un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

TripAdvisor supără câteva hoteluri

2 Feb 2012  ·

GÂNDURI  ·

7 comentarii

Site-ul TripAdvisor se confruntă cu nişte plângeri venite din partea unor hoteluri ce au primit review-uri proaste pe acest site şi acum sunt ocolite de turişti. Pe bună dreptate, în opinia mea, acele hoteluri cer site-ului TripAdvisor să demonstreze că respectivele review-uri sunt ale unor oameni oneşti, clienţi reali şi nesatisfăcuţi de calitatea serviciilor oferite.

Spun că sunt de acord cu respectivele hoteluri pentru că nici eu nu am încredere în TripAdvisor. Mi se pare că este un site gigantic (50 de milioane de vizitatori pe lună!), foarte greu de moderat, supravegheat şi mai ales pe care este imposibil de validat tot “user content-ul” pe care se bazează, acele review-uri de hoteluri şi locaţii din lumea întreagă.

Când am plecat în Corfu am citit tot ce zicea TripAdvisor despre hotelul pe care vroiam să-l aleg. M-a lămurit buştean. Clienţii sunt atât de diferiţi încât vacanţa de vis a unui om fără mari pretenţii este coşmarul hotelier al unuia care fusese cu un an înainte în Seychelles la 5 stele. Din păcate, felul oamenilor nu reiese din nici un review, iar cele scrise sunt nişte generalizări destul de grosiere, fără un pic de gând de genul “stai un pic, normal că a mirosit a mâncare din moment ce eram cazat deasupra bucătăriei”.

În concluzie, am căutat bloguri care au scris despre respectivul hotel şi am găsit mai multe informaţii în acest mod (tot n-am avut mare încredere în ele şi am ales, pur şi simplu, “on a hunch”, dar de obicei nu fac așa).

Înapoi la TripAdvisor, situaţia ridică problema review-urilor de pe site-uri. Celor de la TripAdvisor li s-a cerut să verifice cumva că cei ce scriu un review chiar au fost clienţi ai respectivei locaţii şi nu sunt doar postaci angajaţi de competiţie. Nu prea pot face asta, sunt prea mari şi verificările ar fi prea greoaie.

Alte site-uri au înţeles din timp lecţia şi s-au securizat la acest aspect. Mă gândesc la Amazon, unde vânzarea de produse se bazează foarte mult pe review-urile cumpărătorilor (eu le citesc mereu) şi care a introdus concepte şi badge-uri de “Trusted reviews” şi de “Real name” pentru cei ce scriu pe acolo, semn că au nişte metode de verificare. Prin comparaţie, Amazonul românesc, eMAG, are o problemă la acest capitol, multe review-uri fiind anonime sau lăsate de oameni care nici măcar nu au văzut produsul respectiv, darămite să-l cumpere. În viitor, o mare problemă a Internetului va fi credibilitatea.

via CNN

    7 comentarii

  1. Poate unele hoteluri au dreptate , insa eu personal am incredere in Tripadvisor , am si eu daca nu ma insel 3 review-uri pe acolo de prin locurile unde am umblat . Cand caut un loc de obicei ma uit acolo prima data si pe urma arunc un ochi si pe booking.com . Nici cu hotelurile nu mi-e rusine , pun cateva poze de obicei cu loby-urile si cateva din camere care arata ca in filme , dar de multe ori realitatea este mult diferita .
    S-ar putea introduce un camp pe care doar hotelierii pot sa il vada (au acces special pe tripadvisor) unde eu sa bag data si numarul camerei sau numarul chitantei etc si sa ma verifice .
    De obicei gasesti pareri diferite pentru ca lumea are asteptari diferite . Sunt oameni care se duc la hotel de 40 E pe noapte si se asteapta sa aibe conditi de 300 … In special englezii sunt cam greu de multumit dar nici cu alte natii nu mi-e rusine .

    pe final vreau sa adaug ca hotelierul poate sa intervina la fiecare comentariu si sa aprobe sau dezaprobe ce se zice in el , iar daca vad ca comentatorul a mancat rahat (in comparatie cu celelalte review-uri) atunci il ignor .

      (Citează)

  2. Pe booking nu poti sa scrii review decat daca ai facut rezervare prin intermediul lor – desi si acolo gasesti diferente mari intre review-uri.

    Tripadvisor e bun, il folosesc ca sa imi fac o idee, iar un hotel care are nota 5/10 de la mai mult de 100 de oameni e clar ca e bomba si trebuie evitat.

      (Citează)

  3. booking.com++.

    si pe tripadvisor poti sa-ti faci o idee, daca stii sa discerni.

    e la fel ac cu masinile, daca te uiti pe forumuri inainte sa cumperi masina, is proaste toate, ca numai lumea cu probleme posteaza.

    De obicei lumea care a avut experienta proasta scrie si da note proate la furie si frustrare.

      (Citează)

  4. eu folosesc foarte des tripadvisor si ma bazez destul de mult pe review-urile de la ei. bineinteles, trebuie sa interpretezi si sa citesti multe review-uri, de multe ori unele review-uri negative sunt absurde.
    hotelurile au dreptul sa se incscrie si sa raspunda, deci nu inteleg supararea. am vazut unele hoteluri ce raspund la absolut toate mesajele de review.
    oricum, tot ce am rezervat pana acum prin tripadvisor a fost perfect si de multe ori m-a ajutat sa gasesc “hotelul perfect la pretul perfect” :)

      (Citează)

  5. De bun simt e sistemul de la pcgarage. Cand comentezi la un produs pe care l-ai cumparat, apare mentiunea asta. La eMag nu-i la fel ?

      (Citează)

  6. TripAdvisor fiind un gigant, mie unul mi se pare greu sa gasesc info si review-uri coerente din punctul meu de vedere. Comunitatea de acolo (cea buna, manierata, etc) are alta viziune despre concediu decat am eu.

    Consider ca Booking.com e mai bun. Iti arata si din ce tara sunt cei ce au votat si din ce categorie sociala fac parte, “couples”, “teens”, “cople + child” …

    Oricum, le folosesc pe ambele, dar accentul la mine e pe booking.

      (Citează)

  7. Buna Ziua,

    Tripadvisor tocmai a implinit 75 de milioane de recenzii… sa mai ascultam de el si in continuare?
    Noi facem chiar mai mult, i-am pus pe pagina noastra la ficeare hotel oferit. Sperm sa ajute clientii, si speram sa apara mai multe unelte pentru verificarea destinatiilor si uniattilor ce se ocupa de om in vacanta… sa nu-i cerem doar banii, sa-l facem sa guste din Serenitatea pe care o merita dupa anul de stres in care traieste.

    Va multumesc.
    Silviu Calin Puscas
    Iuve Travel Cluj
    http://www.neckermann-iuvetravel.ro

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus