un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

SEO curat

8 Jun 2012  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

La conferinţa SEM Days am aflat foarte multe lucruri interesante despre cum să promovezi un site şi să-l faci să apară cât mai sus în rezultatele Google. Cei din afara fenomenului de optimizare pentru motoarele de căutare poate că vor fi surprinşi să afle că există în lume zeci de mii de oameni care trăiesc doar din manevrarea rezultatelor afişate de căutările Google pentru a avantaja anumite site-uri – şi câştigă bine din asta.

Ce nu mi-a plăcut este că toţi vorbitorii, inclusiv cei internaţionali care câştigă foarte mulţi bani anual din consultanță, au vorbit în principal despre ceea ce eu aş numi practici murdare sau măcar contestabile de SEO. Cumpărare de link-uri, specularea unor oportunităţi de AdWords, generare automată de conţinut, ce feluri de penalităţi există şi cum să le eviţi, când ai nevoie să-ţi muţi toată afacerea pe un nou domeniu pentru că Google te-a banat permanent din rezultate cu cel curent…

O mare parte din prezentări au fost despre Google Panda, Penguin şi alte “animale” de update-uri făcute de Google în algoritmul de sortare pentru a penaliza site-urile false sau artificial ţinute sus de conţinut reciclat. Bine, dar restul?

Eu am un site “bun”. Îmi fac propriul conţinut, am multe premiere, review-uri interesante, mai discutăm subiecte curente ale vieţii. Eu sunt interesat de un SEO “bun”, ca să fac munca mea să apară mai sus în rezultate. Nu vreau să cumpăr linkuri, nu mă tem că aş fi penalizat pentru conţinut duplicat, dar vreau să fac tot ce este “legal” posibil pentru a fi mai bine poziționat în căutări. Sunt sigur că există sute de site-uri personale sau ale unor mici afaceri care îşi doresc acelaşi lucru.

Cum fac asta ca amator? Aş vrea să aud cândva şi sfaturi de bun-simţ, simple, nişte tips and tricks care pur şi simplu nu sunt cunoscute celor mulţi, dincolo de “scrie cu bold şi caps”. Sau măcar dacă funcţionează scrisul cu “bold şi caps” pentru Google. Nu mă interesează partea întunecată a forței și optimizările care vin şi cu disclaimer-ul “ah, e posibil să se prindă Google că ai făcut o manevră şi să te penalizeze rău” şi cred că nici multe alte magazine şi companii nu sunt interesate de asta.

Mi-am dat seama și de ce Google reactionează greu pentru a curăța rezultatele de tot felul de agregatoare și spam site-uri. Câți angajați să aibă care să facă asta, când împotriva lor sunt zeci de mii care toată ziua se ocupă cu dejucarea rezultatelor?

    4 comentarii

  1. Se vede ca ai devenit expert SEO, daca dau clic sa vad decolteul mai bine, ma trimiti la un articol mai vechi.

    REPORT AS SPAM!!!

      (Citează)

  2. Radu, ideea care este: Nici google nu stie exact ce inseamna SEO curat, rezultatul fiind 3-4 schimbari de algoritm in numai 6 luni.

    Unele din siteurile bune sunt si ele penalizate la fiecare update, pentru ca linia nu e trasata foarte clar pentru diferenta dintre blackhat si whitehat, de ex: algoritmul nu are cum sa isi dea seama ca tu ai platit pentru un link sau nu…

    Ce iti recomand eu e sa folosesti mediile sociale foarte mult, pentru ca tu scrii pentru oameni si nu ai o anumita nisa de subiect, gen doar reviewuri. De ex: ma uit la shareurile(facebook) acestui post, si vad ca nu e nici unul… Likeuri la fel… iar lucrurile de genul asta au o importanta foarte mare in seo-ul actual.

    Sunt multe lucruri curate care le poti face, dar fiecare necesita un anumit grad de efort, mai mare sau mic.

    PS: estimarea ta cu zeci de mii de persoane care influenteaza rezultatele este , cred eu ,gresita, adevaratul numar fiind mai mare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus