mare sansele sa urci fara sa atingi ceva scad :D

      (Citează)

  3. Ca de obicei, un articol foarte bun. Abia aștept să încerc și eu “măreața ctitorie”.

      (Citează)

  4. Intrarea abrupta e incalzita din cate se lauda Oprescu, macar sa mearga la iarna ca altfel aparem pe youtube.

      (Citează)

  5. @cristian ce treaba au defectiunile de genul ‘un buton ar salva asta, o proiectare mai desteapta ar repara asta, etc.’ cu primarul? tu nu te gandesti ca primarul trebuie doar sa zica “sa se faca!” si sa vina dupa ingineri, arhitecti, etc. care sa implementeze? crezi ca trebuie sa stea insasi primarul sa verifice inclinatia la panta de la parcari?

    asa nu va pricep pe astia care comenteaza la orice “aha, oprescu/basescu/gigi e de vina!”.

      (Citează)

  6. @G:

    sa se faca, sa se faca… Dar cu cat si cu cine? Aici apar diferentele si primarul/alesii au de spus cate ceva. Cel mai nasol e atunci cand se face cu cine trebuie dar se face si ieftin. Pentru ca se face “ieftin de tot”. Parcarea asta s-a facut ieftin de tot, ca “sa se vada ca s-a facut”.

      (Citează)

  7. @nashu_mare – de, ai dreptate in toate aspectele, eu ma legam de faptul ca avea tonul ca oprescu e de vina si ca sunt flori albastre in loc de rosii pe strada prin sectorul 1 si altele asemenea. Intre noi fie vorba, si eu cred ca as fi ales varianta cea mai ieftina :) nu cred ca era previzibil din gradul de calitate/pret faza cu automatul cu tichet sau butonul din lift.

    Oricum, ma gandesc ca parcarea asta e doar o solutie temporara – sistem misto mi s-ar parea cel aplicat deja in Londra si poate alte orase, cel in care platesti o taxa ca sa intri cu masina in buricu’ targului. Din calitate de biciclist vara si RATB-ist iarna as iesi cel mai fericit :)

      (Citează)

    • @G: taxa o vom plati cu totii, sa nu crezi ca va renunta cineva la masina. In Londra sunt camere pe fiecare intersectie, fiecare semafor, pentru fiecare banda, nu poti sa scapi neobservat si iei amenda daca nu platesti. La noi ar costa si ar dura mult sa se implementeze asta, iar abia apoi poti cere taxe.

        (Citează)

  8. eu ma descurc rezonabil cu cititorul de card de la iesire… Insa am impresia ca rampa de iesire este foarte abrupta si chiar stau sa ma gandesc ce se intampla daca se depune ceva gheata pe ea.

    Imi place ca sunt paznici in parcare, este bine iluminata, are tarif bun mai ales seara si sa nu uitam: poate cu o parcare ca asta mai scapam de parcagii tupeisti de care dai nas in nas prin zona respectiva.

      (Citează)

    • Am mai fost inca o data acolo, mi s-a parut chiar normal totul.
      De parcagii era plin pe strada care duce spre intrarea in parcare, tot nu s-a scapat de ei.

        (Citează)

  9. Eu nici macar nu am putut intra. Am lovit cu bara, podeaua la coborarea din acea panta. Nu am mai continuat pentru ca imi spargeam bara. A terbuit sa dau cu spatele ca sa ies. Impreuna cu alti 3 care erau in spatele meu…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus